EBI – Even better if… Draw a grid 3 x 3 on a clean page in your yellow book (cahier de classe) so you have 9 squares Person A draws pictures Person B writes.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
LA FAMILLE SIMPSON!.
Advertisements

Nous allons.. préparer un texte (pour écrire ou parler)
Ma famille Gomez, c’est mon père Morticia, c’est ma mère Wednesday, c’est ma soeur Pugsley, c’est mon frère.
Comment ils sappellent?. Jaime / je déteste habiter dans ma région Le but: In this lesson you will learn how to say why you like / dislike living.
Les problèmes en vacances
Copie et complète Je … de taille moyenne. Ma mère est... Mon père est assez … Mon … est très grand. Et ma demi-soeur? Elle … très intelligente. Et toi,
Quelle est ta matière préférée?
Je suis allé(e). Jai or je suis? Allé(e) à la piscine. Joué au foot. mangé au Quick. lu un livre. Allé(e) au cinéma. Allé(e) à la pêche. vu ton père Je.
Les Vacances How to talk about holidays in the Past Tense Jai + __________é (avoir verbs) je suis allé(e) etc (être verbs) Opinions Pronunciation It was…
J S R D U H E F J S P E A A M F J N D L M P I F C _________________
EN VACANCES EN VACANCES.
Expressing views on fashion and using Perfect, Present and Imperfect
Grammar points to improve your writing I can: Use the Direct Object pronouns Use and understand the pronoun Y Use relative pronouns to expand my sentences.
LA FAMILLE NIVEAU 1 ET AB INITIO 1.
L’argent de poche Learning Objective: To be able to exchange information about pocket money in French. Lundi 3 juin.
Les Vacances Use time phrases to enhance your writing
Year 6 French Transition Unit Personal Information Lesson 2 Salut!
Le transport Year 8 Click on the arrow to go onto the next page.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 2 Famille et copains
Les questions? Je m’appelle Sam J’ai douze ans
WILF: Activities you did in the past (grade D-) Activities and opinions in the past (grade D) Add frequency words and intensifiers (grade D+) Include activities.
La Famille McNamara Par Mme. McNamara.
WALT: To talk about the internet in French.
Mes Vacances : Révision
PRESENTATION + QUESTIONS 90sec. +90sec. TOTAL: 3 minutes The examiner will stop marking after 3mins! Start your presentation by saying what you are going.
A. Le comparatif p.234 Comparative constructions are used to compare people or things. Cet hôtel est aussi moderne que l’autre. This hotel is as modern.
Les activités et les préférences Français I Quarter 2
Classroom vocabulary Review for Quarterly Exam. Martin, tu as un crayon de papier?
Les vêtements Year 9 Click on the arrow to go onto the next page.
French 101 Important Verbs. The most important French verbs – avoir (to have), être (to be), and faire (to do/make) They are used in some of the ways.
Nous allons .. préparer un texte (pour écrire ou décrire)
Mon weekend How to write about your weekend Say where you went Le weekend dernier je suis resté(e) à Banchory. Le weekend dernier je suis allé(e) à Stonehaven.
Spot the odd one out! L’histoire J’aime le dessin La technologie
WALT: how to talk about your timetable
mardi quatorze octobre Les Vacances CA L/O To know how to reach target grade in writing by developing memorisation and language points Starter: Read the.
Ma famille et moi WALT: Describing yourself, your family and friends and being able to use possessive adjectives WILF: Be able to give a basic description.
WALT: GIVE OPINIONS ABOUT MY TOWN
WALT: Recognise and use phrases in the past tense with opinions of leisure activities. WILF: To be able to use opinions in the past tense. You must be.
GCSE Speaking Assessment Presentation Based Discussion In your first GCSE Speaking Assessment, you are being interviewed by your French friend for their.
Bienvenue and Welcome to Our French II Live Lesson! We will begin shortly!
Passé, présent, futur L’année dernière Normalement Il y a deux ans Cette année L’année prochaine A l’avenir L’ été dernier Le week-end prochain Le week-end.
Odd one out Cherche l’intrus J’aime jouer au tennis J’aime faire de l’escalade J’aime jouer du piano J’adore jouer du violon J’adore jouer de la flûte.
To use justification and extend sentences in a speaking conversation/ presentation.
La prononciation française Ge gi make a soft jeee sound Ga /Go / G+ consonant harsh G sound généralement génial Manger église gomme goût Géographie gâteaux.
La famille.
l/o: Improving Speaking Answers
Ma famille Gomez, c’est mon père Morticia, c’est ma mère Wednesday, c’est ma soeur Pugsley, c’est mon frère.
Journal – le 24 novembre Décrivez la salle de classe. List as many classroom vocab words as you can remember. (Put all written activities in your journal.
Just to get you going… une minute, s’il vous plaît!
 C’est à toi 1 – Unité 6 - En voyage Nous avons visité Paris.
Lesson Objective : To be able to say what fruit and vegetables you like Success Criteria You must recognise new words for fruit and vegetables in French.
Ma famille Objectif To be able to say if you have brothers and sisters. mercredi le 9 octobre.
Write your answer in French
Aim To recap depuis + to say how long you have been doing something. J’ apprends le français depuis quatre ans. What does this sentence mean? Think of.
WALT: how to tell the time in French WILF: to be able to understand ¼ past, ½ past, ¼ to and o’clock (level 2) to be able to understand all times in French.
WILF: TO BE ABLE TO GIVE AN OPINION FOR LEVEL 3
À midi je…. À deux heures et demie je.. À quatre heures et quart je.. À six heures moins le quart je.. À neuf heures cinquante.
LEÇON 16  Écrivez vos devoirs: 1.#21 et 22 (the rest of the packet). 2.Study EVERYTHING for Unit 1 exam in ONE WEEK! (per. 2, 3, 4: FRIDAY/per. 5, 6,
LEÇON 17.  Écrivez vos devoirs: Préparez- vous bien pour l’examen d’Unité 1!!!  Sortez vos devoirs: #21 et 22.  Tout de suite: #19, 20, 21, et 22 (It’s.
Lundi 14 septembre Parle-moi de toi! la première activité: Vérifiez les devoirs. dé e st e e g a r d e h b i t e oy ag e doro ns am e ap pe le c o l e.
Spot the odd one out! L’histoire J’aime le dessin La technologie La musique Les sciences J’adore le sport L’anglais Le français Les mathématiques Je déteste.
The comparative and superlative b In this lesson you will learn how to use the comparative and superlative in a sentence. b 1. We will discuss the translation.
Flash-on-flash-off! You will see some French text in a minute but it will only be on the board for a minute then it will disappear.
Objective: To be able to understand and answer questions in French about past vacations.
Today we are learning how to ask for and give opinions about food By the end of the period you will be able to discuss some of your opinions about food.
Français 10/19/15 Ouvrez vos livres á la page 44. Faites #4,5. How does the man on the moon get his hair cut? Doux/douce – mild/soft. Douce nuit, sainte.
MON STYLE AVANT ET MAINTENANT. L/O: TALK ABOUT MY STYLE IN THE PAST AND NOW  Registre: le weekend, je porte...  I must be able to compare what I used.
Le passé composé J’ai regardé la TV Tu as joué au foot Il est allé au cinema Elle a acheté des bonbon 1. what do those sentences have in common ? 2. What.
Objective: To be able to understand questions in French. Some will notice patterns for asking questions.
Transcription de la présentation:

EBI – Even better if… Draw a grid 3 x 3 on a clean page in your yellow book (cahier de classe) so you have 9 squares Person A draws pictures Person B writes the FIRST LETTER of everything I say The listening will be repeated twice Person A and Person B will compare notes and help each other to retell the story Both Persons A and B will rewrite the story to the best of their ability in their books

Example Box 1. : Person A – Person B L D J S A E F 2008

1.L’année dernière, je suis allé en France 2.L’année dernière, je suis allé en France avec ma famille 3.L’année dernière, en juillet, je suis allé en France avec ma famille 4.L’année dernière, en juillet, je suis allé en France avec ma famille et c’était génial 5.L’année dernière, en juillet, je suis allé en France avec ma famille – mon père, ma mère, mon frère et moi, ce qui était génial

6. J’ai voyagé en train car c’est très pratique et bon marché 7. J’ai voyagé en train car c’est très pratique et assez bon marché. A mon avis le train c’est fantastique mais je déteste voyager en avion. 8. Je suis parti le vingt juillet et je suis rentré le vingt-sept juillet. 9. Je suis parti en été, le vingt juillet et je suis rentré le vingt-sept juillet après avoir passé une semaine en France.

P R O (F) P ast R easons O pinions Top Tips! Link sentences together – et, mais, car Give lots of opinions (search for NUDEPIGS on the blog) Give as much extra information as possible! How could this method help you to prepare for your AfL speaking assessment after half term?