Vendredi le 22 février

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Le verbe “ALLER” au present
Advertisements

Quelle est la question?.
Year 8 French Oral Examination Summer 2008
1. Book test DUE! IF absent or not done, turn in blank paper saying so. 2. Poem practice voix/poemes/dejeuner-du-matin/
Ma journée:leçon 2.
Vendredi le 12 avril nwqtJT9U
Faire des plans, avoir des intentions, parler du futur Lui, il va courir. He is going to run.
Vendredi le 10 mai. May 6 th -10 th French Plans Mon. 5/6 Normal bells Tues. 5/7 1 st, 2 nd, 5 th, 7 th Wed. 5/8 4 th, 3 rd, 5 th, 6 th Thurs. 5/9 7th,6th,5th,4th.
Jeudi le 7 novembre. F 3 DUE: Virtual tour in LMS by 7:30 for the 70! DUE: Flashcards also for the 70 today (50 Friday) 1. Poem practice Le dormeur du.
Lundi le 25 février
J EUDI LE 7 FÉVRIER. F 2R 1. Draw numbers 2. Get your Classroom packet-4 pages 3. Turn in your speaking packet & notes pg Do oral grade & bring.

Je vais faire des courses a Meadowhall avec ma copine et sa mere.
Direct and Indirect Object Pronouns
Jeudi le 24 avril
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 2 Famille et copains
Jeudi le 17 octobre. Oct. 14 th -17 th 2013 week Mon. 10/14Tues 10/15Wed. 10/16Thurs. 10/17Fri. 10/18 OFF F 1- 1.Review new words,, & borrowed words 2.Skit.
Mardi, le 26 février. 1. DUE: Late/Absent work--- A. Book pg NOTES & EX. 1,2,3 B. Grade/self-check your exercises (See next several slides) C.yesterday’s.
Lundi le 17 mars 2014
Mercredi le 10 septembre 2014 September 8 th -12 th week 2014 lundiMardi Open House mercredijeudivendredi F 1 Late/absent work in (balloon/calcul) Do:
Chapitre 5 lesson 9 Essential Questions: How does aller and other verbs of motion look like in the past tense?
The one exception:  All verbs that end in –er are regular, with one exception.  That is aller which means “to go.”
TO RECOGNISE A PHRASE IN THE PAST TENSE (GRADE D)
LEÇON 18.  Écrivez vos devoirs: 1.Homework packet A1, A2, B1, B2, C1, et C2. 2.Study flashcards/Quizlet 15 minutes every night.  Tout de Suite: Complete.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
1. Flashcards for 100 & Finish essays in class. MES VACANCES DE NOËL Must have all 20(reg) 25 (PreAP) sentences, in paragraph form. Use the phrases like.
WALT: practising sentences in the future and adding details to them to improve them WILF: To be able to produce sentences in the future (Grade D) To add.
Objectif: To be able to use the verb VOULOIR
WALT: To talk about the internet in French.
Bonjour! C’est mercredi déjà!
Let’s go back to the verb endings. What are our 3 infinitive endings? ER IR RE What is an infinitive? An unconjugated verb In other words, a verb in the.
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
MARDI LE 13 NOVEMBRE La fête de l’Action de grâces provient d’une ancienne tradition la célébration des récoltes agricoles Cette fête, très populaire aux.
Lundi le 28 avril.
Mardi le 8 avril.
Mercredi le 27 février. French 2R 1.Turn in APT pgs. 63, 65, 66 into basket. 2.Warmup-PRE-QUIZ *** AB? NOTES ! 3.Since we divided the notes into.
Vendredi le 9 novembre. F 2, F2 PreAP 1.Flashcards for 100 today! 70% for Monday 2. L’examen-format: 70 mul. Choice questions (10 audio) 3.Partner up.
Verbes +. BOIRE  PresentJeNous TuVous Il/ElleIls/Elles PasséJ’ai BOIS BOIT BUVONS BUVEZ BOIVENT BU.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
Mardi, le 25 septembre. French 2 1.QUIZ: Vocabulary-only 33 for F2R, 50 for F2PreAP. STUDY R 4, R 5 R 6 2.NOTES- R 8, R 9, R 11: ER, IR, RE verbs 3.Practice.
Les activités et les préférences Français I Quarter 2
Mardi le 25 février Tutoring: F 3-Tues. 6:45-7:15 F 1,2-Tues. 2:30-3:00. Re-TESTs are Before or after school-by appointment only for re-tests!!!
Vendredi le 5 septembre 2014
Mardi le 17 décembre PLEASE-- Check gradespeed for your test grades. Make an appt. if needed- Re-tests: Mon: 2:30 Tues: 6:45, 2:30 Wed: 6:45,Not.
Can you find the 8 food love matches ? Write out the pairs in your Class Work section! tomate salade fromage crackers pizza pepperoni lait céréales.
Thursday, French 1 Turn in late Palette pages Turn in on time number puzzles pages Practice for oral grade: (next Tues/Wed) 1. l’alphabet 2. Comptez 0-20.
Per. 1-5: n&NR=1 Per. 6 & 7
Any answer can be C+ if you always think PROF
Lundi le 3 mars 2014
F 2 1.Flashcards for 90% 2.Turn in verb packet for homework completion grade. You’ll get it back. 3.
Instructions for using this template. Remember this is Jeopardy, so where I have written “Answer” this is the prompt the students will see, and where.
le futur Le but: I can recognise the 2 future tenses
Le passé composé: Avoir ou Etre?. En Bref:  Review:  Passé composé = avoir/ être* + past participle - 5 verbs can be conjugated with either : -descendre,
Mercredi le 12 décembre: French club today!!! LE NOËL À PARIS!
gallery.html Mardi le 29 janvier
Répétez! Bonjour!. Je m’appelle ________. Et toi ? Tu t’appelles comment? Répétez!
Just to get you going… une minute, s’il vous plaît!
Mardi le 5 novembre. F 3 Dû: le voyage virtuelle-100 dans LMS à 7:30 (en français!) Dû: APT pgs % 1. Warmup: Cahier pg. 24. (utilisez votre.
LEÇON 16  Écrivez vos devoirs: 1.#21 et 22 (the rest of the packet). 2.Study EVERYTHING for Unit 1 exam in ONE WEEK! (per. 2, 3, 4: FRIDAY/per. 5, 6,
Stem-changer verbs. Do you remember how to conjugate regular verbs? -er verbs-ir verbs-re verbs Jeeiss Tuesiss Il/elle/oneit Nousonsissonsons Vousezissezez.
Le verbe ‘boire’ to drink Je bois Tu bois Il boit
Message Unexpected events incapacitated me to assume class today. I hope you will be good. (crêpes upon return to the best class and most productive as.
Français II. Note in the following sentences how the highlighted noun comes DIRECTLY AFTER the verb. This noun is called the DIRECT OBJECT. Note the form.
Journal – mardi, le 6 janvier IV 1.I will come 2.They would come 3.She came 4.You used to come 5.We come 6.I just ate III En 4 phrases complètes, dites-moi.
OBJECT PRONOUNS WITH THE PASSÉ COMPOSÉ Page 122. Placement  With all object pronouns, placement is the same. DirectIndirectPlaces De+ nouns or ideas.
Le week-end. How to plan your weekend activities: Qu’est-ce que tu vas faire samedi matin? dimanche après-midi? demain soir? ce week-end? le week-end.
Français III et AP Vendredi, le 15 janvier. Journaux AP Verb fun 1.Il faut que tu (parler) 2.Elle veut que nous (être) 3.Ma mère aime mieux que je (avoir)
5 Le verbe aller au présent 1. The verb aller (to go) is an irregular verb. Study the following forms. je tu il/elle/on ALLER vais vas vails/elles allons.
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
The future tense. Expressions you will need to talk about the future 1.Demain 2.Le week-end prochain 3.Samedi prochain 4.L’ été prochain 5.La semaine.
Transcription de la présentation:

Vendredi le 22 février

French 2 1.ORAL GRADE-FINISH POEM 2. Rest of class: VERB PRACTICE! Book pg A. Take notes on verbs (Green/yellow boxes). Title but keep your paper. B. Do the exercises on another paper (ex. 1, 2,3) & title it. Both papers DUE BY BELL. If time: we’ll go over the answers!

French 2-Can you say the poem?

F 2 Corrigez! Pg ex. 1 1.Tu bois (du lait) (de la limonade) (de l’eau) 2.Je bois… 3.Nous buvons.. 4.Vous buvez.. 5.Nous buvons… 6. Les personnes que veulent maigrir boivent… 7. Ma copine boit… 8. Mes grands-parents boivent… 9. On boit… 10. On boit…

F 2 Corrigez! Ex. 2 Pick one answer: 1.Tu amènes, Francois amène, Cecile & Christine amènent… 2.J’envoie, Ma copine envoie, Les eleves envoient… 3.Le prof espère, Tu espères, Mes parents espèrent… 4.Je nettoie, Marc nettoie, Nous nettoyons… 5.Ma soeur paie, Tu paies, Nous payons….

F 2 Corrigez! (Personal questions) 1.Avec mon argent, j’achète….(des CD, du café, etc.) 2.Quand je vais au restaurant, (je paie) (mes copains paient). Quand je vais au restaurant avec ma famille, (mes parents paient). 3.Ce week-end, j’espère (aller au café). Cet été, j’espère (voyager). Après le lycée, j’espère (aller à l’université). 4.Oui, quand je vais à une boum, j’amène (mes copains). J’amène (ma copine). La dernière soirée, j’ai amené (mon copain.) La prochaine soirée, je vais amener (ma prof.) ( ) 5.Quand je suis en vacances, j’envoie les cartes postales. J’envoie des cartes postales (à mes amis) (à ma famille).

French 3 1.Warmup pg. 119 ex Poem practice 3.Audio practice: Workbook pg. 112, 115, 121, 124 (No APT or W/B to do yet, but make sure you have the “reprise” pages through units 1-3 both the written and audio exercises.) Pas de devoirs!

F 3-corrigez! Pg. 119 ex. 13 J’étais/ je passais/ je ne me levais pas/ j’allais/ je prenais/ je faisais/ je sortais/ je rentrais/ m’a invité/ je me suis levé/ je suis parti/ j’ai glissé/ je me suis cassé/ je suis allé, j’ai rencontré/ je lui ai demandé/ Elle a accepté

F 2 PreAP 1. Recipe and list are due Monday-final copies 2. Pick partner and write skit After lunch: Tintin!

French 1 F 1 POEM_RUBRIC_F_1.docm 1.Write Poem out 5 times-listen to poem-song! 2.Work on & Turn in packets for checking for completion 3.If time, Go over my answers for packet. Remember that test re-takes were today a.m., Mon. a.m., Mon. p.m. Tues. a.m. or Wed. a.m. You must make an appointment! 4.Mon-ORAL GRADE-POEM! mon-coeur/ mon-coeur/

French 1 extra Etre et Faire review OOQ OOQ Pers. 3, 6, 7 did not get to see today’s Quebec Carnaval videos.