I will...describe myself and others. Write both on the RIGHT Je suisI am Tu esYou are.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Places We Call Home. Lesson Objectives At the end of this lesson, you would be able to: Say and write (7) basic rooms/parts making up a home in French.
Advertisements

La famille (f)! Ma famille (f)!
La famille de Lisa.
Ma famille Gomez, c’est mon père Morticia, c’est ma mère Wednesday, c’est ma soeur Pugsley, c’est mon frère.
Ma Famille.
Complète avec MON,MA,MES Naima,c’est - - sœur
Ma Famille.
Ma famille Gomez, c’est mon père Morticia, c’est ma mère Wednesday, c’est ma soeur Pugsley, c’est mon frère.
LA FAMILLE =THE FAMILY. vocabulaire Vous êtes en vacances= are you on holidays ? Vous êtes en vacances= are you on holidays ? Affaires= business Affaires=
Describing and characterizing people
Objectif To be able to identify, write, and say the words for family
Enseignante: Tracy Rosen
Copie et complète Je … de taille moyenne. Ma mère est... Mon père est assez … Mon … est très grand. Et ma demi-soeur? Elle … très intelligente. Et toi,
The verbs AVOIR and ETRE. AVOIR = to have Jai = I have Tu as = You have Il/elle a = he/she has Nous avons = we have Vous avez = you (polite) have Ils/elles.
être = to be être Je suisNous sommes Tu esVous êtes Il/Elle/On estIls/Elles sont.
Être = To be To be able to describe yourself and others you need the verb ‘être’ – this means ‘to be’ and works in the following way: Je (ne) suis (pas)
Tu es comment?.
Comment serait…? To be able to use conditional tense to talk about your ideal family and partner.
A quoi tu ressembles? Décris-toi Comment est ta famille?
Mon Enfance. Quand javais 5 ans, jétais mignonne, sage et timide. Javais les cheveux bruns et longs. Je portais mes cheveux dans les tresses. Jétais petite,
Agé(e). Agé(e) Un beau-père / Une belle-mère.
Bonjour Tout le monde Monsieur Madame Mademoiselle
Ma journée.
5 ?.
La Famille Aujourd’hui, nous allons apprendre les membres de la famille avec l’assistance de la famille Jetson. (Today we will learn about family members.
What expectations do you have of yourself? What expectations do you have of each other? What expectations do I have of you?
JOURNÉE 1 ET 2 Commençons Copy the following dialogue and fill in the missing information. - Salut - _______! Comment ___________? - Je m’appelle ____________.
Je me presente Je suis…. allemande espagnole irlandaise française italienne écossaise anglaise americaine.
La famille.
Les présentations salut Bonjour Au revoir A bientot Monsieur Madame
10/10/2014 FRENCH 1: MOI 4. VENDREDI Le mot du jour: mes profs L’objectif: Falcons will be able to describe themselves using complete sentences.
*What is an adjective? *Do we use different adjectives to describe males and females in English?
Les Traits Personnalité
La Famille McNamara Par Mme. McNamara.
Je suis Tu es Il est Elle est On est I am You are He is She is One is Nous sommes Vous êtes Ils sont Elles sont We are You are They are.
Décrire quelqu´un Décrire ma mascotte
BONJOUR! JE M'APPELLE LISA SIMPSON!
Unité 5: En famille Objectives: talk about family, ours and others’ describe personalities and appearance tell one’s age and birthday, and the date use.
e s Les sentiments (feelings), les emotions, l’humeur (mood)
Choose a category. You will be given the answer. You must give the correct question. Click to begin.
 Word that describes someone.  Question: Are you describing a girl or a boy?  -There are spelling changes for MOST adjectives.  We will be talking.
Classroom vocabulary Review for Quarterly Exam. Martin, tu as un crayon de papier?
Asking For Introductions - Questions. L’Introduction There are several ways of asking questions in French but in this case when we are introducing somebody.
Edson Brito April, 10, 2011 French IP.  Legacy is anything handed down from the past, as from an ancestor or predecessor.
Les activités quotidiens On the slides to follow are activities we do each day. Write them down! We will then discuss conjugating and create some sentences.
Ma famille et moi WALT: Describing yourself, your family and friends and being able to use possessive adjectives WILF: Be able to give a basic description.
FAITES MAINTENANT! DO NOW! Write the sentences in French. 1. She is beautiful. 2. He is nice. 3. She is hip. 4. I am shy. 5. You (the you is a girl) are.
Warm up Dream and write things you want to accomplish before you are 30 years old. Life is about having goals!
Notes le octobre ÊTRE (to be) je suis (I am)nous sommes (we are) tu es(you are)vous êtes (you (plural) are) il/elle est (he/she is)ils/elles sont.
Unité 5-C. Donner le contraire (Give the opposite)
«Les marchands de rêves» Corneille. Le journal d’échauffement le 5 janvier 0 Le but: Je peux Le but: Je peux décrire les repas et la table. 0 :
Tu as quel âge? C’est quand, ton anniversaire?
THE IRREGULAR VERB ÊTRE. ÊTRE ou NE PAS ÊTRE? Ça, c’est la quéstion!
The BASICS Building sentences in French. Les Pronoms What is the subject of the sentences below? Paul is tall. What pronoun could you use to replace.
Ma famille Gomez, c’est mon père Morticia, c’est ma mère Wednesday, c’est ma soeur Pugsley, c’est mon frère.
Activité de Commencement Qu’est que tu as fait pendent le weekend? Please have a response ready! Je suis allé(e) chez mon ami…. (I went to my friend ________’s)
Les descriptions physiques To be able to describe myself and others.
Pile-Face: Rules Parlez en français! (Full sentences)
Ecris des phrases avec J’aime/je n’aime pas/ j’adore.
Révision Français Unité 1 A. Trouvez le mot qui n’appartient pas a cause de leurs sens:
Leçon 11 I can describe myself and others. un ami une amie un camarade une camarade.
COMBIEN D’ANIMAUX AS- TU? Learning objectives:  Be able to learn 7 pets  Be able to describe your pet.
DAY 21. Translate the following sentences: 1.Marie is funny and creative. 2.John is strong and nice. 3.Marc and John are timid but generous.
La famille. La famille: les objectifs Today you will learn how to: introduce members of your family in French, say what they are called, say “my” in French.
Le vendredi 4 décembre et la semaine de la 7 décembre Les Déscriptions Learning Objectives: To understand how to describe personal qualities. To be able.
Today we are learning how to ask for and give opinions about food By the end of the period you will be able to discuss some of your opinions about food.
Les Salutations/Greetings. Vous is formal. Use “vous” to show respect and when talking to people you don’t know well, older people, and people in positions.
Être – To be. Être – to be I am – Je suis You are – Tu es He is – Il est She is – Elle est One is – On est We are - Nous sommes You are (pl) - Vous êtes.
Mercredi, le 5 février Mon identité. Les adjectifs et le masculin et féminin.
Bonjour tout le monde! mercredi,14 décembre Today’s Lesson: 1. To continue with the topic: La Famille 2. To learn how to describe ourselves, and others:
Transcription de la présentation:

I will...describe myself and others

Write both on the RIGHT Je suisI am Tu esYou are

Il estHe is Elle estShe is

Drôlefunny (droll) Athléthiqueathletic Sympathiquenice, caring Timidetimid; shy Dynamiquedynamic; charismatic Tranquillepeaceful, calm Jeuneyoung Richerich

What part(s) of our Big Goal are we working towards today?

Tu es tranquille? Oui, Je suis tranquille. Non

Je suis drôle. Tu es drôle. Il est drôle. Elle est drôle.

On your chart, copy Beau grand Petit Intelligent Fort Méchant intéressant Belle Grande petite Intelligente Forte Méchante intéressante

Il est grand. Elle est grande.

Mon père est intéressant. Ma mère est intéressante.

Je suis Il est Elle est

Bonjour! Je m'appelle Madame Behrmann. Ma date de naissance est le 24 février. Je suis intelligente, je suis forte, et je suis intelligente!