L’Imparfait Ms. De Arcos. Faire Maintenant: Add the correct endings for each subject. 1.Je nage____ chaque jour. 2.Tu av___ dix-huit ans. 3.Il pren___.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
A partir d’un verbe Les Verbes Réguliers en ER.
Advertisements


LE PASSÉ COMPOSÉ 1 (The Perfect Tense) GET IT PERFECT FOR LEVEL 5.
Inversion leçon 3.
2009 … vous appelez-vous… Vous = je m appelez = appelle Je mappelle…
Limparfait 1) Which tenses should you know so far? 2) What do you use the imperfect tense for? 3) How to form the imperfect tense?
Les pronoms relatifs Objective: Learn to use more interesting and more complex sentences in French.
Limparfait The imperfect The Other Past Tense Forms.
- Used to give a command/instruction - There are only 3 forms: Tu, Nous, Vous - When you use the imperative form, you always take out the subject pronoun.
Lundi 23 novembre Part 1: using tu.. There are three different ways of asking a question in French. 1By raising your voice: Tu aimes aller au cinéma?
À quelle heure il se lève?
Imparfait et Passé Composé
Dessine et parle Example:
Using the imperfect to tell what you used to do or used to be like when you were younger Français 3 Mademoiselle Black Lycée Eastridge.
Welcome to this weeks Eiffel Thour! 7.06 Futur Proche.
Le Futur et Le Conditionnel How do we form the Future? You take the INFINITIVE (which is the verb, not conjugated….) Examples of an infinitive? Then you.
CAT 2 Unité 5.
Quest-ce qui sest passé??? What happened?????. Make as many correct (but maybe nonsense) sentences as you can in 3 minutes. Hierun trainabumon coca Aujourdhui.
Nous finissons Je regarde.. Le Présent Ils vendent.
What you are going to do What you are doing right now What you have just done.
PARLONS- Let’s talk! Partenaire A: Imaginez que tu es olympien (joueur aux Jeux Olympiques) et tu participes dans un entretien. Partenaire B: Imagine que.
Welcome to French Live Lessons!
LE PASSÉ COMPOSÉ HOW TO RECOGNISE AND FORM THE PERFECT TENSE (A PAST TENSE) IN FRENCH.
3 L’imparfait Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 -
Les questions Answer these questions based on yourself.
Conjugating –er verbs. Start with an INFINITIVE (unconjugated verb).  aimer =  parler =  danser =  chanter =  manger =  jeter =  nager =
PARLONS- Let’s talk! Partenaire A:
I can tell time in French!
©2014 FrenchTeacherResources.com.
WALT: practising sentences in the future and adding details to them to improve them WILF: To be able to produce sentences in the future (Grade D) To add.
Le passé composé The perfect tense Eg: J’ai mangé une pizza I have eaten/ate a pizza.
Comment étais-tu quand tu étais plus jeune ? Comment es-tu maintenant?
The Passé Composé The past tense in French is referred to as the passé composé. It is made up of two parts! You must always have these two parts to create.
Qui est présent? Écoutons Les préférences Vocabulaire: les activités Panorama Culturel.
Forming questions in French
Les activités quotidiens On the slides to follow are activities we do each day. Write them down! We will then discuss conjugating and create some sentences.
Depuis Describing how long one has been doing something.
WALT: how to talk about your timetable
Quand j’étais petite….. Quand j’étais petite, je jouais avec les Barbies. je jouais avec mon amie Kristin. je jouais avec mon Game Boy. je jouais “docteur”
Le passé composé L’imparfait
Le Passé Composé The past tense. Intro Le passé composé is the verb tense used to describe events that have taken place in the past. It is formed with.
La routine Click on the arrow to go onto the next page.
Regular “er” verb conjugation French I Steps for conjugating regular “er” verbs Subject pronouns “er” verbs Find the stem Verb endings for conjugation.
Qu’est-ce que tu n’aimes pas faire? Verb endings VerbsPronounsCulture.
Le Passé Composé et L’Imparfait
Asking questions Learning objective: To understand different questions To be able to ask questions ? ? ?
1 Present tense conjugations of regular –ER verbs By: The Rhode Island Foundation Revised by: Maria Skrukrud Les Verbes -ER.
Lundi 21 juin Asking questions Learning objective: To understand different questions To be able to ask questions To be able to give constructive feedback.
L’imparfait des verbes avoir et être Chapitre 6 Madame Brown.
4. 4 L’imparfait et le passé composé 1.The decision to use the passé composé or the imperfect tense depends upon whether you are describing an action.
LES QUESTIONS Etre ou ne pas être... Telle est la question.
The Imparfait and the Passé Composé  The Imperfect and Passé Composé are both used to talk about the past.  The Imperfect tense tells about things that.
The Imperfect Tense.
Write complete sentences. Use imparfait and the passé composé in each sentence. Link the sentences with QUAND. Bonne Chance! 1. Nous/ faire la vaisselle/Pierre/téléphoner.
WILF: To be able to produce sentences in the future (Grade D)
L’Imparfait Le passé qu’on utilise avec les événements répétés et les descriptions.
OBJECTIFS: C: To know and use at least 6 verbs in the “je” form of the imperfect tense. B: To be able to form the “je” form of the imperfect tense yourself,
Les Adverbes Français 1 très mal toujours mal très bien bien rarement
WARM UP LECTURE P 335. L’IMPARFAIT CONSTRUCTION 1.Start with the present tense 2.Choose the nous form Exemple: Nous faisons 3. Remove « -ons » Exemple:
Unité 2-A Le Présent. How do you form the present tense? Take off the –er ending from the infinitive...
L’imparfait what you used to do what you “was” or “were” doing describes things has a special conjugation.
APIII Verb fun – aller La nouvelle vocabulaire Pg Look up la météo pour Paris pour cette semaine. C’est comment? Donnez-moi les contraires: 1.L’atterrissage.
Le passé composé J’ai regardé la TV Tu as joué au foot Il est allé au cinema Elle a acheté des bonbon 1. what do those sentences have in common ? 2. What.
Les interrogatifs Partie E: l’inversion. DEVOIRS: page Ex. 5 (questions only) 1.À qui est-ce qu’il téléphone? 2.Avec qui est-ce qu’il étudie ?
Unité 3 - review. Read the description of each person, then invite them to do something you think they would like. Philippe aime regarder les films. Il.
L’imparfait Français II H – Unité Préliminaire A Structures.
Les endroits I can talk about places.
SOME EXAMPLES:  Danser – to danceAimer- to like or love  Chanter – to singAdorer- to adore  Manger – to eatDétester- to hate  Jouer – to play  Parler.
L’imparfait: l’utilisation complète But: to understand when to use the imparfait when writing about the past.
Transcription de la présentation:

L’Imparfait Ms. De Arcos

Faire Maintenant: Add the correct endings for each subject. 1.Je nage____ chaque jour. 2.Tu av___ dix-huit ans. 3.Il pren___ le bus chaque nuit. 4.Nous regard____la télé. 5.Vous vend___ des pommes. 6.Ils finiss____les devoirs. 7.Elles cherch____du travail. 8.Sophie mange____ du poulet. 9.Louis fais___ le déjeuner chauqe matin. 10. Marc et Lisa voy____ les films.

Journal #17 S2 Write 8 sentences about what happened continuously when you were 10. Write in the imparfait. Start with: Quand j’avais dix ans… Example: Quand j’avais dix ans je jouais au foot.

L’Imparfait Worksheet You have 25 minutes to complete the worksheet.