Trouvez une feuille de papier. Répondez aux questions:

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Tu as quel âge? C’est quand, ton anniversaire?
Advertisements

Exercice #20 1. Quelle est la date aujourd’hui?
Dialogue pour les élèves de Cavell. Karine Grand Maison
Hobbies Mes Loisirs Hobbies By Lois et Helen 9f1 Français.
Trouvez l’intrus: une sécretaire une infirmière une serveuse
Chapitre 8: Vocabulaire
I can …talk about my holidays in the past
Comment serait…? To be able to use conditional tense to talk about your ideal family and partner.
Ce que je porte.
Quelle est ta matière préférée?
Vocab 1-1.
Jadore faire du skate !. ALL must be able to talk about sports MOST should be able to talk and write about what you like doing and dislike doing SOME.
Mes activités.
Rules All groups answer every question on their grid. Question-picking goes in order, regardless of who answers the question correctly. Keep track of.
Faire maintenant! Do Now!
Sortir, Partir et dormir
COMMENT TU T'APPELLES?.
Starter Mon (beau) père … Ma (demi) sœur … Mon (demi) frère …
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 2 Famille et copains
Comète 2 Questions “clés”.
To learn the vocabulary for items of furniture
8-9 Septembre.
Les Pronoms Objet: indirect et direct Rachel Mojdehbakhsh AP French - 2.
Transition Unit Personal Information Lesson 1
JOUR 4 LE MOT DE PASSE: QUI EST-CE? (WHO IS IT?) C’EST… (IT IS…) UN GARÇON – A BOY UNE FILLE – A GIRL.
Bonjour, je m’appelle Wallis.
La Famille McNamara Par Mme. McNamara.
Essential Questions  How to the French express possession?  How does it compare with English?
10 Asking the questions “Who?”and “What?” Les normes: Communicaiton 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: How do you say “Who” in French? What.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
Les adjectifs possessifs
Les Mots Interrogatifs
Classroom vocabulary Review for Quarterly Exam. Martin, tu as un crayon de papier?
Asking For Introductions - Questions. L’Introduction There are several ways of asking questions in French but in this case when we are introducing somebody.
Les vêtements Year 9 Click on the arrow to go onto the next page.
Français 1 lundi, le 19 novembre 2012 Objectifs Nous faisons: Grammaire:  Vocabulaire de la famille  « avoir »  Les adjectifs possessifs Activité.
Introductions Self & Others
French II Chapter 5 Review. Relative Pronouns: qui means “who” for people means “which” “that” for places and things replaces a noun or phrase which is.
Qui est-ce? C’est …. Homer Simpson.
WALT: GIVE OPINIONS ABOUT MY TOWN
Unit 1 – Greetings and Salutations
Ma famille Ma famille.
Jour 5 le mot de passe:. Il s’appelle comment. What’s his name
Warm up Imagine you went to the fair with friends and one of you is lost (disparue) in the crowd; write 3 things you can do to find your lost friend (include.
Object pronouns How to say “him”, “her”, “it”, “them”
Year 7 JPS Homework guide Here are 2 examples of how you might complete your half – term homework. I have made up some slides showing Harry Potter and.
Warm up Share some news to a friend who left your neighborhood six month ago. You can use expressions such Tu sais qui ….?, or Tu connais la nouvelle…?
Une Conversation: Clara et Pete Good Copy La Bonne Copie.
Me, me, me!. on . . y’all. In the examples we looked at the object pronouns that answer the question “whom?”
Français I: les notes # 14. Possessive Adjectives Possessive adjectives must agree with the object.
Répétez! Bonjour!. Je m’appelle ________. Et toi ? Tu t’appelles comment? Répétez!
Journal – le 24 novembre Décrivez la salle de classe. List as many classroom vocab words as you can remember. (Put all written activities in your journal.
Français 2 Structure Les pronoms personnels: me, te, nous, vous.
Deux pronoms Francais Le, la, les + lui, leur  You have already seen that me, te, nous, vous can be followed with le, la, les.  You can also.
Mardi 9 Juin Puis-je lire un texte au futur (L5) et réviser famille et description (L4)?
Venir to come. Je viens Tu viens Il/Elle/On vient Nous venons Vous venez Ils/Elles viennent.
PRATIQUEZ: interpersonal exams mercredi/jeudi le 21/22 octobre (test grade) You must be able to ask AND answer questions with at least one partner.
Please click through the entire PowerPoint. Write out the answers for each slide. Then, check your work with my answers on the next slide. Bonne journée!
Learning Objective ALL of you will produce a power point presentation on your family including at least 8 members of your family and at least their name,
Le vendredi 4 décembre et la semaine de la 7 décembre Les Déscriptions Learning Objectives: To understand how to describe personal qualities. To be able.
Les salutations et «Je me présente» 1.1. Les salutations et «Je me présente» Salut ! Hi!
Le passé composé J’ai regardé la TV Tu as joué au foot Il est allé au cinema Elle a acheté des bonbon 1. what do those sentences have in common ? 2. What.
Français I Leçon 1A Salut! Ça va? Goals Leçon 1A Greetings Farewells Introductions Les bises La main Articles Gender of nouns 0-60 Il y a.
Objective: To be able to understand questions in French. Some will notice patterns for asking questions.
Le Verbe Avoir L’Objectif: to learn the verb avoir in the present tense and to be able to use it in context By: B. Antoniazzi DDE French 1 U1 L2C AVOIR.
Les endroits I can talk about places.
Bell Ringer Do page 5 and page 11 (exercise A) in your packet on La Famille.
Utilisez la liste d’hier, mettez les verbes correctes dans les blancs 1.J’ai _____ une bouteille de limonade 2.Tu as ______ “The Hunger Games”? 3.On a.
Transcription de la présentation:

Trouvez une feuille de papier. Répondez aux questions: Bonjour tout le monde! Trouvez une feuille de papier. Répondez aux questions:   1. Quelle est las date aujourd’hui? Aujourd’hui, c’est le 6 octobre 2. Comment t’appelles tu? Je m’appelle____ Comment ça va? çava____ 4. Quel âge as-tu? J’ai___ans

Aujourd’hui, nous étudions la famille Exercice #1: L’exercice “Les membres de ma famille” (vocabulaire à la page 5) “mon/ma/mes” (my) Faites l’exercice: “les mots cachés”  Exercice #2 “Annexe 5” avec “mon/ma/mes” et“ton/ta/tes” (your). Students can use their devices to look-up unknown vocab, but must use: www.wordreference.com AND “There’s an AP for that!!”  

La famille Dupont Regarde les photos de la famille Dupont   Regarde les photos de la famille Dupont  Faites l’exercice: “Qui est-ce?” (who is…). Look at the photos and determine who each person is and answer the questions on the “famille Dupont” handout Also, check out my website: mspreibisch.wordpress.com Go to the link: thsslanguages.blogspot.com Look at the learning guides and set goals