Français 5H Unité 3 - L’enfance et l’adolescence VR: La chèvre p4.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
What is the time Mr. Wolf? LObjectif At the end of the lesson, you will be able to: 1.Say quarter past and quarter to the hour.
Advertisements

Ma journée à l’école.
Ma journée.
Whenever you need a translation, just click on the speech bubble.
Le passé composé des verbes réfléchis Passé composé of reflexive verbs.
Vocabulaire Leçon 11 Les Fêtes. Quand est-ce que lon fait une fête? Faire la fête organiser un fête fêter.
Je ne vais pas voyager cet été.
Direct and Indirect object pronouns By: Kayla Roy.
Chapitre 8: Vocabulaire
Avant, avant de et après… You thought you knew itbefore… but after its said and done… youve got a better understanding!
Unité 4 – Les voyages Français 3 Madame Black Jour 11.
Tina Paul April 4, Legacy is family property that has been handed down for generations.
Vocabulaire utile Faites des phrases. To improve your knowledge about the French speaking country of Haiti. To improve your listening skills. To be.
Téléphone à.
Chapitre 6 Révision d’Examen
Direct and Indirect By Sebastian Herrera. Direct Trans. Indirect Trans. me / m'Meme / m'Me te / t'Youte / t' You le / l'Him, ItLuiHim, Her la / l' Her,
Unité 4 – Les voyages Français 3 Madame Black Jour 15.
Song 5 Summer Term Module 5  Culturethèque-ifru2013 May not be copied for commercial purposes.
Leçon 18 by Angela Jones & Yasmine Odat. Le Pronom “Y” There Replaces the place in a sentence Goes after noun Used in affirmative commands Can also replace.
Français 5H Unité 3 - L’enfance & l’adolescence La chèvre de Monsieur Seguin.
JOUR 4 LE MOT DE PASSE: QUI EST-CE? (WHO IS IT?) C’EST… (IT IS…) UN GARÇON – A BOY UNE FILLE – A GIRL.
Les pronoms accentués Stress pronouns.
DES EXPRESSIONS AVEC LE FUTUR SIMPLE. I. PRESENT TENSE Si = if To tell what will happen if something else happens, use: Si + present tense, future tense.
The Passé Composé The past tense in French is referred to as the passé composé. It is made up of two parts! You must always have these two parts to create.
Journal 6/10/10 You need your netbooks and headphones (if you have some – if not, I have headphones to lend)
Le Passé Composé - avec “avoir” Look at the following 3 sentences. Ali played football yesterday They have visited Paris 3 times We did tidy the bedroom.
Trouvez une feuille de papier. Répondez aux questions:
The Passé Composé Tense Look at the following 3 sentences. Ali played football. Ali did play football. Ali has played football. What do they have in.
Les activités quotidiens On the slides to follow are activities we do each day. Write them down! We will then discuss conjugating and create some sentences.
Warm up Do you like the food served at the cafeteria? If not, how would you make the food better and healthy?
Marilyn Monroe famously said: “What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course.”
FRANÇAIS DEUX Deux pronoms dans la même phrase.  It is possible to use both a direct and an indirect object pronoun in the same sentence.
Français 5H Unité 3 - L’enfance et l’adolescence Littérature
Sunday Bloody Sunday A song by U2. Listen and repeat these words.
Structure: Les pronoms lui, leur
Warm up French teenagers have the opportunity to visit different châteaux; here in North Carolina, you have the opportunity to go to a theme park, the.
Warm up If you’re planning a party and you’re inviting your friends, what type of food and beverage would you offer them. Do you worry about their nutrition?
LES QUESTIONS Etre ou ne pas être... Telle est la question.
F4 – Tablettes de Station Unité 3 – Le Petit Prince et le passé.
Magali Pauzié Magali Pauzié
Préférez-vous les fruits ou les légumes?
Dans la salle de classe, le professeur dit…
Français 5H Unité 3 - L’enfance & l’adolescence Littérature La chèvre de M. Seguin.
The Passé Composé Regular verbs with avoir Look at the following 3 sentences. Ali played football yesterday They have visited Paris 3 times We did tidy.
Français I Leçon 1B - vocabulaire
WARM UP Quiz votre partenaire sur les verbes dire / lire / écrire et la vocabulaire d’hier.
À l’avenir – In the future Objectif: to be able to discuss what you will do in the future to keep healthy.
The Passé Composé Objective: to talk about things we have done on a visit to explain what events happened to speak and write about events in the past.
Français 51 Unité 2 - L’enfance Littérature La chèvre de M. Seguin J’étais absent!!
Journal 7/10/14 Tell me you are going TO these places Turn in your devoirs Je vais… 1. Japon4. Israël 2. France 5. Etats-Unis 3. Canada6. Mexique.
Les attentats terroristes à Paris Vendredi soir 6 attentats simultanés  Le stade de France  Un théâtre (le Bataclan)  3 restaurants  1 bar Plus de.
Français 51 Unité 2 - L’enfance Littérature La chèvre de M. Seguin Le bon ordre.
Rendez-vous à l’adresse suivante: et cliquez ensuite sur l’onglet Ressources.
Draw a colored people rights activist Hero portrait Decide on who you are going to present Make an Internet search to find out more about her story / life,
Les Pronoms complément d’objet direct.  A word that replaces a noun in a sentence and shortens the sentence  Types:  Subject  Direct object  Indirect.
This is a tough one mes enfants, so put on your thinking caps.
Unité 7 leçon b vocabulaire. La gare Train station.
Jeopardie Chapitre 7. Passé Composé avec verbes réfléchis Verbes nouveaux Le pronom “en” Culture Vocabulaire
Français 2 unité 1 leçon A Vocabulaire. vouloir To want To want.
Les Pronoms Objets Directs avec le Passé Composé Français II A/B M. Jackson GHS.
with Mrs Mildly-Angry Carrot-Face (who is not so mildly angry anymore)
Vocabulaire electronique
Discovering French Rouge.
Lundi 31 octobre Français II Les lieux hantés en France
Mon enfance Quand tu étais petit, tu étais comment?
Discovering French Rouge.
Discovering French Rouge.
Transcription de la présentation:

Français 5H Unité 3 - L’enfance et l’adolescence VR: La chèvre p4

Vocabulaire françaisanglaisfrançaisanglais il me barbehe’s annoying mepourtanthowever faibleweakcorneshorns souffleblowscoriacetough j’aurais dûI should havecoupshits/strkes un bruita noisereculebacks up luisantshiningcontreagainste bougemoveElle n’en peut plusShe couldn’t stand anymore malinclever jettethrow

La chèvre - p4 L’idée principale –Blanchette comes across the wolf who attacks her and tries to eat her. Les détails que vous avez choisis