Ecouter attentivement. Listen carrefully Prépare-toi !

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Classroom Activities in French
Advertisements

Les Pronoms Disjoints.
EXAMEN REVIEW !. Match em up! a.I am right. b.I am hungry. c. I am sleepy. d. I am hot. e. I am cold. f. Im thirsty g. I am wrong. h. I am lucky. i. I.
Objectifs réviser les activités à la maison
Les pronoms relatifs Objective: Learn to use more interesting and more complex sentences in French.
Starter- whats the English? Go through the corrections in your books and re-write where necessary. Answer the comment using in order to achieve my target,
Français La mémoire (2) Les phrases. Nous allons…
Reflexive verbs with infinitives
Common Classroom Commands and Questions
Dites le en français Impératifs de la classe et vocabulaire
En classe In the classroom.
Les passe-temps: Places in town : en ville Regarde et reponds: Quest-ce que cest?
En classe In the classroom.
Prêt à jouer? (Ready to play?)
QUELLE HEURE EST-IL?.
Le Passé Composé How to express actions that took place in the past.
Le verbe aller : to go Je vais Tu vas Il/Elle/On va
C’est combien ? Les euros
Objectif: To be able to use the verb VOULOIR
The Passé Composé The past tense in French is referred to as the passé composé. It is made up of two parts! You must always have these two parts to create.
Understanding instructions in French
1 Les objets pronoms Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: What are the object pronouns for « me, to me, you, to you,
La Routine Quotidien.
1.What does ‘compagne’ mean? 2. Write the french for the following: I live in the city/town 3.What is blue in french? 4.What is brown in french?
Français 2, 2 septembre 2012 Dessinez le vocabulaire, page 51. What's the difference between a teacher and a train? Drôle – funny. Tu en fais une drôle.
Les activités et les préférences Français I Quarter 2
Chapter 6 Lesson 1 Essential Questions: How can you talk about the city in French? How can you describe how you travel in the city?
Dans la Classe!.
Prendre is NOTa regular RE verb. It is an irregular verb. Prendre = to take (can also mean to have when used with food) Prendre = to take (can also mean.
Nous allons .. préparer un texte (pour écrire ou décrire)
Warm up What activities you must (devoir) do every day, every week, or every year in your life. Then write a sentence like: chaque jour, je dois respirer.
5 Aller + l’infinitif - Le futur proche Les normes: Communication 1.2: Understanding the written and spoken language Comparision 4.1: Understanding language.
« Mets la table et mange les légumes » CAT – 1 UNITÉ 3-C L’IMPERATIF.
Les Pronoms d’Objet Direct Steven Kobosko. What are they? Direct Objects follow a verb Receive the direct action of the verb Il aime la glace. Il l’aime.
Le 4-7 novembre. Qui est présent? Quelle heure est-il? La feuille pour étudier L’examen La Jéopardie!
To use justification and extend sentences in a speaking conversation/ presentation.
Some strange verbs. There are a few verbs you have seen in your vocab lists such as mettre/ dormir/ sortir How do you use these verbs?
CHAPITRE 2 Le 6, 10 octobre. L’emploi du temps Qui est présent? La feuille des verbes ER/(IR) Les remarques De nouveau vocabulaire Avant de commencer:
What do these pictures have in common?
Chapitre 1 Le çon 2 Le vocabulaire. Un crayon A pencil.
Le futur proche Français 8-1 – Unité 1.
Direct and Indirect object pronouns By kevin Nolan.
Faites attention = pay attention. Regardez = watch / look.
Aujourd’hui Aller et le futur proche Venir et le passé récent
1. Est-ce que Est-ce que, literally translated "is it that," can be placed at the beginning of any affirmative sentence to turn it into a question: Je.
L ES OBJETS DIRECTS / INDIRECTS. D IRECT OBJECTS PN S ( OR “DOPS”) me (m’) = menous = we Te (t’) = youvous = you Le (l’) = him, itles = them La (l’) =
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de votre famille.
Le 1 novembre En classe Tu aimes la lecture? Les objectifs: Parler de mes projets pour le weekend prochain Réviser et utiliser > Prendre un risque!
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
La salle de classe. Un stylo est sous la feuille de papier.
Français 1 Aller and Venir Chapter 5, Etape 2. Aller – To go Je vais Tu vas Il/elle/on va Nous allons Vous allez Ils/elles vont.
L’impératifL’impératif How to give formal and informal commands (How to order people around)
Dans la salle de classe, le professeur dit…
Essential Questions How do you tell time in French? What are the school subjects in French? What are the universities in Quebec like?
Classe de sixième Objectives To learn about classroom objects Listen to the sounds Look at the words Say the words out loud - pronunciation Write the.
Tous les pronoms.
Instructions for using this game. When clicking on the slide to move to the next appropriate slide, be sure you see the hand, not the arrow. (If you put.
Mes loisirs Learning Objectives In this lesson you will learn to talk about what activities you like to do/ or don’t like to do.
CAT – 1 Unité 3-C L’imperatif
Faites correspondre les infinitifs
Vocabulaire 6.2 Français I. Allons... ! Let’s go... !
THE IMPERATIVE Commands Row! Estiell e presentations.
Mercredi neuf septembre By the end of this lesson you will able to understand words and instructions commonly used in French classes.
Bellwork avril. Bellwork – AY 20 avril Listez au moins que cinq mots interrogatifs.
This is a tough one mes enfants, so put on your thinking caps.
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
EXPRESSIONS. How do you say? Comment dit-on? Hello! Good day!
travailleravoir allervoyager commencernettoyer aiderdistribuer apporterpréparer classerobserver parlerlivrer porterapprendre finirranger to work to go.
Français 12/14/15 Ouvrez vos livres á la page 112. Ecrivez six phrases de sports et activités. What is worse than “raining cats and dogs?” Important(e)
L’IMPÉRATIF. IMPERATIVE is another word for COMMAND. Imperatives tell people to do or not to do things. The imperative starts with the verb. This is similar.
Transcription de la présentation:

Ecouter attentivement

Listen carrefully

Prépare-toi !

Get ready !

Levez la main !

Hands up ! Put up your hands !

Viens devant et mime cette expression

Come to the front of the class and mime the expression.

C’est à toi

It’s your turn.

Ecoute et entoure le dessin correspondant.

Listen and circle the correct drawing.

Ecoute et coche la bonne réponse.

Listen and tick the correct answer.

C’est l’heure de l’histoire. Venez ici et mettez-vous en cercle. Allons tous dans le coin histoires.

It’s story time. Come up here and make a circle. Let’s go to the story corner.

Nous allons corriger les réponses.

Let’s correct the answers.

Mettez-vous deux par deux.

Get in pairs.

Prenez votre classeur.

Take your file.

Je passe parmi vous et je regarde.

I’ll go around and look.

Je vérifie votre découpage.

I’ll check your cutting.

Veux-tu que je t’aide ?

Do you want me to help ?

Ecris où tu veux.

Write anywhere you like.

A qui est-ce ?

Whose turn is it ?

Mettez-vous en rang par deux.

Get into raws by two.

Distribuer les livres

Give out the books.

A vos marques, prêt, partez !

Ready, steady, go !