Le Chemin de la Paix au Bienenberg The Peace Trail at Bienenberg Présentation du projet Project Introduction.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
PROGRAMME DE COOPERATION PROFESSIONELLE PONT – EST – OUEST PROGRAMME OF COOPERATION BETWEEN EAST AND WEST EUROPE BILAN DE TROIS ANNEES DE TRAVAIL THREE.
Advertisements

Poser des questions Asking questions.
Lest We Forget N’oublions jamais
Questions II How do you Form Questions in French??
Countryside Paintings by Reint Withaar
Le surréalisme
Les Questions dInformation. Information Questions Information questions are open-ended. They request new information and cannot be answered with a simple.
Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
Laboratoire de Bioinformatique des Génomes et des Réseaux Université Libre de Bruxelles, Belgique Introduction Statistics.
L’inversion --another way to make a question.. What are some ways to form a question? Est-ce que... N’est-ce pas? Voice inflection.
Joyeux Noël By Lucy.
UEO 3: Langue des affaires Semestre 6 Mme. Mountain.
© Copyright Showeet.com S OCIAL M EDIA T HINKING.
Notes for teachers: Olympics 2012 Project – parts of body Instructions for using these slides & attaching soundfiles if desired are in the notes pages.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 2 Famille et copains
Le Musée Rodin A Paris. Auguste Rodin lived from Considered the head of modern sculpture Compared to Michaelangelo Not educated at the Ecole.
La célèbre chaîne de magasins H&M a créé une collection entièrement inspirée par les forêts et les jardins. C'est précisément pour cela qu’elle a créé.
WORKING WITH ESL LEARNERS BY: NICOLLE MARTIN. ESSENTIAL QUESTIONS: How can we maximize the learning potential of our ESL students? Is it an added task?
Adolescents - supporting their transition to adulthood Adolescents - soutenir la transition vers l’âge adulte.
Les verbes qui se terminent en -ER (-ER verbs). French has both regular and irregular verbs. (English does too, for that matter.)
C’est combien ? Les euros
Epistémologie du Web social Epistémologie du « web social » 1er Semestre 2010 / 2011 Session 03 : introduction théorique.
Français III projet cinématique (votre film). les critères Create a 3 minute film with a 1 minute introduction. The introduction must explain briefly.
Popular Mobilization Creating a mass movement to take action and put pressure on decision makers for social change Créer une masse critique d’acteurs.
Les Adjectifs le français 1.
Faith and Light International Formation Session 2010 Energizing Meetings
Forming questions in French
Les Mots Interrogatifs
Greetings, formal and informal
10e Anniversaire - activit é s artistiques 10th Anniversary - artistic activities.
Pile-Face 1. Parlez en français! (Full sentences) 2. One person should not dominate the conversation 3. Speak the entire time The goal: Practice! Get better.
Les Questions d’Information (Information questions)
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
Year 10. Bon appetit unit. Introducing ‘en’. ‘en’ – ‘some of it’ or ‘some of them’ ‘En’ is a small but important word in French that is commonly used.
Répondez aux questions en français. A: How do you say? 1.I must travel.3. I would like to dance. 2.I want to sing.4. I don’t want to work. B: Finish with.
Irregular Adjectives Not all adjectives are made the same.
4B at the English lesson.
Le octobre. L’emploi du temps Qui est présent? Résumons Les accords/desaccords.
Welcome everyone.
Les Écoles de France AMUSEZ-VOUS BIEN!!!
Mercredi 22 avril (2h) Français II Panther Hall Review directions Review yesterday’s plan Chrome book Pause - Paris Citation : Il va sans dire que votre.
Slide 1 of Slide 2 of 35.
Let’s enjoy making Session 2. Let’s enjoy making: Session 2 Les déménageurs sont arrivés !
Let’s enjoy making Session 3 Let’s enjoy making: Session 3 Que pensez-vous ?
Object pronouns How to say “him”, “her”, “it”, “them”
Slide 1 of Slide 2 of 37.
Warm up Can you unscramble the following words: inache orésté/machber arimero/rauube/strope. Then, imagine that those items belongs to your friend; now,
L’oiseau du Colorado mardi, le 24 mars 2015

WALT: how to tell the time in French WILF: to be able to understand ¼ past, ½ past, ¼ to and o’clock (level 2) to be able to understand all times in French.
EDHEC OPEN INNOVATION 2016 #OpenInno 2016 [Bus. Case title – Company] Company LOGO.
4 th European narcolepsy Day in Madrid « One for All, All for One » Alexandre Dumas What’s news since Bologna ? The 3rd day was the occasion: -To make.
 I am a new student in your school. You invite me for lunch. You start the conversation.
Welcome! SIT IN GROUPS OF FOUR. WORK WITH THE PERSON NEXT TO YOU. NO WRITING! 1.Agree! You must agree on the order of the activities, from what you would.
LEÇON 14.  Écrivez vos devoirs: #14, 15, et 16 (please remember to read instructions, follow them closely, and ask clarifying questions BEFORE the work.
Bienvenue! Instructions: Take out your “smiley face paper” and study your notes for two minutes. We will be reviewing all of the vocabulary today for body.
Lundi 14 septembre Parle-moi de toi! la première activité: Vérifiez les devoirs. dé e st e e g a r d e h b i t e oy ag e doro ns am e ap pe le c o l e.
“Qu’est-ce que je fais de ça?” Comment répondre à une question longue en Histoire Mondiale 3231.
Message Unexpected events incapacitated me to assume class today. I hope you will be good. (crêpes upon return to the best class and most productive as.
Journal Grade only – Introductory Journal Entry Mon week-end  Students were asked to write a paragraph detailing a minimum of 5 things they DID.
OBJECT PRONOUNS WITH THE PASSÉ COMPOSÉ Page 122. Placement  With all object pronouns, placement is the same. DirectIndirectPlaces De+ nouns or ideas.
THE ‘’ BIG AD’’ PRESENTATION By Kévin Alipui. THE CONTEXT  Ad made in 2005  The modification of Carlton Draught formula to reduce the alcohol content.
O WHY IS IT IMPORTANT TO KNOW ABOUT THE CONTRIBUTIONS OF THE MEMBERS OF OUR COUNTRY?
Main Rules of procedure Principaux articles du Règlement intérieur Orientation course Session d’orientation 21 / 06 / 2009 World Heritage Centre/UNESCO.
O WHY IS IT IMPORTANT TO PLAN AHEAD FOR THE FUTURE?
Laïcité et fondamentalisme The Christian right believes that separation of church and state is not explicit in the American Constitution, believing instead.
Theme One Speaking Questions
Question formation In English, you can change a statement into a question by adding a helping verb (auxiliary): does he sing? do we sing? did they sing.
Questions Synthesis.
Transcription de la présentation:

Le Chemin de la Paix au Bienenberg The Peace Trail at Bienenberg Présentation du projet Project Introduction

Qu’est-ce que le Chemin de la Paix ? How does one define a Peace Trail? Le Chemin de la Paix au Bienenberg The Peace Trail at Bienenberg

Quelques autres exemples A few other examples

La colline de prière pour les nations à Lüdenscheid (D) The Hill of Prayer for the Nations in Lüdenscheid (D)

Les panneaux méditatifs à Fredeshiem (NL) The Inspiration Plaques in Fredeshiem (The Netherlands)

Le Jardin de la Paix à Beech Grove (GB) The Peace Garden in Beech Grove (GB) 00

Pourquoi ? 1. Communiquer le message de la Bible. 2. Montrer la pertinence du message biblique. 3. Constituer une attraction pour les chrétiens d’Europe. 4. Encourager les Eglises à l’action. Why? 1. To spread the message of the Bible. 2. To show the practical relevance of the Biblical message. 3. To be an attraction for the Christians of Europe. 4. To be an encouragement to action for congregations. Le Chemin de la Paix au Bienenberg The Peace Trail at Bienenberg

Avec qui ? Imaginer un circuit avec des stations en collaboration avec des unions d’Eglises, des jeunes (C.J.), le MCC, Église et Paix, etc.  Nous vous demandons des propositions concrètes. With whom? Bienenberg conceives the concept of cooperation among associations, congregations, youth groups, MCC, Church and Peace, etc. We request concrete suggestions. Le Chemin de la Paix au Bienenberg The Peace Trail at Bienenberg

Idées de thèmes  Montrer des scènes bibliques (par exemple Esaïe 11).  Forger un symbole de paix avec de vieilles armes de la 1ère ou 2ème Guerre mondiale (Alsace ou Suisse).  L’action d’entraide des « Pax Boys » après la 2ème Guerre mondiale.  Les expériences des Allemands revenant de Russie.  Repentance d’avoir cédé au nationalisme. Ideas for themes  Representation of themes from the Bible (for example Isaiah 11).  Forge old weapons from World War I or II (Alsace or Switzerland) into a symbol.  Present the PAX Boys and their work after World War II..  Present the experiences of the ethnic Germans from Russia.  Nationalism and Anabaptist Theology. Le Chemin de la Paix au Bienenberg The Peace Trail at Bienenberg

Suite - idées de thèmes  L’aide des mennonites hollandais aux persécutés (17ème siècle).  Les assemblées d’Europe/du monde fournissent une pierre, l’ensemble devenant un tout artistique.  Réseau francophone mondial (Afrique, Québec, F-CH-B).  Résolution des conflits.  Des mennonites/néobaptistes qui ont hébergé des juifs. Additional ideas for themes  Refugee assistance from the Netherlands (17 th Century).  Every congregation from Europe/the world donates a stone to create a work of art.  Conflict resolution.  Mennonites/Anabaptists who sheltered Jews. Le Chemin de la Paix au Bienenberg The Peace Trail at Bienenberg

Réalisation  Demande aux Eglises de nous donner des idées.  Demande aux Eglises de créer une station.  Un camp de travail et d’enseignement pour jeunes adultes à partir de l’été  Chercher/proposer des artistes.  Autres idées ? Project realization  Request congregations to share their ideas with us.  Request congregations to create a site.  Work camp and instruction for young adults as of summer  Search for/ suggest artists.  Other ideas ? Le Chemin de la Paix au Bienenberg The Peace Trail at Bienenberg

Contents  The Peace Trail refers to the plan of salvation (from Creation to the New Creation).  The sites contain centralized themes, such as sin/forgiveness, salvation/hope. The sites are occasionally updated..  In order to involve diverse participants and materials, the site exhibitions are not permanent and will be changed occasionally. Contenu  Le Chemin de la Paix fait référence à l’histoire du salut (de la création à la nouvelle création).  Les stations déclinent des thèmes de cette histoire du salut, de manière actualisée (par ex. : péché / pardon-salut/ espérance).  Les oeuvres ne sont pas permanentes, pour favoriser une large participation et une diversité de matériaux artistiques. Le Chemin de la Paix au Bienenberg The Peace Trail at Bienenberg

Contact  To share ideas please contact Heike Geist  This presentation can be sent as an .  To make a donation for the Peace Trail project, please fill out a transfer slip for Bienenberg with the notation “Peace Trail”. Contact  Pour toute idée ou prise de contact : Claude Baecher  Cette présentation peut être envoyée sur demande par courrier électronique.  Les dons pour le Chemin de la Paix peuvent être adressés au CeFoR avec la mention “ Chemin de la Paix ”. Le Chemin de la Paix au Bienenberg The Peace Trail at Bienenberg

Le Chemin de la Paix au Bienenberg The Peace Trail at Bienenberg

1 Le Chemin de la Paix au Bienenberg The Peace Trail at Bienenberg Example site 1Exemple Poste 1

Start Le Chemin de la Paix au Bienenberg The Peace Trail at Bienenberg Feedback for ideas or to contact: Ausbildungs- und Tagungszentrum Bienenberg Heike Geist CH Liestal Pour toute idée ou prise de contact: Centre de Formation et de Rencontre Claude Baecher CH Liestal