Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Primary French Presentation 2 Saying How You Are.
Advertisements

De 11 à 100.
Les Nombres.
Les Nombres 0 à 30.
Quelle heure est-il?.
What are the numbers 1-10 in French?
Examen oral Liberté, chapitre 1. Individual Recordings Individual Recordings Each student works at his/her own speed. Each student works at his/her own.
Bonhomme! Bonhomme! Par Gregg LeRock.
Exercice #5 Warm-up 12/9 If I sneeze, you say: ___________________,
Bien Dit 1 Chapitre 1.1 Révision pour le quiz. Listen and indicate how old each person is. A. 4 ans B. 11 ans C. 27 ans D. 14 ans E. 16 ans.
Hello / Goodbye.
______________________ Quelle heure est-il?
KS2 Yr6 French – Lesson 82 That’s a date.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 2 Famille et copains
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 2 Famille et copains
Les Numéros 0-50.
Aujourd’hui est lundi le 29 Septembre 1. Discute les projets/retourne les examens 2. Les chiffres 3. La chanson des chiffres! (ecoutez ET chantez) 4. Partenaire.
Numbers from 1 to 1000 Practise saying those numbers : 10, 20, 30, 40, 50, 60, 70, 80, 90, 100, 1000 Aim to keep up with the counting you hear as soon.

Les chiffres 0 à 100 © La classe de Johanie, 2013.
Les Nombres.
AFM: Complete the conversation with the missing words. Jacques: Bonjour! Marie: _________. _________ t’appelles-tu? Jacques: Je m’appelle _________. Et.
Block 2A: le 17 Septembre  SILENTLY complete the spelling worksheet.  When you’re finished, study for your make-up alphabet quiz!!
Révision (p. 130, texte) Nombres (1-100).
Les Numéros de  Aujourd’hui, nous allons continuer à apprendre les numéros de trente-deux à soixante-neuf. (Today, we are going to continue learning.
8-9 Septembre.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
Question essentielle: Que savons-nous?
31 octobre, 1 novembre. Notre emploi du temps Qui est présent? De nouveaux places Les passes de toilette Quelle heure est-il? BIZZ BUZZ.
L’HEURE Quelle heure est-il?.
Transition Unit Personal Information Lesson 1
Les nombres.
Les Numéros de  Aujourd’hui, nous allons continuer à apprendre les numéros de soixante-dix à quatre-vingt-dix-neuf. (Today, we are going to continue.
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
Quelle heure est-il? 1 Il est cinq heures
Les Numéros en français.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
Greetings, formal and informal
Jour 2 mercredi, 14 août MOT DE PASSE: « Comment ça s’écrit
Mardi L’alphabet fran ç ais Bonjour, Au revoir ….
French 1B: Tu vs. Vous, Aller + infinitive 9/26/2014.
Unité 1 Leçon 1 C How to greet a friend/classmate: Salut! How to greet a teacher/adult: Bonjour! Monsieur Madame/Mademoiselle How to say good-bye: Salut!
JOUR 1 LUNDI, 12 AOÛT MOT DE PASSE: C’EST LA RENTRÉE! (IT’S THE FIRST DAY OF SCHOOL!)
Unit 1 – Greetings and Salutations
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
Unité 1 Leçon 1C.
Je _______________________________________ La date _____________________________________ Notes from Leçon 3 pages 22 – 25  1.How do you greet a friend.
Salut, les copains! French 1, Chapter 1-1.
4C Telling Exact Time. 4C Telling Exact Time – TB 118 Quelle heure est-il? – What time is it?
WALT: THE ALPHABET AND TELLING THE TIME IN FRENCH
WALT: how to tell the time in French WILF: to be able to understand ¼ past, ½ past, ¼ to and o’clock (level 2) to be able to understand all times in French.
Écrivez You have a new French pen pal. Write out the following in French: -Greet your friend. -Tell her your name. -Tell her where you are from. -Tell.
Écrivez You have a new French pen pal. Write out the following in French: -Greet your friend. -Tell her your name. -Tell her where you are from. -Tell.
Translation/ Traduction
Révision Français Unité 1 A. Trouvez le mot qui n’appartient pas a cause de leurs sens:
Nationalities, Numbers, and Other Important Things.
Révision Review (greetings, numbers, clothes, weather, time)
Quelle heure est-il?. 12 noon- midi 1- une heure 2- deux heures 3- trois heures 4- quatre heures 5- cinq heures 6- six heures 7- sept heures 8- huit heures.
Vocabulaire électronique Chapter 1-1. Hello Bonjour.
Objectif: In this lesson, I will be able to say my age in French. Quel âge as-tu? ALL will be able to read or say the numbers in French and say their age.
Les nombres de 1 à 1000 Objectif: to be able to use higher numbers in order to shop for food Mets les nombres dans l’ordre exact. Write down the numbers.
Salut! Objectif: I will be able to greet someone in French I will be able to tell someone my name in French I will be able to say how I’m feeling in French.
Rémi and Julie are talking before school. Julie: Salut, Rémi! Rémi: Salut, Julie. Ça va? Julie: Ça va. Et toi? Rémi: Pas mal, merci. Julie: Au revoir.
Révision du devoir 1. Quelle est la date aujourd’hui? 2. Merci. 3.Je m’appelle Alba Gallegos. 4.Mon numéro est cinq, un, six, sept, neuf, deux, quarante,
Can you tell the time in French? Can you combine time with school Subjects in order to say what lessons you have when? What you need.
Y2 Autumn 1 Vocab NB pupils only HEAR and SAY these words – no exposure to written form yet Bonjour Hello Salut Hi Au revoir Goodbye Comment ça va? How.
D’Accord 1 Leçon 1 Greetings and Introductions
Transcription de la présentation:

Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!

Thème et Objectifs In this unit, you will learn:   To say hello and good-bye To introduce yourself and say where you are from To introduce friends, family, and relatives

Thème et Objectifs In this unit, you will also learn: To count to 100 To say how old you are and find out someone’s age

Leçon 1C: Salut! Ça va?

Objectif : Aujourd’hui (Today’s Objective) Un Quiz How to greet a friend or classmate How to ask a friend or classmate how he/she feels Les nombres de 20 à 60

Quiz

How to greet a friend or classmate

Culturelle: Salut Young French people may greet one another with, “Bonjour.” However, they often prefer the less formal way, “Salut.”

How to greet a friend or classmate Salut! Hi!

Répétez s’il vous plait. Salut! Hi!

How to ask a friend or classmate how he/she feels: Ça va? How are you?

Répétez s’il vous plait. Ça va? How are you?

How to ask a friend or classmate how he/she feels: Comment vas-tu? How are you?

Répétez s’il vous plaît. . Comment vas-tu? How are you?

Je vais très bien. I am very well. Ça va très bien. It is going well. Comment vas-tu? Je vais très bien. I am very well. Ça va très bien. It is going well.

Répétez s’il vous plaît. Je vais très bien. Ça va très bien.

Comment vas-tu? Assez bien/ Pas mal. I am fairly or rather well/not bad.

Comment vas-tu ? Ça va? Ça va. I am okay. Comme çi, comme ça so-so

Comment vas-tu ? Ça va? Pas très bien. Not very well. Très mal. Very badly.

Comment vas-tu ? Je vais très bien. I am very well. Ça va très bien. Assez bien/ Pas mal. I am fairly or rather well/not bad. Ça va. I am okay. Comme çi, comme ça so-so Pas très bien. Not very well. Très mal. Very badly.

Comment vas-tu ?

Comment vas-tu ? Je vais très bien. Ça va très bien.

Comment vas-tu ?  

Comment vas-tu ? Pas très bien. . Très mal.  

Parler: Ask two students how they are. Comment vas-tu? How are you? Ça va ? How are you ? Très bien Very well Bien Well Je vais très bien. I am very well. Assez bien/ Pas mal. I am fairly or rather well/not badly. Comme çi, comme ça so-so Pas très bien. Not very well Mal Badly. Très mal Very badly.

1. You just received an “A” in French. 2. You lost your wallet. Parler: Give the appropriate response to the following situations by telling how you feel. 1. You just received an “A” in French. 2. You lost your wallet. 3. Your uncle gave you five dollars. 4. Your grandparents sent you a check for one hundred dollars. 5. You bent the front wheel of your bicycle. 6. Your parents bought you a new video game. 7. Your little brother broke your cell phone. 8. It’s your birthday. 9. You have a headache. 10. You just had an argument with your boy/girlfriend. 11. Your French teacher has just canceled a quiz.

Les nombres/les chiffres/les numéros de 20 à 30 20 vingt 21 vingt et un 22 vingt-deux 23 vingt-trois 24 vingt-quatre 25 vingt-cinq 26 vingt-six 27 vingt-sept 28 vingt-huit 29 vingt-neuf 30 trente

Comptez de 20 à 30

Les nombres/les chiffres/les numéros de 30 à 60 30 trente 31 trente et un 32 trente-deux 33 trente-trois 34 trente-quatre Etc. 40 quarante 41 quarante et un 42 quarante-deux 50 cinquante 51 cinquante et un 60 soixante

Jeu : Classez les nombres suivants Jeu : Classez les nombres suivants. (Put the numbers in their correct order) Seize Douze Onze Dix-neuf Treize Quinze Quatorze Soixante Quarante-six Trente-trois Soixante et un Neuf Dix-sept Cinquante-deux Trente Quarante  

Homework: Les Devoirs http://lexiquefle.free.fr Go under: Jeux LES CHIFFRES : Jeu pour les enfants sur les chiffres: Cours en ligne La Planete Des Chiffres 20-40 Copy the numbers you hear on a separate sheet of paper with your name. Turn in tomorrow for class.

Comment vas-tu? Carte de sortie… On a separate piece of paper, write your name and the answer to the following question. Turn this paper in for a grade. Comment vas-tu?