Mardi le 8 avril.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
A partir d’un verbe Les Verbes Réguliers en ER.
Advertisements

Jeudi, le 19 avril 1.F 1-Oral grade 2.F 2-Test prep-4B (most of chapter) 3.F 2 PreAP –Test prep 4B-ALL 4.F 3- Reading 5.F 4-Unit 5 work, essay rough drafts.
Mercredi le 18 avril. F 1 1.Quiz borrowed words E 2. pg orally & PP: Er,Ir,Re verbs 3.Review: oral pkt-finish up! You can print one from my website!
À quelle heure il se lève?
Year 8 French Oral Examination Summer 2008
Moi, le week-end je vais aller en France dans ma voiture verte!
Vendredi le 12 avril nwqtJT9U
Jeudi le 25 avril. Le centre Pompidou
Le octobre. Qui est présent? Résumons Le verbe avoir.
To identify a verb in its infinitive form
Match-up the numbers to the letters
Jeudi, le 22 Mars Pass LATE Grammar tutor packet (50) & p.131 Workbook (50) Pass Puzzle Packet (100)
Vendredi le 10 mai. May 6 th -10 th French Plans Mon. 5/6 Normal bells Tues. 5/7 1 st, 2 nd, 5 th, 7 th Wed. 5/8 4 th, 3 rd, 5 th, 6 th Thurs. 5/9 7th,6th,5th,4th.
F 1 Book check Notes Makeup quizzes Prep for oral grade Handouts F 1 -Book check Notes (2) Review ABCs, numbers,
Jeudi le 31 octobre x=5
Jeudi le 7 novembre. F 3 DUE: Virtual tour in LMS by 7:30 for the 70! DUE: Flashcards also for the 70 today (50 Friday) 1. Poem practice Le dormeur du.
La fête de lAction de grâces provient dune ancienne tradition la célébration des récoltes agricoles Cette fête, très populaire aux États-Unis (Thanksgiving),
Lundi le 25 février
J EUDI LE 7 FÉVRIER. F 2R 1. Draw numbers 2. Get your Classroom packet-4 pages 3. Turn in your speaking packet & notes pg Do oral grade & bring.
Pour mieux écrire. 1. Do not use on-line translators (except as a dictionary for a single word) 2. Be very careful using a dictionary (be sure youre finding.
L UNDI LE 22 AVRIL Where in PARIS can you find this Red Rhino as art? TEST DATES THIS 6 WEEKS: April TAKS 11 May 6-10 STARR 9,10 AP May
Jeudi le 24 avril
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 2 Famille et copains
Jeudi le 17 octobre. Oct. 14 th -17 th 2013 week Mon. 10/14Tues 10/15Wed. 10/16Thurs. 10/17Fri. 10/18 OFF F 1- 1.Review new words,, & borrowed words 2.Skit.
Vendredi le 22 février
Lundi le 17 mars 2014
Mercredi le 10 septembre 2014 September 8 th -12 th week 2014 lundiMardi Open House mercredijeudivendredi F 1 Late/absent work in (balloon/calcul) Do:
The one exception:  All verbs that end in –er are regular, with one exception.  That is aller which means “to go.”
Direct and indirect object pronouns
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
1. Flashcards for 100 & Finish essays in class. MES VACANCES DE NOËL Must have all 20(reg) 25 (PreAP) sentences, in paragraph form. Use the phrases like.
Learning Objectives: To be able to say what you and other people are going to do using the NEAR FUTURE tense.
March th week 2014 lundimardimercredijeudivendredi F 1 H/O-Song: first line Requizzes? Notes: ,55 (articles) Turn in rough.
Making sentences negative
Let’s go back to the verb endings. What are our 3 infinitive endings? ER IR RE What is an infinitive? An unconjugated verb In other words, a verb in the.
Mercredi, le 2 avril 2014 le 1er avril -le “poisson d’avril” en France! Aux Etats-Unis les gens font des blagues! Regardez ces clips:
lundi le 7 avril Remember 1.NO FOOD, DRINK, GUM OR ELECTRONIC DEVICES! 2.NO PASSES UNTIL END OF CLASS! 3.NO HEADS DOWN OR TALKING DURING CLASS! 4.USE.
MARDI LE 13 NOVEMBRE La fête de l’Action de grâces provient d’une ancienne tradition la célébration des récoltes agricoles Cette fête, très populaire aux.
Lundi le 28 avril.
Mercredi le 27 février. French 2R 1.Turn in APT pgs. 63, 65, 66 into basket. 2.Warmup-PRE-QUIZ *** AB? NOTES ! 3.Since we divided the notes into.
Vendredi le 9 novembre. F 2, F2 PreAP 1.Flashcards for 100 today! 70% for Monday 2. L’examen-format: 70 mul. Choice questions (10 audio) 3.Partner up.
Mercredi le 9 avril 2014 The Arc de Triomphe de l'Étoile is one of the most famous monuments in Paris. It stands in the centre of the Place Charles de.
Mardi, le 25 septembre. French 2 1.QUIZ: Vocabulary-only 33 for F2R, 50 for F2PreAP. STUDY R 4, R 5 R 6 2.NOTES- R 8, R 9, R 11: ER, IR, RE verbs 3.Practice.
Vendredi le 5 septembre 2014
Chapter 6 Lesson 1 Essential Questions: How can you talk about the city in French? How can you describe how you travel in the city?
Mardi le 17 décembre PLEASE-- Check gradespeed for your test grades. Make an appt. if needed- Re-tests: Mon: 2:30 Tues: 6:45, 2:30 Wed: 6:45,Not.
A Expressions de quantité p. 188 In the sentences on the right, the expression of quantity beaucoup (much, many, a lot) is used to introduce nouns. Tu.
Can you find the 8 food love matches ? Write out the pairs in your Class Work section! tomate salade fromage crackers pizza pepperoni lait céréales.
Thursday, French 1 Turn in late Palette pages Turn in on time number puzzles pages Practice for oral grade: (next Tues/Wed) 1. l’alphabet 2. Comptez 0-20.
Per. 1-5: n&NR=1 Per. 6 & 7
Je ne regrette rien.
Lundi le 3 mars 2014
F 2 1.Flashcards for 90% 2.Turn in verb packet for homework completion grade. You’ll get it back. 3.
Le 4-7 novembre. Qui est présent? Quelle heure est-il? La feuille pour étudier L’examen La Jéopardie!
Bienvenue and Welcome to Our French II Live Lesson! We will begin shortly!
LA VIE EN ROSE Edith Piaf.
La vie en rose Edith Piaf.
Les noms et les articles
Le futur proche Français 8-1 – Unité 1.
Mercredi le 12 décembre: French club today!!! LE NOËL À PARIS!
gallery.html Mardi le 29 janvier
Répétez! Bonjour!. Je m’appelle ________. Et toi ? Tu t’appelles comment? Répétez!
Activité de Commencement Qu’est que tu as fait pendent le weekend? Please have a response ready! Je suis allé(e) chez mon ami…. (I went to my friend ________’s)
Mardi le 5 novembre. F 3 Dû: le voyage virtuelle-100 dans LMS à 7:30 (en français!) Dû: APT pgs % 1. Warmup: Cahier pg. 24. (utilisez votre.
Édith Piaf.
The comparative and superlative b In this lesson you will learn how to use the comparative and superlative in a sentence. b 1. We will discuss the translation.
Section 1 Part A (Video in book)
Les mots du mur Première année. L’anneau de mots In this presentation you will find 104 high frequency words that your child should be able to read by.
The future tense. Expressions you will need to talk about the future 1.Demain 2.Le week-end prochain 3.Samedi prochain 4.L’ été prochain 5.La semaine.
Do now: translate into English 1.Je voudrais une livre du bœuf. 2.Tu aimes le poisson? 3.Vous prenez du poulet avec (with) des pommes de terre? 4.Nous.
Transcription de la présentation:

Mardi le 8 avril

Remember NO FOOD, DRINK, GUM OR ELECTRONIC DEVICES! NO PASSES UNTIL END OF CLASS! NO HEADS DOWN OR TALKING DURING CLASS! USE WIDE-RULE PAPER AND BLUE/BLACK INK (ONLY PENCIL FOR SCANTRONS), WRITE CORRECT HEADING, TITLE, & #. TESTS ARE FRIDAY! If you need to re-test, make an appt. WHEN YOU MAKE AN APPOINTMENT: KEEP IT! Re-Test dates: Mon/Tues/Wed next week 6:40-7:20. Mon/Tues/Wed next week 2:25-3:10.

Le 7-11 avril 2014 LUNDI MARDI MERCREDI JEUDI VENDREDI F1 Rough draft Letter-100 Project -105 Book Test-100 Early flashcards-105 F 1 Project in 100 Flashcards for 105 Rough draft Letter for 70 Book test-100 first 5 min. then 50% H/W: Study Project for 90 QUIZ-grammar Flashcards for 100 Letter for 50 Book test-50 Song X 5-100 Project for 80 Flashcards for 70 Letter for 0-NO! Make up quizzes? Song x 5-50 TEST over unit Project for 70 Flashcards for 50 NO: letter/song/booktest F 2 R Make up quiz Skit-105 Over Tout/Il faut Book test-do in class for 105 Book test-100 & grade Skit-100 first 5 min. Song-105 (X 5) Song-100 first 5 min. Skit-50 Quiz-grammar Go over quizzes Review Book test-0 Skit-0 Song-50 All absent work in F 2 PreAP Makeup quiz Skit 105 Finish reading PDT Book test-105 Book test for 100-self grade Skit-100 Song-105 Song-100 All absent work in F 3 ORAL GRADE=15 Poetry projects-105 Skit rough drafts-work Puppets next Mon. Grade APT on BB Over DOPS, Y/EN F 3 Projects for 100 Skits -work Over DOPS/IDOPS-2 in one sentence Projects for 90 Skits-work, & turn in. If time: Reading about the holidays Projects for 80 Skits: rough due 100 H/W: STUDY Skits-50 Projects for 70 Puppets/final copy of skits due Mon. 105

F 3 Self check APT part 2-on BB* (you are responsible for the material!) Poetry projects in BB for 100 (PC/SM) Review Y & EN: https://www.youtube.com/watch?v=aHo_FCgXeRg Single DOPS/IDOPS:F 3 all DOPS IDOPS Y and EN NEW 1A.pptx Makeup oral quiz? Work on your skits together-Due Wed. for 100, Thurs. for 50. You’ll get them back on Friday to have for the weekend to rehearse & make your puppet. Final skit/puppet due Mon. for 105, Tues. 100, Wed. 50. H/W: Study for grammar quiz: Know DOPS/IDOPS/Y & EN

F 3-Due dates this week! Due: Mon. 4/7: 3 Poems project in Blackboard for 105! Oral grade! Tues. 4/8: Poetry project in BB by 7:30 for 100, Flashcards for 105 Wed. 4/9: Quiz on grammar, Online flashcards of unit-100 (word, meaning image, and in a sentence)-use Microsoft student flashcards or PP, on your desktop and submit), Poetry project for 90. Thurs. 4/10: Poetry project for 80, Flashcards for 50%. Review day!!! Fri. 4/11: TEST on unit, Poetry project for 70.

F 2 ALL Turn in book test & rough draft of skit NOW for 100 (after 5 min. it’s a 50 up until tomorrow) Write song 5 times: DAILY GRADE 105! 100 at top of class Wednesday! (late=50) Grade your Tues. EOC day work**(slides) Grade your book test (out in hall if you didn’t do it! See slides***) Time? Go over song!* H/W: QUIZ tomorrow-Partitive, Il faut/Tout Wed. 7:00 a.m. VERB RE-QUIZ- (sign up)

F 2 ALL-upcoming plans Monday: REG. only: Flashcards for 50% Grading Tuesday’s book work, turn in final skit for 105! Song review. Start book test-105 if in early! Tues: Skit for 100. Book test due-100! Make sure you have 3 copies made (show me next week) . We’ll grade Tuesday EOC work & book test. Write song out for 105 today! Wed: Song for 100, Rough draft of Skit & book test for 50 & GRAMMAR QUIZ Thurs: Review day (do online practice tests), Song for 50, rest=0 Test Fri. 4/11!!! Next week: Mon.-Skit final copies due (3) Monday-typed & printed for 100! Skit practice & presentations. Thurs: FUN!

F 2-”Je ne regrette rien” Avec mes souvenirs J’ai allumé le feu Mes chagrins, mes plaisirs Je n’ai plus besoin d’eux! Balayées les amours Avec leurs trémolos Balayés pour toujours Je repars à zéro! *Non, rien de rien Non, je ne regrette rien Ni le bien qu’on m’a fait Ni le mal; tout ça m’est bien égal! . *Non, rien de rien Non, je ne regrette rien*** C’est payé, balayé, oublié Je me fous du passé! Car ma vie, car mes joies, Aujourd’hui ça commence avec toi!

F 2 Tues EOC answers to check: PG. 190 Ex. 6: Valérie a mangé tout le fromage. Frédéric a fini tous les gâteaux. Sophie a bu tout le jus d’orange. Jean-Claude a pris toute la tarte. Juliette a mangé toutes les fraises. Eric a bu toute l’orangeade. Delphine a pris toutes les cerises. Marc a fini tous les desserts.

F 2-EOC work-check! PG. 190 ex. 7: Je regarde la télé (tous les soirs/jours) Je fait mon lit (tous les matins/jours) Je range ma chambre (tous les week-ends) Je vais au cinéma (toutes les semaines/tous les week-ends) Je vais en ville (tous les samedis/tous les week-ends) Je vais au restaurant (tous les dimanches/les mois) Mon père fait les courses (tous les samedis/jours) Le prof donne un examen (tous les mois/toutes les semaines) Je vois mon copain (tous les jours/tous les week-ends)

F 2-EOC final work to check! PG. 191 ex. 8: Pour être en bonne santé, il faut… (faire de l’exercice/boire de l’eau). Il ne faut pas (fumer/manger trop de viande) Pour être heureux, il faut…(avoir des amis sympathiques/avoir beaucoup d’argent). Il ne faut pas (être égoïste/avoir d’argent) Quand on est en classe, il faut (écouter le prof/répondre aux questions). Il ne faut pas (mâcher du chewing-gum/dormir) Quand on est invité à dîner, il faut (être poli avec tout le monde/remercier l’hôtesse). Il ne faut pas (manger tous les plats/manger avec les mains)

F 1 Your “JMP” Project should be in BB by 7:30 a.m. today for the 100! (After that it’s a 90 up to 7:30 a.m. tomorrow) Book test due for 100 NOW! (After 1st 5 min. it’s a 50!, unless you were absent) Your rough draft of your letter (pg. 190) due NOW for 70% (If you were absent, it’s a 100) Flashcards-unit 4-first 5 min. for 105 today!  Write your song 5 times-DAILY GRADE! Self-grade book test** (see slides) H/W: Study for grammar quiz! (Articles, Adjectives, C’est VS Il est) 20 questions! See review slides in BB. DO: FLASHCARDS FOR 100 & FINISH WRITING YOUR SONG FOR 100! LATE PEOPLE: FINISH YOUR BOOK TEST & LETTER!

F 1-Nouns & adjectives ensemble! Comparez: J’ai un livre. J’ai un livre intéressant. Tu as une sœur. Tu as une sœur mignonne. after the noun. In French, the adjectives are mostly l’article + nom + adjectif (le, la, etc.) le livre bleu (un, une, des) une voiture bleue

BANGS adjectives go B4! (Also: Belle, vieille, nouvelle, #, bonne, mauvaise, petite, grande).

F 1-BANGS vs Normal Adjectives 1. J’ai une belle voiture rouge. I have a beautiful red car. 3. Sophie est une bonne copine sympa. Sara is a good kind friend. 4. Paul a un grand vélo jaune. Paul has a big yellow bike.

F 1 Dates! Mon.: Book test today! Letter for 100 top of class (70 at end of class), “JMP” Project in BB by 7:30 for 105. Tues:DUE- Book test for 100, letter for 70, Song X 5 for 105. Flashcards for 105, “JMP” project for 100 in BB Wed.: Book test for 50, Song X 5 for 100 at top of class, (after is a 70), Flashcards for 100, letter-50, “JMP” Project for 90 & Grammar Quiz (adjectives/c’est vs Il est, articles) Thurs: Flashcards for 70, “JMP” project for 80 , song for 50 & review day! NO Book test or letter accepted. Fri.: No booktest or letter accepted. Flashcards for 50, “JMP” project for 70, TEST on unit

“Les yeux qui font baiser les miens, C'est lui (elle) pour moi. Moi pour lui (elle) Dans la vie, Il (elle) me l'a dit, l'a juré pour la vie. Et des que je l'aperçois Alors je sens en moi Mon coeur qui bat https://www.youtube.com/watch?v=4REbp0s_G9w oral_grade_la_vie_en_rose.doc “Les yeux qui font baiser les miens, Un rire qui se perd sur sa bouche. Voilà le portrait sans retouche, de l’homme (de la femme) auquel j’appartiens” Quand il (elle) me prends dans ses bras, il (elle) me parle tout bas, je vois la vie en rose! ***Il (elle) me dit des mots d'amour, Des mots de tous les jours, Et ça me fait quelque chose. Il (elle) est entré(e) dans mon coeur Une part de bonheur, Dont je connais la cause. C'est lui (elle) pour moi. Moi pour lui (elle) dans la vie, Il (elle) me l'a dit, l'a juré pour la vie. Et des que je l'aperçois, Alors je sens en moi…Mon coeur qui bat.

FIN