Airbus Guidance & Control

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Airbus Guidance & Control Aerospace Control and Guidance Systems Committee Présenté par Xavier LE TRON R&T coordinator and Technical Advisor FLIGHT CONTROLS & HYDRAULICS Airbus Guidance & Control 2006 highlights ACGSC (SAE) Meeting 98: Williamsburg

Airbus Guidance and control – 2006 highlights on Ground Guidance & Control Papers on System Actuation Computer science Automatic Control laws Wake Vortex ACGSC (SAE) Meeting 98: Williamsburg October 2006

Ground Guidance & Control Brake to Vacate: successful Flight Testing for an “adaptative Auto-Brake” 14L/32R 158 Optimize Braking Energy (Turn Around Time) Optimize Runway Occupancy Time Improve Passenger Comfort ACGSC (SAE) Meeting 98: Williamsburg October 2006

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Wake Vortex Participation in Thematic Network WakeNet2-Europe + specific studies concerning probability and severity assessment through simulation, backed by measurement data: Aircraft Wake Vortex Scenario Simulation Package – WakeScene F. Holzäpfel & al (DLR); G. Höhne (Airbus) ICAS congress Sept 2006. ACGSC (SAE) Meeting 98: Williamsburg October 2006

© AIRBUS FRANCE S.A.S. Tous droits réservés. Document confidentiel. Ce document et son contenu sont la propriété d’AIRBUS FRANCE S.A.S. Aucun droit de propriété intellectuelle n’est accordé par la communication du présent document ou son contenu. Ce document ne doit pas être reproduit ou communiqué à un tiers sans l’autorisation expresse et écrite d’AIRBUS FRANCE S.A.S. Ce document et son contenu ne doivent pas être utilisés à d’autres fins que celles qui sont autorisées. Les déclarations faites dans ce document ne constituent pas une offre commerciale. Elles sont basées sur les postulats indiqués et sont exprimées de bonne foi. Si les motifs de ces déclarations n’étaient pas démontrés, AIRBUS FRANCE S.A.S serait prêt à en expliquer les fondements. AIRBUS, son logo, A300, A310, A318, A319, A320, A321, A330, A340, A350, A380 et A400M sont des marques déposées. ACGSC (SAE) Meeting 98: Williamsburg October 2006