Interro: Chapitre 3 Choose the adjective that does not belong. 1. bruns blancs marrants blonds 2.noir gentil vert bleu 3.méchant sympa gentil génial.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
être; adjective agreement
Advertisements

être; adjective agreement
Les adjectifs physiques / Jadore le vert! Cest ma couleur préférée ! / Voilà mon sac à dos ____________, ma trousse _____________, mes crayons ___________.
To ask about people A singular person
Français I Bonjour! Valentines for Monday. Les interros Quiz corrections now Quiz corrections now.
Describing and characterizing people
masculine (at least 1 boy)
Talking about the things you do
Regular Verbs Choisirto choose Finirto finish Maigrirto lose weight Grossirto gain weight Grandirto grow (taller) Réussirto succeed/pass a test.
Cest lundi, le 2 décembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Nous finissons Je regarde.. Le Présent Ils vendent.
C’est lundi, le 25 novembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
1 Une amie et un ami.
Describing people - spotting mistakes! These adjectives all have the wrong ending. Can you correct them? Look at the colours for clues! 1.Mon chien est.
Essential Question: How do you know which adjective and ending to use in a French sentence? Warm up.
Rules All groups answer every question on their grid. Question-picking goes in order, regardless of who answers the question correctly. Keep track of.
Chapter 3 Quiz 1 Vocabulaire
Les aliments et les boissons
LE FUTUR #1- Take the infinitive… MANGER FINIR JOUER ECRABOUILLER CHANTER APPLAUDIR DANSER ROUGIR.
Je me présente L’objectifs: Describe yourself and others Jeudi le 11 octobre Page 32 and page 33.
Rond-Point Chapitre 2. Les adjectifs MF Facilefacile Grandgrande Italienitalienne (n ->nne) Sérieuxsérieuse ( x->se) Agressifaggressive (f->ve) Douxdouce.
Start with verb ? in the ? tense Start with verb ? in the ? tense Change the ? of my participe passé with ? Change the ? of my participe.
Essential Questions How can you express the verb “ to be” in French?
Conjugating verbs Une revision…. KNOW THE SUBJECT OF THE SENTENCE… WHO are you talking about? WHO are you talking about? Yourself? Yourself? Someone else?
Les verbes qui se terminent en -ER (-ER verbs). French has both regular and irregular verbs. (English does too, for that matter.)
3 Les Verbes -ER Talking about people’s activities Les normes: –Communication 1.2: Understanding the written and spoken language –Comparisons 4.1: Understanding.
Talking about people’s activities Les normes: Communication 1.2: Comparisons 4.1:
Les Questions!! Oui? Non?. Take a look at the boxes. Stéphanie est ici. Tu es français. Paul et Marc sont au café. Tu veux jouer au foot. Est-ce que Stéphanie.
Chapitre 3.2 Interro 25 points vendredi 13 janvier.
Etre = to be Je Tu Il, elle,on Nous Vous Ils, elles suis es est sommes
Essential Question ● How do you express and give your opinion in French?
Chapitre 1 Une amie et un ami. Objectifs In this chapter, students will communicate in spoken and written French to: 1. Identify and describe themselves.
2 Le verbe « être » au pluriel Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: - What are the plural subject pronouns in French?
French Verb Conjugation J’ai Vous êtes Ils finissent Nous commençons on vend Elles font Il va elle vient Puis-je Vous voulez.
Bien Dit 1 Chapitre 3, Vocabulaire 1 Flashcard ID Created by: Dimick.
WALT: Recognise and use phrases in the past tense with opinions of leisure activities. WILF: To be able to use opinions in the past tense. You must be.
Souvenez-vous AVOIR? What else is it good for? Les expressions!
La Revue: Les verbes – ER. La norm: Comparisons 4.1 Understanding the nature of language What is a « regular verb »? How are regular –ER verbs conjugated?
“ To Have”. SINGULIERPLURIEL  J’ ai Nous avons  Tu as Vous avez  Il/Elle/On a Ils/Elles ont.
Regular Verb Notes To conjugate the following regular verbs, remove the last two letters and add the appropriate endings.
Français I -IR Verbs.
Adjective agreement the wizard way
 Qui est présent?  Les dates importantes  La carte francophone  Pour commencer  La position d’adjectifs  Pliez et passez.
Les questions, avoir, être, avoir ou être, les pronoms.
How is it conjugated in the present tense?
THE IRREGULAR VERB ÊTRE. ÊTRE ou NE PAS ÊTRE? Ça, c’est la quéstion!
The Imperfect Tense.
Activité de Commencement Qu’est que tu as fait pendent le weekend? Please have a response ready! Je suis allé(e) chez mon ami…. (I went to my friend ________’s)
Verb  a word that show action or a state of being.  Examples: run, jump, play, talk, listen  In English, we just the verb “to be” to describe how people.
Unité 5 Leçon C.
ADJECTIVE AGREEMENT. What is an adjective?  A word that modifies a noun.  A descriptive adjective is a word that describes a noun.
LES COULEURS.
Le Verbe Faire Jouer à + Faire de
©NicoleRichelle ÊTRE describe Je suis Tu es Il est Elle est Nous sommes Vous êtes Ils sont Elles sont.
Activité de départ le 25 sept. L’ ordre du jour vendredi le 25 septembre.
Leçon 11 I can describe myself and others. un ami une amie un camarade une camarade.
Describing Yourself (avoir & être) J’ai quinze ans. J’ai les yeux bleus. J’ai les cheveux longs. J’ai les cheveux courts. J’ai les cheveux noirs. J’ai.
Le vendredi 4 décembre, 2015 Les descriptions
ADJECTIVES French 1 Chapter 3 Vocabulary 1. MON AMI(E) EST … Blond Roux Blonde Rousse.
Section 1 Part A (Video in book)
3 Les Verbes -ER Talking about people’s activities Les normes: Communication 1.2: Comparisons 4.1:
Adjective Agreement Grammare 1-1. Pre-Test- Make the Adj. Agree 1. Elle habite dans une maison ______ (bleu). 2. Paul et Jacques sont _________ (intelligent).
Negative sentences Questions
Adding Adjectives- Colours.  Noir/e  Gris/e  Bleu.
Révision du Français I. How do we make this group of adjectives feminine? âgé américain amusant barbant bleu blond brun chaud compliqué court désolé épicé.
À Vos Risques 1234 Unité 3.1. Set-Up and Play:  Divide the class into teams of 3-4.  Team one chooses a square and says the number. The teacher clicks.
1 Notes de Grammaire 1 Les nombres de 30 à 60 trente trente et un trente-deux trente-trois trente-quatre trente-cinq trente-six trente-sept trente-huit.
SOME EXAMPLES:  Danser – to danceAimer- to like or love  Chanter – to singAdorer- to adore  Manger – to eatDétester- to hate  Jouer – to play  Parler.
Mercredi, le 5 février Mon identité. Les adjectifs et le masculin et féminin.
Learning objective: To understand how to create the past tense in French “Le Passé Composé”
Transcription de la présentation:

Interro: Chapitre 3 Choose the adjective that does not belong. 1. bruns blancs marrants blonds 2.noir gentil vert bleu 3.méchant sympa gentil génial

Look at the picture and read the statements and decide if they are vrai (true) or faux (false). Choose the correct form of the verb être. You will have to be able to produce it for the test. Paul et Marc, vous __________ blonds. a. es b. est c. êtes Les professeurs _________ gentils. a. sommes b. sont c. est

Choose the correct form of the adjective. Mes amies sont (gentils, gentilles, gentille) Pauline est (grosses, gros, grosse) Paul et Marc sont (paresseux, paresseuxs, paresseuse) Describe the following people (2 items each, 1 positive and 1 negative) Superman- Obama-

Er Verbs AGAIN! Take off the - er and add the correct ending. Je (e) Nous (ons) Tu (es) Vous (ez) Il/Elle (e) Ils/Elles (ent)