1. Learn your alphabet on Louise Michel secondary school’s web site (http://lmichel-col.spip.ac- rouen.fr/spip.php?article57) to be able to spell.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
What is the time Mr. Wolf? LObjectif At the end of the lesson, you will be able to: 1.Say quarter past and quarter to the hour.
Advertisements

How to play Divide class into 2 teams Teams take in turns to pick a number, read the word aloud & identify the word class and decide if they want to keep.
Fun French Language Club
Objective To recognise the phonemes oi ou u in words and to be able to pronounce them accurately To learn about the pronunciation of the ends of words.
1. Quel âge a ta sœur? __________________
Les objets de la classe.
Starter – Brainstorming
E XEMPLES DE PROJETS EN LIEN AVEC DES THÉMATIQUES.
Faites ceci: Sortez les devoirs..
E XEMPLES DE PROJETS EN LIEN AVEC DES THÉMATIQUES.
Le Centre Académique de Ressources pour lEducation Prioritaire.
To be able to talk about past holidays.
To revise all the letter strings learnt so far.
La Maison.
Les questions Une révision.
Les Monstres Due Next Class: A day- Tuesday B day- Wednesday.
Réunion FCPE Collège 10 Novembre Ordre du Jour Répartition des parents délégués sur les classes Compte rendu du Conseil d’Administration du mois.
FRENCH TECH TOUR ‘15 RUSSIA / Moscow 1st – 5th JUNE 2015.
Voici une liste de mots FLASH! Lis les aussi vite que tu lis ton nom 
VOICI UNE LISTE DE MOTS FLASH! LIS LES AUSSI VITE QUE TU LIS TON NOM Mots de haute fréquence pour la troisième année – un Power Point pour pratiquer et.
VOICI UNE LISTE DE MOTS FLASH! LIS LES AUSSI VITE QUE TU LIS TON NOM Mots de haute fréquence pour la sixième année – un Power Point pour pratiquer et développer.
Les couleurs Les verbes – er Routine quotidienne
To revise the letter strings learnt so far. To learn how to recognise rhymes in a poem and common letter strings in a text. To be able to use these to.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
Les Vêtements Nom Classe. Pour aller à une boum, je vais mettre… Catalogue/site web : ArticleCouleurTaillePrix Total Euros Total $
Les Vêtements Nom Classe. Pour aller à une boum, je vais mettre… Catalogue/site web : ArticleCouleurTaillePrix Total Euros Total $
What will the students learn? At the end of this class, the students should be able to identify some general information about Haiti.
Joanne Crease - Dane Court Learning intention To be able to ask for and buy pocket money items.
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
Read the following text. Answer the questions in English.
LUNDI Le mot du jour: la salle de classe L’objectif: TSW infer meaning of unfamiliar words and describe objects essential to success on the.
En ville I can: Talk about what is near my house I will: Learn new vocabulary for places in a town.
THE COLOURS Listen and repeat then answer the questions.
La mémoire(1): Comment bien travailler
L’ ALPHABET. A B C D E F G H I J K L M.
Tout le monde, il est beau!.
You are going to revise how to talk about your daily routine. But before, look at this document and describe.
:06:11 Kiss my eyes, heavy from crying, Only your kiss can to.
Jour 2 MOT DE PASSE: avoir bonne mine - to look good avoir mauvaise mine – to look bad Tu as mal dormi? Pourquoi? Tu as mauvaise mine!
What do these pictures have in common?
Chapitre 1 Le çon 2 Le vocabulaire. Un crayon A pencil.
How many colours can you remember?. Les vêtements I will learn about clothing and be able to use my knowledge of the colours to describe my clothing.
Répétez! Bonjour!. Je m’appelle ________. Et toi ? Tu t’appelles comment? Répétez!
VOICI UNE LISTE DE MOTS FLASH! LIS LES AUSSI VITE QUE TU LIS TON NOM Mots de haute fréquence pour la Deuxième année – un Power Point pour pratiquer et.
Learning Objective To revise places in a town. To learn some new places in a town. To be able to ask for and give simple directions to places in a town.
undeuxtroisquatrecinq six l b r r b b sept huit neuf dix onze l l r b b douze treize quatorze quinze r l l b seize dix-sept dix-huit dix-neuf b l r b.
Les descriptions physiques To be able to describe myself and others.
Dans la classe au college. Le profL’eleve Le Stylo.
Les couleurs.
LES COULEURS.
Objectives: To be able to use the vocabulary about school objects Objectives: To be able to use the vocabulary about school objects Beginners B B T T Teacher.
COMBIEN D’ANIMAUX AS- TU? Learning objectives:  Be able to learn 7 pets  Be able to describe your pet.
Picasso, Hugo, et Matisse
1.Comment tu t’appelles?A.Have you got any brothers or sisters? 2.Où habites-tu?B.How old are you? 3.Tu es de quelle nationalité?C.What colour are your.
MON STYLE AVANT ET MAINTENANT. L/O: TALK ABOUT MY STYLE IN THE PAST AND NOW  Registre: le weekend, je porte...  I must be able to compare what I used.
Mercredi neuf septembre By the end of this lesson you will able to understand words and instructions commonly used in French classes.
Objectives: You will revise colours and learn new ones. You will learn to describe yourself and someone else.
Les mots du mur Première année. L’anneau de mots In this presentation you will find 104 high frequency words that your child should be able to read by.
La Météo. Learning objectives  Learn to recognise and name the different types of weather.  To be able to produce a weather forecast  Remember at least.
Mercredi 18 septembre Planète facebook Objectif: To be able to say what you do on facebook To revise time phrases To revise the present tense for –er verbs.
Que veut dire…. 1.Un crayon 2.Une étagère 3.Un pupitre 4.Une fenêtre 5.Une porte 6.Des chaises 7.Des feutres 8.Des élèves un unedes Why do some words have.
INSERT THE TITLE OF YOUR PRESENTATION HERE FREE PPT TEMPLATES ALLPPT.com _ Free PowerPoint Templates, Diagrams and Charts Your Text Here!
Les Couleurs.
Dans ma maison il y a… In my house there is…
ALLPPT.com _ Free PowerPoint Templates, Diagrams and Charts INSERT THE TITLE OF YOUR PRESENTATION HERE FREE PPT TEMPLATES.
The consequences of the.
Classroom Expressions
BUSINESS TEMPLATE ADD YOUR TITLE HERE Catalog Part 01 /YOUR TITLE Part 02 /YOUR TITLE Part 04 /YOUR TITLE Part 03 /YOUR TITLE.
Jour 13 MOT DE PASSE:Prendre son parti de quelque chose – to make up one’s mind about something J’ai pris mon parti des devoirs Nous avons fait notre parti.
Combien d’animaux as-tu?
Transcription de la présentation:

1. Learn your alphabet on Louise Michel secondary school’s web site ( rouen.fr/spip.php?article57) to be able to spell words at the beginning of the class (révise l’alphabet sur le site du collège Louise Michel ( rouen.fr/spip.php?article57) pour s’apprêter à épeler des mots au cours suivant) rouen.fr/spip.php?article57http://lmichel-col.spip.ac- rouen.fr/spip.php?article57 2. Read and colour the 1st chart of your worksheet « Phonicolours » (Avec tes crayons, colorie les cases du 1 er tableau de ta fiche « Phonicolours » où figure un nom de couleur).