FOUNDATION READING 2004 CLASSE DE 3 EME VRAI OU FAUX? A. Réservez ou achetez votre billet de train B. Consultez les horaires C. Commandez votre carte.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Réserver une table au restaurant
Advertisements

Je/j tu il elle nous vous ils elles I you he she we you they Les sujets (je, tu etc…)
Saying ‘my, your, his her, our and your’ in French
Le Futur OBJECTIVES Saying what you are going to do
À quelle heure il se lève?
Qu’est-ce que tu fais le week-end?
and a justification for level 4
C’est le 6 mai, (mil neuf cent quatre-vingt-quatorze.) C’est dimanche.
La Maison: Les Pièces et
Match-up the numbers to the letters
Chez moi! In this unit you will learn:
Journal télévisé de 20 heures du 08 octobre. Use the buttons below the video to hear it played, to pause it and to stop it. It lasts roughly 60 seconds.
WALT: SAY WHAT YOU CAN DO IN TOWN WILF: A PARAGRAPH OF DESCRIPTION USING THE PHRASE “ON PEUT” FOR LEVEL 3. OPINIONS WITH JUSTIFICATIONS FOR LEVEL 4. Translate.
Welcome to French Live Lessons! 3.01 & 3.02.
Rules All groups answer every question on their grid. Question-picking goes in order, regardless of who answers the question correctly. Keep track of.
Le français JSS2 LA SEMAINE DEUX.
Foundation Reading Boucherie 2. Boulangerie 3. Confiserie 4. A 50 m du château 5. Ouvert tous les jours 6. Cherche étudiants au mois d’août Ecrivez.
Journal télévisé de 20 heures du 10 avril. Use the buttons below the video to hear it played, to pause it and to stop it. It lasts roughly 60 seconds.
Dans ma ville il y a une gare et une gare routière
WALT: Telling the time in French using an analogue clock Quelle heure est-il? WILF: To say the time by itself (level 2) To say a full sentence to say the.
Chapitre 6 lesson 7 Essential Questions: How can you describe what is in a house in French? What is life like in Dakar? Warm up: Get out your flashcards.
Journal télévisé de 20 heures du 20 février 2008.
Journal télévisé de 20 heures du 13 juillet. Use the buttons below the video to hear it played, to pause it and to stop it. It lasts roughly 60 seconds.
Français 1441 Chapître 3 Révision d’Examen.  Someone tells you where things on campus are located. You listen and fill in the blank with the missing.
PREPOSITIONS Objectives : To explain and practise preprositions.
PREPOSITIONS Objectives : To explain and practise prepositions.
WALT: Recognise and use phrases in the past tense with opinions of leisure activities. WILF: To be able to use opinions in the past tense. You must be.
Click on the arrow to go onto the next page. Learning Objectives:  learn to read and understand details about people’s houses  Practise spelling of.
La routine Click on the arrow to go onto the next page.
J’ai fini Il regardeVous perdez Il a regardé J’ai vendu Nous avons choisi Elles attendent Tu as mangé Vous avez répondu Je finis Elles ont attenduTu manges.
HIGHER READING 2002 For these exercises you will need the test paper.
Subject Pronouns Objectives : To explain and practise the pronouns.
Ce matin, j’ai pris le petit déjeuner devant la télévision.
Les questions, avoir, être, avoir ou être, les pronoms.
1. Normalement je me lève à sept heures. 2. Pour le petit déjeuner, je prends une pomme 3. J’adore regarder les films à la télé 4. Je regarde la télé.
Chapitre 1 Le çon 2 Le vocabulaire. Un crayon A pencil.
Journal télévisé de 20 heures du 21 août. Use the buttons below the video to hear it played, to pause it and to stop it. It lasts roughly 60 seconds.
Journal télévisé de 20 heures du 16 juin. Use the buttons below the video to hear it played, to pause it and to stop it. It lasts roughly 60 seconds.
Les expressions avec être. être au présent Je suis Tu es Il/elle/on est Nous sommes Vous êtes Ils/elles sont Je ne suis pas….
Journal télévisé de 20 heures du 29 octobre. Use the buttons below the video to hear it played, to pause it and to stop it. It lasts roughly 60 seconds.
Les sports Year 7.
Les matières Year 7 Click on the arrow to go onto the next page.
Unit 4 – Le soir Talking about what you do in the evening Using the pronoun ON.
Le conditionel OBJECTIVES Explaining the conditional and its uses.
Les sujets (je, tu etc…) I je/j’ you tu il he elle she nous we vous
Write your answer in French
Classe de sixième Objectives To learn about classroom objects Listen to the sounds Look at the words Say the words out loud - pronunciation Write the.
Journal télévisé de 20 heures du 30 mars Use the buttons below the video to hear it played, to pause it and to stop it. It lasts roughly 60 seconds.
Français I Leçon 1B - vocabulaire
FURNITURE Stage 5 French. REVISION – Match the correct French to English in your books. You can write this as a list.
Les matières Click on the arrow to go onto the next page.
Warm up Lesson 8. You are shopping for some school supplies. A salesperson comes to help you find things. ● Bonjour. ● Je cherche une trousse, s’il vous.
Le Matin Year 8 Summer 1 REFLEXIVE VERBS IN THE 1 ST PERSON / PRESENT TENSE.
Journal télévisé de 20 heures du 13 mai Use the buttons below the video to hear it played, to pause it and to stop it. It lasts roughly 60 seconds.
Un, deux trois. Look at the number of things on each slide. Then click on the button with the right number. If you’re right, it will say ‘Vrai’. If you’re.
Journal télévisé de 20 heures du 03 août Use the buttons below the video to hear it played, to pause it and to stop it. It lasts roughly 60 seconds.
With a partner, try to name all these things without looking at your vocab list!!
Journal télévisé de 20 heures du 26 septembre. Use the buttons below the video to hear it played, to pause it and to stop it. It lasts roughly 60 seconds.
Journal télévisé de 20 heures du 14 décembre 2008.
Journal télévisé de 20 heures du 05 septembre 2015.
Journal télévisé de 20 heures du 13 septembre 2015.
Journal télévisé de 20 heures du 17 janvier 2009.
T&L. Connecte et classifie en français G 0 to G 1e Context: bedroom furniture Outcome: I love the blue bed.
Les matières Year 7 Click on the arrow to go onto the next page.
Higher Listening VOCABULARY AND CORRECTION OF THE TEST 2002.
Boucle d’Or et les trois ours
j’y vais / je marche / je prends / je préfère
controle classe de sixieme
Les formes et les couleurs
Les formes et les couleurs
Transcription de la présentation:

FOUNDATION READING 2004

CLASSE DE 3 EME VRAI OU FAUX? A. Réservez ou achetez votre billet de train B. Consultez les horaires C. Commandez votre carte 1. Look at the timetable2. Order your card3. Reserve or buy or ticket Ecoute Listen (click on the buttons) and say whether it is true or false then write what you hear and choose the right translation. Ecoute

CLASSE DE 3 EME LES MEUBLES: Choose the correct English word and write in the box provided A. UN FRIGO B. UNE ARMOIRE C. UN FAUTEUIL D. UN LIT E. UN CANAPÉ 1.Sofa 2.Bed 3.Armchair 4.Fridge 5.Wardrobe

CLASSE DE 3 EME A.Ouvert toute l’année B.Parking gratuit C.Restaurant fermé le dimanche D.Location de vélos E.Tout près des boutiques 1.Very close to shops 2.Open all year 3.Bike hire 4.Restaurant closed on Sunday 5.Free car park Choose the correct English word and write in the box provided

CLASSE DE 3 EME Click on the boxes 1,2,3 & 4 and find the answers to questions A and B A. Qui cherche un correspondant du même âge? B. Qui cherche quelqu’un qui étudie le français? Note the details in 1,2,3,4 in the boxes provided

CLASSE DE 3 EME L’amitié c’est dans le sac ECOUTEZ 1.Arrivée 2.Basket 3.Bleu 4.Fenêtre 5.Heures 6.Professeur 7.Rentrés 8.Tableau 9.Toujours 10. Vide Listen to the passage and fill in the blank spaces with the words in the blue box Françoise regarde par la fenêtre de la salle de classe. Il est 16, l’école est finie. La cour de l’école est presque. Les autres enfants sont à la maison, mais Sélim est toujours là en train de jouer au avec ses copains. Françoise est. Cela ne fait pas longtemps que Sélim est dans sa classe. Elle se rappelle très bien de son, quand il était tout seul.

Jigword Matchword Speedword Wordweb Jouez maintenant Gap fill Gap fill