Je m’appelle ____________________ Ma chambre à l’uni.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
De 11 à 100.
Advertisements

Les Nombres.
Les Nombres 0 à 30.
Ecoute bien! Test your listening skills! On each slide you will see a sound icon. Click on this to hear a French number. Then click on the word for the.
Les nombres.
French numbers.
Quelle heure est-il? Il est….
Les Numéros 0-50.
Aujourd’hui est lundi le 29 Septembre 1. Discute les projets/retourne les examens 2. Les chiffres 3. La chanson des chiffres! (ecoutez ET chantez) 4. Partenaire.
Numbers from 1 to 1000 Practise saying those numbers : 10, 20, 30, 40, 50, 60, 70, 80, 90, 100, 1000 Aim to keep up with the counting you hear as soon.

Les chiffres 0 à 100 © La classe de Johanie, 2013.
Les Nombres.
AFM: Complete the conversation with the missing words. Jacques: Bonjour! Marie: _________. _________ t’appelles-tu? Jacques: Je m’appelle _________. Et.
Révision (p. 130, texte) Nombres (1-100).
8-9 Septembre.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
WALT: Telling the time in French using an analogue clock Quelle heure est-il? WILF: To say the time by itself (level 2) To say a full sentence to say the.
Les nombres.
Zéro (zayro) un (unh) deux (de) trois (trwa) quatre (katr) cinq (sank)
Les Numéros de  Aujourd’hui, nous allons continuer à apprendre les numéros de soixante-dix à quatre-vingt-dix-neuf. (Today, we are going to continue.
Les Numéros en français.
Spot the odd one out! L’histoire J’aime le dessin La technologie
WALT: how to talk about your timetable
Je m’appelle ____________________ Ma chambre à l’uni.
undeuxtroisquatrecinq six l b r r b b sept huit neuf dix onze l l r b b douze treize quatorze quinze r l l b seize dix-sept dix-huit dix-neuf b l r b.
WALT: THE ALPHABET AND TELLING THE TIME IN FRENCH
WALT: how to tell the time in French WILF: to be able to understand ¼ past, ½ past, ¼ to and o’clock (level 2) to be able to understand all times in French.
Spot the odd one out! L’histoire J’aime le dessin La technologie La musique Les sciences J’adore le sport L’anglais Le français Les mathématiques Je déteste.
QUELLE HEURE EST-IL ? Il est dix heures cinq Il est onze heures dix.
Un, deux trois. Look at the number of things on each slide. Then click on the button with the right number. If you’re right, it will say ‘Vrai’. If you’re.
LES NUMÉROS  Zéro 1  Un 2  Deux 3  Trois.
Objectif: In this lesson, I will be able to say my age in French. Quel âge as-tu? ALL will be able to read or say the numbers in French and say their age.
LES NOMBRES L3 FRENCH PRIMARY 5.
Les nombres.
Vous y êtes? Nous y sommes..
NUMBERS.
Les numéros Today’s objective: to revise numbers 1 to 100.
Y2 Autumn 1 Vocab NB pupils only HEAR and SAY these words – no exposure to written form yet Bonjour Hello Salut Hi Au revoir Goodbye Comment ça va? How.
Notes le 22 octobre Les nombres de 70 à 100
Numbers.
Les numéros 0 à 12.
Questions au début le 27 octobre
Quelle heure est-il?.
Les nombres/ les chiffres
Commencez La cloche sonnée
Comptons! Les Numéros
Les numéros de 0 à 20 0: zéro.
70 soixante-dix.
Les nombres de 0 à 100.
LES NOMBRES FRANÇAIS Learning Goal:
LES NOMBRES Ecoute Objectives To learn french numbers from 0 -31
LEARNING OBJECTIVE: RECOGNISE NUMBERS UP TO 100 IN FRENCH
Les Nombres FlashCards.
Les nombres de onze 12 douze 13 treize 14 quatorze
Trouvez les numéros qui manquent: 2, 4, 6, …, 10, 12, …, 16
Test your listening skills!
Numbers 11 to 20 - Chiffres de 11 à 20
Numbers 11 to 20 - Chiffres de 11 à 20
Quelle est la couleur indiquée par dix-sept ?
Lesson 3.
Les numéros 1-69.
Numbers 11 to 20 - Chiffres de 11 à 20
4C Telling Exact Time.
#s Vocabulary.
Les nombres De 1 à 60.
Les nombres de 0 à 100.
NUMBERS! 0-60.
= …… 55 – 1 = …… = …… 55 – 10= …… cinquante-cinq
Les nombres
Transcription de la présentation:

Je m’appelle ____________________ Ma chambre à l’uni

Je m’appelle ____________________ Ma chambre à l’uni

Dessinez Draw the objects you will bring to your dorm room in the spot where you will put them and write how many you will have. You must use all the number words 10 to 20 in French. So 11 objects must appear on the paper. Draw ONE object, not the number you plan on bringing. Here are ideas for objects: pencils, pens, papers, books, twinkle lights, stickies, posters, shoes, dresses, shirts, pants, hats, gloves, sheets, pillows, games, photos, CD’s, tooth brushes, cans of soup, cans of soda, crêpe makers, stuffed animals. In the example below, I drew a pair of slippers and wrote “quatorze.” This means I plan on bringing 14 slippers. I also drew pillows and wrote “dix.” This means I will decorate the bed with ten pillows. Around the door are drawn twinkle lights. I plan on having 20 of them, so I wrote “vingt.” quatorze dix vingtdix onze douze treize quatorze quinze seize dix-sept dix-huit dix-neuf vingt

Je m’appelle _Madame Colomb___________________ Ma chambre à l’uni vingt dix-neuf dix-huit dix-sept seize quinze quatorze dix douze treize onze vingt