Answer if you DO or DO NOT have the following items in your bedroom. 1.Tu as une cafetière dans ta chambre? ______________________________________ 2. Tu.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Les Articles Indéfinis
Advertisements

La Famille de Mademoiselle
Un/une and des are the French equivalents of a/an and some.
Les verbes: vouloir, pouvoir et devoir
Tout All you need to know. Weve learned possessive adjectives My in french is __________? Your in french is ___________? His/her/its in french is ________?
Larticle indéfini au pluriel Some & Not any. Indefinite Articles Singular - un, une = a/an Plural - des = Some/any Un magazine - a magazine Des magazines.
les fournitures scolaires masculin! féminin! un crayon un stylo
H. Stanistreet Exercice #22 Translate: Are there books in the classroom? Yes, there are books in the classroom. Are there markers in the classroom? No,
Exercice #20 1. Quelle est la date aujourd’hui?
Les Adjectifs Possessifs
Asking and telling what classes you have To ask what classes a friend or family member has Tu as quels cours…? Tu as quels cours aujourdhui? Tu as quoi…?
Tu as un animal? Objectif: to learn eleven animals in French.
Qu’est-ce qu’il y a dans la salle de classe?
(Joanne Crease - Dane Court) Learning intention: to ask and respond to the question Do you have any brothers or sisters?
BD1-CH1 Révision pour lexamen. Avoir= to have I have a CD. Jai un CD. I dont have any CDs. Je nai pas de CD.
Definite and Indefinite Articles. The Writing the in French is more complicated than in English. You must determine a few things about the noun you are.
Chapitre 2. Laccorde des noms, adjectifs, et verbes As you have already learned, in French, articles must agree with the nouns that they modify both in.
Qu’est ce qu’il y a dans ta chambre?
Tu as très soif! Order the following items at a café in Fort-de-France
1 Learn how to talk about where you are from as well as other people Learn how to ask about other people Definite and Indefinite articles Questions? Module.
Allez, Viens I Chapitre 3.1 Tout pour la rentrée Created by: Dimick.
LE FUTUR #1- Take the infinitive… MANGER FINIR JOUER ECRABOUILLER CHANTER APPLAUDIR DANSER ROUGIR.
Faire maintenant! Do Now!
Les objets, les choses, et leurs places
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 2 Famille et copains
Qu’est ce qu’il y a dans ta chambre?
1 Les pronoms objects DIRECTS Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 La question essentielles: -What are the DIRECT OBJECT pronouns in French which.
Explain what the following are doing with “faire” Je ___________. Vous ____________. Elles _______. Nous_________. Elle ____________. Tu __________.
Les adjectifs possessifs
L’ARTICLE INDÉFINI AU PLURIEL et La négation des articles indéfinis.
Classroom vocabulary Review for Quarterly Exam. Martin, tu as un crayon de papier?
Les travaux du ménage. travailler dans le jardin.
Le mardi - mercredi 28 – 29 octobre. Faites Maintenant 1. Comment t’appelles-tu? ______________________________________ 2. Comment ça va? ______________________________________.
Where is your house? Ma maison est … (My house is ...)
Dans la classe de français
Leçon 10 What are the definite articles in French?
2 Le verbe « être » au pluriel Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: - What are the plural subject pronouns in French?
Pile-Face: Rules Parlez en français!
Décidez entre: un une le la les des de Situation 1: Toi et un serveur, au café: Toi: Bonjour, je voudrais _____(1) sandwich, s’il vous plaît Serveur: Bien.
Questions to consider: How are French nouns different from nouns in English? What is the difference between saying, “I have a pen.” and saying, “I have.
En français, every NOUN has a gender. It is either MASCULINE or FEMININE. It has NOTHING to do with who uses it more, what color it is, etc. It is just.
 Qui est présent?  Les dates importantes  La carte francophone  Pour commencer  La position d’adjectifs  Pliez et passez.
GOAL: To describe the rooms in my house in French.
 Qui est présent?  Pour commencer  Les feuilles de note (pour les interims)  Les adjectifs demonstratifs  La carte francophone.
Let’s enjoy making Session 3 Let’s enjoy making: Session 3 Que pensez-vous ?
 Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: 1. How do demonstrative adjectives translate into Enlgish? 2. How many forms.
The PARTITIVE & -IR VERBS
Les pronoms le, la, les.. You have come to know le, la and les as definite articles. Did you know that these articles can be used as direct object pronouns.
3 La négation des articles indéfinies Using « Un, une et des » in a negative sentence Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.2.
Français I: les notes # 14. Possessive Adjectives Possessive adjectives must agree with the object.
Le matériel scolaire. Vocabulaire Un compas Un sac Un stylo Un cahier.
Describing the classroom layout
Le Verbe Faire Jouer à + Faire de
Objectives: To be able to use the vocabulary about school objects Objectives: To be able to use the vocabulary about school objects Beginners B B T T Teacher.
Subject Pronouns People who are doing the action They replace the name of the noun performing the verb.
Français I Leçon 1B - vocabulaire
How do we make nouns plural in English? book – books table – tables school - schools.
Les expressions de quantité : When using expressions of quantity in French, the _____________ is omitted. Tu as _______ argent ? Oui, j’ai _______________’argent.
QU’EST-CE QUE C’EST?.
Le 4 janvier 2016 Bell Ringer Who can tell me how to ask the following questions? When do you go for a walk? Where do you live? Why is he studying?
LE CHOIX DES ARTICLES Français II Leçon 11. THE DEFINITE ARTICLE Definite articles = the – Le – masculinel’- before a vowel – La – feminineles – plural.
L’article Partitif Français II Chapter 3 Grammar 1.
Les noms et les articles. Indefinite articles un (a, an) Ex. un téléphone, un ordinateur une (a, an) Ex. une glace, une fille, une chaise.
La Salle de Classe = ___________ Objectif: to ask and respond about classroom objects.
LES DÉTERMINANTS DÉFINIS FSL – RÉVISION (PT.1). LES DÉTERMINANTS DÉFINIS We have these types of words in English as well! They will always come before.
Que veut dire…. 1.Un crayon 2.Une étagère 3.Un pupitre 4.Une fenêtre 5.Une porte 6.Des chaises 7.Des feutres 8.Des élèves un unedes Why do some words have.
Indefinite articles & plural of nouns
Un Une des Indefinite Articles Un introduces masculine/singular nouns
un une des Indefinite Articles Un introduces masculine/singular nouns
French 1:Vocabulary 1B Classroom supplies.
Transcription de la présentation:

Answer if you DO or DO NOT have the following items in your bedroom. 1.Tu as une cafetière dans ta chambre? ______________________________________ 2. Tu as un lit dans ta chambre? ______________________________________ 3. Tu as un feutre dans ta chambre? ______________________________________ 4. Tu as un extra-terrestre dans ta chambre? ______________________________________

OBJECTIF: Je peux: différencier entre des articles (un,une,le,la,des,les,de) Indefinite Singular Indefinite Plural Definite Singular Definite Plural Non-exist masculinun femininune anglaisa (an)

OBJECTIF: Je peux: différencier entre des articles (un,une,le,la,des,les,de) Indefinite Singular Indefinite Plural Definite Singular Definite Plural Non-exist masculinunle femininunela anglaisa (an)the

OBJECTIF: Je peux: différencier entre des articles (un,une,le,la,des,les,de) Indefinite Singular Indefinite Plural Definite Singular Definite Plural Non-exist masculinunleles femininunelales anglaisa (an)the

OBJECTIF: Je peux: différencier entre des articles (un,une,le,la,des,les,de) Indefinite Singular Indefinite Plural Definite Singular Definite Plural Non-exist masculinundesleles femininunedeslales anglaisa (an)the

OBJECTIF: Je peux: différencier entre des articles (un,une,le,la,des,les,de) Indefinite Singular Indefinite Plural Definite Singular Definite Plural Non-exist masculinundeslelesde femininunedeslalesde anglaisa (an)the “no”

Je peux exprimer la possession. un tableau des feutres(m) des étagères une cafetière une feuille de papier une carte un pupitre un panier une agrafeuse

Je peux exprimer la possession. une cafetière une feuille de papier une carte un pupitre un panier une agrafeuse

Je peux exprimer la possession. un pupitre un panier une agrafeuse

Je peux exprimer la possession.

J’____________________. NON: Tu __________________. Michel _______________. Nous _________________. NON: Vous _________________. Ils ___________________. OBJECTIF: TU PEUX … exprimer la possession?

Je peux différencier entre des articles.