Mardi, le 26 février. 1. DUE: Late/Absent work--- A. Book pg. 176-177 NOTES & EX. 1,2,3 B. Grade/self-check your exercises (See next several slides) C.yesterday’s.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Jeudi, le 19 avril 1.F 1-Oral grade 2.F 2-Test prep-4B (most of chapter) 3.F 2 PreAP –Test prep 4B-ALL 4.F 3- Reading 5.F 4-Unit 5 work, essay rough drafts.
Advertisements

Quelle est la question?.
Acheter, préférer To buy, to prefer.
Year 8 French Oral Examination Summer 2008
Mercredi, le 12 septembre. Allons enfants de la Patrie, Le jour de gloire est arrivé !
Faire des plans, avoir des intentions, parler du futur Lui, il va courir. He is going to run.
En Bonne Forme Avez-vous la pêche?.
To identify a verb in its infinitive form
Jeudi le 7 novembre. F 3 DUE: Virtual tour in LMS by 7:30 for the 70! DUE: Flashcards also for the 70 today (50 Friday) 1. Poem practice Le dormeur du.
Lundi le 25 février
J EUDI LE 7 FÉVRIER. F 2R 1. Draw numbers 2. Get your Classroom packet-4 pages 3. Turn in your speaking packet & notes pg Do oral grade & bring.
Je vais faire des courses a Meadowhall avec ma copine et sa mere.
Jeudi le 17 octobre. Oct. 14 th -17 th 2013 week Mon. 10/14Tues 10/15Wed. 10/16Thurs. 10/17Fri. 10/18 OFF F 1- 1.Review new words,, & borrowed words 2.Skit.
Vendredi le 22 février
Lundi le 17 mars 2014
Chapitre 5 lesson 9 Essential Questions: How does aller and other verbs of motion look like in the past tense?
The one exception:  All verbs that end in –er are regular, with one exception.  That is aller which means “to go.”
TO RECOGNISE A PHRASE IN THE PAST TENSE (GRADE D)
Saying “some” in different ways
LEÇON 18.  Écrivez vos devoirs: 1.Homework packet A1, A2, B1, B2, C1, et C2. 2.Study flashcards/Quizlet 15 minutes every night.  Tout de Suite: Complete.
La revue de la leçon 26 Étudiez bien! Le test va être _______, le ________.
1. Flashcards for 100 & Finish essays in class. MES VACANCES DE NOËL Must have all 20(reg) 25 (PreAP) sentences, in paragraph form. Use the phrases like.
WALT: practising sentences in the future and adding details to them to improve them WILF: To be able to produce sentences in the future (Grade D) To add.
Warm up Lesson 9.
The Passé Composé The past tense in French is referred to as the passé composé. It is made up of two parts! You must always have these two parts to create.
Le passé composé Review en short.
MARDI LE 13 NOVEMBRE La fête de l’Action de grâces provient d’une ancienne tradition la célébration des récoltes agricoles Cette fête, très populaire aux.
Lundi le 28 avril.
Mardi le 8 avril.
Mercredi le 27 février. French 2R 1.Turn in APT pgs. 63, 65, 66 into basket. 2.Warmup-PRE-QUIZ *** AB? NOTES ! 3.Since we divided the notes into.
Vendredi le 9 novembre. F 2, F2 PreAP 1.Flashcards for 100 today! 70% for Monday 2. L’examen-format: 70 mul. Choice questions (10 audio) 3.Partner up.
Le pronom « en » Révision: p60-61 dans le cahier.
Verbes +. BOIRE  PresentJeNous TuVous Il/ElleIls/Elles PasséJ’ai BOIS BOIT BUVONS BUVEZ BOIVENT BU.
Mardi, le 25 septembre. French 2 1.QUIZ: Vocabulary-only 33 for F2R, 50 for F2PreAP. STUDY R 4, R 5 R 6 2.NOTES- R 8, R 9, R 11: ER, IR, RE verbs 3.Practice.
Les activités et les préférences Français I Quarter 2
Vendredi le 5 septembre 2014
Chapter 6 Lesson 1 Essential Questions: How can you talk about the city in French? How can you describe how you travel in the city?
Can you find the 8 food love matches ? Write out the pairs in your Class Work section! tomate salade fromage crackers pizza pepperoni lait céréales.
Warm up Lesson 7. Fill in the blanks with the correct form of vouloir. -Qu’est-ce que vous ___ faire aujourd’hui? -Moi, je ___ jouer au tennis avec Théo,
Français I – Leçon 5B Structures
Thursday, French 1 Turn in late Palette pages Turn in on time number puzzles pages Practice for oral grade: (next Tues/Wed) 1. l’alphabet 2. Comptez 0-20.
Per. 1-5: n&NR=1 Per. 6 & 7
Lundi le 3 mars 2014
J’ai fini Il regardeVous perdez Il a regardé J’ai vendu Nous avons choisi Elles attendent Tu as mangé Vous avez répondu Je finis Elles ont attenduTu manges.
F 2 1.Flashcards for 90% 2.Turn in verb packet for homework completion grade. You’ll get it back. 3.
Early Release Sched. 7:45 a.m. - 8:33 a.m.1 ST PERIOD 8:38 a.m. - 9:26 a.m.2 ND PERIOD 9:31 a.m. - 10:19 a.m.3 rd PERIOD (LUNCH A) 9:31 a.m. - 10:22 a.m.3.
Bienvenue and Welcome to Our French II Live Lesson! We will begin shortly!
Ce matin, j’ai pris le petit déjeuner devant la télévision.
À la Carte Nous sommes lundi, le vingt-deux février deux mille dix. Mme Panter’s Français Café Bellwork:. Hand in any packets you still have. Get out notes.
Les noms et les articles
Le pronom « en » Révision: p60-61 dans le cahier.
Mercredi le 12 décembre: French club today!!! LE NOËL À PARIS!
gallery.html Mardi le 29 janvier
Le 1 novembre En classe Tu aimes la lecture? Les objectifs: Parler de mes projets pour le weekend prochain Réviser et utiliser > Prendre un risque!
Mardi le 5 novembre. F 3 Dû: le voyage virtuelle-100 dans LMS à 7:30 (en français!) Dû: APT pgs % 1. Warmup: Cahier pg. 24. (utilisez votre.
Les quantités QuantitEE is always avec DE or D- apostrophEE And so is NEGATIVITEE.
LEÇON 14.  Écrivez vos devoirs: #14, 15, et 16 (please remember to read instructions, follow them closely, and ask clarifying questions BEFORE the work.
THE IMPERATIVE Commands Row! Estiell e presentations.
Stem-changer verbs. Do you remember how to conjugate regular verbs? -er verbs-ir verbs-re verbs Jeeiss Tuesiss Il/elle/oneit Nousonsissonsons Vousezissezez.
Today we are learning how to ask for and give opinions about food By the end of the period you will be able to discuss some of your opinions about food.
Le verbe ‘boire’ to drink Je bois Tu bois Il boit
Message Unexpected events incapacitated me to assume class today. I hope you will be good. (crêpes upon return to the best class and most productive as.
Révision: p60-61 dans le cahier
Les verbes en forme de botte… POURQUOI ??
Le week-end. How to plan your weekend activities: Qu’est-ce que tu vas faire samedi matin? dimanche après-midi? demain soir? ce week-end? le week-end.
Boire worksheet Je ________ la limonade. Il _________ le café. Tu ________ le chocolat chaud. Vous ________ l’eau. Elle _________ le lait. Nous _________.
Le Verbe Avoir L’Objectif: to learn the verb avoir in the present tense and to be able to use it in context By: B. Antoniazzi DDE French 1 U1 L2C AVOIR.
The future tense. Expressions you will need to talk about the future 1.Demain 2.Le week-end prochain 3.Samedi prochain 4.L’ été prochain 5.La semaine.
Les compléments d’object direct Direct object pronouns le, la, l’, les.
Transcription de la présentation:

Mardi, le 26 février

1. DUE: Late/Absent work--- A. Book pg NOTES & EX. 1,2,3 B. Grade/self-check your exercises (See next several slides) C.yesterday’s Notes: 189, 190, WARMUP: NEW NOTES: Per. 1 Angela: Wed-Poem Per. 4 Cody: Wed.-Poem 3. GRADE EX. 1, 2, 3***** 4. PRACTICE: pg.167, 176, 177 VERB review-oral points H/W: APT pgs. 63, 65, 66

Je veux ___ fromage. A. Du B. De la C. Des D. La Je veux du poulet. (De + Le) SOME (M) Je veux de la pizza (DE + La) SOME (F) Je veux de l’eau. (De + L’) SOME (VOWEL) Je veux des frites. (De + les) SOME (Pl)

Pg ex Tu bois (du lait) (de la limonade) (de l’eau) 2. Je bois… 3. Nous buvons.. 4. Vous buvez.. 5. Nous buvons… 6. Les personnes que veulent maigrir boivent… 7. Ma copine boit… 8. Mes grands-parents boivent… 9. On boit… 10. On boit…

Ex. 2 Pick one answer: 1. Tu amènes, Francois amène, Cecile & Christine amènent… 2. J’envoie, Ma copine envoie, Les eleves envoient… 3. Le prof espère, Tu espères, Mes parents espèrent… 4. Je nettoie, Marc nettoie, Nous nettoyons… 5. Ma soeur paie, Tu paies, Nous payons….

(Personal questions) 1. Avec mon argent, j’achète….(des CD, du café, etc.) 2. Quand je vais au restaurant, (je paie) (mes copains paient). Quand je vais au restaurant avec ma famille, (mes parents paient). 3. Ce week-end, j’espère (aller au café). Cet été, j’espère (voyager). Après le lycée, j’espère (aller à l’université). 4. Oui, quand je vais à une boum, j’amène (mes copains). J’amène (ma copine). La dernière soirée, j’ai amené (mon copain.) La prochaine soirée, je vais amener (ma prof.) ( ) 5. Quand je suis en vacances, j’envoie les cartes postales. J’envoie des cartes postales (à mes amis) (à ma famille).

 Choisissez votre #!  La note orale: LE PONT MIRABEAU!

 The Mirabeau Bridge Under the Mirabeau bridge flows the Seine And our loves Must I remember them Joy always followed after pain Let the night fall and the hours ring The days go away, I remain Hand in hand let us stay face to face while underneath the bridge of our arms passes the so-slow wave of eternal looks Let the night fall and the hours ring The days go away, I remain Love goes away like this flowing water Love goes away How slow life is How violent hope is Let the night fall and the hours ring The days go away, I remain The days pass and the weeks pass Neither past time Nor past loves return Under the Mirabeau bridge flows the Seine Let the night fall and the hours ring The days go away, I remain

1. Finish creating your skit today 2. After lunch: Go over borrowed words. Quiz tomorrow! * 3. Memorize your 10 lines! Skit is Thursday & Friday! french_2_food_and_shopping_oral_grade B.doc Props: up to 3 for +3 French Food Friday-bring your own plate to feed entire class for +5.

 _____Echelon  _____Bidet  _____Camaraderie  _____Couturier  _____Culotte  _____Etiquette  _____Extraordinaire  _____Fanfare  _____Foliage  _____Fuselage  _____Guillotine  _____Kiosk (Kiosque)  _____Lamé  _____Maladroit  _____Mediocre  _____Mille-feuille  _____Mystique _____Nuisance _____Plateau _____Pensive _____Plumage _____Petty _____Crèche _____Quintessence _____Reservoir _____Savage _____Sojourn _____Tarot _____Taupe _____Toupée _____Vintage _____Au pair _____Belle _____Clique _____Dressage _____Mise en scène _____Morose _____Vignette _____Au contraire

1. Re-tests: Wed. a.m. and p.m. Last chance! You have had 5 chances already between Thursday & today! 2. “ER” worksheet out 3. Choose numbers for Poem 4. POEM ORAL GRADE TODAY-100% high 5. ONLY ACCEPTING ABSENT WORK TODAY, NO MORE LATE WORK!  H/W: Finish “ER” page