La folie du ciné de lundi! Journal le 26 septembre 1.Charactères principaux: 2.Quel est le nom du film? 3. Qui était Robin des Bois? Explain in English.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
L.O. – how to give information about yourself in French
Advertisements

Primary French Presentation 2 Saying How You Are.
Je me présente (Formez des groupes de trois personnes.) How would you… introduce yourself? greet someone? ask how they are? respond politely? OR tell how.
Quelle est la question?.
Enseignante: Tracy Rosen
Où es-tu allé samedi dernier ?. Comment es-tu allé?
Write a paragraph to introduce yourself
Présentez-vous.
Oops j’aime pas l’anglais
La famille.
ça te dit de … ?... ça vous dit de …. ? ….
C’est combien?.
L’argent de poche Learning Objective: To be able to exchange information about pocket money in French. Lundi 3 juin.
Les questions? Je m’appelle Sam J’ai douze ans
In French… The relative pronouns in French are ce qui and ce que. They both mean WHAT. - Ce qui stands for the subject of the clause it introduces. - Ce.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
Transition Unit Personal Information Lesson 1
Au Marché.
C’est combien ? Les euros
Est-ce que tu préfères la pomme ou la poire? La pomme La poire.
Objectif: To be able to use the verb VOULOIR
Sujet Objet Les pronoms interrogatifs et relatifs
Mon Ecole WALT: Promote The Cornwallis Academy
Les cheveux Les yeux. Pour décrire moi – in order to describe me J’ai – I have Je suis – I am Les filles (endings change)
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
Les adjectifs possessifs
Greetings, formal and informal
Jour 2 mercredi, 14 août MOT DE PASSE: « Comment ça s’écrit
Asking For Introductions - Questions. L’Introduction There are several ways of asking questions in French but in this case when we are introducing somebody.
MDP JOUR 24 On va au café? Oui, allons-y!. Learning Intention: Students will learn how to identify foods and drinks and how to order them in a restaurant.
French 1B: Tu vs. Vous, Aller + infinitive 9/26/2014.
I am hungry J’ai faim What can I have to drink? Qu’est-ce que je peux boire? What can I have to eat? Qu’est-ce que je peux manger? I have… J’ai… What is.
Lesson 3B La nourriture et les boissons. Video 3B: Page 48.
Copiez et complétez 1. C’est un ________ café. (old) 2. C’est une ________ serveuse. (new) 3. C’est une ________ terrasse. (beautiful) 4. C’est une ________.
PREPOSITIONS IN FRENCH LES PRÉPOSITIONS. SO WHAT’S A PREPOSITION? IT’S A WORD THAT TELLS YOU WHERE A PERSON OR AN OBJECT IS or in other words IT TELLS.
JOUR 1 LUNDI, 12 AOÛT MOT DE PASSE: C’EST LA RENTRÉE! (IT’S THE FIRST DAY OF SCHOOL!)
June  For Level 1 you need to give short answers to questions – one word or a short phrase  For Level 2 you need to answer in short phrases. 
Create a Voki for yourself that speaks French.
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
Répondez aux questions en français. A: How do you say? 1.I must travel.3. I would like to dance. 2.I want to sing.4. I don’t want to work. B: Finish with.
Asking/Saying what you would like to eat Qu’est-ce que tu prends pour le petit-déjeuner? (What would you like for breakfast?)  Je prends… (I’ll take…)
WEST GREENE FRENCHIES! Français I lundi, le 08 septembre 2014 Tu aimes chanter avec des oiseaux? Répondez en phrase complète, s’il vous plaît.
GCSE Speaking Assessment Presentation Based Discussion In your first GCSE Speaking Assessment, you are being interviewed by your French friend for their.
«Je me sens si seul» Marc Lavoine
WALT: booking accommodation WILF: Identifying single words to do with accommodation (Level1-2) WILF: describing type of accommodation you want to book/giving.
How is it conjugated in the present tense?
8 Les pronoms interrogatifs et relatifs Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: - What are the 2 ways to ask the question.
Quelle est ta matière préférée? WHAT IS YOUR FAVORITE SUBJECT?
Le superlatif Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: How is the superlative of an adjective made? What is the difference.
Ma ville Year 9 Click on the arrow to go onto the next page.
Les sports Year 7.
Les matières Year 7 Click on the arrow to go onto the next page.
«Get lucky» Daft Punk. Journal d’échauffement mardi le 9 décembre 0 Le but: Je peux conjuguer “faire” et je sais les expressions. 0 Donnez le français:(Leçon.
8 Les pronoms interrogatifs et relatifs Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: - What are the 2 ways to ask the question.
Just to get you going… une minute, s’il vous plaît!
Il y a = There is Il n’y a pas = There isn’t RECAP:
Nous parlons des matières Buts: To be able to give extended opinions on school subjects To express agreement or disagreement.
lundi 21 septembre Au Boulot! la première activité: Notez les métiers coiffeur/coiffeuse EXTRA! What do you think “au chomage” means? infirmier/infirmière.
Lundi 14 septembre Parle-moi de toi! la première activité: Vérifiez les devoirs. dé e st e e g a r d e h b i t e oy ag e doro ns am e ap pe le c o l e.
Leçon 4C: Le temps Main topic: Talking about the weather.
1.Comment tu t’appelles?A.Have you got any brothers or sisters? 2.Où habites-tu?B.How old are you? 3.Tu es de quelle nationalité?C.What colour are your.
DO NOW: use your fold sheet to fill in the correct form of the adjectives Aujourd’hui, c’est lundi le 4 avril Objective: create a mini dialogue using Vocab.
FOOD – Les verbes Pratique en groupe. This practice will help you review food vocabulary + verbs You will create a short sketch!
Bell Ringer Write a journal entry (minimum 300 words) explaining what your favorite sports and hobbies are, and why Give as much detail as possible Say.
Savoir Vivre Homework task Due Wednesday 10 th Feb 2016 Mme Williams.
DIRECT PRONOUNS IT HIM HER THEM. YOU ALREADY KNOW THESE PRONOUNS IN FRENCH!
Salut! Objectif: I will be able to greet someone in French I will be able to tell someone my name in French I will be able to say how I’m feeling in French.
Le français II Reprise. How to ask for information? Comment tu t’appelles? Comment il/elle s’appelle? Comment allez-vous?/Ca va? Tu as quel age? Il/Elle.
Foreign Language Survey
Transcription de la présentation:

La folie du ciné de lundi! Journal le 26 septembre 1.Charactères principaux: 2.Quel est le nom du film? 3. Qui était Robin des Bois? Explain in English.

Journal le 27 septembre 2011 All About Me Introduce yourself in French. Include: 1.A greeting 2.Your French name. 3.Your nationality. 4.Your age. 5.A good-bye!

Journal le 28 septembre 2011 Copiez et complétez: 1. Mon repas preféré est_____________. 2. Ma boisson favorite est______________. 3. Au restaurant je mange____________. 4. «Combien ça fait? » means______________. 5. « Prête-moi » means: ___________________.

Journal le 29 septembre 2011 Traduisez: 1. I am hungry. 2. I am thirsty. 3. What would you like? 4. I would like… 5. How much is it?

Journal le 30 septembre 2011 Les mots du SAT: 1. echelon-- A level of responsibility or authority in a hierarchy; a rank 2.maladroit--Marked by a lack of adroitness; inept; clumsy 3.entourage--A group of attendants or associates 4.vignette--A short, usually descriptive literary sketch