- M.A. (linguistique appliquée) - DipTESL - d’origine néo- zélandaise « Créer un site Internet en cours de langue orale : pourquoi se donner tant de peine.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
PowerPoint. A guide to the use of ICT in the MFL classroom by Dean Horne Prudhoe Community High School.
Advertisements

Français La mémoire (2) Les phrases. Nous allons…
Les adjectifs possessifs
Bienvenue au cours de français II
1 Utilisez cette présentation PowerPoint dans le cadre dun apprentissage autonome ou en guise dintro- duction à la thématique dun exposé. Introduction.
TortoiseSVN N°. Subversion : pour quoi faire ? Avoir un espace de stockage commun – Tous les étudiants du SIGLIS ont un espace svn commun Partager vos.
Job Interview. Francais 3 Regulier (1 Oral Formative Assessment, 1 Written Formative Assessment, 1 Vocab Quiz Formative Assessment.
Hier c’était lundi vingt-huit octobre
LEÇON 101. Écrivez vos devoirs: Continuez de préparer lexamen final. Tout de suite: Sortez vos 1.iPads 2.notes on Marie Antoinette 3.any/all of the sentences.
+ Back To School Night Madame Murray. + Introduction of Teacher Parent/Teacher Communication Academic requirements and Grading Parent involvement Upcoming.
Utilisation et Maîtrise de lInternet dans lenseignement « bonne maîtrise Informatique » « réelle réflexion pédagogique » « appropriation efficace des outils.
+ Communication Informatisée Opportunités et Formation pratique Subvention Direction de Recherche Internationale Aude Dufresne PhD Professeur titulaire.
© Boardworks Ltd of 9 Je me présente Partie 2.
L’éducation Partie 3 Photo © Yuri Arcurs, Shutterstock.com.
Français niveau a2 printemps 2014
Est-ce que je peux….
MA JOURNÉE Ecoutez! Vrai ou Faux? 1.Normalement, je me réveille à six heures. 2.Je me lève à six heures trente. 3.Je prends une douche à sept heures. 4.Je.
L’argent de poche Learning Objective: To be able to exchange information about pocket money in French. Lundi 3 juin.
French Subject Pronouns Let’s start with a lesson on English.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 2 Famille et copains
La réussite scolaire Collège Béliveau.
SCIENTIX, la communauté de l’enseignement scientifique en Europe Scientix is funded with support from the European Commission under Seventh Framework Programme.
Edulang juin 2002 ATELIER CYBERLANGUES EDULANG Offre actuelle des logiciels de langues PACKLANG Une idée pas si nouvelle que ça… 144 ans plus tard... Conclusion.
WALT: To talk about the internet in French.
Français 2, 5 Novembre 2014 Read blog comments. Reply to one of them in French. What has three teeth and sixty feet? Tant – so much. Attends! Je ne t’en.
Let’s go back to the verb endings. What are our 3 infinitive endings? ER IR RE What is an infinitive? An unconjugated verb In other words, a verb in the.
LEÇON 74.  Écrivez vos devoirs: 1.The REST of the devoirs packet. 2.Prepare for a lesson 18 quiz Monday/Tuesday. On the quiz: pronouns y and en.  Sortez.
MARDI LE 13 NOVEMBRE La fête de l’Action de grâces provient d’une ancienne tradition la célébration des récoltes agricoles Cette fête, très populaire aux.
Cultural Comparison 1 minute for directions (in English and French, spoken consecutively): You will make an oral presentation to your class on a specific.
Les adjectifs possessifs
Français 10/3/11 Ecrivez six phrases. Utilisez les six formes d’aimer. Regardez page 33. What did the hamburger name her daughter? Désolé(e) – sorry. Je.
© Boardworks Ltd of 19 L’éducation Part 1 KS4 French.
Once you have completed the template in the language of your choice, please submit it to
A Expressions de quantité p. 188 In the sentences on the right, the expression of quantity beaucoup (much, many, a lot) is used to introduce nouns. Tu.
French 101 Important Verbs. The most important French verbs – avoir (to have), être (to be), and faire (to do/make) They are used in some of the ways.
Nous allons .. préparer un texte (pour écrire ou décrire)
Spot the odd one out! L’histoire J’aime le dessin La technologie
International Language Week Pâté Paella Couscous Kebab Moussaka Sushi Burritos Green curry Pasta Morocco Mexico Japan Spain Thailand France Italian Greece.
L’identité et la langue : Examen compréhensif. Presentational Speaking: Cultural Comparison Directions: You will make an oral presentation on a specific.
La mémoire(1): Comment bien travailler
Bienvenue dans ma classe Madame Bancroft Salle 117 courriel: Blog: myriverside.sd43.bc.ca/ebancroft.
4B at the English lesson.
 Persuasive Essay Unité 1- La vie contemporaine Education.
Français 2, 26 janvier 2015 Additional Listening 3-4 What is Dracula’s favorite snack? Vivre – to live. Il faut la vivre pleinement. We must live it fully.
Ça va? FR Leçon 3, Unite Exercice 1 Try using comment vas-tu and practicing formal as well 1.Pourquoi? J’ai mal à la tête. 2.Pourquoi?
What do these pictures have in common?
Let’s enjoy making Session 2. Let’s enjoy making: Session 2 Les déménageurs sont arrivés !
Français 2, 10 Decembre 2012 Ouvrez vos livres á la page 70. Faites #17. What five letter word has 6 left when you take two letters away? Se moquer – to.
3.mettre/débarrasser la table 4.faire les courses 5.faire la cuisine
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de votre famille.
Répétez! Bonjour!. Je m’appelle ________. Et toi ? Tu t’appelles comment? Répétez!
Once you have completed the template in the language of your choice, please submit it to
Instructions for using this game. When clicking on the slide to move to the next appropriate slide, be sure you see the hand, not the arrow. (If you put.
Thanksgiving is around the corner. Using your smart phone find French names of food you are expecting to share with your family.
Présentation Mise en page type Obligatoire!. Date: Monday 8th September, 2015 ( « Monday the eighth of September 2015 » ) Lesson’s Title Always use a.
© Boardworks Ltd of 8 L’éducation Partie 2.
Les verbes réfléchis. Reflexive Verbs A reflexive verb is used when the subject who does the action is also the object of the action. Example: Jake lave.
The comparative and superlative b In this lesson you will learn how to use the comparative and superlative in a sentence. b 1. We will discuss the translation.
Persuasif. 12.5% of test (1/8) You will read a source, interpret a graphic and listen to an audio source. YOU MUST REFERENCE ALL 3 SOURCES IN YOUR ESSAY!!!!!
Français 10/19/15 Ouvrez vos livres á la page 44. Faites #4,5. How does the man on the moon get his hair cut? Doux/douce – mild/soft. Douce nuit, sainte.
© Oxford University Press | This resource sheet may have been changed from the original.
Français 5 0ctobre 2015 Ouvrez vos livres á la page 29. Faites #23. What kind of jokes do vegetables like? La Porte – door. Ouvrez la porte. Open the door.
L’outil de suivi des incidents et des demandes
Moodle : usages pédagogiques (nov. 2014). Présentations ▪
French leve 1 - Homework due on May 2, 2016 – vocabulary  You are given at the beginning of the year the global list of the vocabulary list of BON VOYAGE,
Technology in everyday life Lesson plan slides. Learning objectives To introduce vocabulary related to technology. To use pour + infinitive. To use pour.
TITLE Business PowerPoint Templates PowerPoint note pad template.
Animal School: RaisingSmallSouls.com Carol Ann Tomlinson – Critical.
Technology Module.  Technology is the application of knowledge and skills to make goods or to provide services.  It includes the tools and machines.
Module : APS et technologie Groupe 1. - Définition de l’application - Fonctionnalités - Les utilisations de l’application.
Transcription de la présentation:

- M.A. (linguistique appliquée) - DipTESL - d’origine néo- zélandaise « Créer un site Internet en cours de langue orale : pourquoi se donner tant de peine ? » Atelier animé par M. Peter Rawlingson Professeur PRCE d’anglais Université de La Rochelle

Mes conditions de cours - Existe depuis 7 ans - Étudiants (Bac+3) en langue - 6 cours de 2 heures, sur 12 semaines - En labo multimédia - Pas beaucoup de temps pour l’apprentissage - Mes cours sont des cours de langue orale (compréhension et expréssion)

Plan des cours Homework Class work - Read Tutorial 1 - Learn its underlined vocabulary - Prepare for your project presentation - Introduction to the course and NVU (Tutorial 1) - Demonstration of NVU’s possibilities - Form teams - Start preparing a web site Lesson 1 - Read Tutorials 2 and 3 - Learn their underlined vocabulary - Prepare all written text for web sites - Vocabulary quiz - Oral project proposals (oral presentations to the class) - Tutorials 2 and 3 (Listening comprehension check) - If projects accepted, begin web sites Lesson 2 - Read Tutorial 4 - Learn its underlined vocabulary - Prepare for your progress reports - Vocabulary quiz -Submit all written texts -Tutorial 4 (Listening comprehension check) Lesson 3

Plan des cours Homework Class work - Final oral presentations, using computers Lesson 6 Prepare your final oral presentations - Vocabulary quiz - Mostly web site building Lesson 5 - Read Tutorials 5 and 6 - Learn their underlined vocabulary - Prepare everything for your final day of web site building - Vocabulary quiz - Oral progress reports (oral presentations, using computers) - Tutorials 5 and 6 (Listening comprehension check) Lesson 4

NVU Nvu est un outil informatique pour le développement et la maintenance des sites web. Nvu est la refonte du module d'édition HTML de Mozilla. Nvu est un logiciel WYSIWYG et ‘open source’. Les créateurs disent que c’est « the easiest-to-use, most powerful Web Authoring System available for Desktop Linux, Microsoft Windows and Apple Macintosh users. »

Téléchargement NVU in English NVU en français

English Tutorials M’écrivez si vous voulez recevoir un exemplaire en anglais par de ces « tutorials ». Vous avez mon adresse sur votre catalogue. Tutorial 1. Introduction Tutorial 2. Getting Started Tutorial 3. Adding Text, Images and Sound Tutorial 4. Creating Links Tutorial 5. Adding Tables and Templates Tutorial 6. Publishing Your Web Site

Tutoreil NVU en français

A vos crayons ! En moins de 30 minutes vous pouvez apprendre comment créer un site avec tous les ingrédients de base: (du texte, des images, des liens entre les pages, de l’animation)

It’s as simple as that!

Discussion Parmi d’autres, nous traiterons les sujets suivants : - l’adaptabilité de ce cours - l’enseignement par projet - life skills (self organisation, site building) - leurs propres créations comme sujet de présentations orales - le travail en binôme - les logiciels ‘open source’ - le mix : langue / informatique - l’importance de la motivation

Merci de votre participation