C’est à toi! 2 Unité 2 – Allons en ville! Leçon 1 Conversation culturelle!

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
L‘école maternelle On y va de 3 ans jusqu’à 5 ans.
Advertisements

Unité 2 Leçon A. Vocabulaire Il fait des baguettes. Il est... boulanger.
to recap the school subjects in French
Starter- whats the English? Go through the corrections in your books and re-write where necessary. Answer the comment using in order to achieve my target,
Quest-ce que tu fais normalement en ville? What do you normally do in town? Tous les weekends je vais… Je vais normalement … Je vais souvent…. avec parce.
Le système scolaire en France
Et Carnaval. What does Mardi Gras mean? Mardi Tuesday GrasFat So the meaning is « Fat Tuesday » ! Mardi Gras is the French for « Shrove Tuesday » or «
Hier c’était lundi vingt-huit octobre
Les lycées. Sixth form is compulsory in France so it is really important to choose the right one. Look carefully at the information about colleges and.
À la Carte Nous sommes jeudi, le treize mai deux mille dix. Mme Panter’s Français Café Bellwork: Objectives: Écris les devoirs dans le Cahier de Devoirs:
Mes activités.
Les pronoms d’objet direct (Direct Object pronouns)
Comment poser et répondre aux questions
LES PRONOMS LES VERBES L A CULTURE LES PRÉPOSITIONS Vocabulaire LES QUESTIONS.
Les Matières Objectif: to learn the school subjects in French.
LEÇON 18.  Écrivez vos devoirs: 1.Homework packet A1, A2, B1, B2, C1, et C2. 2.Study flashcards/Quizlet 15 minutes every night.  Tout de Suite: Complete.
Le verbe aller : to go Je vais Tu vas Il/Elle/On va
Negatifs To make a sentence negative in French, you surround the main verb in the sentence with the words ne and pas. I am singing. = Je chante. I am not.
InfinitiveStem ParlerParl- ÉcouterÉcout- AimerAim- French verbs change endings with each subject. To form the stem to which the endings are added, you.
Le futur Objectif: to learn to recognise and use the future tense in French.
4 Le verbe Venir et Venir de + l’infinitif Les normes: –Communications 1.2: Understanding the written and spoken language –Comparisons 4.1: Understanding.
Unité 2 – Allons en ville! Leçon 2 Visitons les musées de Paris.
Warm up Lesson 3 Essential Question: Are there any other types of verbs besides –er verbs and how do you conjugate them?
MA VILLE: QUE FAISONS-NOUS? Français 7/8, 9/10. Objectif: Le 31 mars/le premier avril: Les étudiants emploieront du nouveau vocabulaire pour les endroits.
depuis, il y a, pendant, pour
Sister Dalton Fireside Make the most of your BYU experience!
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
French 101 Important Verbs. The most important French verbs – avoir (to have), être (to be), and faire (to do/make) They are used in some of the ways.
French 1B: Tu vs. Vous, Aller + infinitive 9/26/2014.
Warm up Traveling is often fun; write five sentences about your best vacation; where did you go and what wonderful memories you still remember. ( use.
Activities for the first week of the École 1 unit.
Unité 6-A Tu viens d’où?. Le verbe venir je viensnous venons tu viensvous venez il/elle/on/qui vient ils/elles viennent.
C’est à toi! 2 Unité 2 – Allons en ville! Leçon 1
GCSE Speaking Assessment Presentation Based Discussion In your first GCSE Speaking Assessment, you are being interviewed by your French friend for their.
Unité 4-B. What day (of the week) is it? C’est quel jour?
Le octobre. L’emploi du temps Qui est présent? Résumons Les accords/desaccords.
Les Écoles de France AMUSEZ-VOUS BIEN!!!
Warm up What do you like and dislike about school?
Someone who is hungry would say… J’ai faim. Someone who is thirsty would say… J’ai soif.
la classe de français le 11 mai, 2015
A Le verbe aller; la construction aller + infinitif p. 66 Review the forms of the verb aller (to go) in the following sentences. aller Je vais à la plage.
Le futur proche Français 8-1 – Unité 1.
Demonstrative Adjectives. 0 These are used to point out specific people or things. 0 They mean “this, that, these, or those” in English. 0 this book 0.
GCSE French Revision WJEC SCHOOL: Subjects Instructions: Read the French word and try to guess what it means. Click once to see if you were correct. Click.
Essential questions How can you express your opinion or a class in French? What are French school schedules like? What are the days of the week in French?
Nos établissements scolaires/Our schools Notre regroupement scolaire est composé par une école siège (Escola Básica e Secundária Joaquim Inácio da Cruz.
Les Matières Objectif: to learn the school subjects in French.
Le rechauffement de la terre Mythe ou realite?. Quelles sont les causes: Trop de dioxyde de carbone: A cause da la pollution.
Faisons connaissance! Les introductions. In French and English there are formal and informal levels of language. In general, the informal style is used.
Français 1 Le verbe aller Means “to go” Français 1 Les pronoms sujets jeI tuyou ilhe elleshe onone, people nouswe vousy’all ils/ellesthey.
Leçon 4: Ça, c’est drôle! ALLER to go je vais nous allons tu vas vous
© 2015 AQA. Created by Teachit for AQA How to explain which subjects you have to study and which subjects you can choose to study. Mes études: les.
Dossier 2 depuis, il y a, pendant, pour. If you are asking a question about the duration of an action that began in the past and still continues in the.
 Persuasive Essay Unité 1- Les valeurs sociales et les traditions Le Télétravail.
Journal Grade only – Introductory Journal Entry Mon week-end  Students were asked to write a paragraph detailing a minimum of 5 things they DID.
Le verbe Venir Les normes: – Communications 1.2: Understanding the written and spoken language – Comparisons 4.1: Understanding language through comparisons.
Les emplois! Jobs possibilities: Relier les noms français et les noms anglais.
French 2 Bon jour!. VOCABULARY FRENCH LEVEL 2 RÉVISION A FRENCHENGLISH VoilàHere is Sandrine est français.Sandrine is French. Elle est très intelligente.She.
C’est à toi! 2 Unité 2 – Allons en ville! Leçon 1 Conversation culturelle!
Echauffement: mardi, le vingt-quatre janvier, deux mille douze Translate the following sentences into French: 1. We go to the store.  Nous allons au magasin.
Mots de questions OBJECTIF: ASK FOR SPECIFIC INFORMATION.
O WHY IS IT IMPORTANT TO PLAN AHEAD FOR THE FUTURE?
Faites-le maintenant BUT: En quel cours est-il fort?
Le Baccalauréat Français
Avantages pour l'Université et les militaires
French: Leaving Certificate Options
School system in France
Les pronoms objets Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1
Transcription de la présentation:

C’est à toi! 2 Unité 2 – Allons en ville! Leçon 1 Conversation culturelle!

Conversation culturelle Directions Nous allons écouter une conversation entre Etienne et Aurélie. Vous allez répondre à quelques questions. En groupe, copiez les questions suivantes:

Conversation culturelle 1. Qui est-ce qu’Etienne attend? 2. Pourquoi est-ce qu’Aurélie est en retard? 3. D’après Aurélie est-ce que son oncle est pénible? 4. Est-ce qu’Etienne pense devenir pâtissier? 5. Qu’est-ce qu’Etienne a choisi de faire? 6. Où est-ce qu’Aurélie veut travailler? 7. Où vont Aurélie et Etienne?

Conversation culturelle Écoutons!

Conversation culturelle 1. Qui est-ce qu’Etienne attend? Etienne attend Aurélie. 2. Pourquoi est-ce qu’Aurélie est en retard? Elle vient d’aider son oncle dans sa pâtisserie.

Conversation culturelle 3. D’après Aurélie est-ce que son oncle est pénible? Non, il est très aimable. 4. Est-ce qu’Etienne pense devenir pâtissier? Non, il pense devenir pharmacien.

During their last two years in high school, French students choose areas of study based on their interests and career goals. Students interested in scientific careers (for example, medicine and pharmacy) pick the bac S (série scientifique) where they concentrate on earth sciences, physics and chemistry, math or industrial technology. Students in the bac L (série littéraire) program specialize in languages, literature, philosophy, math or art. Future teachers and interpreters often select this option. The third type of baccalauréat is the bac ES (série économique et sociale), necessary for those studying economic and social sciences, math or languages with an eye on careers in business or law. Conversation culturelle 5. Qu’est-ce qu’Etienne a choisi de faire? Etienne a choisi de faire une première S.

Conversation culturelle 6. Où est-ce qu’Aurélie veut travailler? Elle veut travailler dans un musée.

Conversation culturelle 7. Où vont Aurélie et Etienne? Ils vont à une exposition au Grand Palais.