2 L’imparfait Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 -

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
4 Limparfait et le passé composé Les normes: –Communications 1.2: Understanding the written and spoken language –Comparisons 4.1: Understanding language.
Advertisements

3 Limparfait: les emplois Les normes: –Communication 1.2: Understanding the written and spoken language –Comparisons 4.1: Understanding the nature of language.
Passé Compose vs. Imparfait
The passé composé vs. the imparfait
Limparfait Narrating in the past Formation: Same for all endings (ER, IR, RE) Find the stem: drop the -ons ending from the nous form in the present tense.
Le Subjonctif What may or may not happen. Compare in English I will arrive at 6 AM. I will arrive at 6 AM. I am punctual. I am punctual. I hope that the.
Limparfait The imperfect The Other Past Tense Forms.
L’imparfait Par Mme. Cook.
©2005 by Project COACH, UC Irvine
By Osias Pierre Richard. To form the imperfect of a French verb, drop the – ons ending of the present-tense nous for me and add the appropriate ending:
Le conditionnel Pour former le conditionnel en Français on emploie tout l’infinitif et les terminaisons suivantes qui sont les mêmes terminassions pour.
The past isnt what it used to be. Limparfait est… a past tense Usually repetative actions Does NOT mean the same as the passé composé Utilisez limparfait.
Le conditionnel Pour former le conditionnel en Français on emploie tout l’infinitif et les terminaisons suivantes qui sont les mêmes terminaisons pour.
Unité 2 - Blanc La grammaire d’Unité 2.
Describes a previous habit or a previous state of being.
Le subjonctif.
L’imparfait.
L’imparfait. Sentences from Bébé Vandertramp stories Il faisait beau. Il faisait froid. Le docteur était aveugle. Elle était enceinte. Elle attendait.
Les normes: Communication 1.2 Comparisions 4.1 Les questions esstenielles: 1. Where does the future stem come from for regular verbs? 2. Where do the future.
3 L’imparfait Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 -
Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: 1. What do the expressions depuis, il y a... que, voilà... que, ça fait... que.
Using the French past tenses. Quick Review: A compound tense, having two parts Uses: describes EVENTS- or tells you “what happened in the story” FFirst.
Le plus-que-parfait 1.The plus-que-parfait is formed by using the imperfect tense of the helping verb avoir or être and the past participle. Remember that.
3 Les Verbes -ER Talking about people’s activities Les normes: –Communication 1.2: Understanding the written and spoken language –Comparisons 4.1: Understanding.
Talking about people’s activities Les normes: Communication 1.2: Comparisons 4.1:
6 Le futur simple Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1.
Notes le 30 janvier L’imparfait (The Imperfect Tense) Qu’est-ce que tu aimais faire quand tu étais petite? (What did you like to do when you were little?)
L’Imparfait Dossier 8.
Français II – Leçon 3B Structures
Les emplois de l’imparfait Uses of the Imperfect.
DEPUIS: SINCE, FOR Les normes: Les questions essentielles:  Communication 1.2- Which tense is used with “Depuis” to express an action that begins in the.
Quand j’étais petite….. Quand j’étais petite, je jouais avec les Barbies. je jouais avec mon amie Kristin. je jouais avec mon Game Boy. je jouais “docteur”
Warm up What activities you must (devoir) do every day, every week, or every year in your life. Then write a sentence like: chaque jour, je dois respirer.
Chapitre 8 C’était comme ça.
Imparfait vs. Passé composé
2. Hier soir, on ________________(voir) un film.
8 Les pronoms interrogatifs et relatifs Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: - What are the 2 ways to ask the question.
Unité 6 La grammaire. Ouvrir – to open Ouvrir is an irregular ir verb but is conjugated like a regular er verb. j’ouvre nous ouvrons tu ouvresvous ouvrez.
Le Conditionnel Par Alice Eun Young Lee. What is it? The conditional is a mood (with a present and past tense) that is always based on a hypothetical.
4 Avoir Les normes: –Communication 1.2 : –Comparisons 4.1 :
 I went to the movies often as a child.  She was wearing a red dress.  He was eight years old.  It was raining yesterday.  Yesterday I went to the.
The Imparfait and the Passé Composé  The Imperfect and Passé Composé are both used to talk about the past.  The Imperfect tense tells about things that.
8 Les pronoms interrogatifs et relatifs Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: - What are the 2 ways to ask the question.
The Imperfect Tense.
“Si” clauses A very particular order of verb tenses.
L’imparfait/imperfect:. The imperfect is another past tense which is used in three different circumstances: 1)Descriptions in the past:  Descriptions.
L’imparfait vs. Le passé composé
Imparfait French 3. IMPARFAIT Imparfait also expresses past actions – Things you USED to do – More than once or over a period of time To form the imparfait.
L’Imparfait Le passé qu’on utilise avec les événements répétés et les descriptions.
Imparfait Emily Swann. Uses of imparfait -used as a past tense in french. -used to express actions and situations that: -lasted for an intermediate amount.
Une Presentation de Mlle Reynolds Quand j’étais petite…
Using the French past tenses. Quick Review: A compound tense, having two parts Uses: describes EVENTS- or tells you “what happened in the story” FFirst.
Français I – Leçon 7B Structures
We all ready know two French verbs. What are they?
3 Les Verbes -ER Talking about people’s activities Les normes: Communication 1.2: Comparisons 4.1:
Observez What is the imperfect tense? L’imparfait is the tense used to DESCRIBE past events. It will translate in the following ways: was/were doing.
LES TEMPS PASSÉS IMPARFAITet PASSÉ COMPOSÉ Comment les utiliser?
Des gens célèbres du monde francophone Unité 9. In this unit you will be able to: Recount personal Describe personal events Ask for information Give information.
© and ® 2011 Vista Higher Learning, Inc.7B.2-1 Point de départ You’ve learned how the passé composé can express past actions. Now you’ll learn another.
L’imparfait/imperfect:. The imperfect is another past tense which is used in three different circumstances: 1)Descriptions in the past:  Descriptions.
L’Imparfait The imperfect tense. formation Drop the -ons of the Nous form, present tense, to get stem Add the imparfait endings –Nous parlons –Parl--
Do now: 1/27 Vrai ou faux? 1.You use the « nous » form of the present tense to conjugate the imparfait. 2.The je and il form endings in the imparfait are.
L’imparfait Français II H – Unité Préliminaire A Structures.
DO NOW: CONJUGATE IN THE PRESENT 1.Nous _______ (finir) nos devoirs. 2.Nous ______ (répondre) aux s. 3.Nous _____ (parler) ensemble. 4.Nous ______.
The imparfait can be translated several ways into English.
Les Emplois de l’Imparfait
Transcription de la présentation:

2 L’imparfait Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 -

2 Les questions essentielles : What is the « Imparfait »? What is the conjugation formula? Which verbs are irregular in the imparfait? Why is the imperfect tense used?

2 L’imparfait – la conjugaison En bref: La formule: Stem + endings Stem = « nous » form - ons Endings = Je – aisnous – ions Tu – aisVous – iez Il/elle/on – ait Ils/elles – aient

2 L’imparfait 1.Along with the passé composé and several other tenses, the imperfect tense is used to describe past events. First, review the forms of the imperfect tense. To get the stem for the imperfect, you take the nous form of the present tense and drop the -ons ending. The imperfect endings are then added to this stem. Leçon 2, Conversation

2 L’imparfait Infinitive Stem Imperfect PARLERFINIRVENDRE nous parl- je parlais tu parlais il/elle/on parlait nous parlions vous parliez ils/elles parlaient nous finiss- je finissais tu finissais il/elle/on finissait nous finissions vous finissiez ils/elles finissaient nous vend- je vendais tu vendais il/elle/on vendait nous vendions vous vendiez ils/elles vendaient Leçon 2, Conversation

2 L’imparfait 2. The only verb that has an irregular stem in the imperfect is the verb être: ét-. ÊTRE j’ étais tu étais il/elle/on était nous étions vous étiez ils/elles étaient Leçon 2, Conversation

2 L’imparfait 3. Note that verbs ending in -cer like commencer, and -ger like manger, have a spelling change to accommodate pronunciation. A cedilla must be added to the c and an e must be added after the g when they are followed by an a. je commençais tu commençais il commençait ils commençaient je mangeais tu mangeais elle mangeait elles mangeaient Leçon 2, Conversation

2 L’imparfait 4. The imperfect is used to describe or narrate habitual, repeated, or continuous actions in the past. When the event began or ended is not important. The imperfect is often accompanied by time expressions such as toujours, tous les jours, tous les ans, tout le temps, souvent, d’habitude, de temps en temps, and quelquefois. Tous les samedis, nous sortions en boîte. De temps en temps, nous allions au cinéma. Nous rentrions toujours avant minuit. Leçon 2, Conversation

2 L’imparfait 5. The imperfect is also used to describe persons, places, and things in the past. C’était une belle soirée d’août. Il faisait très beau. Guillaume avait vingt ans. Il était heureux d’être en Normandie. Il trouvait que Paris était la plus belle ville du monde. Il voulait y passer toute sa vie. Note that the imperfect is used to describe location, time, weather, age, physical appearance, physical and emotional conditions or states, attitudes, and desires. Leçon 2, Conversation

2 Récrivez les phrases à l’imparfait. 1. Nous jouons au tennis tous les samedi matins. Answer: Nous jouions au tennis tous les samedi matins. L’imparfait 2. Il commence à télécharger le programme. Answer: Il commençait à télécharger le programme. 3. Jeanne et Sandrine sont contentes d’avoir une journée libre. Answer: Jeanne et Sandrine étaient contentes d’avoir une journée libre. Leçon 2, Conversation

2 Récrivez les phrases à l’imparfait. 4. Tu finis toujours tes devoirs avant onze heures. Answer: Tu finissais toujours tes devoirs avant onze heures. L’imparfait 5. Je mange quelquefois la bouche ouverte. Answer: Je mangeais quelquefois la bouche ouverte. Leçon 2, Conversation