Comment étais-tu quand tu étais plus jeune ? Comment es-tu maintenant?

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Français 1412 Ch. 5 Révision d’Examen
Advertisements

A LA BANQUE AU CAFÉ.
Les problèmes en vacances
Year 8 French Oral Examination Summer 2008
Le passé composé With « avoir ».
Using the imperfect to tell what you used to do or used to be like when you were younger Français 3 Mademoiselle Black Lycée Eastridge.
Qu’est-ce que tu faisais quand tu étais jeune?
CAT 2 Unité 5.
Comment serait…? To be able to use conditional tense to talk about your ideal family and partner.
Comment étais-tu quand tu étais plus jeune ? Comment es-tu maintenant? Unit 6, Lesson 23.
What sport do you like? Vendredi trois février 2012 Objectif: quest ce que tu aimes comme sport? Find the 10 reasons for staying healthy: boirefruitssportmangerlégumeseau.
Je suis allé(e). Jai or je suis? Allé(e) à la piscine. Joué au foot. mangé au Quick. lu un livre. Allé(e) au cinéma. Allé(e) à la pêche. vu ton père Je.
1 Mardi vingt-sept mars 2012 Objective:discuter de ma mode de vie Put these numbers in order, smallest to largest: Quarante Quatorze Quatre-vingts Trente-six.
Saying what you have been doing
Jadore faire du skate !. ALL must be able to talk about sports MOST should be able to talk and write about what you like doing and dislike doing SOME.
Pour mieux écrire. 1. Do not use on-line translators (except as a dictionary for a single word) 2. Be very careful using a dictionary (be sure youre finding.
Ma famille est… L/O: to use the comparative to talk about what your family is like Qui est…? La mère de ma mère est ma… Le frère de mon père est mon… La.
Le transport Year 8 Click on the arrow to go onto the next page.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 2 Famille et copains
Conjugating verbs Une revision…. KNOW THE SUBJECT OF THE SENTENCE… WHO are you talking about? WHO are you talking about? Yourself? Yourself? Someone else?
Journal mercredi le 26 sept Talk about Tristan in the past Décrivez le bébé Tristan 1-5 Show me cahier Ex. 11.
Les buts du jour I can distinguish le passé composé from l’imparfait I can negate a sentence I can write a letter to a friend.
Sujet Objet Les pronoms interrogatifs et relatifs
L’Imparfait Ms. De Arcos. Faire Maintenant: Add the correct endings for each subject. 1.Je nage____ chaque jour. 2.Tu av___ dix-huit ans. 3.Il pren___.
1.What does ‘compagne’ mean? 2. Write the french for the following: I live in the city/town 3.What is blue in french? 4.What is brown in french?
Chapitre 5 Lesson 10 Essential Question: How do you say “to clean”?
Notes le 30 janvier L’imparfait (The Imperfect Tense) Qu’est-ce que tu aimais faire quand tu étais petite? (What did you like to do when you were little?)
Unit 3, Part 2. J’étais en train de dormir quand tu m’as téléphoné. Je suis partie pendant qu’il parlait.
Les travaux du ménage. travailler dans le jardin.
Les activités quotidiens On the slides to follow are activities we do each day. Write them down! We will then discuss conjugating and create some sentences.
Mon weekend How to write about your weekend Say where you went Le weekend dernier je suis resté(e) à Banchory. Le weekend dernier je suis allé(e) à Stonehaven.
Quand j’étais petite….. Quand j’étais petite, je jouais avec les Barbies. je jouais avec mon amie Kristin. je jouais avec mon Game Boy. je jouais “docteur”
Warm up What activities you must (devoir) do every day, every week, or every year in your life. Then write a sentence like: chaque jour, je dois respirer.
+ Français 2 SAY WHAT??. + Dans une question…? To express the question « what » in French, we use qu’est-ce qui or qu’est-ce que. Quelle est la différence?
Répondez aux questions en français. A: How do you say? 1.I must travel.3. I would like to dance. 2.I want to sing.4. I don’t want to work. B: Finish with.
J’ai fini Il regardeVous perdez Il a regardé J’ai vendu Nous avons choisi Elles attendent Tu as mangé Vous avez répondu Je finis Elles ont attenduTu manges.
Le Passé Composé et L’Imparfait
Bienvenue and Welcome to Our French II Live Lesson! We will begin shortly!
Aujourd’hui, c’est mardi, le 17 mai Objectifs: Identify more food items and where you buy them; tell a store keeper what you would like DO NOW Activité.
PC. 1. Lisez ce texte. 1. Lisez ce texte. 2. Faites un deuxième exemplaire du texte en dessous. 2. Faites un deuxième exemplaire du texte en dessous.
Objectifs: To say what you would like to do and why. To do this we will: refer accurately to the present and future extend sentences by giving reasons.
Aujourd’hui, c’est lundi, le 20 mai Objectifs: Identify more food items and where you buy them; tell a store keeper what you would like DO NOW Use p. 191.
8 Les pronoms interrogatifs et relatifs Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: - What are the 2 ways to ask the question.
Warm up Share some news to a friend who left your neighborhood six month ago. You can use expressions such Tu sais qui ….?, or Tu connais la nouvelle…?
La forme Year 9. Lesson objectives:  Learn how to say what you do to keep fit, how often and why  Learn how to say what you are going to do to keep.
L’imparfait des verbes avoir et être Chapitre 6 Madame Brown.
CAT – Level 2 Unité 2 - En voyage le Passé Composé.
(Les Verbes Réfléchis) REFLEXIVE VERBS. Lesson Objective: - To understand what reflexive verbs are and what they look like. - To learn the reflexive pronouns.
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de votre famille.
8 Les pronoms interrogatifs et relatifs Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: - What are the 2 ways to ask the question.
Le Passé Composé et L’Imparfait Comment choisir? It’s easy if you follow the rules!
 C’est à toi 1 – Unité 6 - En voyage Nous avons visité Paris.
Write complete sentences. Use imparfait and the passé composé in each sentence. Link the sentences with QUAND. Bonne Chance! 1. Nous/ faire la vaisselle/Pierre/téléphoner.
Lesson Objective : To be able to say what fruit and vegetables you like Success Criteria You must recognise new words for fruit and vegetables in French.
L’imparfait vs. Le passé composé
Journal, le 22 septembre Qu’est-ce que tu as fait ce week-end? 5 phrases complètes (1 être verb) Boot up your netbooks!!
OBJECTIFS: C: To know and use at least 6 verbs in the “je” form of the imperfect tense. B: To be able to form the “je” form of the imperfect tense yourself,
Lundi 14 septembre Parle-moi de toi! la première activité: Vérifiez les devoirs. dé e st e e g a r d e h b i t e oy ag e doro ns am e ap pe le c o l e.
Qu’est-ce qu’on va faire à Paris? Play the presentation Note the new vocabulary & complete the activities.
APIII Verb fun – aller La nouvelle vocabulaire Pg Look up la météo pour Paris pour cette semaine. C’est comment? Donnez-moi les contraires: 1.L’atterrissage.
Journal Grade only – Introductory Journal Entry Mon week-end  Students were asked to write a paragraph detailing a minimum of 5 things they DID.
Le passé composé J’ai regardé la TV Tu as joué au foot Il est allé au cinema Elle a acheté des bonbon 1. what do those sentences have in common ? 2. What.
O WHY IS IT IMPORTANT TO KNOW ABOUT THE CONTRIBUTIONS OF THE MEMBERS OF OUR COUNTRY?
L’imparfait Français II H – Unité Préliminaire A Structures.
Tu es de quelle nationalité? What nationality are you?
Pronouns in French What is a pronoun? Give examples of pronouns you already know!
L’imparfait: l’utilisation complète But: to understand when to use the imparfait when writing about the past.
Transcription de la présentation:

Comment étais-tu quand tu étais plus jeune ? Comment es-tu maintenant? Unit 6, Lesson 23

The task at hand… Écrivez 16 phrases complètes. Comparez votre vie (life) quand tu étais plus jeune à votre vie maintenant ou quelque chose qui s’est passé une fois. Écrivez 8 phrases à l’imparfait. Écrivez 8 phrases au présent ou passé composé. 32 points (2 points per sentence) as an assessment. 16 total!

What did your family do together? What did you look like? Reminder! -8 sentences in imparfait -8 sentences in the PRESENT tense or PAST TENSE (depending on what you want to say) Writing ideas… What did your family do together? What did you look like? Where did you live? What was your favorite game or sport? Use your imagination! Sentence starter ideas for imparfait… -Quand j’avais (insert #) ans…. -Quand j’étais petit(e),… -Ma famille…. -Mes parents… Use your imagination!

Keep your name hidden. Try to use different subjects and not “je” for every sentence. Bring in a baby or little kid picture. Due on Friday, April 10th!