Île de la Réunion A country in “La Francophonie”.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Places We Call Home. Lesson Objectives At the end of this lesson, you would be able to: Say and write (7) basic rooms/parts making up a home in French.
Advertisements

REGULAR -ER VERBS Mme Marsala French 1 Learwood Knowing what subject to use Step 1.
Objective: WILF:by the end of the lesson is for all of you to be able to sing the song with actions. This is because:if you sing something you are 10 times.
Quel temps fait-il? Il y a du soleil.
Moi, le week-end je vais aller en France dans ma voiture verte!
Panzanella 500g stale country bread 3-4 ripe tomatoes Small bunch of fresh basil, Lettuce 1 red onion, thinly sliced 1 cucumber Wine vinegar Salt Extra.
Les sujets I am certain that you will learn a lot today, and that we will understand the subject pronouns en français.
Presenting the wonderful world of Pronouns.
Allez, viens à Martinique!
Asking Yes/No Questions
La préparation Il faut bien assaissoner.
BANITSA Banitsa is a great tasting dish found in Bulgaria, it can be eaten as a side dish, a snack or a main meal. It can be made with many different fillings.
Our flavours Nos saveurs. Nos préparations pour notre BANITSA.
Strategy 1 Let them draw. Example from a French lesson Lesson objectives To show I can skim scan and close read a text Seal Objectives To listen carefully.
Direct and Indirect Object Pronouns
Comment dit-on en français?. le lait les bananes mûres les giroflesles noix de muscade le beurre les œufs la crème le tapioca le sucre semoule la cuillère.
Welcome to French Live Lessons!
French Subject Pronouns Let’s start with a lesson on English.
Pour Faire Une Recette De farine De sucre en poudre De vergeoise brune De sucre glace D’extrait de vanille De levure chimique Desnoix De cannelle D’amandes.
To practice: Quantities Un, une, des, de Du, de la, de l’, de Le, la, l’, les.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 2 Famille et copains
Conjugation for –er verbs
Dans ma ville il y a une gare et une gare routière
Les verbes qui se terminent en -ER (-ER verbs). French has both regular and irregular verbs. (English does too, for that matter.)
Discovering French Nouveau
L’infinitif By: Cassandra Lieberman and Alexa Bleicken.
Transition Unit Personal Information Lesson 1
3 Les Verbes -ER Talking about people’s activities Les normes: –Communication 1.2: Understanding the written and spoken language –Comparisons 4.1: Understanding.
Lillet SUMMER LONG DRINKS
depuis, il y a, pendant, pour
Indirect Object Pronouns In French. In French an indirect object indicates to whom or for whom something is done. For example, in the sentence below:
Cultural Comparison 1 minute for directions (in English and French, spoken consecutively): You will make an oral presentation to your class on a specific.
MAURITIUS. Introduisant Muritius Mauritius is well known for its easy access and comfortable facilities in the Indian Ocean. Many tourists visit Mauritius.
Les adjectifs possessifs
Les Mots Interrogatifs
RECETTES/RECIPES. Le pesto Les ingrédients : 50 g du basilic Demi verre du huile d'olive 6 cuillères du fromage parmesan râpe 2 gousse d'ail 1 cuillère.
Chapitre 5 Lesson 3 Essential Question: How do the French say they must or can do something?
THE PERFECT TENSE To be able to use verbs in the perfect tense with avoir.
French Verb Conjugation J’ai Vous êtes Ils finissent Nous commençons on vend Elles font Il va elle vient Puis-je Vous voulez.
Les verbes français Objective: Understand the tense of the verbs and how to conjugate your very first verb.
International Language Week Pâté Paella Couscous Kebab Moussaka Sushi Burritos Green curry Pasta Morocco Mexico Japan Spain Thailand France Italian Greece.
Les mots, les phrases, les questions et les expressions utilisés quotidiennement dans votre classe de français. ~Mme Waters, 2011.
Instructions for using this template. Remember this is Jeopardy, so where I have written “Answer” this is the prompt the students will see, and where.
Bienvenue and Welcome to Our French II Live Lesson! We will begin shortly!
Les questions, avoir, être, avoir ou être, les pronoms.
Identifiez Mon père épluche du fromage pour l’omelette. Récrivez en remplaçant les mots en italique par des mots plus appropriés.
Let’s enjoy making Session 5. Let’s enjoy making: Session 5 The Great British Make Off.
1. Est-ce que Est-ce que, literally translated "is it that," can be placed at the beginning of any affirmative sentence to turn it into a question: Je.
Warm up *Parties, celebrations are part of live; write about what might be the next big celebration in your life. ( write a minimum of 6 sentences).
Pays Francophone: _____ - add background and photos -Change fonts, colours, fill slides with pictures. -Delete instructions in brackets. -Copy and paste.
Par Mme. Cook. Aller means « to go. » Je vais Nous allons Tu vas Vous allez Il Elle va Ils, Elles vont on.
Mercredi 2 septembre Français 2 Citation : “L’adolescence : la dernière période de la vie où vous êtes fou de joie d’apprendre qu’on vous demande au téléphone.”
Chapitre 6 Grammaire Français 2. Je vais parler Tu vas finir Il va attendre Future Proche (use present of aller + infinitive) Nous allons manger Vous.
Français I – Leçon 6A Structures demonstrative adjectives passé composé with avoir.
Révision Grammaire Examen Final Printemps. The future tense (will ______) The future tense in French is formed by taking the infinitive and adding the.
What is it Mademoiselle?  This is another way of conjugating verbs in the future! (Remember learning Futur proche? Aller + infinitive)
Journal – jeudi, le 12 novembre IV 1.I was able to 2.He used to be able to 3.They can 4.You could 5.We will be able to 6.Vous pourrez III Dessinez et marquez.
Français AP & IIIA Mardi, le 17 novembre. AP 1.I held 2.Tu tenais 3.Elle tiendrais 4.We are holding 5.You all will hold 6.Hold on! III Journal – write.
JOURNAL LUNDI, LE 7 DÉC Qu’est-ce que tu as fait pendant le week-end? (5 phrases)
Mes préférences At the end of this lesson; you will be able to:
Crêpes. 1. What is a crepe? Crepe is a French word meaning a very thin pancake. It is used to refer to the final filled creation and also the pancake.
Les objectifs: - to learn pronouns - To learn the verb ‘avoir’ (to have)
Qu’est-ce qu’il faut que faire pour préparer la recette ? Qu’est-ce que j’ai besoin de faire pour préparer la recette ?
LES ESCARGOTS À LA BOURGUIGNONNE.  On sert les escargots  comme une entrée  chauds  partout en France, spécialement en Bourgogne  pendant toute l’année,
Un petit peu de grammaire… Le passé composé. On récapitule…le verbe “être” Jesuis Tu es Il est Elle est Nous sommes Vous êtes Ils sont Elles sont.
Mercredi, le 5 février Mon identité. Les adjectifs et le masculin et féminin.
The scones’ recipe ingredients directions Help ! 250 g of flour
La nourriture de l’île de Napoléon
La nourriture de l’île de Napoléon
Transcription de la présentation:

Île de la Réunion A country in “La Francophonie”

Carte du monde Île de la Réunion Off the Eastern coast of Madagascar

Île de la Réunion  Un Île tropical dans l’océan Indien  On trouve des cultures européennes, africaines et asiatiques

Drapeau  Drapeau de la France

Les armoiries Coat of Arms  L’océan et le bateau.  Fleur de lys (France).

Population  840,974 Total population  38% parle Français  “Français” is the official language of the country  they also speak Réunion Créole in informal situations  Example : ‘Zorey’  a visitor, even French-speaking, who arrives on Reunion Island will not be able to escape: to the island's residents, he (or she) is a "zorey" (pronounced " zo-ray "). =oreille

Festivale  Sakifo Musik Festival à Saint Pierre de la Réunion  3 jours de la musique.  Pour célébrer la paix.

Ça sent la banane.  Ça sent la banane Ça sent la banane  Je t’écrit de bien loin, de mon île créole Toi mon petit copain de la métropole Tu dis que chez toi l’hiver et le froid Te font rêver de mon pays alors viens donc ici  Ça sent la banane, la vanille et le cumin Le sucre de canne, la mangue et le tamarin  Sais-tu qu’au mois de janvier les fleurs sont magnifiques Car chez nous c’est l’été sous les tropiques Tandis que la neige couvre ton jardin Ici le soleil a déjà mûri le raisin  Et sur les longs chemins, les coupeurs de cannes Le sabre à la main ont l’air de Tsiganes Les grands flamboyants au soleil couchant Se déshabillent en semant leurs pétales de sang  Je te ferais goûter nos bonnes confitures Les cœurs de palmier, les sapotes bien mûres Et sous la tonnelle de bougainvilliers Avec Isabelle on fera griller le café  Moi je chanterais des romances créoles Que tu ramènerais dans ta Métropole Au bord de la mer, sur le sable clair Toi aussi tu apprendras à danser le Séga

Recette  Cari Langoustes (Lobster Curry) 1.Bouillir l’homard pendant 5 min. 2.Cuire les oignons pendant 8 min. 3.Ajouter l’homard et les épices. 4.Ajouter les tomates hachées. 5.Servir avec le riz.

Les ingredients L’homard Le riz Les oignons Les épices Les tomates hachées

Cari Langoustes (Lobster Curry) Recipe from Reunion This is a traditional Réunion recipe for a classic stew of lobster in a tomato and onion base with garlic, thyme, ginger, turmeric and lime. Ingredients: 1 large lobster (about 1.5kg) or 12 langoustine tails 250g onions, cut into thin slivers 400g ripe tomatoes, finely chopped 10 garlic cloves, crushed salt, to taste 1/2 tsp thyme leaves 15 black peppercorns, crushed 25g freshly- grated ginger zest of 1 lime (or 4 Kaffir lime leaves, crumbled) 1/2 tsp ground turmeric 6 tbsp oil 1 bunch of parsley, finely chopped Method: This is best made with a live lobster. Bring a pan of water to a boil, plunge the lobster into this and cook for 5 minutes. Drain the lobster and detach the body. Remove the meat and cut into six pieces. Split the heat and remove the creamy part. Crush the claws and legs and remove the meats. Heat the oil in a flame-proof casserole. Add the onions and thyme and cook for about 8 minutes, or until the onions are golden brown. Stir in the black pepper, ginger, lime zest and turmeric then add the chopped tomatoes. Cover the casserole and simmer for 10 minutes. Now add the pieces of lobster and mix thoroughly to combine with the sauce. Cook for 10 minutes then stir in 400ml water. Bring to a simmer, cover and cook for about 25 minutes over low heat. Turn into a serving dish, garnish with the chopped parsley and serve with rice.