Dans mon sac lundi 20 septembre L’objectif:

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Places We Call Home. Lesson Objectives At the end of this lesson, you would be able to: Say and write (7) basic rooms/parts making up a home in French.
Advertisements

Un/une and des are the French equivalents of a/an and some.
Saying ‘my’ in French.
FR1_Classwk_Homewk2_Oct3 Dimanche 26 septembre 2010
les fournitures scolaires masculin! féminin! un crayon un stylo
As-tu…….? DID YOU KNOW?! Donna Griffiths from the UK, sneezed for 978 days in a row!She stopped on 16 September 1983.
Exercice #20 1. Quelle est la date aujourd’hui?
À LÉCOLE JAI BESOIN DE……. !!!!!. QUEST-CE QUE CEST? Des ciseaux Ce sont mes ciseaux (There are my scissors) Jai besoin de ciseaux (I need scissors)
Français La mémoire (2) Les phrases. Nous allons…
Les Fournitures Scolaires (School Supplies)
Les expressions utiles pour la salle de classe
La Rentrée des classes Back to school in France. La Rentrée des Classes French children go back to school on different dates, depending which region of.
C B A D F E J H I G.
UN VERBE! What is a verb? AVOIR = TO HAVE Jai = I have Tu as = you have Il/elle a = he/she/ has.
Le matériel scolaire.
Rules All groups answer every question on their grid. Question-picking goes in order, regardless of who answers the question correctly. Keep track of.
Qu’est-ce que tu as dans ton sac?
En français s’il vous plaît! Lesson aims: You will learn how to recognise things your teacher says in class in French You will learn some useful phrases.
Je me présente L’objectifs: Describe yourself and others Jeudi le 11 octobre Page 32 and page 33.
Le but aujourd’hui est… I can say what school supplies I need.
Starter Mon (beau) père … Ma (demi) sœur … Mon (demi) frère …
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 2 Famille et copains
Les adjectifs possessifs
French Lesson 1 By Kia Commodore 4/12/2017.
Transition Unit Personal Information Lesson 1
WALT: To talk about the internet in French.
Let’s play battleship!.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
Jour 2 mercredi, 14 août MOT DE PASSE: « Comment ça s’écrit
Classroom vocabulary Review for Quarterly Exam. Martin, tu as un crayon de papier?
Qui est-ce? C’est …. Homer Simpson.
JOUR 1 LUNDI, 12 AOÛT MOT DE PASSE: C’EST LA RENTRÉE! (IT’S THE FIRST DAY OF SCHOOL!)
Unit 1 – Greetings and Salutations
Questions to consider: How are French nouns different from nouns in English? What is the difference between saying, “I have a pen.” and saying, “I have.
La mémoire(1): Comment bien travailler
En français, every NOUN has a gender. It is either MASCULINE or FEMININE. It has NOTHING to do with who uses it more, what color it is, etc. It is just.
Leçon 2: Famille et Copains
Unité 1 Leçon 1B Vidéo l’affiche (f) l’agrafeuse (f) le bureau le cahier la carte la chaise le crayon les devoirs la fenêtre la feuille de papier l’horloge.
Instructions for using this template. Remember this is Jeopardy, so where I have written “Answer” this is the prompt the students will see, and where.
Object pronouns How to say “him”, “her”, “it”, “them”
Chapitre 1 Le çon 2 Le vocabulaire. Un crayon A pencil.
Year 7 JPS Homework guide Here are 2 examples of how you might complete your half – term homework. I have made up some slides showing Harry Potter and.
un livre un ordinateur un stylo
Le matériel scolaire. Vocabulaire Un compas Un sac Un stylo Un cahier.
Table des matières: Salut! Comment ça s’écrit? Qu’est-ce que c’est?
WALT: how to tell the time in French WILF: to be able to understand ¼ past, ½ past, ¼ to and o’clock (level 2) to be able to understand all times in French.
Classe de sixième Objectives To learn about classroom objects Listen to the sounds Look at the words Say the words out loud - pronunciation Write the.
Objectives: To be able to use the vocabulary about school objects Objectives: To be able to use the vocabulary about school objects Beginners B B T T Teacher.
Révision Français Unité 1 A. Trouvez le mot qui n’appartient pas a cause de leurs sens:
INTERRO-#1 LES FOURNITURES SCOLAIRES Français 1. There will be a spelling section on the test: 1. français 2. histoire 3. rentrée.
Flash-on-flash-off! You will see some French text in a minute but it will only be on the board for a minute then it will disappear.
LES ARTICLES le français 1. Discussion Read the statements below and then discuss the questions. J’ai une amie française. Elle s’appelle Anne. J’ai un.
How do we make nouns plural in English? book – books table – tables school - schools.
Les salutations et «Je me présente» 1.1. Les salutations et «Je me présente» Salut ! Hi!
Notes le 19 novembre AVOIR (to have) j’ainous avons tu asvous avez il/elle/on ails/elles ont.
Les Fournitures Scolaires
Vocabulaire électronique Chapter 4-2. What do you need? Tu as besoin de quoi?
Salut! Objectif: I will be able to greet someone in French I will be able to tell someone my name in French I will be able to say how I’m feeling in French.
Rémi and Julie are talking before school. Julie: Salut, Rémi! Rémi: Salut, Julie. Ça va? Julie: Ça va. Et toi? Rémi: Pas mal, merci. Julie: Au revoir.
Que veut dire…. 1.Un crayon 2.Une étagère 3.Un pupitre 4.Une fenêtre 5.Une porte 6.Des chaises 7.Des feutres 8.Des élèves un unedes Why do some words have.
Les affaires d’école. Qu’est-ce que tu as? J’ai un bic.
KQ: Comment dire qu’est-ce que j’ai dans mon sac? (how do I say what I have in my bag?)
DANS MON SAC - IN MY BACKPACK exercise book ballpoint pen pencil
Unité 1 : Coucou ! L’article indéfini dans la salle de classe.
Les devoirs - homework Instructions:
Les Couleurs.
Les Couleurs.
Chassez l’intrus et dites pourquoi. Find the odd one out and say why.
Comment t’appelles-tu? Comment ça s’écrit?
Les couleurs.
Transcription de la présentation:

Dans mon sac lundi 20 septembre L’objectif: I will be able to say what is in my school bag using “j’ai” I will understand what masculine and feminine means

un stylo

un crayon

un taille-crayons

un livre

un cahier

un portable

un carnet de textes

un porte-monnaie

une gomme

une règle

une calculatrice

une trousse

1 4 1 3 2 7 6 5 8 11 12 9 10

Qu’est-ce que c’est? c’est un stylo!

Une (femenine) Un (masculine)

a/an un une some des How to say a or an & some In French all nouns (words for things and people) are either masculine or feminine. masculine feminine a/an un une some des

A B D Extra! Écrire 4 Page 8 Lire 3 1. J’ai un portable, une calculatrice, une regle et une trousse. 3. J’ai un stylo, une règle, un crayon et une gomme. A B Extra! Écrire 4 C’est quel image? (a-d) 2. J’ai un porte-monnaie, une gomme, un carnet de textes et un cahier. D

Mais je n’ai pas de gomme Dans mon sac j’ai... Mais je n’ai pas de gomme Mais je n’ai pas de ... Mais je n’ai pas de ...

À toi maintenant! Qu’est-ce que tu as dans ton sac? What do you have in your bag?

I will be able to say what is in my school bag using “j’ai” L’objectif: I will be able to say what is in my school bag using “j’ai” I will understand what masculine and feminine means. I haven’t achieved any of today’s objectives. I have achieved part of today’s objectives but I still have some questions. I have achieved all of today’s objectives.

Dans mon sac vendredi 24 septembre L’objectif: I will be able to say what is in my school bag using “j’ai” I will understand what masculine and feminine means

Bonjour! Je m’appelle Sandrine Salut! Comment t’appelles-tu? Je m’appelle Pièrre Et tu? Au revior! Au revoir! STARTER: practise / who can remember

Écris l’anglais a pen a pencil a pencil sharpener a textbook Français Anglais un stylo a pen un crayon a pencil un taille-crayons a pencil sharpener un livre a textbook un cahier an exercise book un portable a mobile phone un carnet de textes a school planner un porte-monnaie a purse/wallet une gomme a rubber, an eraser une règle a ruler une trousse a pencil case une calculatrice a calculator

With a partner, think of some sound-spelling rules that would help other learners of French Français un stylo un crayon un taille-crayons un livre un cahier un portable un carnet de textes un porte-monnaie une gomme une règle une trousse une calculatrice

Qu’est-ce que c’est? c’est un stylo!

Un bic Un compas Un feutre Des ciseaux

A B D Extra! Écrire 4 Page 8 Lire 3 1. J’ai un portable, une calculatrice, une regle et un trousse. 3. J’ai un stylo, une règle, un crayon et une gomme. A B Extra! Écrire 4 C’est quel image? (a-d) 2. J’ai un porte-monnaie, une gomme, un carnet de textes et un cahier. D

Mais je n’ai pas de une gomme Dans mon sac j’ai... Mais je n’ai pas de ... Mais je n’ai pas de une gomme

Qu’est-ce que tu as dans ton sac?

Un jeu de memoire!

Comment t’appelles-tu? What are you called? Je m’appelle I am called Salut Hi Bonjour Hello Bonsoir Good evening Bonne nuit Good night Ça va? How are you? Très bien Very well Bien Well Bof, pas mal Oh, not bad Mal Bad Pas du tout Not good at all Comment t’appelles-tu? What are you called? Je m’appelle I am called Et toi? And you? Au revoir Goodbye! Less than 9/14, please re-write the misspelled word 5 times in the back of your book. 9-12 / 14 Bien. 13-14 /14 Super! Bon point!