3 L’imparfait Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 -

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
4 Limparfait et le passé composé Les normes: –Communications 1.2: Understanding the written and spoken language –Comparisons 4.1: Understanding language.
Advertisements

3 Limparfait: les emplois Les normes: –Communication 1.2: Understanding the written and spoken language –Comparisons 4.1: Understanding the nature of language.

Passé Compose vs. Imparfait
The passé composé vs. the imparfait
Limparfait 1) Which tenses should you know so far? 2) What do you use the imperfect tense for? 3) How to form the imperfect tense?
Limparfait Narrating in the past Formation: Same for all endings (ER, IR, RE) Find the stem: drop the -ons ending from the nous form in the present tense.
Limparfait The imperfect The Other Past Tense Forms.
L’imparfait.
Imparfait et Passé Composé
L’imparfait Par Mme. Cook.
©2005 by Project COACH, UC Irvine
L imparfait est un autre temps pour indiquer le passé. Comment former limparfait?
The past isnt what it used to be. Limparfait est… a past tense Usually repetative actions Does NOT mean the same as the passé composé Utilisez limparfait.
L’imparfait Un temps au passé. Imparfait=imperfect= pas fini
Describes a previous habit or a previous state of being.
L’imparfait.
L’imparfait. Sentences from Bébé Vandertramp stories Il faisait beau. Il faisait froid. Le docteur était aveugle. Elle était enceinte. Elle attendait.
2 L’imparfait Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 -
The simple future tense = what WILL happen in the future
Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: 1. What do the expressions depuis, il y a... que, voilà... que, ça fait... que.
Using the French past tenses. Quick Review: A compound tense, having two parts Uses: describes EVENTS- or tells you “what happened in the story” FFirst.
3 Les Verbes -ER Talking about people’s activities Les normes: –Communication 1.2: Understanding the written and spoken language –Comparisons 4.1: Understanding.
Talking about people’s activities Les normes: Communication 1.2: Comparisons 4.1:
6 Le futur simple Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1.
Notes le 30 janvier L’imparfait (The Imperfect Tense) Qu’est-ce que tu aimais faire quand tu étais petite? (What did you like to do when you were little?)
L/O: to know the formation of verbs in the imperfect tense and to use the imperfect and perfect tenses together Passé Composé.
French 101 Important Verbs. The most important French verbs – avoir (to have), être (to be), and faire (to do/make) They are used in some of the ways.
DEPUIS: SINCE, FOR Les normes: Les questions essentielles:  Communication 1.2- Which tense is used with “Depuis” to express an action that begins in the.
Quand j’étais petite….. Quand j’étais petite, je jouais avec les Barbies. je jouais avec mon amie Kristin. je jouais avec mon Game Boy. je jouais “docteur”
2 Le verbe « être » au pluriel Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: - What are the plural subject pronouns in French?
Les verbes français Objective: Understand the tense of the verbs and how to conjugate your very first verb.
2 L’impératif  Telling people to do things  Les normes:  Communication 1.2 Understanding the written and spoken language  Comparisons 4.1 Understanding.
L’imparfait the imperfect.
Bienvenue and Welcome to Our French II Live Lesson! We will begin shortly!
Imparfait vs. Passé composé
L’Imparfait.
L’imparfait. Usage  The imperfect tense is used to talk about the past.
4. 4 L’imparfait et le passé composé 1.The decision to use the passé composé or the imperfect tense depends upon whether you are describing an action.
4 Avoir Les normes: –Communication 1.2 : –Comparisons 4.1 :
 I went to the movies often as a child.  She was wearing a red dress.  He was eight years old.  It was raining yesterday.  Yesterday I went to the.
The Imparfait and the Passé Composé  The Imperfect and Passé Composé are both used to talk about the past.  The Imperfect tense tells about things that.
The Imperfect Tense.
‘Oddballs !’ Some more irregular verb revision in the Present Tense.
L’imparfait/imperfect:. The imperfect is another past tense which is used in three different circumstances: 1)Descriptions in the past:  Descriptions.
L’imparfait vs. Le passé composé
Imparfait French 3. IMPARFAIT Imparfait also expresses past actions – Things you USED to do – More than once or over a period of time To form the imparfait.
L’Imparfait Le passé qu’on utilise avec les événements répétés et les descriptions.
Imparfait Emily Swann. Uses of imparfait -used as a past tense in french. -used to express actions and situations that: -lasted for an intermediate amount.
Français I – Leçon 6A Structures demonstrative adjectives passé composé with avoir.
Une Presentation de Mlle Reynolds Quand j’étais petite…
L’imparfait what you used to do what you “was” or “were” doing describes things has a special conjugation.
Using the French past tenses. Quick Review: A compound tense, having two parts Uses: describes EVENTS- or tells you “what happened in the story” FFirst.
Français I – Leçon 7B Structures
3 Les Verbes -ER Talking about people’s activities Les normes: Communication 1.2: Comparisons 4.1:
Observez What is the imperfect tense? L’imparfait is the tense used to DESCRIBE past events. It will translate in the following ways: was/were doing.
LES TEMPS PASSÉS IMPARFAITet PASSÉ COMPOSÉ Comment les utiliser?
© and ® 2011 Vista Higher Learning, Inc.7B.2-1 Point de départ You’ve learned how the passé composé can express past actions. Now you’ll learn another.
L’imparfait/imperfect:. The imperfect is another past tense which is used in three different circumstances: 1)Descriptions in the past:  Descriptions.
L’imparfait Uses and formation. A. In French and in English, people use different tenses to talk about the past.  The most common past tense is the PASSE.
L’Imparfait The imperfect tense. formation Drop the -ons of the Nous form, present tense, to get stem Add the imparfait endings –Nous parlons –Parl--
Do now: 1/27 Vrai ou faux? 1.You use the « nous » form of the present tense to conjugate the imparfait. 2.The je and il form endings in the imparfait are.
L’imparfait Français II H – Unité Préliminaire A Structures.
DO NOW: CONJUGATE IN THE PRESENT 1.Nous _______ (finir) nos devoirs. 2.Nous ______ (répondre) aux s. 3.Nous _____ (parler) ensemble. 4.Nous ______.
The imparfait can be translated several ways into English.
L’imparfait 2. First, let’s look at how the imperfect tense is formed. To get the stem for the imperfect, you drop the -ons ending from the nous form of.
Français II H – Unité Préliminaire A Structures
Transcription de la présentation:

3 L’imparfait Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 -

3 Les questions essentielles : What is the « Imparfait »? What is the conjugation formula? Which verbs are irregular in the imparfait? Why is the imperfect tense used?

3 L’imparfait 1.In French, several tenses are used to express past actions. You have already learned the passé composé. The passé composé is used to express actions that started and ended at a specific time in the past. You are now going to learn the imperfect tense.

3 L’usage En bref: L’imparfait is used to describe: –An habitual or continuous action (reminisce) –A physical or emotional state in the past Translation: –was,were + verb + ing Je parlais français – I was speaking French –« used to » Je parlais français quand j’étais petit I used to speak French when I was small

3 L’imparfait – la conjugaison En bref: La formule: Stem + endings Stem = « nous » form - ons Endings = Je – aisnous – ions Tu – aisVous – iez Il/elle/on – ait Ils/elles – aient

3 L’imparfait 2. First, let’s look at how the imperfect tense is formed. To get the stem for the imperfect, you drop the -ons ending from the nous form of the present tense. You add the imperfect endings to this stem. Study the following. PARLER nous parlons FINIR parl- je parlais tu parlais il/elle/on parlait nous parlions nous finissons finiss- je finissais tu finissais il/elle/on finissait nous finissions ATTENDRE vous parliez ils/elles parlaient vous finissiez ils/elles finissaient nous attendons attend- j’ attendais tu attendais il/elle/on attendait nous attendions vous attendiez ils/elles attendaient Present Stem

3 L’imparfait Note that the je, tu, il, and ils forms of the imperfect are pronounced the same way. They are, however, spelled differently. PARLER nous parlons FINIR parl- je parlais tu parlais il/elle/on parlait nous parlions nous finissons finiss- je finissais tu finissais il/elle/on finissait nous finissions ATTENDRE vous parliez ils/elles parlaient vous finissiez ils/elles finissaient nous attendons attend- j’ attendais tu attendais il/elle/on attendait nous attendions vous attendiez ils/elles attendaient Present Stem

3 L’imparfait 3. The imperfect of all verbs, except for the verb être, is formed the same way. AVOIR COMMENCER FAIRE MANGER CROIRE nous avons nous commençons nous faisons nous mangeons nous croyons j’avais je commençais je faisais je mangeais je croyais

3 L’imparfait 4. Note the forms of être. j’étais tu étais il était nous étions vous étiez ils étaient

3 When to use «être » Être in the imparfait = was or were A verb in the imparfait = was or were + verb + ing Quand j’étais petit … When I was small Je jouais au tennis.. I was playing tennis WHAT ’S THE DIFFERENCE??

3 Was, were + noun or adjective = être in the imparfait:Il était beau He was handsome Was, were + action + ing = action word in the imparfait: Il chantait He was singing

3 L’imparfait 5. In French, you use the imperfect to describe or reminisce about habitual or continuous actions. You also use the imperfect to describe emotional and physical conditions or states in the past. The time at which these actions or states began or ended is not important. Quand j’étais au collège, j’avais un très bon professeur de français. Elle s’appelait Madame Castex. Elle était un peu stricte, mais nous l’aimions beaucoup. Elle nous racontait toujours des histoires intéressantes et nous l’écoutions pendant des heures avec beaucoup d’attention.

3 L’imparfait 1.Mes grands-parents ________ souvent de la vie quand ils ________ petits. (parler, être) Answer: parlaient, étaient 2. Nous ________ toujours à la cantine quand nous ________ à Paris. (manger, habiter) Answer: mangions, habitions Complétez à l’imparfait.

3 L’imparfait Complétez à l’imparfait. 3.On ________ le même déjeuner tous les jours parce qu’on l’________ beaucoup! (choisir, aimer) Answer: choisissait, aimait 4. Quand j’________ petit, je ________ aller à la plage chaque été, mais mon frère ________ jouer au foot. (être, vouloir, préférer) Answer: étais, voulais, préférait

3 L’imparfait 5.Quand vous _________ les courses chaque samedi, vous ________ la voiture ou vous ________ à pied? (faire, prendre, marcher) Answer: faisiez, preniez, marchiez Complétez à l’imparfait.