Click on the arrow to go onto the next page. AB C F E D G matinonze heuressamedilundi quatre heuresaprès-midineuf heures Type into the boxes the correct.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Click on the arrow to go onto the next page. Learning Objectives: Learn to spell key words accurately Learn how to describe yourself Understand spoken.
Advertisements

Réserver une table au restaurant
Shopping for clothes - prices
Copyright 2011 – Les Mois et Les Jours Copyright 2011 –
C’est le 6 mai, (mil neuf cent quatre-vingt-quatorze.) C’est dimanche.
Madame Massin et les oeufs. Lundi matin, Madame Massin est dans le jardin.
Que font-ils après le collège? Objectif: saying what you did yesterday jeudi quinze septembre.
Shopping for clothes - prices Match up the numbers 1)Vingt dollar 2)Quinze dollar 3)Seize dollar 4)Trente dollar 5)Douze dollar 6)Vingt-cinq dollar 7)Quarante.
Jeu de Révision pour lexamen final 2ème Semestre.
WALT: SAY WHAT YOU CAN DO IN TOWN WILF: A PARAGRAPH OF DESCRIPTION USING THE PHRASE “ON PEUT” FOR LEVEL 3. OPINIONS WITH JUSTIFICATIONS FOR LEVEL 4. Translate.
À la Carte Nous sommes jeudi, le treize mai deux mille dix. Mme Panter’s Français Café Bellwork: Objectives: Écris les devoirs dans le Cahier de Devoirs:
Quelle heure est-il? Objectives: telling the time Using the pronouns ils and elles.
Les matières Grade 4 Click on the arrow to go onto the next page.
Je me présente L’objectifs: Describe yourself and others Jeudi le 11 octobre Page 32 and page 33.
Le transport Year 8 Click on the arrow to go onto the next page.
Numbers from 1 to 1000 Practise saying those numbers : 10, 20, 30, 40, 50, 60, 70, 80, 90, 100, 1000 Aim to keep up with the counting you hear as soon.
Question essentielle: Que savons-nous?
WALT: Telling the time in French using an analogue clock Quelle heure est-il? WILF: To say the time by itself (level 2) To say a full sentence to say the.
Transition Unit Personal Information Lesson 1
Starter: Where will you find these clocks?
WALT: practising sentences in the future and adding details to them to improve them WILF: To be able to produce sentences in the future (Grade D) To add.
Mon Ecole WALT: Promote The Cornwallis Academy
Greetings, formal and informal
QUELLE HEURE EST-IL ? PARTIE II In France, the official time is military time, or 24 hour clock. At 12 noon, continue counting 13h, 14h, 15h, etc up to.
Les vêtements Year 9 Click on the arrow to go onto the next page.
French III & IV Le 23 octobre. Warm Up What are the following words in French: Ferris wheel Toboganning Fun house To skateboard A fortune teller.
WEST GREENE FRENCHIES! Français I mardi, le 02 septembre 2014 Write out the conjugation for Avoir – to have:
Français I lundi, le 11 août 2014 Cul de sac, fiancé, Président, hôpital, and hors d’œuvre Define the following in complete sentences:
Quelle heure est-il? What time is it? Il est midi – It’s noon. Il est minuit – It’s midnight. Il est douze heures. La grande aiguille est sur le douze.
WALT: how to talk about your timetable
Bienvenue au parc d’attractions! Welcome to the theme park!
WALT: GIVE OPINIONS ABOUT MY TOWN
Read the following text. Answer the questions in English.
Click on the arrow to go onto the next page. Learning Objectives:  learn to read and understand details about people’s houses  Practise spelling of.
La routine Click on the arrow to go onto the next page.
Les questions, avoir, être, avoir ou être, les pronoms.
success criteria Remember how to make an international phone call
Pour commencer neuf un quatre trois sept dix six cinq huit deux
Read the following text. Answer the questions in English.
Revue de la leçon 4a et 4b. Ecrivez les réponses sur votre ardoise blanche. Utilisez le mouchoir pour effacer les réponses.
Je _______________________________________ La date _____________________________________ Notes from Leçon 3 pages 22 – 25  1.How do you greet a friend.
Ma ville Year 9 Click on the arrow to go onto the next page.
Les sports Year 7.
4) Sept 1) Huit 5) Trois 6) Neuf 3) Dix 2) Quatre A E C F A B H J C FED GHI J 7) Onze 8) Six 9) Cinq 10) Deux D G I B Pour commencer
Les matières Year 7 Click on the arrow to go onto the next page.
L’objectif: Réviser les maladies Apprendre ‘depuis quand’ lundi, 30 septembre Dydd Llun, 30 Medi.
Telling time in French. To ask for and give the time:  Quelle heure est-il?  Il est ___ heure(s).
Write complete sentences. Use imparfait and the passé composé in each sentence. Link the sentences with QUAND. Bonne Chance! 1. Nous/ faire la vaisselle/Pierre/téléphoner.
WALT: THE ALPHABET AND TELLING THE TIME IN FRENCH
WALT: how to tell the time in French WILF: to be able to understand ¼ past, ½ past, ¼ to and o’clock (level 2) to be able to understand all times in French.
Unit 1 Review. Les âges Enchanté L’alphabet et les nombres Dans la salle de classe.
Instructions for using this template. Remember this is Jeopardy, so where I have written “Answer” this is the prompt the students will see, and where.
Les matières Click on the arrow to go onto the next page.
Leçon 4A: L’heure Telling time Vidéo-scène cSg.
Le vendredi 4 décembre et la semaine de la 7 décembre Les Déscriptions Learning Objectives: To understand how to describe personal qualities. To be able.
Le Matin Year 8 Summer 1 REFLEXIVE VERBS IN THE 1 ST PERSON / PRESENT TENSE.
Qu’est-ce qu’on va faire à Paris? Play the presentation Note the new vocabulary & complete the activities.
Les objectifs: To understand how ER verbs are formed in the present tense To remember the time expressions (how often I do something) To write a short.
Les jours de la semaine.
1.Comment tu t’appelles?A.Have you got any brothers or sisters? 2.Où habites-tu?B.How old are you? 3.Tu es de quelle nationalité?C.What colour are your.
À faire maintenant dans un cahier… Écrivez les numéros (without looking at your notes!) 1: 11:21: 2:12:22: 3:13:23: 4:14:24: 5:15: 6:16: 7:17: 8: 18: 9:19:
Français I Leçon 1A Salut! Ça va? Goals Leçon 1A Greetings Farewells Introductions Les bises La main Articles Gender of nouns 0-60 Il y a.
Bell Ringer Write a journal entry (minimum 300 words) explaining what your favorite sports and hobbies are, and why Give as much detail as possible Say.
Les matières Year 7 Click on the arrow to go onto the next page.
La politesse et les expressions pour la classe S’il vous plaît. (Formal) = Please.
Révision du devoir 1. Quelle est la date aujourd’hui? 2. Merci. 3.Je m’appelle Alba Gallegos. 4.Mon numéro est cinq, un, six, sept, neuf, deux, quarante,
Questions essentielles: Quel jour est-ce?/Quelle est la date? Objectif: Je peux utiliser le jour et la date. Devoir: Étudiez QUIZ prochain: Unité 3 totale.
Les yeux et les cheveux Year 7
Transcription de la présentation:

Click on the arrow to go onto the next page.

AB C F E D G matinonze heuressamedilundi quatre heuresaprès-midineuf heures Type into the boxes the correct word in FRENCH.

AB C E D une permanenteun brushingune coupe une couleurune coiffure Type into the boxes the correct word in FRENCH.

Je voudrais prendre un rendez-vous. Type in what the following phrase mean in ENGLISH.

Quel jour? Type in what the following phrase mean in ENGLISH.

Mardi. Type in what the following phrase mean in ENGLISH.

À quelle heure? Type in what the following phrase mean in ENGLISH.

À dix heures. Type in what the following phrase mean in ENGLISH.

C’est pour quoi? Type in what the following phrase mean in ENGLISH.

C’est pour une couleur. Type in what the following phrase mean in ENGLISH.

Quel est votre nom? Type in what the following phrase mean in ENGLISH.

C’est Duval. Type in what the following phrase mean in ENGLISH.

Comment ça s’écrit? Type in what the following phrase mean in ENGLISH.

Quel est votre numéro de téléphone? Type in what the following phrase mean in ENGLISH.

Allo, Chic et choc. Bonjour, je voudrais prendre un rendez-vous Quel jour? À quelle heure? Quel est votre nom? Quel est votre numéro de téléphone? C’est pour quoi? Complete the dialogue. Fill in the blank boxes in FRENCH.

1)Je voudrais prendre un rendez-vous. 2)Lundi après-midi à trois heures. 3)C’est pour une couleur. 4)Mon nom est Dupont. 5)Mon numéro de téléphone est le Translate the following sentences in ENGLISH. Au téléphone

1)Je voudrais changer mon rendez-vous. 2)Jeudi matin à 10 heures, si possible. 3)C’est pour une coupe et un brushing. 4)Mon nom est Madame Lutin. 5)Mon numéro de portable est le Translate the following sentences in ENGLISH. Au téléphone

1)J’ai un rendez-vous mardi matin à onze heures. 2)J’ai un rendez-vous samedi à neuf heures avec Julie. 3)J’ai un rendez-vous vendredi après-midi avec David. 4)J’ai un rendez-vous lundi à dix heures pour une couleur. 5)J’ai un rendez-vous jeudi à deux heures avec Sophie pour un brushing. Translate the following sentences in ENGLISH.

Lecture Read the following text. Answer the questions in English. Mon nom est Madame Bodin. J’ai rendez- vous à dix heures avec Cathy. C’est pour une permanente. 1

Lecture Read the following text. Answer the questions in English. Mon nom est Madame Laval. J’ai rendez- vous à deux heures avec Sylvie. C’est pour un brushing. 2

Lecture Read the following text. Answer the questions in English. Mon nom est Monsieur Lalane. J’ai rendez-vous à neuf heures. C’est pour une coupe. 3

Lecture Read the following text. Answer the questions in English. Mon nom est Madame Lopez. J’ai rendez- vous à quatre heures avec la patronne. C’est pour une couleur et une coupe. 4

Écris You are confirming a hairdresser’s appointment. Write a similar text changing the bits underlined. Mon nom est Mlle Lopez. J’ai rendez- vous à quatre heures avec la patronne. C’est pour une couleur et une coupe.

Lecture Read the following diary page. Answer the questions in English. LUNDI 9h00 Mme Laval coupe + brushing 10h00 Mme Leblanc permanente 11h00 Mlle Lopezbrushing 12H00 Mlle Alinecouleur 13H00 M. Piratecoupe 14H00 Mme Yvescoiffure 15H00 Mlle Badiecouleur 16H00 Mme Lapinpermanente 17H00 M. Dupontcouleur Mme = Mrs Mlle = Miss M. = Mr

Mon agenda - samedi Make up your own diary entry for the day IN FRENCH. Mme = Mrs Mlle = Miss M. = Mr