Les questions? Je m’appelle Sam J’ai douze ans

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Le temps libre.
Advertisements

Nous allons …….. Décrire les phrases longues
Je/j tu il elle nous vous ils elles I you he she we you they Les sujets (je, tu etc…)
Objectifs réviser les activités à la maison
Les pronoms relatifs Objective: Learn to use more interesting and more complex sentences in French.
Starter- whats the English? Go through the corrections in your books and re-write where necessary. Answer the comment using in order to achieve my target,
OBJECTIF Quest-ce quon va faire aujourdhui? You will be able to talk about types of films and give simple opinions. You will be use the near future tense.
Les passe-temps _____________________ L/O: To be able to say what you like and dont like doing in your free time. STARTER: copy the following verbs into.
Les sports Objectif : (i) Apprendre les noms du sport
Prepare the text for your PowerPoint presentation on your family. You will need 5 slides only (but you can add additional slides if you wish) and you.
Moi, le week-end je vais aller en France dans ma voiture verte!
Dans les cahiers Ecrivez le verbe “aller” au présent Je, tu etc..
Write a paragraph to introduce yourself
Mes passe-temps J’aime _________ la télé.
SuzanneHenriMaríe Laure Jaime aller au cinéma Je naime pas Je préfère.
Lesson Objectives: How to use different tenses when talking about music. Present Tense / Future Tense / Past Tense Level 5+
____________________________
Talking about what you are going to do in the future tense! 
Using 2 Verbs in the Present Tense. When you conjugate ONE VERB in a sentence in the present tense, you should NOT conjugate following verbs. Leave them.
Objective: to prepare for a speaking exam
Match-up the numbers to the letters
Jadore faire du skate !. ALL must be able to talk about sports MOST should be able to talk and write about what you like doing and dislike doing SOME.
Lesson Objectives: How to use different tenses when talking about music. Present Tense / Future Tense / Past Tense Level 5+
Comment trouves-tu………?
J’aime + le/la/les J’adore Je n’aime pas Je déteste.
WALT: practising sentences in the future and adding details to them to improve them WILF: To be able to produce sentences in the future (Grade D) To add.
Objective 1: revise holiday activities Objective 2: identify the verb and use it to express opinions of holiday activities Objective 3: identify verbs.
Objectif: To be able to use the verb VOULOIR
La Famille McNamara Par Mme. McNamara.
WALT: To talk about the internet in French.
Mon Ecole WALT: Promote The Cornwallis Academy
Sonneur 10/3  What do you like to do in your spare time?  Do you think the French do similar activities?
Qui est présent? Écoutons Les préférences Vocabulaire: les activités Panorama Culturel.
Forming questions in French
Quels sont tes passes temps préfèrés?
What do you do on Wednesday at school?
Les activités et les préférences Français I Quarter 2
Classroom vocabulary Review for Quarterly Exam. Martin, tu as un crayon de papier?
Mon weekend How to write about your weekend Say where you went Le weekend dernier je suis resté(e) à Banchory. Le weekend dernier je suis allé(e) à Stonehaven.
WALT: how to talk about your timetable
Copy the diagram in the back of your exercise book and write words or phrases in each section which express like / dislike. J’aimeennuyeux OK.
J’aime: I like Je n’aime pas: I don’t like
WALT: Recognise and use phrases in the past tense with opinions of leisure activities. WILF: To be able to use opinions in the past tense. You must be.
I can things & activities that I like/dislike in detail. 1: I don’t know what the words mean. 2:I know the word meanings but I can’t say how much I like/dislike.
Vendredi premier février 2013 Starter Le temps: Il est froid et il pleut aussi. Complete the sentences on the worksheet with the correct word from the.
Odd one out Cherche l’intrus J’aime jouer au tennis J’aime faire de l’escalade J’aime jouer du piano J’adore jouer du violon J’adore jouer de la flûte.
Les noms et les articles
La forme Year 9. Lesson objectives:  Learn how to say what you do to keep fit, how often and why  Learn how to say what you are going to do to keep.
Le weekend.
Les sports Year 7.
Les matières Year 7 Click on the arrow to go onto the next page.
Just to get you going… une minute, s’il vous plaît!
Les sujets (je, tu etc…) I je/j’ you tu il he elle she nous we vous
Objectif: Je vais parler et écrire au sujet du cinéma vendredi 15 septembre 2011.
WILF: TO BE ABLE TO GIVE AN OPINION FOR LEVEL 3
Nous parlons des matières Buts: To be able to give extended opinions on school subjects To express agreement or disagreement.
Mes loisirs Learning Objectives In this lesson you will learn to talk about what activities you like to do/ or don’t like to do.
Lundi 14 septembre Parle-moi de toi! la première activité: Vérifiez les devoirs. dé e st e e g a r d e h b i t e oy ag e doro ns am e ap pe le c o l e.
 Will be able to correctly give names of pets with some colours ( level 2)  Will be able to extend sentences by adding additional information such as.
Les matières Click on the arrow to go onto the next page.
Flash-on-flash-off! You will see some French text in a minute but it will only be on the board for a minute then it will disappear.
Au Collège Starter Activities.
Mes préférences At the end of this lesson; you will be able to:
Module 1.
Cette été, je vais au b _ _ _ de la _ _ r avec ma f_ m_ _ _e. On va _ _ _ _ _ du camping et du s _ _ _. Ça va être f_ _ _ _ _ _ _ _ _ _.
Les sports Objectifs: Level 2/3 - To be able to give your opinion about some sports in French. Level 3+ - to link time/routine and sport using connectives.
Les matières Year 7 Click on the arrow to go onto the next page.
SOME EXAMPLES:  Danser – to danceAimer- to like or love  Chanter – to singAdorer- to adore  Manger – to eatDétester- to hate  Jouer – to play  Parler.
sortir avec mes copains faire les magasins jouer à des vidéo
Transcription de la présentation:

Les questions? Je m’appelle Sam J’ai douze ans J’ai un frère et une soeur J’habite en Anglettere C’est un stylo! Mon anniversaire, c’est le huit septembre J’ai deux tortues Ma matière préférée, c’est les maths Je déteste l’histoire!! Il est huit heures et demie. Comment t'appelles-tu? Quel age as-tu? Tu as des frères et des soeurs? Ou habites-tu? Qu'est-ce que c'est? C'est quand, ton anniversaire? Tu as un animal? Quelle est ta matière préférée? Tu aimes l'histoire? Quelle heure est-il?

Un brainstorming! aller Les verbes faire avoir être lire jouer prendre danser écouter acheter collectionner

Les infinitifs faire = jouer aller prendre collectionner to have to listen to read to dance to buy /20

Mes passe-temps regarder faire collectionner danser écouter lire aller Answers appear one by one on mouseclick. aller jouer jouer jouer

Mes passe-temps J’aime _________ la télé. regarder J’aime _________ les magasins. faire J’aime ___________ les timbres. collectionner J’aime _________. danser J’aime _________ de la musique. écouter J’aime _________. lire Answers appear one by one on mouseclick. J’aime _________ au cinéma. aller J’aime _________ à l’ordinateur. jouer J’aime _________ aux échecs. jouer J’aime _________ aux cartes. jouer

et= ou= parce que= mais= pourtant= car= aussi= I like going to the cinema but I don’t like watching television because it’s boring. I love playing football and reading. Also, I like to go shopping because it’s fun. I don’t like playing on the computer or playing cards. However, I love collecting books because it’s interesting. I hate reading because it’s a waste of time but I love listening to music because it’s cool!

et= ou= parce que= mais= pourtant= car= aussi= J’adore aller au cinéma mais je n’aime pas regarder la téIé parce que c’est ennuyeux. J’adore jouer au foot et lire. Aussi, j’aime faire les magasins parce que c’est amusant. Je n’aime pas jouer à l’ordinateur ou jouer aux cartes. Pourtant j’adore collectionner les livres parce que c’est intéressant. Je déteste lire parce que c’est une perte de temps mais j’adore écouter de la musique car c’est cool!

Mes passe-temps (My free time) Write a text in French about your free time. Plan it carefully in rough before you start writing. You need to include… At least 5 different verbs (lire, jouer, aller) Opinions (J’aime, Je déteste) Reasons (e.g. parce que c’est intéressant) Connectives (ou/et/mais/parce que/car/aussi/pourtant) to link sentences. Time phrases (le week-end/normalement/ de temps en temps) to say when you do things. Use a dictionary and your language guide to check spellings and accents carefully. This must be completed by Wednesday 6th May when we will do some peer assessment using this text. You will be marked on the criteria a-e above, your accuracy (spellings, verb endings, accents), and how much information you communicate.

Mes passe-temps Translate the sentences into English. Highlight the connectives. Highlight the time phrases (when). Le week-end, j’aime aller au cinéma parce que c’est amusant mais je déteste jouer à l’ordinateur car c’est ennuyeux. J’adore jouer et foot et au tennis après le collège, mais je n’aime pas jouer aux échecs car c’est une perte de temps. J’aime faire les magasins avec mes amis le samedi pourtant mon frère deteste ça! Il aime écouter de la musique et jouer au golf. Pendant les heures libres, ma mère adore lire et mon père adore collectionner les timbres. Moi, je préfère danser parce que c’est plus intéressant! Vocabulaire: après=after; une perte de temps= a waste of time; les heures libres= free time; plus= more

Salut. Je m’appelle James. J’aime jouer au tennis avec mes copains Salut! Je m’appelle James. J’aime jouer au tennis avec mes copains. C’est amusant! Je déteste faire les magasins. Je vais au cinéma avec mon frère. J’aime les films d’horreur. Je n’aime pas danser. C’est une perte de temps! 5 verbs? 4 d) Connectives? Opinions? e) Time phrases? Reasons? How accurate is it? Can you spot mistakes? How much information does he communicate?