Vendredi le 9 novembre. F 2, F2 PreAP 1.Flashcards for 100 today! 70% for Monday 2. L’examen-format: 70 mul. Choice questions (10 audio) 3.Partner up.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Multiple Choice: 50%; 1 hour 25 minutes Lexamen AP Listening: 40 questions, 25 minutes 40 questions, 1 hour Reading: 40 questions.
Advertisements

ContractionsContractions How the French get around.
ContractionsContractions How the French get around.
Jeudi, le 19 avril 1.F 1-Oral grade 2.F 2-Test prep-4B (most of chapter) 3.F 2 PreAP –Test prep 4B-ALL 4.F 3- Reading 5.F 4-Unit 5 work, essay rough drafts.
Mardi, le 1er mai. F 1 Mardi, le 1er mai! 1. Family poster OR powerpoint for 100 today! Remember 5 min. family members (can include a pet and yourself).
Quelle est la question?.
Leçon 9-Bleu. Kim Kardashian Lil Wayne Lady Gaga Justin Bieber.
Vendredi le 12 avril nwqtJT9U
Jeudi le 25 avril. Le centre Pompidou
Jeudi le 8 novembre. F 2 Per. 1 & 5 1.Binders out! Get out a sheet of paper. Late puzzles due for 50% unless absent. Open book test homework due for 100%
Jeudi, le 22 Mars Pass LATE Grammar tutor packet (50) & p.131 Workbook (50) Pass Puzzle Packet (100)
Jeudi le 31 octobre x=5
Jeudi le 7 novembre. F 3 DUE: Virtual tour in LMS by 7:30 for the 70! DUE: Flashcards also for the 70 today (50 Friday) 1. Poem practice Le dormeur du.
FRENCH CLUB Thursday, Sept. 26 th 2:35-3:30. 1 st meeting: MUST bring your dues- $20.00 cash or check to KCHS French Club or no admittance! Well elect.
Cest lundi, le 2 décembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Pour mieux écrire. 1. Do not use on-line translators (except as a dictionary for a single word) 2. Be very careful using a dictionary (be sure youre finding.
C’est lundi, le 25 novembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Lesson 07.04: Le verbe faire Lesson 07.05: Le négatif French 1 Segment 2.
VENDREDI LE 2 NOVEMBRE
Jeudi le 17 octobre. Oct. 14 th -17 th 2013 week Mon. 10/14Tues 10/15Wed. 10/16Thurs. 10/17Fri. 10/18 OFF F 1- 1.Review new words,, & borrowed words 2.Skit.
Vendredi le 22 février
Lundi le 17 mars 2014
} } Le verbe aller aller = to go je vais nous allons tu vas vous allez
Mercredi le 10 septembre 2014 September 8 th -12 th week 2014 lundiMardi Open House mercredijeudivendredi F 1 Late/absent work in (balloon/calcul) Do:
LEÇON 18.  Écrivez vos devoirs: 1.Homework packet A1, A2, B1, B2, C1, et C2. 2.Study flashcards/Quizlet 15 minutes every night.  Tout de Suite: Complete.
1. Flashcards for 100 & Finish essays in class. MES VACANCES DE NOËL Must have all 20(reg) 25 (PreAP) sentences, in paragraph form. Use the phrases like.
BIENVENUE!!! PLAT DE FRUIT “Fruit dish” by Georges Bracque.
Le verbe aller : to go Je vais Tu vas Il/Elle/On va
Mercredi le 17 septembre, 2014.
March th week 2014 lundimardimercredijeudivendredi F 1 H/O-Song: first line Requizzes? Notes: ,55 (articles) Turn in rough.
Etre et Aller Une revue. Les normes: Communication 1.2 – Understanding the language Communication 1.2 – Understanding the language Comparisons 4.1 – Understanding.
Les Adjectifs le français 1.
Let’s go back to the verb endings. What are our 3 infinitive endings? ER IR RE What is an infinitive? An unconjugated verb In other words, a verb in the.
lundi le 7 avril Remember 1.NO FOOD, DRINK, GUM OR ELECTRONIC DEVICES! 2.NO PASSES UNTIL END OF CLASS! 3.NO HEADS DOWN OR TALKING DURING CLASS! 4.USE.
MARDI LE 13 NOVEMBRE La fête de l’Action de grâces provient d’une ancienne tradition la célébration des récoltes agricoles Cette fête, très populaire aux.
Lundi le 28 avril.
Qui est présent? Écoutons Les préférences Vocabulaire: les activités Panorama Culturel.
Mardi le 8 avril.
How do you conjugate a regular –er verb? You drop the –er Ex: parler  parl jouer  jou travailler  habiter 
Mardi, le 25 septembre. French 2 1.QUIZ: Vocabulary-only 33 for F2R, 50 for F2PreAP. STUDY R 4, R 5 R 6 2.NOTES- R 8, R 9, R 11: ER, IR, RE verbs 3.Practice.
Vendredi le 5 septembre 2014
French III & IV Le 23 octobre. Warm Up What are the following words in French: Ferris wheel Toboganning Fun house To skateboard A fortune teller.
French 101 Important Verbs. The most important French verbs – avoir (to have), être (to be), and faire (to do/make) They are used in some of the ways.
Thursday, French 1 Turn in late Palette pages Turn in on time number puzzles pages Practice for oral grade: (next Tues/Wed) 1. l’alphabet 2. Comptez 0-20.
Per. 1-5: n&NR=1 Per. 6 & 7
Warm up What activities you must (devoir) do every day, every week, or every year in your life. Then write a sentence like: chaque jour, je dois respirer.
Lundi le 3 mars 2014
F 2 1.Flashcards for 90% 2.Turn in verb packet for homework completion grade. You’ll get it back. 3.
Mardi le 27 novembre. F 2 Absent(e)? Voyez les 5 questions! 1. Copiez les Notes pg. 102, 104, 106 (2X’s French, 1X English): vocabulaire chapitre 2! 2.
Le 4-7 novembre. Qui est présent? Quelle heure est-il? La feuille pour étudier L’examen La Jéopardie!
Warm up As student, do you sometimes have a bad day, which can start in the morning: you did not hear your alarm and you wake up late and miss the bus.
FLASH! Power Point Sample. Use FLASH! with any level I put a variety of topics in here so you can see how to make a FLASH! with different levels of learners.
Mercredi le 12 décembre: French club today!!! LE NOËL À PARIS!
gallery.html Mardi le 29 janvier
Aujourd’hui Aller et le futur proche Venir et le passé récent
Activité de Commencement Qu’est que tu as fait pendent le weekend? Please have a response ready! Je suis allé(e) chez mon ami…. (I went to my friend ________’s)
Mardi le 5 novembre. F 3 Dû: le voyage virtuelle-100 dans LMS à 7:30 (en français!) Dû: APT pgs % 1. Warmup: Cahier pg. 24. (utilisez votre.
WALT: THE ALPHABET AND TELLING THE TIME IN FRENCH
Unité 1 - Blanc La grammaire d’Unité 1. Être – to be je suis nous sommes tu es vous êtes il est elles sont o être d’accord avec – to agree with o être.
Leçon 4: Ça, c’est drôle! ALLER to go je vais nous allons tu vas vous
Bon Voyage – Chapitre 1 Un ami, une amie.
LEÇON 17.  Écrivez vos devoirs: Préparez- vous bien pour l’examen d’Unité 1!!!  Sortez vos devoirs: #21 et 22.  Tout de suite: #19, 20, 21, et 22 (It’s.
1. L’intrus 2. le bon adjectif maison argent voisin mignon ordinateur
LES ADJECTIFS le français 1. Un adjectif describes a noun un garçon amusant une fille intelligente.
The comparative and superlative b In this lesson you will learn how to use the comparative and superlative in a sentence. b 1. We will discuss the translation.
Le vendredi 4 décembre et la semaine de la 7 décembre Les Déscriptions Learning Objectives: To understand how to describe personal qualities. To be able.
Journal Grade only – Introductory Journal Entry Mon week-end  Students were asked to write a paragraph detailing a minimum of 5 things they DID.
Le 4 janvier 2016 Bell Ringer Who can tell me how to ask the following questions? When do you go for a walk? Where do you live? Why is he studying?
5 Le verbe aller au présent 1. The verb aller (to go) is an irregular verb. Study the following forms. je tu il/elle/on ALLER vais vas vails/elles allons.
Les endroits I can talk about places.
Transcription de la présentation:

Vendredi le 9 novembre

F 2, F2 PreAP 1.Flashcards for 100 today! 70% for Monday 2. L’examen-format: 70 mul. Choice questions (10 audio) 3.Partner up with tablets and do online flashcards as review. Then do online quiz and see how you do. 4.For review ….See: Etre En train de: Avoir envie de: Avoir besoin de: Aller + Infinitive: Venir de: Jobs: Feelings/adjectives: Time?: Review game! Homework: STUDY!!!! PreAP: Borrowed words sentences for 80%. MONDAY IS THE TEST DAY! Flashcards then for 105, then Monday for 100% (last day!!!!)

F 2-Thurs.Warmup: (Pre-quiz) Corrigez vos papiers! 1. intelligentes 2. généreuse 3. originaux 4. polies 5. intellectuelle 6. sportive 7. beau 8. vieille 9. grand 10. malheureuse/triste 11. Bête 12. Pauvre 13. Mauvais 14. Vieille 15. C’est, Elle est, Elle est, C’est 16. C’est, C’est, Elle est, C’est 17. Subjective: Il est russe. Il est beau. Il est blond. Il Est intelligent. C’est un garçon sympa.

F 2 Thursday: Book test answers 1.1. maison 2. argent 3. voisin 4. mignon 5. ordinateur 6. pénible 7. juste 2.1. une voiture japonaise/des ordinateurs japonais 2. Un homme riche/des personnes riches 3. Une tante généreuse/des grands- parents généreux. 4. Une artiste originale/des écrivains originaux 5. Des garçons ponctuels/des filles ponctuelles. 6. Une amie sportive/des copains sportifs. 7. Ma cousine canadienne/mes copines canadiennes sommes/sont 2 as/ont 3. faites/font 4. vais/vont 5. vient/viennent

F 2 PreAP part 4 of book test cont. answers! Part 4 1.as, viens de, envie, raison, en retard. 2.Viens, fait, est en train, besoin. 3.Viens, depuis, je suis née. 4.As l’air, viens de, envie de/besoin de, soif

F 3 1.Warmup: 2 nd Pre-test-15 min. & corrigez. 2. Donnez-moi les devoirs de la semaine! 3. Flashcards: 105%. (lundi-100%) 4. Cahier-practiquez 107, 108, 110, 113. Self-check APT today or at home: F 3 APT unit 1 pgs 17 to 22.pdf F 3 Unit 1 APT pgs 23 to 28.pdf L’examen c’est MARDI!

F 3-corrigez! 1. G 2. E 3. C 4. F 5. A 6. A 7. D 8. A 9. C 10. C 11. B 12. C 13. A 14. A A, 2. E, 3. D, 4. C, 5. B B, 2. A, 3. C, 4. D, 5. E E, 2. A, 3. D, 4. B, 5. C

F 1 1.DUE: *APT 17, 19, 21, 23—50%, Canada project for 70% (50 0n Monday), Flashcards for 100% (70 on Monday). TEST IS NOW MONDAY! Study! 2. Workbook: Audio practice. ON LMS! Hard copies for those without a tablet ONLY. Save page to one note, then use stylus to write the answers! 3. Grade ALL APT pages 17, 19, 21, 23, 25, 27 F 1 APT unit 2 pgs pdf F 1 APT unit 2 pgs pdf F 1 APT unit 2 pgs pdf F 1 APT unit 2 pgs pdf F 1 APT unit 2 pgs pdf F 1 APT unit 2 pgs pdf H/W: STUDY!!!!!!! DO FLASHCARDS (70) See next slides:

F 1 Test is now Monday! What to study—All of unit 2! 75 questions!!! Format: A. 10 listening: series of questions-pick most logical answer. (ex. Tu as faim? A. Oui, donne-moi une pizza B. Oui, donne moi un soda C. Oui, c’est mardi B. 5 Time questions (listening) C. Some cultural questions-from textbook unit 2 (blue/gray boxes) D. Readings- short: invitation/letter/menu in French ----answer questions in English E. Grammar/vocabulary- KNOW ENTIRE CHAPTER! Study examples in textbook to see how they make sentences! Dates/giving time/weather etc. Use your study guide packets, or and/or these: 2-examen-flash-cards/ 2-examen-flash-cards/ For fun: More Beverages: See next 2 slides!

Les jours & les mois et les saisons:

F 1: L’heure/le temps

Quel temps fait-il?