Classroom language, routines and basic grammar

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Places We Call Home. Lesson Objectives At the end of this lesson, you would be able to: Say and write (7) basic rooms/parts making up a home in French.
Advertisements

Primary French Presentation 2 Saying How You Are.

Classroom Activities in French
Bonjour!.
LE VERBE ALLER AU PRESENT
Saying ‘my’ in French.
Talking about yourself
Exercice #20 1. Quelle est la date aujourd’hui?
Welcome to this weeks Eiffel Thour! 7.06 Futur Proche.
Cest mercredi le neuf octobre Le plan! 1.Révisions 2.Vocabulaire 3.Jouer 4.Ecouter 5.Parler Il fait beau! Le but! Les couleurs!
Nous finissons Je regarde.. Le Présent Ils vendent.
Les salutations et les courtoisies
French Subject Pronouns Let’s start with a lesson on English.
Français La mémoire (3) phrases et dialogues. Comment Sheet NameWords (s)he forgot. Words (s)he pronounced wrong. Did (s)he look confident? Did (s)he.
Starter Mon (beau) père … Ma (demi) sœur … Mon (demi) frère …
Tenses and Books! Language Improvement Course : Session 5 Laurence Luckham and Hayley Gray Produced as part of the Languages Support Programme, funded.
Block 2A: le 17 Septembre  SILENTLY complete the spelling worksheet.  When you’re finished, study for your make-up alphabet quiz!!
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
Transition Unit Personal Information Lesson 1
JOUR 4 LE MOT DE PASSE: QUI EST-CE? (WHO IS IT?) C’EST… (IT IS…) UN GARÇON – A BOY UNE FILLE – A GIRL.
10 Asking the questions “Who?”and “What?” Les normes: Communicaiton 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: How do you say “Who” in French? What.
Forming questions in French
Greetings, formal and informal
Jour 2 mercredi, 14 août MOT DE PASSE: « Comment ça s’écrit
Classroom vocabulary Review for Quarterly Exam. Martin, tu as un crayon de papier?
Vendredi le 5 septembre 2014
Dans mon sac lundi 20 septembre L’objectif:
French 1B: Tu vs. Vous, Aller + infinitive 9/26/2014.
Aujourd’hui c’est mardi vingt-cinq février
Warm up Someone about your age will be staying in your house for two weeks; and your parents want you to show the guest rooms inside the house and his/her.
Dans la classe de français
Articles Objectives: to be able to tell the difference between “the” and “a”
Pile-Face: Rules Parlez en français!
Unit 1 – Greetings and Salutations
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
Questions to consider: How are French nouns different from nouns in English? What is the difference between saying, “I have a pen.” and saying, “I have.
En français, every NOUN has a gender. It is either MASCULINE or FEMININE. It has NOTHING to do with who uses it more, what color it is, etc. It is just.
Tout le monde, il est beau!.
Les questions, avoir, être, avoir ou être, les pronoms.
Leçon 2: Famille et Copains
Let’s enjoy making Session 5. Let’s enjoy making: Session 5 The Great British Make Off.
Let’s enjoy songs Session 5.
Let’s enjoy making Session 2. Let’s enjoy making: Session 2 Les déménageurs sont arrivés !
Chapitre 1 Le çon 2 Le vocabulaire. Un crayon A pencil.
Let’s enjoy songs Session 3.
Le futur proche Français 8-1 – Unité 1.
Let’s enjoy poems Session 3 Takeaway Notes. Let’s enjoy poems – Session 3 Clothes un T-shirt un pull un short un bermuda un polo une chemise une casquette.
Replace the subject with its correct pronoun. Madame aime le chocolat. Brian et Emily jouent au basket. You parlez toujours. We écoutons la musique. I.
Journal – le 24 novembre Décrivez la salle de classe. List as many classroom vocab words as you can remember. (Put all written activities in your journal.
Le matériel scolaire. Vocabulaire Un compas Un sac Un stylo Un cahier.
Salut, les copains! French 1, Chapter 1-1.
Unité 6 Leçon B. Forming yes/no questions  To form a yes/no question in French in the simplest way, add a question mark at the end of the sentence, and.
Objectives: To be able to use the vocabulary about school objects Objectives: To be able to use the vocabulary about school objects Beginners B B T T Teacher.
Subject Pronouns People who are doing the action They replace the name of the noun performing the verb.
Qu’est-ce qu’il y a dans ma valise?
Révision Français Unité 1 A. Trouvez le mot qui n’appartient pas a cause de leurs sens:
LEÇON 14.  Écrivez vos devoirs: #14, 15, et 16 (please remember to read instructions, follow them closely, and ask clarifying questions BEFORE the work.
Français I Leçon 1A Salut! Ça va? Goals Leçon 1A Greetings Farewells Introductions Les bises La main Articles Gender of nouns 0-60 Il y a.
Les Fournitures Scolaires
Les mots du mur Première année. L’anneau de mots In this presentation you will find 104 high frequency words that your child should be able to read by.
Les pronoms Y et EN. Les pronoms – révision Use pronouns to avoid repeating words.
Les Pronoms Objets Directs avec le Passé Composé Français II A/B M. Jackson GHS.
La Salle de Classe = ___________ Objectif: to ask and respond about classroom objects.
Les compléments d’object direct Direct object pronouns le, la, l’, les.
Salut! Objectif: I will be able to greet someone in French I will be able to tell someone my name in French I will be able to say how I’m feeling in French.
A question can be open or closed Une question ouverte Une question fermée.
Transcription de la présentation:

Classroom language, routines and basic grammar Language Improvement Course : Session 1 Laurence Luckham and Hayley Gray Produced as part of the Languages Support Programme, funded by the DfE and managed by CfBT Education Trust. The responsibility for content creation and quality assurance lies with the individual TSA

Ça va? Comment tu vas? Comment allez vous? Vous allez bien? Je vais bien merci Comme ci, comme ça Bof! / Ça ne va pas Enchanté (e)! On se tutoie? Je vous souhaite la bienvenue.

Ça va? : Language check! 1. Ça va? 2. Comment vas-tu? 3. Comment allez-vous? 4. Je vais bien 5. Comme ci, comme ça 6. Bof / Ça ne va pas 7. Enchanté (e) 8. Je vous souhaite la bienvenue! 9. On se tutoie?

Comment tu t’appelles? Comment vous appellez-vous? Je m’appelle….. Je suis…. Madame l’enseignante Madame la directrice adjointe

Les rôles : masculin / féminin en anglais Le professeur La professeur teacher Le secrétaire la Le directeur L’instituteur L’assistant d’éducation L’ L’enseignant Je suis Monsieur / Madame le / la / l’………..

Avec un partenaire! Bonjour? Ça va? Comment tu vas? Comment allez-vous? ……… Comment tu t’appelles? / Comment vous appellez-vous? Je m’appelle (Monsieur / Madame)…. Quel est ton rôle? Je suis Monsieur / Madame ………

Avec un partenaire! Voici / Je vous présente Monsieur / Madame le / la / l’……… Il / elle s’appelle …………….

Bonjour, Madame Luckham Bonjour, la classe On va faire l’appel.. Bonjour, Madame Luckham Ça va? Ça va bien merci. Et vous? Ça va bien merci.

….or any vocab you have taught (e.g. numbers, colours) Ashley? Bonjour, Madame. Oui, Madame. Présent(e) ….or any vocab you have taught (e.g. numbers, colours)

Il / elle est malade / en vacances / avec Monsieur / Madame… Extension…… absent (e) Il / elle est malade / en vacances / avec Monsieur / Madame…

En classe! Montrez-moi!

Levez-vous!

Asseyez- vous!

Écoutez!

Lisez!

Regardez!

Ecrivez!

Parlez!

Copiez!

Remplissez!

Arrêtez vous!

Taisez vous!

Travaillez avec un partenaire!

Levez la main!

Vous / tu Vous (polite / to class) Tu (familiar, individual Ps) Levez-vous Lève-toi Asseyez-vous Arrêtez-vous Taisez-vous Écoutez Lisez Écrivez / copiez Parlez Travaillez Levez la main Remplissez

Cherchez l’intrus! 1. Table / institutrice / banane / crayon 2. Soupe / papier / crayon / stylo 3. Sciseaux / porte / trousse / maison

La prononciation! Silent ‘e’ at end of words e.g. trousse Silent ‘x’ at end of words e.g. sciseaux Silent ‘s’ at end of words e.g. cahiers Silent ‘t’ at end of words e.g. chocolat

La prononciation! porte classe livre carreaux journaux carnet jouet crayons stylos

‘a’ / ‘the’ / ‘some’ / gender / etc Un / le masculin Une / la feminin Des / les pluriel

As-tu..? masculin féminin pluriel

As-tu..? masculin féminin pluriel crayon gomme sciseaux calculatrice taille-crayon calculatrice feuilles Stylo trousse Crayons de couleur sac règle cahier colle livre

As-tu? J’ai un / une / le / la…….. Je n’ai pas de………….

Un quiz! If you were talking to a parent of a new child in your class, would you ask “Comment allez-vous?” or “Comment vas-tu?” How would you introduce your head teacher in French? How do you say “your welcome here” in French?

4. How do you say that you feel “So, so”? 5. How do you say “She is absent” in French? 6. Is it “Le enseignant” or “L’enseignant” 7. How would you write Scissors in French?

8. What is “On fait l’appel” in English. 9 8. What is “On fait l’appel” in English? 9. For someone who wasn’t present in the register what would an excuse in French be? 10. Name 5 different classroom objects in French?