Les cheveux Les yeux. Pour décrire moi – in order to describe me J’ai – I have Je suis – I am Les filles (endings change)

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Click on the arrow to go onto the next page. Learning Objectives: Learn to spell key words accurately Learn how to describe yourself Understand spoken.
Advertisements

L.O. – how to give information about yourself in French
Il est comment? What is he like?.
LA DESCRIPTION PHYSIQUE
Comment es-tu? What are you like?.
La description.
Portraits Aim: To learn how to talk about your hair and eyes
Year 6 French Transition Unit Personal Information Lesson 3 Salut!
Copie et complète Je … de taille moyenne. Ma mère est... Mon père est assez … Mon … est très grand. Et ma demi-soeur? Elle … très intelligente. Et toi,
Français 1 mardi, le 13 novembre 2012 Objectifs Aujiourdhui nous faisons: Grammaire: Les yeux Les cheveux Activité Le vocabulaire cahier p. 2, 3, 6 Les.
WALT: to describe what you look like. P. 30 of Metro 1 Ex. 1b.
I can describe someone’s size, hair and eyes
Avoir vs. Etre.
_____________________ Il est comment? L/O: To practise using adjectives to describe people STARTER – Pg. 31 ex 2a Copy each sentence in your book and match.
To be able to understand personaility and physical descriptions Pour commencer: What are the following colours in English? 1.Bleu 2.Vert 3.Brun 4.Noir.
Objectif: to say where you live
Pour commencer: link the places in the two columns Lausanne Paris Québec Martinique Cologne Cardiff France Suisse Antilles Canada Allemagne Pays de Galles.
Agé(e). Agé(e) Un beau-père / Une belle-mère.
Il est comment? Vrai ou faux?
Jeu de sept familles! Create and describe a family for a game of happy families.
Strategy 1 Let them draw. Example from a French lesson Lesson objectives To show I can skim scan and close read a text Seal Objectives To listen carefully.
Jeu de 4 Couleurs Hold up the color card that represents the answer that you think is correct.
Avoir/ Hair & Eyes/Age. Avoir – to have I haveJ’ai You(s) haveTu as He/She hasIl/Elle a We haveNous avons You(p) haveVous avez They haveIls/Elles ont.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 2 Famille et copains
Pour Décrire La Physique
La famille et les adjectifs
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
Essential Questions How can you express the verb “ to be” in French?
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
Il a les cheveux bruns. Il est comment?. Il a les cheveux noirs. Il est comment?
Welcome to... O’s and X’s Game Scoreboard X O Click Here if X Wins Click Here if O Wins.
Pour Décrire La Physique. S’appeler Je m’appelle ___ Il s’appelle ____ Elle s’appelle __ Ils s’appellent ___ Elles s’appellent ___.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
Family Tree Project. Your tree The tree can be your own family, a celebrity family, a cartoon family, a made-up family. The objective is for you to use.
Warm up About your dream vacation: Write five sentences about your dream vacation. Can you imagine things you would do once you arrive there. Make sure.
Chapitre 1 Une amie et un ami. Objectifs In this chapter, students will communicate in spoken and written French to: 1. Identify and describe themselves.
Il est comment? Vrai ou faux?
Je suis … Tu es comment ? J’ai les yeux… bleus marron verts gris noirs
Français 1 vendredi, le 9 novembre 2012 Objectifs Aujiourd’hui nous faisons: Grammaire:  Le verbe «être»  La négation  La déscription  Mon autobiographie.
Nous allons .. préparer un texte (pour écrire ou décrire)
 I can give someone’s age.  I can write a description of myself and of someone else.
Ma famille et moi WALT: Describing yourself, your family and friends and being able to use possessive adjectives WILF: Be able to give a basic description.
Describing People Je suis grand. Il est tres grand.
lundi 17 novembre Tu es comment? What do you look like? Starter: Dictionary challenge: Look up the words in the dictionary. You need the masculine and.
Les questions, avoir, être, avoir ou être, les pronoms.
Les cheveux- Hair colors & styles
Physical descriptions Eyes, Hair & Size. Physical descriptions: J’ai les yeux = I have…eyes bleus =blue verts = green marron = brown noirs = black J’ai.
Les descriptions physiques To be able to describe myself and others.
On va se présenter… Name Age Where do you live?
Beauty, Age, Goodness, Size
Hair and Eye COLOR + avoir. roux(rou sse) blond(e) brun(e) Emma Stone est…
Activité de départ le 25 sept. L’ ordre du jour vendredi le 25 septembre.
 I am a new student in your school. You invite me for lunch. You start the conversation.
Describing Yourself (avoir & être) J’ai quinze ans. J’ai les yeux bleus. J’ai les cheveux longs. J’ai les cheveux courts. J’ai les cheveux noirs. J’ai.
Le vendredi 4 décembre, 2015 Les descriptions
Lesson objectives: learn how to talk about hair and eye colour. You will need…. Thinking skills Communication skills.
ÊTRE & AVOIR Vos meilleurs amis!. Être Je suisNous sommes Tu esVous êtes Il est Elle est On est Ils sont Elles sont.
Objectives: You will revise colours and learn new ones. You will learn to describe yourself and someone else.
Negative sentences Questions
Je suis … Tu es comment ? J’ai les yeux… bleus marron verts gris noirs
Objectives: To be able to talk about appearance (eyes and hair in particular)
Vocabulaire électronique
Learning Objectives To describe what colour eyes you have.
Les yeux et les cheveux Year 7
Mettez vos devoirs dans la boîte rouge prennez les devoirs 2.2 B
S1 describing people To be able to describe your personality
S1 describing people To be able to describe your personality
S1 - descriptions To be able to describe yourself in French
S1 describing people To be able to describe your personality
Transcription de la présentation:

les cheveux Les yeux

Pour décrire moi – in order to describe me J’ai – I have Je suis – I am Les filles (endings change)

Je suis brun (e). Je suis blond(e). Je suis roux (rousse).

J’ai les cheveux roux. J’ai les cheveux bruns. J’ai les cheveux blonds. J’ai les cheveux noirs.

J’ai les cheveux frisés. J’ai les cheveux lisses.

J’ai les cheveux courts. J’ai les cheveux longs.

Je suis chauve.

On a piece of paper you can turn in. Write your name on it! Next school year, several new French-speaking exchange students will be coming to your school and the school is hoping to assign several American mentor students to each of them. In order to find a good match for the new students, the school has asked you to write a note on their school blog to introduce yourself in FRENCH. In French in complete sentences, write: Name Age Birthday Where you are from Your hair color Your hair style (short/long and curly/straight) Your eye color Glasses/Contacts- des lentilles Make sure your name is on your paper! Turn it in to Ms. Croket when you are finished!