Writing Controlled Assessment. il faut fumer le bac lycée ma matière préférée la formation bâtiment maquillage bibliothèque bien se tenir il est interdit.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Pourquoi? and parce que/qu’ Quantifiers Mes profs
Advertisements

Starter- whats the English? Go through the corrections in your books and re-write where necessary. Answer the comment using in order to achieve my target,
Prepare the text for your PowerPoint presentation on your family. You will need 5 slides only (but you can add additional slides if you wish) and you.
Je ne vais pas voyager cet été.
L’imparfait.
Les Matières Scolaires
Une journée au collège.
Échauffement le 19 septembre Write the following sentences out, complete. 1. Le garçon est ________ dans un lycée français. 2. Un lycée est une ________.
Échauffement vendredi le 13 septembre Write the following sentences out, complete. 1.Le garçon est ________ dans un lycée français. 2.Un lycée est une.
Lesson Objectives: How to use different tenses when talking about music. Present Tense / Future Tense / Past Tense Level 5+
Objectifs: to describe your school
Oops j’aime pas l’anglais
Objective: to prepare for a speaking exam
Cest lundi, le 2 décembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Les matières au collège
J S R D U H E F J S P E A A M F J N D L M P I F C _________________
C’est lundi, le 25 novembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Expressing views on fashion and using Perfect, Present and Imperfect
Mes activités.
WALT: Understand phrases in the past, present and future. WILF: To be able to recognise 3 different tenses = level 6!!
WEIRDOS!WEIRDOS! and other strange conjunctions ….
Pleins feux sur les entrevues orales: les stratégies et les suggestions.
Quelques erreurs communes à cause de v. parce que avant et après.
qui, que, où, dont Ce qui, ce que, ce dont
Talk about your school timetable
La Vie Scolaire L’école/ Le collège 10/01/14 to 11/14/14
Look at the following sentences and tell me if they are in the past or the present tense 1. I go to the swimming pool every Thursday. 1. I go to the swimming.
Y and en Two little words with a lot of meaning. y.
Au collège Lesson Objectives To learn the words for school subjects To understand opinions of school subjects To be able to give my opinion of subjects.
Le transport Year 8 Click on the arrow to go onto the next page.
Le sport Ton opinion!.
3 L’imparfait Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 -
Mon uniforme scolaire WALT: Revise words for clothes and be able to give opinions about my school uniform. WILF: Using more complex descriptions and opinions.
1. THE RELATIVE PRONOUN “QUI”. The relative pronoun qui is a subject pronoun. It may refer to people or things, and corresponds to the English pronouns.
Les questions? Je m’appelle Sam J’ai douze ans
WILF: Activities you did in the past (grade D-) Activities and opinions in the past (grade D) Add frequency words and intensifiers (grade D+) Include activities.
Le passé composé The perfect tense Eg: J’ai mangé une pizza I have eaten/ate a pizza.
WALT: To talk about the internet in French.
Mon Ecole WALT: Promote The Cornwallis Academy
Mes Vacances : Révision
How do you conjugate a regular –er verb? You drop the –er Ex: parler  parl jouer  jou travailler  habiter 
Quels sont tes passes temps préfèrés?
L/O: to know the formation of verbs in the imperfect tense and to use the imperfect and perfect tenses together Passé Composé.
French 101 Important Verbs. The most important French verbs – avoir (to have), être (to be), and faire (to do/make) They are used in some of the ways.
Français 1441 Chapître 3 Révision d’Examen.  Someone tells you where things on campus are located. You listen and fill in the blank with the missing.
WALT: how to talk about your timetable
Le passe composé.
WALT: Recognise and use phrases in the past tense with opinions of leisure activities. WILF: To be able to use opinions in the past tense. You must be.
Bienvenue and Welcome to Our French II Live Lesson! We will begin shortly!
La prononciation française Ge gi make a soft jeee sound Ga /Go / G+ consonant harsh G sound généralement génial Manger église gomme goût Géographie gâteaux.
To write creatively and expansively using all the new vocabulary and structure we have learned.
The Perfect Tense with être. Some General Rules Most verbs in French, when used in the past tense, need a part of the verb avoir J’ai Tu as Il a / Elle.
Just to get you going… une minute, s’il vous plaît!
Le Participe Présent Using the Present Participle in French!
Aim To recap depuis + to say how long you have been doing something. J’ apprends le français depuis quatre ans. What does this sentence mean? Think of.
WILF: TO BE ABLE TO GIVE AN OPINION FOR LEVEL 3
© 2015 AQA. Created by Teachit for AQA How to develop your writing/speaking when explaining your option choices. Mes options.
Nous parlons des matières Buts: To be able to give extended opinions on school subjects To express agreement or disagreement.
Français I – Leçon 6A Structures demonstrative adjectives passé composé with avoir.
Mon collège primaire To know the names in French for facilities in school (d) To understand how to use some imperfect tense phrases like “avait..” “il.
Outcomes What will I achieve in this lesson: Can use familiar and new vocabulary to describe your school ( C-A*) Can you apply structures “on peut” (C)
Au Collège Starter Activities.
AVOIR Quick review of the conjugation of the verb AVOIR  J’ai  tu as  Il/elle a  Nous avons  Vous avez  Ils/ells ont.
OBJECT PRONOUNS WITH THE PASSÉ COMPOSÉ Page 122. Placement  With all object pronouns, placement is the same. DirectIndirectPlaces De+ nouns or ideas.
ever for This presentation requires PowerPoint XP or later.
Quality assured by the ALL Connect project (2015) Model writing about food Au petit déjeuner, en général je mange des céréales et du pain grillé et je.
Le passé composé J’ai regardé la TV Tu as joué au foot Il est allé au cinema Elle a acheté des bonbon 1. what do those sentences have in common ? 2. What.
Transcription de la présentation:

Writing Controlled Assessment

il faut fumer le bac lycée ma matière préférée la formation bâtiment maquillage bibliothèque bien se tenir il est interdit de utiliser pasteur testament il y avait environ la journée scolaire

Text A Mon collège est très grand et il y a mille élèves et 65 professeurs. Les salles de classe sont vieilles, mais il y a un nouveau bloc de sciences qui est chouette. Au collège je préfère le dessin parce que c’est amusant et le prof est cool, mais je n’aime pas l’anglais parce que c’est barbant et le prof est stricte. Mon école primaire était plus petite et c’était facile pour moi parce que c’était tout près de ma maison. J’ai laissé tomber l’histoire parce que c’était trop difficile, mais j’ai choisi l’EPS car je suis très sportif. L’année prochaine, je vais rester au collège parce que je vais passer mon bac. Je voudrais étudier le sport, les maths, la sociologie et aussi l’informatique. Plus tard dans la vie, je voudrais être sociologue car je pense que c’est un emploi intéressant et stimulant.

Examiner Feedback This would be a C grade at GCSE as it contains three different time frames. The present tense is used often, for example je préfère (I prefer). The past is also in evidence, e.g. j’ai laissé tomber (I dropped), as are the future and the conditional tenses, e.g. Je vais rester (I’m going to stay) and Je voudrais étudier (I’d like to study). Opinions are present and varied, e.g. Le prof est cool, je n’aime pas, c’est amusant, je pense que c’est. Adjectives are also correctly used, e.g. les salles de classe sont vieilles. There are examples of attempts to make sentences more complex by the use of connectives (mais, parce que, car).

Text B Mon collège, qui est assez grand, se trouve au centre-ville. C’est une école mixte pour les élèves âgés de onze à seize ans. J’aime beaucoup y aller, car ce n’est pas trop grand et les profs sont sympas. On peut faire beaucoup de sports et ça me plaît parce que je suis forte en EPS. Cependant, ma matière préférée, c’est l’anglais parce que j’adore lire et écrire. Par contre, je ne suis pas forte en maths et je n’aime pas ma prof car elle n’est pas très compréhensive. J’aimais bien mon école primaire, parce que c’était assez petit et les cours étaient intéressants. Mais ma famille a déménagé quand j’ai eu huit ans, alors c’était difficile pour moi. Il y a deux ans j’ai laissé tomber l’allemand et le dessin, mais j’ai décidé de continuer avec le français et la puériculture parce que je les trouve utiles. L’année prochaine, je vais aller à un lycée qui se trouve à un kilomètre de chez moi. J’espère étudier l’anglais, le français et peut-être l’histoire mais je ne suis pas sûre. Après le lycée, j’irai à la fac et ensuite j’aimerais devenir prof d’anglais un jour car j’aime bien les enfants.

Examiner Feedback The student has produced a response which is worthy of a C+ grade as it contains everything necessary for a C grade but also has the following additional features. There is clear evidence of a wider variety of connectives, which add to the complexity of the piece. Examples, in addition to mais and parce que, are cependant (however), quand (when), car (because), par contre (on the other hand). A wider range of verb structures is in evidence, e.g. decider de + infinitive, espérer + infinitive, and there are two relative clauses with qui. There is a greater variety of tenses than in the C grade piece, with the correct use of the imperfect tense (e.g. j’aimais, les cours étaient) and a proper future tense (j’irai), as well as a greater variety of opinions, including a complex structure using trouver + direct object pronoun + adjective.

Text C Mon collège a été fondé en 1954 et les locaux sont très grands. Malheureusement, les bâtiments sont anciens et assez moches, mais nous avons des labos et des salles d’informatiques qui sont plus modernes et bien équipés. Il y a environ élèves, ce qui est trop grand, à mon avis. Ce que je préfère au collège, c’est la musique car je fais du piano depuis huit ans et je joue dans deux orchestres. Pourtant, la géo me déplaît car je trouve ça ennuyeux et je pense que le prof est paresseux. Quand j’étais à l’école primaire, j’aimais beaucoup le sport car j’étais plus sportif, mais maintenant je n’ai pas le temps puisque je passe la plupart du temps à jouer de mon piano! Mon ancienne école était plus petite que mon collège mais il y avait des champs où nous jouions au foot. Je ne fais plus l’histoire mais je le regrette parce que j’ai de mauvaises notes en géo et je l’ai choisie au lieu de l’histoire. J’ai aussi laissé tomber l’espagnol car j’ai trouvé ça trop dur. L’année prochaine, je continuerai au collège mais je chercherai un petit boulot aussi car j’ai besoin d’argent. Après l’université, j’espère voyager un peu car j’aimerais connaître d’autres pays et d’autres cultures. Ensuite, j’ai l’intention de trouver un poste non seulement bien payé mais qui m’intéresse.

Examiner Feedback This piece of work fulfils the criteria for an A/A* grade as it covers the necessary sections and develops each one, adding detail in a complex and interesting manner. Vocabulary is more varied and complex, examples being fondé (founded), les locaux (the grounds), moche (ugly), des champs (fields), au lieu de (instead of). More complex idioms are used, e.g. non seulement, mais aussi, ce qui est, ce que je préfère. The use of on and a number of correctly placed object pronouns in the perfect tense are further examples of work at this level. A wide range of opinions are present in the piece, with me déplait, penser que, à mon avis being prime examples. Comparatives (e.g. plus petite que), the use of such negatives as ne … plus, an abundance of adjectives that agree with the words they describe, and an even wider range of connectives (puisque, pourtant) all add to the complexity and variety of the piece. Furthermore, there is variety in the use of time frames, with the imperfect tense, the use of depuis + the present tense, and the conditional tense.

History of the school will also enable you to include past tenses Avoid lists! Accuracy of adjectival agreement is key! Consistency in terms of time phrases and tense! Add opinions (in a variety of ways) Include complex structures Do not be afraid of including humour! Remember examiners will STOP READING after 300 words, so plan accordingly This is not the task

Page 103

Complex structures after having done après avoir fait (après avoir + past participle) après être allé (après être + past participle) infinitive phrases avant de + infinitivebefore doing pour + infinitive(in order) to do il faut + infinitiveyou must, one must, have to il est interdit de + infinitiveit is forbidden to sans + infinitivewithout doing ‘si’ clause seesaw si + imperfect, conditional si + pluperfect, conditional perfect

I have uploaded this PowerPoint to my website: