Utilisation du schéma de calcul pour l'estimation de la charge SAP Best Practices for CRM.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Services du Centre d’interaction SAP Best Practices for CRM
Advertisements

Livraison gratuite SAP Best Practices Baseline Package (France)
Gestion avancée des retours aux fournisseurs (322) SAP Best Practices for Consumer Products and Wholesale Industries V1.604.
Gestion des comptes et des contacts SAP Best Practices for CRM
Gestion des ordres de service SAP Best Practices for CRM
Présentation du scénario – 1
Gestion des reprises (en-cours de fabrication)
Compte de résultat analytique des ventes
Offre d'approvisionnement
Inventaire physique/Comptage et correction des stocks
Livraison gratuite SAP Best Practices. ©2011 SAP AG. All rights reserved.2 Objectifs, avantages et principales étapes de processus Objectif Ce scénario.
Présentation du scénario - 1
Présentation du scénario - 1
Budgétisation des produits SAP Best Practices Baseline Package
Gestion des lots SAP Best Practices Baseline Package
Ventes via le Centre d’interaction (avec commande client ERP)
Saisie des temps SAP Best Practices.
Gestion des ordres de service SAP Best Practices.
Gestion des demandes de service IC (Interaction Center)
Gestion des activités SAP Best Practices. ©2011 SAP AG. Tous droits réservés.2 Objectif, avantages et étapes de processus clés Objectif La gestion des.
Présentation du scénario - 1
Gestion des déplacements professionnels SAP Best Practices.
Fabrication SAP Best Practices for Business Intelligence SAP Best Practices.
Gestion des notes de crédit SAP Best Practices Baseline Package
Reporting sectoriel SAP Best Practices Baseline Package
Commande par EDI (289) SAP Best Practices for Consumer Products and Wholesale Industries V1.604 (France) SAP Best Practices.
Présentation du scénario - 1
Spot consulting avec prix fixe SAP Best Practices Baseline Package
Présentation du scénario - 1
Présentation du scénario - 1
Reporting sectoriel SAP Best Practices. ©2011 SAP AG. All rights reserved.2 Objectifs, avantages et principales étapes de processus Objectif  Le reporting.
Livraison sur stocks décentralisés (livraison directe) (323) SAP Best Practices for Consumer Products and Wholesale Industries V1.604 (France) SAP Best.
Service avec facturation à prix fixe
Conseil ponctuel avec facturation à prix fixe SAP Best Practices.
Présentation du scénario - 1
SAP Best Practices for CRM Nouveautés. © 2011 SAP AG. Tous droits réservés.2 Scénarios de gestion préconfigurés SAP Best Practices for Customer Relationship.
Présentation du scénario - 1
Structure d’entreprise Synthèse
Services SAP Best Practices for Business Intelligence SAP Best Practices.
Fabrication sur projet – Traitement des offres (232)
Opérations prérequises SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Étapes préalables du processus SAP Best Practices.
Pipeline Performance Management SAP Best Practices.
Services Présentation des données de base
Calcul et planification des marges (292) SAP Best Practices for Consumer Products and Wholesale Industries V1.604 (France) SAP Best Practices.
Prévision du volume des ventes par trimestre (compte de résultat) SAP Best Practices Baseline Package (France) SAP Best Practices.
Gestion de territoires SAP Best Practices. ©2011 SAP AG. All rights reserved.2 Objectifs, avantages et principales étapes de processus Objectifs  La.
Services du Centre d’interaction SAP Best Practices.
Logistics Master Data Design Trade SAP Best Practices Baseline V1.604.
Gestion intégrée des offres et des commandes ERP SAP Best Practices.
Présentation du scénario - 1
Gestion des lots SAP Best Practices. ©2011 SAP AG. All rights reserved.2 Objectifs, avantages et principales étapes de processus Objectif  Expliquer.
Gestion des opportunités SAP Best Practices. ©2011 SAP AG. All rights reserved.2 Objectifs, avantages et principales étapes de processus Objectifs  Le.
Gestion des activités SAP Best Practices for CRM
Clôture de période des ordres de service SAP Best Practices.
Pipeline Performance Management SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Gestion des commandes client avec relevé de factures SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Présentation du scénario – 1
Calcul du coût de revient type et de simulation SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Gestion des remises en nature SAP Best Practices Baseline Package
Gestion des numéros de série SAP Best Practices Baseline Package (Belgique) SAP Best Practices.
Gestion des numéros de série SAP Best Practices. ©2011 SAP AG. All rights reserved.2 Objectifs, avantages et principales étapes de processus Objectif.
Plan trimestriel - Prévision de la quantité vendue à l’aide de CO-PA SAP Best Practices.
Gestion des lots SAP Best Practices. ©2011 SAP AG. All rights reserved.2 Objectifs, avantages et principales étapes de processus Objectif  Expliquer.
Projets internes SAP Best Practices. ©2011 SAP AG. All rights reserved.2 Objectifs, avantages et principales étapes de processus Objectif  Toutes les.
Gestion des comptes et des contacts SAP Best Practices.
Prestation de services en ligne : gestion des retours et des réclamations SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Gestion de campagnes simplifiée SAP Best Practices.
Gestion des ordres de service (autonome) SAP Best Practices.
Gestion avancée des lots (229) SAP Best Practices.
Transcription de la présentation:

Utilisation du schéma de calcul pour l'estimation de la charge SAP Best Practices for CRM

© 2011 SAP AG. All rights reserved.2 Conditions préalables et hypothèses pour l'estimation de la charge Vous devez tenir compte des conditions préalables et hypothèses ci-dessous avant d'utiliser le schéma de calcul pour SAP Best Practices for CRM. Ces chiffres ne sont que des valeurs approximatives qui ne peuvent être garanties. Périmètre L'estimation est limitée à la seule configuration de scénario, c'est-à-dire qu'aucune autre activité du projet d'implémentation n'est incluse. La configuration automatique (Business Configuration Sets, eCATT) est utilisée Seul le périmètre fonctionnel des scénarios SAP Best Practices est couvert Configuration initiale du système prototype ou de développement ; pas de système de production L'estimation de l'effort d'intégration de SAP ERP est basée sur les hypothèses suivantes : – Le concept et le périmètre d'intégration ont été précisément définis avant la réplication – Cohérence des données de base ERP et des données de Customizing pour la réplication – Volume restreint de données ERP (données d'exemple) qui doit être répliqué dans le système CRM – Intégration des données de base uniquement telle que définie pour le périmètre de SAP Best Practices Infrastructure du système L'infrastructure du système CRM doit être installée intégralement et sans erreur avant l'installation de SAP Best Practices ; seule la connectivité est couverte par SAP Best Practices Les sujets de configuration techniques spécifiques, comme l'intégration de la téléphonie (Centre d’interaction), ne sont pas inclus Compétences La connaissance des fonctionnalités de CRM, d'ERP et de BI est requise L'estimation est basée sur un utilisateur de SAP Best Practices expérimenté ; il est donc possible que les chiffres soient dépassés en cas de première installation

© 2011 SAP AG. All rights reserved.3 Utilisation du schéma de calcul La configuration de SAP Best Practices for CRM est divisée en quatre unités de configuration distinctes, appelées Building Blocks. La charge d'installation d'un Building Block en jours-homme est indiquée dans la colonne Installation Effort per Building Block in PDs. La configuration d'un scénario requiert des Building Blocks spécifiques. La ligne Effort for Single Scenario Installation contient la charge requise pour l'installation de ce scénario uniquement, sans l'installation préalable d'aucun autre scénario. La ligne Effort for Incremental Scenario Installation contient la charge requise pour l'ajout de ce scénario à des scénarios déjà installés. Dans ce cas, la charge est réduite car le même Building Block peut être utilisé par différent scénarios. Par conséquent, si un Building Block a déjà été installé pour un scénario, il n'est pas nécessaire de le réinstaller pour un autre scénario. Pour l'installation complète de SAP Best Practices for CRM, il faut additionner la charge de tous les Building Blocks.

©2011 SAP AG. All rights reserved.4 No part of this publication may be reproduced or transmitted in any form or for any purpose without the express permission of SAP AG. The information contained herein may be changed without prior notice. Some software products marketed by SAP AG and its distributors contain proprietary software components of other software vendors. Microsoft, Windows, Excel, Outlook, and PowerPoint are registered trademarks of Microsoft Corporation. IBM, DB2, DB2 Universal Database, System i, System i5, System p, System p5, System x, System z, System z10, System z9, z10, z9, iSeries, pSeries, xSeries, zSeries, eServer, z/VM, z/OS, i5/OS, S/390, OS/390, OS/400, AS/400, S/390 Parallel Enterprise Server, PowerVM, Power Architecture, POWER6+, POWER6, POWER5+, POWER5, POWER, OpenPower, PowerPC, BatchPipes, BladeCenter, System Storage, GPFS, HACMP, RETAIN, DB2 Connect, RACF, Redbooks, OS/2, Parallel Sysplex, MVS/ESA, AIX, Intelligent Miner, WebSphere, Netfinity, Tivoli and Informix are trademarks or registered trademarks of IBM Corporation. Linux is the registered trademark of Linus Torvalds in the U.S. and other countries. Adobe, the Adobe logo, Acrobat, PostScript, and Reader are either trademarks or registered trademarks of Adobe Systems Incorporated in the United States and/or other countries. Oracle is a registered trademark of Oracle Corporation. UNIX, X/Open, OSF/1, and Motif are registered trademarks of the Open Group. Citrix, ICA, Program Neighborhood, MetaFrame, WinFrame, VideoFrame, and MultiWin are trademarks or registered trademarks of Citrix Systems, Inc. HTML, XML, XHTML and W3C are trademarks or registered trademarks of W3C®, World Wide Web Consortium, Massachusetts Institute of Technology. Java is a registered trademark of Sun Microsystems, Inc. JavaScript is a registered trademark of Sun Microsystems, Inc., used under license for technology invented and implemented by Netscape. SAP, R/3, SAP NetWeaver, Duet, PartnerEdge, ByDesign, SAP BusinessObjects Explorer, StreamWork, and other SAP products and services mentioned herein as well as their respective logos are trademarks or registered trademarks of SAP AG in Germany and other countries. © 2011 SAP AG. All rights reserved Business Objects and the Business Objects logo, BusinessObjects, Crystal Reports, Crystal Decisions, Web Intelligence, Xcelsius, and other Business Objects products and services mentioned herein as well as their respective logos are trademarks or registered trademarks of Business Objects Software Ltd. Business Objects is an SAP company. Sybase and Adaptive Server, iAnywhere, Sybase 365, SQL Anywhere, and other Sybase products and services mentioned herein as well as their respective logos are trademarks or registered trademarks of Sybase, Inc. Sybase is an SAP company. All other product and service names mentioned are the trademarks of their respective companies. Data contained in this document serves informational purposes only. National product specifications may vary. The information in this document is proprietary to SAP. No part of this document may be reproduced, copied, or transmitted in any form or for any purpose without the express prior written permission of SAP AG. This document is a preliminary version and not subject to your license agreement or any other agreement with SAP. This document contains only intended strategies, developments, and functionalities of the SAP® product and is not intended to be binding upon SAP to any particular course of business, product strategy, and/or development. Please note that this document is subject to change and may be changed by SAP at any time without notice. SAP assumes no responsibility for errors or omissions in this document. SAP does not warrant the accuracy or completeness of the information, text, graphics, links, or other items contained within this material. This document is provided without a warranty of any kind, either express or implied, including but not limited to the implied warranties of merchantability, fitness for a particular purpose, or non-infringement. SAP shall have no liability for damages of any kind including without limitation direct, special, indirect, or consequential damages that may result from the use of these materials. This limitation shall not apply in cases of intent or gross negligence. The statutory liability for personal injury and defective products is not affected. SAP has no control over the information that you may access through the use of hot links contained in these materials and does not endorse your use of third-party Web pages nor provide any warranty whatsoever relating to third-party Web pages.