Understanding instructions in French

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Ma Routine.
Advertisements

Aujourdhui cest mardi vingt-quatre septembre Le plan! 1.Réviser 2.Ecouter 3.Parler 4.Ecrire 5.Jouer! Il fait beau Le but! les numéros entre 1 et 31.
Primary French Presentation 2 Saying How You Are.
Classroom Activities in French
7 Mettre Les normes: –Communication 1.2 –Comparisons 4.2 Les quesitons essentielles: What does « mettre » mean? What type of verb is it? What are some.
Les Impératifs ! Commands! Telling People What to Do! Conjugez encore dans ton cahier.
Bien Dit Level 1 Chapitre 1 Vocabulaire 2.
Ecrivez le nom de chaque animal.
Répétez, sil vous plaît.. Cest une chaise. Cest une table.
Choose a category. You will be given the answer. You must give the correct question. By Sina Soleimani Click to begin.
Dites le en français Impératifs de la classe et vocabulaire
En classe In the classroom.
Les expressions utiles pour la salle de classe
Instructions pour la classe de français
Ouvrez vos livres.
QU’EST-CE QUE TU FAIS?.
En classe In the classroom.
BD1-CH1 Révision pour lexamen. Avoir= to have I have a CD. Jai un CD. I dont have any CDs. Je nai pas de CD.
Classroom commands.
Le matériel scolaire.
French Phrases to Use and Heard in Class
Communication en classe
Aujourd’hui, c’est mercredi, le 2 mai Objectifs: use aller + infinitive to tell what you are going to do in the near future; use the prepositions to/in/at.
En français s’il vous plaît! Lesson aims: You will learn how to recognise things your teacher says in class in French You will learn some useful phrases.
Bien Dit I Dans la salle de classe Chapitre 1, Vocabulaire 2
Ecouter attentivement. Listen carrefully Prépare-toi !
Français 2, 12 janvier 2015 Ouvrez vos livres à la page 68. Faites #14. Ecrivez-le. What kind of tree can you find in a kitchen? le haricot – bean. C’est.
Livre page 48. There are 4 different ways to form questions. Félicitations!! You already know 2 of the ways ☻ We have not “officially” studied this concept.
Transition Unit Personal Information Lesson 1
Learning Objectives: To be able to say what you and other people are going to do using the NEAR FUTURE tense.
3 Les Verbes -ER Talking about people’s activities Les normes: –Communication 1.2: Understanding the written and spoken language –Comparisons 4.1: Understanding.
Talking about people’s activities Les normes: Communication 1.2: Comparisons 4.1:
Qui est présent? Écoutons Les préférences Vocabulaire: les activités Panorama Culturel.
1 Les objets pronoms Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: What are the object pronouns for « me, to me, you, to you,
1.What does ‘compagne’ mean? 2. Write the french for the following: I live in the city/town 3.What is blue in french? 4.What is brown in french?
Dans la Classe!.
French 8/31/11 Ouvrez vos livres á la page 1. Lisez-le! Instructor: "Isn't it remarkable how quickly the kids learn to drive the car?" Parent: "Yes, especially.
Français 2, 5 janvier 2015 Describe your holiday break, use the past tense. Things you did or ate. What is the difference between here and there? Sage.
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
Questions to consider: How are French nouns different from nouns in English? What is the difference between saying, “I have a pen.” and saying, “I have.
NOUNS A noun is a word which names a thing or a person. Listen and read the extract and try to identify the nouns you hear. Dans ma famille il y a 4 personnes,
2 L’impératif  Telling people to do things  Les normes:  Communication 1.2 Understanding the written and spoken language  Comparisons 4.1 Understanding.
Bien Dit 1 Chapitre 1 Vocabulaire 2 A l’école Classroom Commands Created by: Dimick.
Chapitre 1 Le çon 2 Le vocabulaire. Un crayon A pencil.
Qui est présent? Écoutons Les préférences Vocabulaire: les activités Panorama Culturel.
Mettre. First, let’s review the irregular verbs we know. Think of as many as you can, while I hand out whiteboards.
Faites attention = pay attention. Regardez = watch / look.
Mdp 1: Il est grand temps de… – It’s time to… Les vacances sont finies, il est grand temps de retourner à l’école!
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de votre famille.
La Prof: Ecoutez! Répétez (après moi)! Levez-vous! Levez la main!
Qu’est-ce que ces symboles representent? Discute avec ton partenaire.
La salle de classe. Un stylo est sous la feuille de papier.
Dans la salle de classe, le professeur dit…
Essential Questions How do you tell time in French? What are the school subjects in French? What are the universities in Quebec like?
Chapitre Préliminaire Bienvenue au monde Francophone !
Français I Leçon 1B - vocabulaire
Journal 7/10/14 Tell me you are going TO these places Turn in your devoirs Je vais… 1. Japon4. Israël 2. France 5. Etats-Unis 3. Canada6. Mexique.
Suivez les instructions!
Les Infinitifs en –er Une Révision Une Feuille 1A) __________ 1B) __________ 2) ________ 3) __________ 4) ________ 5) __________ 6) __________ aimer adorer.
Mercredi neuf septembre By the end of this lesson you will able to understand words and instructions commonly used in French classes.
Comment comuniquer en français en classe?
Present tense Lesson objective: To revise how to form the present tense.
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
Put these phrases into 4 categories, and decide on a title for each category. There may be more than one possible answer! boire de l’eau manger des fruits.
Que veut dire…. 1.Un crayon 2.Une étagère 3.Un pupitre 4.Une fenêtre 5.Une porte 6.Des chaises 7.Des feutres 8.Des élèves un unedes Why do some words have.
1+2 French Teacher Classroom Language Pack
Associe le français avec l’anglais:
Les formes et les couleurs
Les formes et les couleurs
Les formes et les couleurs
Transcription de la présentation:

Understanding instructions in French

Entrez! A1 What does the teacher mean? Click in the centre of the page to see if you are right! A1

Accrochez vos manteaux!

Asseyez-vous! A3

Levez-vous! A4

Taisez-vous! A5

...en silence! A6

Faites attention! A7

Écoutez attentivement!

Répétez! A9

Levez le doigt! ‘doigt’ means finger, so a cultural note is appropriate here: In France pupils will raise a finger when they want to indicate that they know the answer. Click to the left to reveal the teacher demonstrating the point. A10

Levez le doigt! ‘doigt’ means finger, so a cultural note is appropriate here: In France pupils will raise a finger when they want to indicate that they know the answer. Click to the left to reveal the teacher demonstrating the point. In France, pupils are asked to put up their finger, rather than their hand, if they know the answer.

Sors les livres, s’il te plaît

Distribue les livres, s’il te plaît

End of set A

Regardez et écoutez! B1 What does the teacher mean? Click in the centre of the page to see if you are right! B1

Lisez...! B2

Lis à haute voix! B3

Travaillez avec un ou une partenaire! B4

Posez des questions! B5

Répondez! B6

Échangez vos copies! B7

Ouvrez vos livres! B8

Écrivez! B9

Dessinez! B10

Coloriez! B11

Comparez vos réponses! B12

End of set B

Mettez-vous en groupes de trois! What does the teacher mean? Click in the centre of the page to see if you are right! C1

Faites un cercle! C2

Arrêtez! C3

Posez vos crayons! C4

Fermez vos livres! C5

Apportez-moi votre cahier!

Ramasse les cahiers, s’il te plaît

Rangez vos affaires! C8

Mettez votre chaise sur la table!

Mettez-vous en rang! C10

Ne vous bousculez pas! C11

Allez-y! C12

End of presentation < Back to start