Block 2A: le 17 Septembre  SILENTLY complete the spelling worksheet.  When you’re finished, study for your make-up alphabet quiz!!

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
De 11 à 100.
Advertisements

Les Nombres.
Leçon 6 – la page 40 jusquà la page 43 NOUNS Nouns referring to _____ or _____ areNouns referring to _____ or almost always ________________are almost.
Les Nombres 0 à 30.
L’heure Quelle heure est-il?.
What are the numbers 1-10 in French?
Bien Dit 1 Chapitre 1.1 Révision pour le quiz. Listen and indicate how old each person is. A. 4 ans B. 11 ans C. 27 ans D. 14 ans E. 16 ans.
Les nombres.
______________________ Quelle heure est-il?
KS2 Yr6 French – Lesson 82 That’s a date.
1 Une amie et un ami.
1 Learn how to talk about where you are from as well as other people Learn how to ask about other people Definite and Indefinite articles Questions? Module.
Possessive Adjectives What is a possessive adjective? – It's a word that tells who things belong to... my cell phone.
Starter Mon (beau) père … Ma (demi) sœur … Mon (demi) frère …
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 2 Famille et copains
Les nombres en français
Les Numéros 0-50.
Les nombres.
Aujourd’hui est lundi le 29 Septembre 1. Discute les projets/retourne les examens 2. Les chiffres 3. La chanson des chiffres! (ecoutez ET chantez) 4. Partenaire.
Numbers from 1 to 1000 Practise saying those numbers : 10, 20, 30, 40, 50, 60, 70, 80, 90, 100, 1000 Aim to keep up with the counting you hear as soon.

Les chiffres 0 à 100 © La classe de Johanie, 2013.
Les Nombres.
Le lundi-mardi octobre, Faites Maintenant Match the number with its spelling a vingt b quarante-six c treize d six.
AFM: Complete the conversation with the missing words. Jacques: Bonjour! Marie: _________. _________ t’appelles-tu? Jacques: Je m’appelle _________. Et.
Révision (p. 130, texte) Nombres (1-100).
8-9 Septembre.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
31 octobre, 1 novembre. Notre emploi du temps Qui est présent? De nouveaux places Les passes de toilette Quelle heure est-il? BIZZ BUZZ.
L’HEURE Quelle heure est-il?.
Transition Unit Personal Information Lesson 1
Les nombres.
Les Numéros de  Aujourd’hui, nous allons continuer à apprendre les numéros de soixante-dix à quatre-vingt-dix-neuf. (Today, we are going to continue.
Qui est présent? Écoutons Les préférences Vocabulaire: les activités Panorama Culturel.
Les Numéros en français.
Les adjectifs possessifs
Greetings, formal and informal
Year 10. Bon appetit unit. Introducing ‘en’. ‘en’ – ‘some of it’ or ‘some of them’ ‘En’ is a small but important word in French that is commonly used.
Subject Pronouns Objectives : To explain and practise the pronouns.
Leçon 2: Famille et Copains
Object pronouns How to say “him”, “her”, “it”, “them”
Demonstrative Adjectives. 0 These are used to point out specific people or things. 0 They mean “this, that, these, or those” in English. 0 this book 0.
4C Telling Exact Time. 4C Telling Exact Time – TB 118 Quelle heure est-il? – What time is it?
WALT: THE ALPHABET AND TELLING THE TIME IN FRENCH
WALT: how to tell the time in French WILF: to be able to understand ¼ past, ½ past, ¼ to and o’clock (level 2) to be able to understand all times in French.
Nationalities, Numbers, and Other Important Things.
LES ARTICLES le français 1. Discussion Read the statements below and then discuss the questions. J’ai une amie française. Elle s’appelle Anne. J’ai un.
The PowerLanguage Platform © PowerLanguage™ Ltd KEY LANGUAGE YEAR 1 / BLOCK 2.
Un, deux trois. Look at the number of things on each slide. Then click on the button with the right number. If you’re right, it will say ‘Vrai’. If you’re.
LES NOMBRES 0-30 FRANCAIS I Chpt 1. LES NOMBRES Zéro Un Deux Trois Quatre cinq Six Sept Huit Neuf dix.
LES NUMÉROS  Zéro 1  Un 2  Deux 3  Trois.
It’s.  Both C’est and Il est/Elle est can mean it’s.  There are specific times to use each.
Révision Review (greetings, numbers, clothes, weather, time)
Bonjour! Je m’appelle Brad. Voici les salutations en français !
Quelle heure est-il?. 12 noon- midi 1- une heure 2- deux heures 3- trois heures 4- quatre heures 5- cinq heures 6- six heures 7- sept heures 8- huit heures.
Le Verbe Avoir L’Objectif: to learn the verb avoir in the present tense and to be able to use it in context By: B. Antoniazzi DDE French 1 U1 L2C AVOIR.
Objectif: In this lesson, I will be able to say my age in French. Quel âge as-tu? ALL will be able to read or say the numbers in French and say their age.
1 Notes de Grammaire 1 Les nombres de 30 à 60 trente trente et un trente-deux trente-trois trente-quatre trente-cinq trente-six trente-sept trente-huit.
Les nombres de 1 à 1000 Objectif: to be able to use higher numbers in order to shop for food Mets les nombres dans l’ordre exact. Write down the numbers.
Unité 1 Leçon 2B Connaître Vidéo Inquiring about someone… Tu connais…?Do you know…?
Lundi, le 14 octobre.
Unité 1 Leçon 2A.
20 vingt 21 vingt et un 22 vingt-deux 23 vingt-trois 24 vingt-quatre
Leçon 2C How old are you? How old is your…
Leçon 1.2 Leave your notes out on your desk to be checked off
Leçon 1.2 Leave your notes out on your desk to be checked off
Lesson 3.
4C Telling Exact Time.
Les nombres
Transcription de la présentation:

Block 2A: le 17 Septembre  SILENTLY complete the spelling worksheet.  When you’re finished, study for your make-up alphabet quiz!!

Revue  Worksheet

Revue  Silent ball  If you talk, you’re out!

Interro Sortez un crayon et une feuille de papier. Mettez toutes les choses sous la pupitre!

Interro- partie un:  Spell out these letters phonetically in FRENCH:  ZR  HE  MX  UW  IQ  You may skip any three you wish (de rien)

Interro- partie deux:  Spell out these words phonetically in FRENCH  1. (your FIRST name- French or English)  2. Triomphe  3. Xylophone

C’est mercredi, le 17 Septembre

SONNEUR: Write down what you know!!  REVUE (FORMAL AND INFORMAL)  Hello!  What is your name?  My name is…  How are you?  I am…  Thank you, and you?

Introducing others  How to introduce or point out someone:  Voici… -This is/Here come(s)…  Voilà…-This (that is)/There’s….  How to find out who someone is:  Qui est-ce?- Who’s that?/Who is it?  C’est…- It’s/That’s/He’s/She’s…  How to get someone’s attention/express surprise  Tiens! –Look!/Hey! Tiens, voilà Dominique!

Sonneur : le 18 Septembre Les articles: L’/le/la/lesun/une  What do these articles mean?  When are they used?  Can you use each of them in sentences?

L’/la/le/les- the  L’ –is followed by a noun that starts with a vowel EX/ L’arbre –The tree  La – is used with feminine nouns EX/ La fille- the girl  Le – is used with masculine nouns EX/ Le garçon  Les- is used with plural nouns (regardless of gender)  Les filles- the girls

Un/une -a  Un- masculine  Un copain – a friend (male)  Une- feminine  Une amie – a friend (female)

Introducing others How to inquire about people  Tu connais…?- Do you know…?  Tu connais Jean-Paul?  Oui- yes  Non- no

How to find out another person’s name:  Comment s’appelle..?- What’s the name of…?  Il s’appelle… His name is…  Elle s’appelle… Her name is…

Asking about age  Quel âge as-tu? How old are you?  J’ai ___ans. – I’m___ (years old).  Quel âge a ton père? –How old is your father?  Il a quarante-deux ans. –He is 42 years old

Zèro

Un

Deux

Trois

Quatre

Cinq

Six

Sept

Huit

Neuf

Dix

Onze

Douze

Treize

Quatorze

Quinze

Seize

Dix-sept

Dix-huit

Dix-neuf

Vingt

Vingt et un

Vingt-deux

Vingt-trois

Vingt-quatre

Vingt-cinq

Vingt-six

Vingt-sept

Vingt-huit

Vingt-neuf

Trente

Trente et un

30 Trente  Trente-deux  Trente-trois  Trente-quatre  Trente-cinq  Trente-six  Trente-sept  Trente-huit  Trente-neuf

40 Quarante  Quarante et un  Quarante-deux  Quarante-trois  Quarante-quatre  Quarante-cinq…

50 Cinquante  Cinquante et un  Cinquante-deux…

60 soixante  Soixante et un  Soixante-deux…

70 soixante-dix  71 Soixante et onze  Soixante-douze  Soixante-treize  Soixante-quatorze  Soixante-quinze  Soixante-seize  Soixante-dix-sept  Soixante-dix-huit  Soixante-dix-neuf

 Prepare to have your mind blown…

80 quatre-vingts  81 Quatre-vingt-un  82 Quatre-vingt-deux  83 Quatre-vingt-trois  84 Quatre-vingt-quatre  85 Quatre-vingt-cinq  86 Quatre-vingt-six  87 Quatre-vingt-sept  88 Quatre-vingt-huit  89 Quatre-vingt-neuf

90 quatre-vingt-dix  quatre-vingt-onze  quatre-vingt-douze  quatre-vingt-treize  quatre-vingt-quatorze  quatre-vingt-quinze  quatre-vingt-seize  quatre-vingt-dix-sept…

others  100- cent  mille

U _ Un

N_ _ _ Neuf

C _ _ _ Cinq

Q _ _ _ _ _ Quatre

H _ _ _ Huit

D_ _- s_ _ _ Dix-sept

V_ _ _ _- s _ _ Vingt - six

T r _ _ _ _ Treize

T r _ _ _ _ Trente

D _ _ _ _ Douze

V _ _ _ _- n _ _ _ Vingt-neuf

LA FIN

The wacky numbers are courtesy of Ron Leishman Domino and dice graphics: Graphics © First Grade Brain firstgradebrain.com