Jeudi le 24 avril 2014 https://www.youtube.com/watch?v=-z_efL-iK24https://www.youtube.com/watch?v=-z_efL-iK24 https://www.youtube.com/watch?v=3zq0axpbPnshttps://www.youtube.com/watch?v=3zq0axpbPns.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Mercredi le 18 avril. F 1 1.Quiz borrowed words E 2. pg orally & PP: Er,Ir,Re verbs 3.Review: oral pkt-finish up! You can print one from my website!
Advertisements

“Je me présente”.
Mardi, le 1er mai. F 1 Mardi, le 1er mai! 1. Family poster OR powerpoint for 100 today! Remember 5 min. family members (can include a pet and yourself).
French 3 & 4 October 17, When I was teaching in France, most of my students had all of their classes with the same group of people. How would this.
MARDI LE 30 OCTOBRE srjEh4&list=PL0789EB56BD25FE85&index=3&feature=plpp_video
1. Book test DUE! IF absent or not done, turn in blank paper saying so. 2. Poem practice voix/poemes/dejeuner-du-matin/
Vendredi le 12 avril nwqtJT9U
Saint Nicolas St Nicolas est le Patron protecteur des enfants. De son vrai nom Nicolas de Bari, appelé également Nicolas de Myre, St Nicolas était un évêque.
Jeudi le 25 avril. Le centre Pompidou
Match-up the numbers to the letters
Vendredi le 10 mai. May 6 th -10 th French Plans Mon. 5/6 Normal bells Tues. 5/7 1 st, 2 nd, 5 th, 7 th Wed. 5/8 4 th, 3 rd, 5 th, 6 th Thurs. 5/9 7th,6th,5th,4th.
F 1 Book check Notes Makeup quizzes Prep for oral grade Handouts F 1 -Book check Notes (2) Review ABCs, numbers,
WEDNESDAY SEPTEMBER mercredi le 11 septembre 2013.
Jeudi le 31 octobre x=5
Dec. 2-6 th week 2013 Lundi le 2Mardi le 3Mercredi le 4Jeudi le 5Vendredi le 6 F 1 Review of unit 3 words Oral practice in text and with song Book work.
Jeudi le 7 novembre. F 3 DUE: Virtual tour in LMS by 7:30 for the 70! DUE: Flashcards also for the 70 today (50 Friday) 1. Poem practice Le dormeur du.
La fête de lAction de grâces provient dune ancienne tradition la célébration des récoltes agricoles Cette fête, très populaire aux États-Unis (Thanksgiving),
NOTES: R 4, R 5, R 6, & MAKE UP QUIZZES Over F 1 vocab, song. Time? Over pg orally for oral points! H/W: Study French 1 vocabulary & R4-6 for vocabulary.
Lundi le 25 février
Vendredi, le 28 septembre. French 2 1. Turn in: late/absent APT 1,4,7 pages OR A BLANK PAGE IF NOT DONE! (PreAP: turn in B/W sentences for an 80!) 2.
J EUDI LE 7 FÉVRIER. F 2R 1. Draw numbers 2. Get your Classroom packet-4 pages 3. Turn in your speaking packet & notes pg Do oral grade & bring.
Quelle boutique?.
La Vie En Rose Andrea Bocelli (Feat Edith Piaf)
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit
Look at the following sentences and tell me if they are in the past or the present tense 1. I go to the swimming pool every Thursday. 1. I go to the swimming.
ROLE PLAY The role play is about communication and exchange of information. It is not the time for a LONG conversation! You can get full marks for very.
Mardi le 22 avril MSM. Le avril 2014 LUNDIMARDIMERCREDIJEUDIVENDREDI F 1 Letters 105 NOTES: 196/197 Unit 4 review SONG prac JMP-present F 1 Letter-100.
Jeudi le 17 octobre. Oct. 14 th -17 th 2013 week Mon. 10/14Tues 10/15Wed. 10/16Thurs. 10/17Fri. 10/18 OFF F 1- 1.Review new words,, & borrowed words 2.Skit.
Vendredi le 22 février
Lundi le 17 mars 2014
Mercredi le 10 septembre 2014 September 8 th -12 th week 2014 lundiMardi Open House mercredijeudivendredi F 1 Late/absent work in (balloon/calcul) Do:
LE FUTUR Muckross Park College WHAT DOES IT MEAN? It means how to translate « will » or « won’t »
1. Flashcards for 100 & Finish essays in class. MES VACANCES DE NOËL Must have all 20(reg) 25 (PreAP) sentences, in paragraph form. Use the phrases like.
BIENVENUE!!! PLAT DE FRUIT “Fruit dish” by Georges Bracque.
Learning Objectives: To be able to say what you and other people are going to do using the NEAR FUTURE tense.
Mercredi le 17 septembre, 2014.
March th week 2014 lundimardimercredijeudivendredi F 1 H/O-Song: first line Requizzes? Notes: ,55 (articles) Turn in rough.
Let’s go back to the verb endings. What are our 3 infinitive endings? ER IR RE What is an infinitive? An unconjugated verb In other words, a verb in the.
lundi le 7 avril Remember 1.NO FOOD, DRINK, GUM OR ELECTRONIC DEVICES! 2.NO PASSES UNTIL END OF CLASS! 3.NO HEADS DOWN OR TALKING DURING CLASS! 4.USE.
MARDI LE 13 NOVEMBRE La fête de l’Action de grâces provient d’une ancienne tradition la célébration des récoltes agricoles Cette fête, très populaire aux.
Lundi le 28 avril.
Qui est présent? Écoutons Les préférences Vocabulaire: les activités Panorama Culturel.
Mardi le 8 avril.
Mercredi le 27 février. French 2R 1.Turn in APT pgs. 63, 65, 66 into basket. 2.Warmup-PRE-QUIZ *** AB? NOTES ! 3.Since we divided the notes into.
Vendredi le 9 novembre. F 2, F2 PreAP 1.Flashcards for 100 today! 70% for Monday 2. L’examen-format: 70 mul. Choice questions (10 audio) 3.Partner up.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
Mercredi le 9 avril 2014 The Arc de Triomphe de l'Étoile is one of the most famous monuments in Paris. It stands in the centre of the Place Charles de.
Mardi, le 25 septembre. French 2 1.QUIZ: Vocabulary-only 33 for F2R, 50 for F2PreAP. STUDY R 4, R 5 R 6 2.NOTES- R 8, R 9, R 11: ER, IR, RE verbs 3.Practice.
Mardi le 25 février Tutoring: F 3-Tues. 6:45-7:15 F 1,2-Tues. 2:30-3:00. Re-TESTs are Before or after school-by appointment only for re-tests!!!
Vendredi le 5 septembre 2014
Mardi le 17 décembre PLEASE-- Check gradespeed for your test grades. Make an appt. if needed- Re-tests: Mon: 2:30 Tues: 6:45, 2:30 Wed: 6:45,Not.
Thursday, French 1 Turn in late Palette pages Turn in on time number puzzles pages Practice for oral grade: (next Tues/Wed) 1. l’alphabet 2. Comptez 0-20.
Per. 1-5: n&NR=1 Per. 6 & 7
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
Lundi le 21 avril 2014 Announcements MSM pic. Le avril 2014 LUNDIMARDIMERCREDIJEUDIVENDREDI F 1 Letters 105 NOTES: 196/197 Unit 4 review SONG prac.
Lundi le 3 mars 2014
F 2 1.Flashcards for 90% 2.Turn in verb packet for homework completion grade. You’ll get it back. 3.
Unité 4 Comment Faire Des Achats Role Play Tran Le.
Le 4-7 novembre. Qui est présent? Quelle heure est-il? La feuille pour étudier L’examen La Jéopardie!
LA VIE EN ROSE Edith Piaf.
La vie en rose Edith Piaf.
Mercredi le 12 décembre: French club today!!! LE NOËL À PARIS!
gallery.html Mardi le 29 janvier
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de votre famille.
Répétez! Bonjour!. Je m’appelle ________. Et toi ? Tu t’appelles comment? Répétez!
1. Check how B would address A. If A says “I am thirsty”, what would B say in repeating the problem? B would change the subject pronoun to
Mardi le 5 novembre. F 3 Dû: le voyage virtuelle-100 dans LMS à 7:30 (en français!) Dû: APT pgs % 1. Warmup: Cahier pg. 24. (utilisez votre.
Message Unexpected events incapacitated me to assume class today. I hope you will be good. (crêpes upon return to the best class and most productive as.
C’est mercredi!! Pour être prêt: 1. Trouvez un livre et lisez p. 313 Note Culturelle: Les sports d’hiver 2. Sortez: 1. le devoir: Fanfold; p. 311 # 3 2.
Transcription de la présentation:

Jeudi le 24 avril

NEWS 1.NOTES MUST BE IN YOUR NOTEBOOK! I WILL NOT ACCEPT NOTES ON LOOSE PAPER. THEY MUST BE IN THE NOTEBOOK WITH CORRECT DATE & PAGES ON TOP LINE FOR THE TITLE. MAKE SURE YOU DO THEM COMPLETELY & CORRECTLY! DUE AT TOP OF CLASS OR THEY’RE A 50%! 2.DO NOT TRASH MY CLASSROOM! PICK UP YOUR BELONGINGS, PAPERS, DICTIONARIES, READERS, etc. 3. NO FOOD/GUM/DRINKS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Le avril 2014 LUNDIMARDIMERCREDIJEUDIVENDREDI F 1 Letters 105 NOTES: 196/197 Unit 4 review SONG prac JMP-present F 1 Letter-100 NOTES: 199, 200 Oral & Song prac. JMP-Do F 1 Letter-50 Notes 206, 208, Specs out 5 FF Oral/song prac. JMP-DO F 1 Notes: ER, IR, RE-slides Oral/song prac. Bor. Words F –out H/W: Worksheet F 1 Notes: 210, 211, 212 and turn in N/B Finish worksheet-due by end of class. F 2 Holidays for 100 Song /skitprac. H/W: Notes: 208, 210 Rehearse skit 7 th -see La Vie en Rose- first 26 min. F 2 Due; NOTES 208, 210 Holidays for 50, Song prac. Present 5 FF this week? FOOD SKIT WED/THURS. Go over game specs H/W: Notes 212, 213, 219 F 2 NOTES due: 212, 213, 219 Song practice SONG ORAL GRADE! F 2 LATE NOTES DUE! Continue with movie SONG ORAL GRADE! F 2 NO NOTES DUE! FINISH LA VIE EN ROSE or do SUB WORK F 2 PReAP Holidays for 100 Song prac. Notes: 208, 210 Rehearse skit F 2 PREAP SAME, but add borrowed words. Go over game specs F 2PREAP Same but borrowed words are due next Wed. SONG ORAL GRADE! F 2 PREAP Same (SONG Oral grade) F 2 PREAP SAME-finish Film Or do SUB WORK! F 3 Puppets 105** W/up: 157 ex.1 Prac poems & skits. New 5 phrases-write H/W Notes-190, 91,92 ALL F 3 Due:puppet/notes-100 Project specs out & GG test/See new ARTIST W/up 154 ex. 2 & 5. Prac. 5 phrases A/skit/ Poem! H/W: Notes 196, 97, 98 F 3 Due: puppet 50, Mon notes for 50, Tues. for 100 Over 5 phrases A & poem Start Puppet SKITS** H/W: Notes-pg. 201 & pg. 158 ex. 4 & 5 F 3 Due; Tues. notes for 50, Wed. for 100, Over 5 phr, poem Finish puppet skits** H/W: notes pg. 204, 207 and pg. 165 ex. 7 & 8, pg. 169 ex. 1 F 3 Due; Wed. notes for 50, Thurs. notes for 100. TURN in notebook at top of class! Paris & Future/condit. Worksheets due Monday!

F 3-NO FOOD, DRINKS, GUM! 1.Due: Tues. notes pgs. 196, 97, 98 for 50%, unless absent (must be in a notebook!) 2.Due: Notes 201 & pg. 158 ex. 4 & 5 for 100 (in notebook for notes only) (H/W on loose leaf paper). 3.Check warmup from Tuesday: Over w/up 154 ex. 2 & 5 answers on BB tonight!* 4.5 minutes-Pratiquez 5.Finissez les sketchs** Si nous avons le temps: 5 phrases/votre poème H/W: notes pg. 204, 207 (in notebook only) and pg. 165 ex. 7 & 8 & pg. 169 ex. 1 (on paper)

F 3 Les réponses pg. 154, ex. warmup 1.Je suis passé au rayon “Papeterie”. J’ai acheté une boîte de trombones. J’ai aussi acheté un bloc du papier et un paquet d’envelopes 2.Je suis passé au rayon “Photo”. J’ai acheté un rouleau de pellicule. J’ai aussi achet éune pile et des diapos. 3.Je suis passé au rayon “Produits d’Hygiene”. J’ai acheté une boîte de coton-tiges. J’ai aussi acheté un tube de dentrifrice et un paquet de pansements. 4.Je suis pass éau rayon “Produits de la maison”. J’ai acheté une boite d’allumettes. J’ai aussi acheté un pelote de ficelle et un rouleau du papier hygniéique. 5.Je suis passé au rayon “Produits d’entretien”. J’ai acheté un paquet de lessive. Aussi…un rouleau de Sopalin et du savon. 6.Je suis passé….”Papeterie”…j’ai acheté un carnet…aussi un stylo et un tube de colle. 7.Je suis passé ….”Produit d’Hygiene”….J’ai acheté une bouteille de shampooing. Aussi…une boîte de mouchoirs et un tube d’aspirine.

F 3 Pg. 154 warmup ex. 5 Ex. 5 (Subjective answers) --Vous désirez mademoiselle? ----Je voudrais une boîtes de trombones. --Et avec ça? ----J’ai besoin aussi d’un carnet. --Voici la boîtes de trombones et le carnet. ----Merci, c’est combien s’il vous plaît? --20 euros cinquante centimes ----Voici 50 euros --Et voici votre monnaie: 30 euros et 50 centimes.

F 2 ALL-TABLETS ON FLOOR! NO FOOD, DRINK, GUM or ELEC. DEVICES! 1.LATE NOTES-212, 213, 219 DUE! 2.Continue: SONG ORAL GRADE! If done, continue with movie: “La vie en Rose” NO H/W Sub tomorrow—please follow directions and do what is told. (ON BB) Due by end of class!

F 1-NO FOOD, DRINKS, or GUM! 1.Due: Late notes 206, 208 for 50%, unless absent. 2.Due: LATE LETTERS: LAST CHANCE FOR 50% 3.Take Notes: ER, IR, RE-slides***..\Desktop\F 1 NOTES er ir re verbs.ppt (GO TO BB-6 th 6 weeks)..\Desktop\F 1 NOTES er ir re verbs.ppt 4.Double check on your 5 FF lists! 5.Review song, if time. Oral grade is next week! H/W: Be working on your borrowed words and your projects! PRACTICE YOUR SONG! SUB tomorrow!

“Les yeux qui font baiser les miens, Un rire qui se perd sur sa bouche. Voilà le portrait sans retouche, de l’homme (de la femme) auquel j’appartiens” Quand il (elle) me prends dans ses bras, il (elle) me parle tout bas, je vois la vie en rose! ***Il (elle) me dit des mots d'amour, Des mots de tous les jours, Et ça me fait quelque chose. Il (elle) est entré(e) dans mon coeur Une part de bonheur, Dont je connais la cause. C'est lui (elle) pour moi. Moi pour lui (elle) dans la vie, Il (elle) me l'a dit, l'a juré pour la vie. Et des que je l'aperçois, Alors je sens en moi…Mon coeur qui bat!

FIN