Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Au Snack-bar Jeudi 15 juin Learning Objectives:
Advertisements

1 Pour? a Je voudrais la soupe. 2 Comme dessert b Jaime le poulet. 3 Comme entrée c Sil vous plaît 4 Que? d boire? 5 Comme plat principal e Je voudrais.
Leçon 8 Pages JeNous TuVous IlElleIls/Elles suis es est êtes sont sommes NOTES So far, we have learned how to conjugate 1 irregular verb: Être.
How to say that you are hungry In EnglishFold here Écrivez en français. In French You are hungry?Tu as faim? Yes, Im hungry.Oui, jai faim. How to offer.
Talking about yourself
Français 2 Chapitre 4 Grammaire 2 Irregular verbs and time expressions.
Ordering at a Café.
Questions II How do you Form Questions in French??
Questions WHAT????. Quick review: we know how to make a sentence negative: Je vais ----> Je ne vais pas Personne ne va Rien ne va (theoretically)
Bien Dit 1 chapitre 6.2 vocab Exprimons-nous conversation.
Bien Dit 1 chapitre 6.1 vocab Exprimons-nous conversation.
Chapitre 6 – partie 2 – AU CAFÉ Les repas Le petit déjeuner Le déjeuner Le dîner MANGER = BOUFFER FOOD = LA BOUFFE JUNK FOOD = MALBOUFFE Le serveur / la.
To ask about preferences
Les invitations invitations In this lesson you will learn: -How to invite someone to do something -How to reply to an invitation.
Bonjour! français I Les interros-quiz corrections-très bien fait classe!
Unité 3 Au café. What can you say instead ofÇa va? Comment vas-tu? Comment vas-tu? This is INFORMAL. This is INFORMAL. Use Comment allez-vous? if you.
1.Est-ce que tu as un portable? __________________________________________________________ 2. Est-ce que tu as une voiture? __________________________________________________________.
WHAT/WHICH ONE? THIS ONE!. Review the forms of quel meaning what or which: MasculineFeminine Singular Plural.
Starter: Use your vocab sheets and resources in your book to continue this word-chain using French words.
Les pronoms compléments: le/la/les; lui/leur. You already know how to use direct object pronouns: Je mange le sandwich = Je le mange Il aime les films.
Français 1b OPT Benchmark Oral Exam Begins Tuesday, May 29, 2012.
La nourriture et les boissons. Jai Tu as Il a Elle a On a Nous avons Vous avez Ils ont Elles ont.
PARTIE A: PREFERENCES.
Les infinitifs Grammaire A. Les infinitifs (Infinitives) An infinitive is… the name of a verb. It is the verb in its most basic form. It is the form.
Qui a dit ça? Et quest-ce que ça veut dire? Imagination is everything. It is a preview of your lifes coming attractions. Albert Einstein Namaste… LE.
Y and en Two little words with a lot of meaning. y.
What are activity are the people doing? Danser Chanter.
Est-ce que tu aides à la maison? Le Lundi Le Vendredi Le Mercredi Le Weekend Le but: To learn how to use the negative in French with chores ________________________.
Leçon 12: Laddition, sil vous plaît To talk about the quantity of something WITHOUT repeating the noun, use the pronoun EN Jai trois croissants. Tu prends.
Français 4/7/14 Ouvrez vos livres á la page 148. Faites #9. Why is the number ten afraid of seven? Dangereux/euse – dangerous. Cette centrale nucléaire.
Asking and telling what classes you have To ask what classes a friend or family member has Tu as quels cours…? Tu as quels cours aujourdhui? Tu as quoi…?
Notes le 23 septembre Révision: Les articles partitifs When you want to say some, you need to use de + a definite article (le, la, l, les) This is called.
Mardi vingt et un février 2012 Objectif: la révision! Je fais du _____ deux fois par ________. Jen fais parce que ça détend, et je ____ de la natation.
Job Interview. Francais 3 Regulier (1 Oral Formative Assessment, 1 Written Formative Assessment, 1 Vocab Quiz Formative Assessment.
En classe Salutations mardi le 8 septembre
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
La nourriture et les boissons. Jai Tu as Il a Elle a On a Nous avons Vous avez Ils ont Elles ont.
Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
Lundi onze novembre on va réviser pour une évaluation ( )
T HE VERB FAIRE A very versatile irregular verb You can DO the right thing by MAKING the conjugations of this verb fit the subject!
Time (lheure) Periods of the day Le matin = the morning Laprès-midi = the afternoon Le soir = the evening La nuit = the night.
Le matériel scolaire.
Révision D’´Examen Ch. 8.
Tu as très faim! Order the following items at a café in Montreal. 1. Je voudrais un croissant, s’il vous plait
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit
Unité 2 La vie courante Leçon 4 C Le temps. Thème et Objectifs ●Everyday life in France ●In this unit, you will learn how to get along in France. ●You.
Subjects Verb Avoir to have. Subjects Singular 1.Je/J’ I 2.Tu You (singular informal) 3.Il He/It Elle She/It On We/You/ People/One/They Marc Marie La.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 2 Famille et copains
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
YEAR 5 LESSON ONE Topic: JE PARLE FRANCAIS. D0 NOW Name TEN foreign languages you know in English.(3mins) 1…………………….2…………………… 3…………………...4…………………… 5………… ……………………
YEAR 6 LESSON ONE Topic: JE PARLE FRANCAIS. D0 NOW Name TEN foreign languages you know in English.(3mins) 1…………………….2…………………… 3…………………...4…………………… 5………… ……………………
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
1. choose a pen pal from advertisement page 2. follow directions for writing a letter to that person.
Les objectifs d’aujourd’hui: - Parler: Nos weekends - Examen du chapitre 5: Au café jeudi, le six février, 2014 (deux mille quatorze) Devoirs Jeudi : Quiz.
Essential Question: How can you tell someone in French that you do something everyday or just on a certain day? Lesson 5.
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit
L’Objectif: Order drinks and snacks Practise numbers.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 2 Famille et copains
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
Leçon 3: Bon appétit!.
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
Dans un café. Revue des leçons 3A à 3C.. 1. How would you tell a French friend that A. you are really hungry B. you are really thirsty.
Le café -The café is a favorite gathering place for French young people. They go there not only when they are hungry or thirsty but also to meet their.
Leçon 4C: Le temps Main topic: Talking about the weather.
Today we are learning how to ask for and give opinions about food By the end of the period you will be able to discuss some of your opinions about food.
Bon appétit! Lesson 3A *an expression used as people sit down to eat…it means “Enjoy the meal!”
Conversations Chapitre5
Bon appétit! (Unité 2, leçon 3A)
L’echauffement Warm-up:
Transcription de la présentation:

Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit

Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will learn: To order snacks and beverages in a café To ask about prices and pay for your food/drink To use French money

Thème et Objectifs In this unit, you will also learn: To tell time To give the date and the day of the week To talk about the weather

Objectif : Aujourd’hui (Today’s Objective) Une révision: How to ask a friend for something How to say that you are thirsty

Une révision:

How to ask a friend for something

In your notebooks, answer each of the following questions.

Qu’est-ce que tu veux?

Je voudrais un croissant.

Qu’est-ce que tu veux?

Je voudrais un sandwich.

Qu’est-ce que tu veux?

Je voudrais un steak.

Qu’est-ce que tu veux?

Je voudrais un steak-frites.

Qu’est-ce que tu veux?

Je voudrais un hamburger.

Qu’est-ce que tu veux?

Je voudrais un hot dog.

Qu’est-ce que tu veux?

Je voudrais une salade.

Qu’est-ce que tu veux?

Je voudrais une pizza.

Qu’est-ce que tu veux?

Je voudrais une omelette.

Qu’est-ce que tu veux?

Je voudrais une crêpe.

Qu’est-ce que tu veux?

Je voudrais une glace.

Que veut dire…? Qu’est-ce que tu veux?

Ça veut dire… What do you want?

Regardez la vidéo :À La Boulangerie Répondez aux questions La feuille d’exercises

How to you say that you are thirsty:

J’ai soif.

Répétez s’il vous plaît. J’ai soif.

Répétez encore une fois. J’ai soif.

Que veut dire…? J’ai soif.

Ça veut dire… I’m thirsty.

How to ask if you are thirsty:

As-tu soif?

Répétez s’il vous plaît. As-tu soif?

Répétez encore une fois. As-tu soif?

Que veut dire…? As-tu soif?

Ça veut dire… Are you thirsty?

As-tu soif? Oui, j’ai soif.

As-tu soif? Non, je n’ai pas soif.

Parler: With a partner, practice saying these expressions. As-tu soif? Oui, j’ai soif. Non, je n’ai pas soif.

Carte de sortie On a separate sheet of paper, write your name and answer to the following questions: How do you say: You are thirsty How do you ask: Are you thirsty?