Mélanie’s health Section A

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Le Passé Composé avec ETRE 3/4ths of french verbs use avoir to make past tense. = Jai mangé une banane. HOWEVER there are some that (for whatever reason)
Advertisements

FR2 Leçons Les quantités.
avoir = to have être = to be
Opening and closing times How to say when a place opens, what time it closes and which days it is open.
À quelle heure il se lève?
Les verbes irréguliers
Year 8 French Oral Examination Summer 2008
Revise parts of the body. Be able to say what’s wrong.
L’Heure Telling Time.
En Bonne Forme Avez-vous la pêche?.
Avez-vous un job? Tu travailles ou? Tu commences à quelle heure?
To learn the different parts of the body and saying where it hurts Use of au, à la, à l, aux 1 Vendredi seize mars 2012 Objective: Ça ne va pas!
1 Vendredi vingt trois mars 2012 Objective:es-tu en forme?Are you fit? 1.Jai un rhume 2.Jai vomi 3.Jai de la fièvre 4.Je tousse 5.Jai une gastrite 6.Jai.
Match-up the numbers to the letters
Nous finissons Je regarde.. Le Présent Ils vendent.
How many of these flags do you recognise? Work with your partner to see if you know many – write them down - some will crop up shortly!
How many of these flags do you recognise? Work with your partner to see if you know many – write them down - some will crop up shortly!
Pour mieux écrire. 1. Do not use on-line translators (except as a dictionary for a single word) 2. Be very careful using a dictionary (be sure youre finding.
J S R D U H E F J S P E A A M F J N D L M P I F C _________________
WILF: •TO SAY WHERE YOU HAVE BEEN (LEVEL 5C) •TO SAY HOW YOU GOT THERE AND WHO WITH (LEVEL 5B) •TO SAY WHAT YOU DID ON HOLIDAY AND THE WEATHER TOO (LEVEL.
Texte 16 La grippe   « La semaine dernière, j’ai été malade, raconte Victor. Je suis rentré de mon travail vers 17 h avec.
Objectives Revise the numbers Say and ask for the time in French Tell what part of the day it is Ecrivez la date Aujourd’hui c’est _________, le _____.
WALT: Understand phrases in the past, present and future. WILF: To be able to recognise 3 different tenses = level 6!!
Au négatif! Je vais à la brasserie. Je ne vais pas à la brasserie. Je ne vais jamais à la brasserie.
Quelques erreurs communes à cause de v. parce que avant et après.
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit
Expressions idiomatiques avec avoir et l'emploi de depuis
Look at the following sentences and tell me if they are in the past or the present tense 1. I go to the swimming pool every Thursday. 1. I go to the swimming.
Y and en Two little words with a lot of meaning. y.
Leisure Time SECTION A Ce que j’adore c’est passer un bon moment avec un roman intéressant: dans le jardin, sur la terrasse au soleil, même dans la voiture.
ROLE PLAY The role play is about communication and exchange of information. It is not the time for a LONG conversation! You can get full marks for very.
Bon pour la santé Mauvais pour la santé Je mange beaucoup de fruits.
L’inversion --another way to make a question.. What are some ways to form a question? Est-ce que... N’est-ce pas? Voice inflection.
Les remèdes du docteur J’ai mal à la gorge! Je tousse.
Warm up Vocabulary review. manger la pizza jouer au volley.
Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: 1. What do the expressions depuis, il y a... que, voilà... que, ça fait... que.
2 La santé et la médecine 2 On est malade. la tête l’oreille un œil la bouche la gorge le nez le ventre.
Sonneur 2/12 Comment dit-on… 1. the face 2. the back 3. the toes
Objective 1: revise holiday activities Objective 2: identify the verb and use it to express opinions of holiday activities Objective 3: identify verbs.
Le passé composé Review en short.
INDIVIDUAL ORAL AB INITIO.
Forming questions in French
Warm up Do you like the food served at the cafeteria? If not, how would you make the food better and healthy?
Fais correspondre! Faire du VTT Faire du camping Faire du canoë
LES SYMPTOMES ET LES MALADIES
Les recommendations.
Warm up Write what you did this morning or a few days ago. What tense is used in French to express what happened recently.
LA MALADIE SICKNESS/ILLNESS A LA PHARMACIE AT THE CHEMIST’S.
Tahira Roberts 06/10/2013 Final Project/ Français 1.
Ça ne va pas! Aim for today:
Français 2, 10 Decembre 2012 Ouvrez vos livres á la page 70. Faites #17. What five letter word has 6 left when you take two letters away? Se moquer – to.
LES QUESTIONS Etre ou ne pas être... Telle est la question.
L’objectif: Réviser les maladies Apprendre ‘depuis quand’ lundi, 30 septembre Dydd Llun, 30 Medi.
Just to get you going… une minute, s’il vous plaît!
The two categories of  Just like –er verbs, there is such a thing as a “regular” -ir verb. Sometimes it’s difficult to remember how to conjugate them.
Le corps.
Unité 1 - Blanc La grammaire d’Unité 1. Être – to be je suis nous sommes tu es vous êtes il est elles sont o être d’accord avec – to agree with o être.
À l’avenir – In the future Objectif: to be able to discuss what you will do in the future to keep healthy.
Many verbs that are irregular in the present also have irregular past participles. Therefore, no rule for formation, you need to memorize them. Each time.
Les Vacances La compréhension auditive. Compréhension 1.6 Sébastien 1.Where does Sébastien sometimes go in the Summer? 2.At what time of the year does.
ever for This presentation requires PowerPoint XP or later.
You can use this sheet but nothing else in your assessment. Hand it in with your assessment. Name: La nourriture – Written Assessment Autumn Term Write.
Module 1.
Bon ou mauvais pour la santé? Think about some of the things you’ve eaten today. Were they healthy or unhealthy?
Est-ce que tu dors bien? Objectif: to be able to comment on your sleeping habits and other factors that affect well-being.
Des Conseils. Objectif: to be able to give and understand advice on health issues.
LA SANTÉ ET LA MÉDECINE OBJECTIVES
Jeudi 24 septembre 2015 Mes vacances d’été objectif : pouvoir parler au passé de vos grandes vacances.
Les Maladies et Les Symptômes. il tousse – he’s coughing.
Bats Ordinateur La santé. Prendre un comprimé To take a pill.
Transcription de la présentation:

Mélanie’s health Section A Je n’ai pas beaucoup de chance avec ma santé. Je suis tout le temps malade. 1. What is Mélanie’s attitude to her health and what reason does she give? She is not very lucky with her health / she is quite unlucky with her health She is always sick

Quand je vais à la plage je prends un coup de soleil, quand je mange au restaurant j’ai mal au ventre, quand j’écoute trop de musique j’ai mal à la tête, quand je fais du sport j’ai mal au dos et quand je fais la cuisine je me coupe les doigts. 2. How many examples of health issues does she give? five

Quand je vais à la plage je prends un coup de soleil, quand je mange au restaurant j’ai mal au ventre, quand j’écoute trop de musique j’ai mal à la tête, quand je fais du sport j’ai mal au dos et quand je fais la cuisine je me coupe les doigts. Considering the nature of these incidents, do you think her attitude mentioned at the beginning is justified? Give a reason for your opinion backed up with at least one example. justified? No ~ reason? some are avoidable, e.g. put on sunscreen OR justified? Yes ~ reason? it seems everything she does results in sickness or injury e.g. it is unlucky to always get bad food at a restaurant

Voilà une histoire très drôle : il y a quelques semaines je venais de me faire un sandwich quand j’ai laissé tomber le couteau et je me suis coupé le pied. Ridicule, n’est-ce pas ? 4. She tells us a story. What is the story and how does she describe it? a few weeks ago she had just made herself a sandwich when she dropped the knife she cut her foot funny ridiculous

Section B Le mois dernier j’étais très malade, 5. When was Mélanie very sick? last month

j’avais le nez qui coule et de la fièvre, j’avais aussi mal à la gorge et mal à la tête. De plus, j’étais très fatiguée et je ne mangeais presque rien. 6. Describe her symptoms. runny nose, fever, sore throat, headache very tired ate almost/nearly nothing

En fait je n’avais même pas assez d’énergie pour jouer à ma Gameboy En fait je n’avais même pas assez d’énergie pour jouer à ma Gameboy ! Une minute j’étais en feu et un moment plus tard je mourrais de froid. 7. She gives two examples to illustrate two of her symptoms. Name the symptoms and give the example for each. tiredness: She did not even have enough energy to play her Gameboy fever: one minute she was very hot /she was on fire/she felt as if she was on fire a moment later she was very cold/she was dying of cold/she felt as if she was dying of cold

Donc je suis allée voir le médecin 8. What did she do about her sickness? She went to the doctor

et il m’a dit que j’avais la grippe. Section C Ce n’était pas très grave 9. What was wrong with Mélanie and how does she describe her illness? She had flu it was not very serious

Ce n’était pas très grave mais je devais rester au chaud dans mon lit toute la journée. Je ne pouvais pas sortir. C’était un conseil très facile à suivre car je me sentais très mal et je ne me suis pas levée pendant deux jours. Je devais aussi boire beaucoup d’eau et manger même si je n’avais pas faim. Je devais prendre plein de médicaments contre la toux pendant trois jours. 10. What did Mélanie have to do? stay warm in her bed all day drink lots of water eat take lots of medicine for her cough for three days

Ce n’était pas très grave mais je devais rester au chaud dans mon lit toute la journée. Je ne pouvais pas sortir. 11. What was she not allowed to do? to go out

Ce n’était pas très grave mais je devais rester au chaud dans mon lit toute la journée. Je ne pouvais pas sortir. C’était un conseil très facile à suivre car je me sentais très mal et je ne me suis pas levée pendant deux jours. Je devais aussi boire beaucoup d’eau et manger même si je n’avais pas faim. Je devais prendre plein de médicaments contre la toux pendant trois jours. 12. What was easy to do and what may have been difficult? Give reasons for your answers. easy: not to go out: because she felt very sick and she did not get up for two days difficult: to eat: because she had to eat even if she was not hungry

L’avantage, c’est que je ne suis pas allée à l’école pendant une semaine ! 13. What does she say about school? she did not go to school for a week this was an advantage of being sick

N1 4-7 N2 8-11 A3 12-14 A4 15-17 M5 18-20 incl 5M/E M6 21-23 incl 6M/E E7 24-26 4M + 3E E8 27, 28 4M + 4E