Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Direct and Indirect Object Pronouns in French
Advertisements

Tu vs. Vous Ch. 2, Français I.
Les pronoms compléments
Français I Review Day 2. JE NOUS TU VOUS ELLE.
Au Snack-bar Jeudi 15 juin Learning Objectives:
4 Avoir Les normes: –Communication 1.2 : Understanding the written and spoken language –Comparisons 4.1 : Understanding the language through making comparisons.
Numbers Ask for a Price and State Prices
Leçon 8 Pages JeNous TuVous IlElleIls/Elles suis es est êtes sont sommes NOTES So far, we have learned how to conjugate 1 irregular verb: Être.
2 Linterrogation La norme: Communication 1.2 –Understanding the spoken and written language Les questions essentielles: -How many ways are there to ask.
How to say that you are hungry In EnglishFold here Écrivez en français. In French You are hungry?Tu as faim? Yes, Im hungry.Oui, jai faim. How to offer.
Français 2 Chapitre 4 Grammaire 2 Irregular verbs and time expressions.
Ordering at a Café.
Questions II How do you Form Questions in French??
Bien Dit 1 chapitre 6.2 vocab Exprimons-nous conversation.
les fournitures scolaires masculin! féminin! un crayon un stylo
LINTERROGATION LES PHRASES INTERROGATIVES (INTERROGATIVE SENTENCES)
Les verbes en -er. chanter – to singtelephoner – to call danser – to dancetravailler – to work diner – to have dinnervoyager –to travel ecouter – to listen.
Direct and Indirect Object Pronouns in French
Les pronoms compléments: le/la/les; lui/leur. You already know how to use direct object pronouns: Je mange le sandwich = Je le mange Il aime les films.
Français 1b OPT Benchmark Oral Exam Begins Tuesday, May 29, 2012.
Reading an analog clock
Les négatifs et linterrogation Grammaire A. Lélision/La liaison When a verb begins with a vowel or a silent h, je is shortened to j. This is known as.
What are activity are the people doing? Danser Chanter.
Unité 5: Leçon 15 Pages
Unité 3 Mangeons!. Are you (tu) having breakfast? Tu prends le petit-déjeuner? Est-ce que tu prends le petit-déjeuner?
2 Tu et Vous: Two ways to say « you » La norme: Comparisons 4.1 –Understanding the nature of language through making comparisons Les questions essentielles:
Leçon 12: Laddition, sil vous plaît To talk about the quantity of something WITHOUT repeating the noun, use the pronoun EN Jai trois croissants. Tu prends.
Qui est présent? Les feuilles de notation Pour commencer La carte francophone Les couleurs Un jeu Les posters.
Le octobre. Qui est présent? Résumons Le verbe avoir.
Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
Roleplay 1 * Say excuse meExcusez-moi, monsieur/madame -Oui monsieur/madame? *Ask where the post office is Où est la Poste? - Cest dans la rue principale.
Chapitre 4 Mon année scholaire Learning targets * to ask about classes * to ask for and give opinions.
Handy numbers practice With the Angry Toaster-Brow.
Exercice #5 Warm-up 12/9 If I sneeze, you say: ___________________,
Its shoere time you learned the conjugation of a stem-changing verb!
T HE VERB FAIRE A very versatile irregular verb You can DO the right thing by MAKING the conjugations of this verb fit the subject!
Donnez l’heure “Time”… it’s a ticking!.
Saying what you have been doing
Food and Drink. un croissant un sandwich un steak.
Des expressions du temps
C’est combien?.
Leçon 4: L’heure Mlle Muhr French 1. The Hour There are 60 minutes in every hour. Each hour can be divided into 4 parts: 15/60 or 1/
Bienvenue au Français 250: Daily Life in Contemporary France Dr. Edwina Spodark
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit
ADJECTIVES and how to figure out C’est vs. Il est and Elle est C’est le 16 octobre 2e niveau.
Unité 2 La vie courante Leçon 4 C Le temps. Thème et Objectifs ●Everyday life in France ●In this unit, you will learn how to get along in France. ●You.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 2 Famille et copains
YEAR 5 LESSON ONE Topic: JE PARLE FRANCAIS. D0 NOW Name TEN foreign languages you know in English.(3mins) 1…………………….2…………………… 3…………………...4…………………… 5………… ……………………
WE’RE ALMOST DONE – CONGRATULATIONS! LE PRONOM « Y »
Combien ça coute? How much does that cost?.
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
YEAR 6 LESSON ONE Topic: JE PARLE FRANCAIS. D0 NOW Name TEN foreign languages you know in English.(3mins) 1…………………….2…………………… 3…………………...4…………………… 5………… ……………………
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
Les objectifs d’aujourd’hui: - Parler: Nos weekends - Examen du chapitre 5: Au café jeudi, le six février, 2014 (deux mille quatorze) Devoirs Jeudi : Quiz.
1 Learn how to talk about where you are from as well as other people Learn how to ask about other people Definite and Indefinite articles Questions? Module.
Welcome to French Live Lessons! 3.01 & 3.02.
Essential Question: How can you tell someone in French that you do something everyday or just on a certain day? Lesson 5.
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit
L’Objectif: Order drinks and snacks Practise numbers.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 2 Famille et copains
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
C’est combien ? Les euros
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
Unité 3-C. 61 soixante et un 71 soixante et onze.
Ca fait combien? How much is that?.
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
Faire maintenant… Traduisez! Translate! 1.Un garçon 2.Le garçon 3.In winter, it is cold. 4.In summer, it is hot.
Facts of Money en France
L’Argent Français French Money.
Conversations Chapitre5
Transcription de la présentation:

Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit

Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will learn: To order snacks and beverages in a café To ask about prices and pay for your food/drink To use French money

Thème et Objectifs In this unit, you will also learn: To tell time To give the date and the day of the week To talk about the weather

Objectif : Aujourd’hui (Today’s Objective) How to ask how much something costs… How to ask a friend to lend you something…

How to ask how much something costs…

C’est combien?

C’est combien un soda?

C’est combien?

C’est combien un jus d’orange?

C’est combien?

C’est combien un jus de pomme?

C’est combien?

C’est combien un jus de tomate?

C’est combien?

C’est combien un jus de raisin?

C’est combien?

C’est combien une limonade?

C’est combien?

C’est combien un café?

Another way to ask how much something costs:

Ça fait combien?

How much does that come to(make)?

Ça fait combien?

Ça fait 6 euros.

Que veut dire….? Ça fait…

Ça veut dire… That’s… That comes to…

Parler: Use the expressions: Ça fait combien? C’est combien? and Ça fait … Un croissant Un sandwich Un hamburger Un hotdog Une salade Une pizza Une crêpe Une glace

Another way to ask how much something costs:

Combien coûte…?

Combien coûte le sandwich?

Ça fait 6 euros.

Il coûte 6 euros.

(Le sandwich) Il coûte 6 euros.

Combien coûte le thé?

Il coûte 6 euros.

Combien coûte la limonade?

Elle coûte 6 euros.

(la limonade) Elle coûte 6 euros.

Combien coûte la pizza?

Elle coûte 6 euros.

Que veut dire…? Combien coûte …?

Ça veut dire…? How much does…cost?

Que veut dire…? Il/Elle coûte …

Ça veut dire…? It costs…

A Summary: There are 3 ways to ask how much something costs: C’est combien…? How much is it? Ça fait combien? How much does that come to (make)? Combien coûte…? How much does…cost?

A Summary: There are two ways to answer the question how much something costs: Ça fait… That’s… That comes to… Il/Elle coûte… It costs

Combien coûte..? Worksheet

How to ask a friend to lend you something…

L’ARGENT FRANCAIS

L’argent européen Since 2002, twelve European countries have been using a new currency: the euro (l’euro). These countries include France, as well as, Germany, Ireland, Austria, Italy, Spain, Portugal, Greece, Finland, Belgium, Luxembourg, and the Netherlands. The euro has the same value in all of these countries. It is also very convenient since you do not need to change money when you travel from one country to another.

L’argent européen: L’euro The euro is divided into 100 cents or centimes. The euro currency consists of 7 different bills and 8 different coins. The euro bills are of different colors and different sizes. The largest is worth 500 euros and the smallest 5 euros.

Les billets Cinq euros dix euros Vingt eurosCinquante euros

Les pièces Deux euros Un euro Cinq centimes 2 centimes Un centime Cinquante centimes Dix centimes

Qu’est-ce que c’est?

C’est combien? =+ ? ____euros

C’est combien? + + = ?____euros ___

C’est combien? + = ? _____euros _____ +

How to ask a friend to lend you something… Prête-moi

Lend me…loan me… Prête-moi

Répétez s’il te plaît… Prête-moi

Que veut dire…. ? Prête-moi…

Ça veut dire… Lend me, loan me ….

Parler: You have been shopping in Paris and discover that you did not exchange enough money. Ask a friend to loan you the following sums: 5 euros S’il te plaît, prête-moi cinq euros euros 2. 3 euros euros euros euros euros euros euros euros

Carte de sortie… On a separate piece of paper, how do you say: How to ask how much something costs?