Chapter 6 lesson 5 Essential Question: How do you make the imperative in French?

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Avoir et Être Les règles et du pratique Par C. Halsall (Brookfield)
Advertisements

Present tense inversion partitives
Les verbes réfléchis Discussing daily routines. What is a reflexive verb? Many verbs begin with se. These are called reflexive verbs. se réveiller (to.
Le verbe “ALLER” au present
Quelle est la question?.
- Used to give a command/instruction - There are only 3 forms: Tu, Nous, Vous - When you use the imperative form, you always take out the subject pronoun.
Lundi 23 novembre Part 1: using tu.. There are three different ways of asking a question in French. 1By raising your voice: Tu aimes aller au cinéma?
masculine (at least 1 boy)
Me le lui y en Te la leur Nous les Vous Se
Ma journée:leçon 2.
Des autres choses à considérer….. Ce nest pas trop compliqué !
I can …talk about my holidays in the past
Placement order of indirect object pronouns nous/vous/moi/toi/me/te ->Le/la/les/l -> lui/leur -> y -> en Imperative (negatives, incl.) -> Pronouns(s) after.
To identify a verb in its infinitive form
Nous finissons Je regarde.. Le Présent Ils vendent.
Learning Target: I can use spot the Object and replace it by a Direct Object Pronoun I will …Spot the Object in my sentence Replace it with the correct.
Suggestions and L’imperitif
Lesson 07.04: Le verbe faire Lesson 07.05: Le négatif French 1 Segment 2.
Look at the following sentences and tell me if they are in the past or the present tense 1. I go to the swimming pool every Thursday. 1. I go to the swimming.
Y and en Two little words with a lot of meaning. y.
Welcome to French Live Lessons!
L’inversion --another way to make a question.. What are some ways to form a question? Est-ce que... N’est-ce pas? Voice inflection.
} } Le verbe aller aller = to go je vais nous allons tu vas vous allez
Chapitre 5 lesson 9 Essential Questions: How does aller and other verbs of motion look like in the past tense?
The one exception:  All verbs that end in –er are regular, with one exception.  That is aller which means “to go.”
Direct and indirect object pronouns
Livre page 48. There are 4 different ways to form questions. Félicitations!! You already know 2 of the ways ☻ We have not “officially” studied this concept.
Learning Objectives: To be able to say what you and other people are going to do using the NEAR FUTURE tense.
The Passé Composé The past tense in French is referred to as the passé composé. It is made up of two parts! You must always have these two parts to create.
MA VILLE: QUE FAISONS-NOUS? Français 7/8, 9/10. Objectif: Le 31 mars/le premier avril: Les étudiants emploieront du nouveau vocabulaire pour les endroits.
How do you conjugate a regular –er verb? You drop the –er Ex: parler  parl jouer  jou travailler  habiter 
Français 2: mercredi, le 15 mai, 2013 Activités: Cahier BV p. 143 Activités 11 et 12 Interro 4 sommatif Texte p Structure: l’imperatifs Cahier.
Chapter 6 Lesson 1 Essential Questions: How can you talk about the city in French? How can you describe how you travel in the city?
2 L’impératif 1.You use the imperative to give commands and make suggestions. The forms are usually the same as the tu, vous, and nous forms. Note that.
Chapitre 5 Lesson 3 Essential Question: How do the French say they must or can do something?
French 101 Important Verbs. The most important French verbs – avoir (to have), être (to be), and faire (to do/make) They are used in some of the ways.
French II Chapter 5 Review. Relative Pronouns: qui means “who” for people means “which” “that” for places and things replaces a noun or phrase which is.
Warm up Lesson 10.
Les Pronoms Direct & Indirect.
Les verbes réfléchis -au présent -à l’impérative (command) -avec l’infinitif Rouge, Unit 1, Part 1 Page 44.
« Mets la table et mange les légumes » CAT – 1 UNITÉ 3-C L’IMPERATIF.
« ALLONS À PARIS » CAT – 2 UNITÉ 2-C L’IMPERATIF.
2 L’impératif  Telling people to do things  Les normes:  Communication 1.2 Understanding the written and spoken language  Comparisons 4.1 Understanding.
Bienvenue and Welcome to Our French II Live Lesson! We will begin shortly!
Le futur proche Français 8-1 – Unité 1.
L’impératif! (Commands).
Reprise Rappel 2, Part 2 Revised: 9/2/12. les endroits un endroit un quartier une ville une maison une rue un café un centre commercial un cinéma un hôpital.
Replace the subject with its correct pronoun. Madame aime le chocolat. Brian et Emily jouent au basket. You parlez toujours. We écoutons la musique. I.
Le Passé Composé How to make the past tense in French…
Direct and Indirect Shauna O.
WE’RE ALMOST DONE – CONGRATULATIONS! LE PRONOM « Y »
Stress Pronouns French 2 Review. Stress Pronouns Moi = me Toi = you Lui =him Elle = her Nous = us Vous = you Eux = them (masc.) Elles = them (fem.) DO.
 C’est à toi 1 – Unité 6 - En voyage Nous avons visité Paris.
1. Check how B would address A. If A says “I am thirsty”, what would B say in repeating the problem? B would change the subject pronoun to
Par Mme. Cook. Aller means « to go. » Je vais Nous allons Tu vas Vous allez Il Elle va Ils, Elles vont on.
CAT – 1 Unité 3-C L’imperatif
Français I – Leçon 6A Structures demonstrative adjectives passé composé with avoir.
Revue: Answer each question with a command. Qu’est-ce que je dois prendre… 1.pour aller à Miami en été? 2.pour aller au Canada en hiver? 3.pour aller en.
U NITE 7A: E CHAUFFEMENT 1 L E PREMIER OCTOBRE Le mot juste Fill in each blank with an appropriate vocabulary word. 1. M. Tremaine doit ( must ) avoir.
« ALLONS À PARIS » CAT – 2 UNITÉ 2-C L’IMPERATIF.
Mes préférences At the end of this lesson; you will be able to:
OBJECT PRONOUNS WITH THE PASSÉ COMPOSÉ Page 122. Placement  With all object pronouns, placement is the same. DirectIndirectPlaces De+ nouns or ideas.
 L’impératif FSF3U. L’impératif L’impératif is almost the same as the présent but, there are only three forms of l’impératif; Tu, Nous, Vous  We use.
5 Le verbe aller au présent 1. The verb aller (to go) is an irregular verb. Study the following forms. je tu il/elle/on ALLER vais vas vails/elles allons.
SOME EXAMPLES:  Danser – to danceAimer- to like or love  Chanter – to singAdorer- to adore  Manger – to eatDétester- to hate  Jouer – to play  Parler.
How To Use QUE QUE is the DIRECT OBJECT of a clause, so it is followed by a SUBJECT and a verb it refers to a person or a thing le garçon QUE tu connais?
Pronouns in French What is a pronoun? Give examples of pronouns you already know!
Les compléments d’object direct Direct object pronouns le, la, l’, les.
L’IMPÉRATIF. IMPERATIVE is another word for COMMAND. Imperatives tell people to do or not to do things. The imperative starts with the verb. This is similar.
Unité 9 : les repas Leçon 35 : Un Client Difficile Ordering food in a restaurant Partie B : les pronoms compléments à l’impératif.
Transcription de la présentation:

Chapter 6 lesson 5 Essential Question: How do you make the imperative in French?

Fill in the blanks with the correct form of savior or connaître. 1. Mes grands-parents ___ mon prof de piano. 2. Oh, tu ___ jouer du piano! 3. J’adore le Midi, mais je ne ____ pas l’île-de-France. 4. Vous ____ bien Paris? 5. Mes amis ne ____ pas où est le musée Rodin. 1.2

Écoutons Louis a beaucoup de choses à faire aujourd’hui. Écoute ce qu’il dit et dis où il doit aller. 1.2

Lettre à mon professeur ● Tu vas passer l’été en France. Tu ne connais pas la France. Écris une lettre à ta professeur et pose-elle des questions sur la France. Utilise les verbes savoir et connaître.

Example Madame LeMieux Je pars en France cet été, mais je ne connais pas la France. Est-ce que vous savez où…?

Practice/check ● Find the best sentence from your letter and put it on the board. ● The class will check everyone’s work and see if the forms of savoir and connaître are correct.

The Imperative ● To make commands with most French verbs, you use the tu, nous, or vous form of the present tense, without the subject pronoun. Remember to drop the final –s when you’re using the tu form of –er verbs. ● Écoute ta mère! ● Finissons nos devoirs! ● Attendez les profs!

Practice ● Let’s make up some French commands and put them on the board.

The Imperative ● To make commands negative, put ne… pas around the verb. ● Ne va pas à la poste!

Practice ● Make the commands on the board negative.

Dis à ces personnes ce qu’elles doivent faire. 1. Mes cheveux sont trop longs. 2. J’ai besoin d’argent. 3. Nous devons prendre le bus. 4. Il n’y a rien à manger chez moi! 5. Le feu est vert. 6. Le cinéma est à droite. a) Tournons à droite! b) Passe à la banque! c) Traversons la rue! d) Va au salon de coiffure! e) Allez à l’arrêt! f) Déjeune au café! 1.2

Dis à tes amis ce qu’ils doivent faire ou ce qu’ils ne doivent pas faire. Utilise l’impératif! Ex: Julia a mal à la tête. Va à la pharmacie. 1. Nous voulons visiter la tour Eiffel, mais c’est loin. 2. On n’a pas envie de rester à la maison. 3. Emmanuel a froid. 4. Il est deux heures de l’après-midi, et nous avons faim. 5. Martine ne connaît pas bien la ville. 1.2

Flash culture ● The French use the systèm métrique as their system of measurement. The system was proposed and adopted during the French Revolution in In the metric system, all the units are divisible by 10. In the table below, you can find a few measurements equivalences. Metric systemUS system 1 mètre (distance)39.37 inches 1 kilomètre (distance) miles

Science Link ● Before the metric system, there were over 700 different units of measure in France, many loosely based upon parts of the body, such as the foot. The Academy of Sciences created the meter, thereby instituting a standard system of measurement. 3.1

Scénario ● Tu es au café au coin de la rue de l’avenue Durante. Un touriste te demande comment arriver à trois endroits différents. Réponds-lui en utilisant le plan. Puis, échangez les rôles. ● Pass out map 1.1, 3.2