Warm up WALT: understand language about animals WILF: I am able to say at least 4 sentences: Introducing myself as an animal My name My age Describe.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
What is the time Mr. Wolf?.
Advertisements

Un, deux, trois Sarah Brown.
LESSON OBJECTIVES By the end of this lesson, I will be able to:
Il est sept heures et demie Il est sept heures et quart Il est huit heures moins le quart Il est neuf heures et demie Il est dix heures et quart.
Quelle heure est-il?.
Combien de fenêtres y a-t-il dans la maison? 4 Quatre fenêtres 4 Quatre fenêtres.
…And finally tonight on Channel 6 News, a French family has moved to Springfield! Yes that’s right, French! We sent our rookie reporter to meet them.
Notes for the teacher: This PowerPoint is designed to accompany the sound file Jai quatre ans. The sound file presents saying ages from 4 to 11 in the.
Les Nombres 0 à 30.
Talking about yourself
J’ai un frère..
Lheure. 5:00 Il est cinq heures. Speaker 1: Quelle heure est-il? Speaker 2: 1 of 10.
By the end of this lesson, I will be able to: 1.Ask someone what the time is 2.Tell the time, in French, using oclock half past quarter past quarter to.
WALT: REVISE HOW TO SAY YOU ARE ILL.
Cest quel animal? Relie les mots aux symbols Un hamster Un chien Un chat Un cochon dInde Un serpent Une souris Un poisson Un oiseau Une araignée Une tortue.
What are the numbers 1-10 in French?
(Joanne Crease - Dane Court) Learning intention: to ask and say how old you are.
Les Erreurs Du CON! Par: Marc Frushell et Thomas Kosakowski.
QU’EST-CE QUE C’EST? LUNDI MARDI MERCREDI JEUDI VENDREDI SAMEDI
trois heures du matin Il est midi du soir
1 Une amie et un ami.
Learning intention: To make objects plural. (To say you have more than one of something).
Quelle heure est-il? 5:45 am jeudi, le 29 août. Time Quiz Review Write the time in number form. 1.Il est cinq heures et demie. 2.Il est sept heures moins.
By the end of this lesson, I will be able to: 1.Ask someone what the time is 2.Tell the time, in French, using Whole hours Half Hours Quarter Hours.
Exploratory Languages II
Objectifs To understand and use the names of some common pets.
La famille Les numéro Le verbe “avoir”. Ma Famille.
Block 2A: le 17 Septembre  SILENTLY complete the spelling worksheet.  When you’re finished, study for your make-up alphabet quiz!!
8-9 Septembre.
CLIQUEZ SUR LES NUMÉROS EN ORDRE
Warm up Why animals ( domestic and wildlife ) are important in the world? Write five sentences expressing your opinion.
31 octobre, 1 novembre. Notre emploi du temps Qui est présent? De nouveaux places Les passes de toilette Quelle heure est-il? BIZZ BUZZ.
WALT: Telling the time in French using an analogue clock Quelle heure est-il? WILF: To say the time by itself (level 2) To say a full sentence to say the.
Transition Unit Personal Information Lesson 1
Unité 5: En famille Objectives: talk about family, ours and others’ describe personalities and appearance tell one’s age and birthday, and the date use.
Être to be.
WALT: how to talk about your timetable
 I can give someone’s age.  I can write a description of myself and of someone else.
Tu aimes les maths? Passeport de calcul
Ma famille et moi WALT: Describing yourself, your family and friends and being able to use possessive adjectives WILF: Be able to give a basic description.
To ask/tell time Quelle heure est-il? Il est … heures. A quelle heure est…? Ex A quelle heure est le concert? * Le concert est à huit heures. What time.
Les adjectifs Personnalité. Sympa(thique)/Aimable.
B ONJOUR C LASSE ! Le 22 octobre I can talk about relationships and love (boyfriend, girlfriend, wife, husband, soul mate, single, etc.) I can state.
Une giraffe. un lion une lionne un crocodile un hippopotame.
Au zoo de Boise: summative assessment For this assessment, you will write a description of animals you see at the Boise Zoo. During your trip, write down.
Learning intention: to tell the time on the hour Quelle heure est-il?
B 3 J 8 N 7 R 0 Quelle est la couleur indiquée par sept ?
Jeudi 19 Mars 2009 Quelle heure est-il?. By the end of this lesson, I will be able to: 1.Ask someone what the time is 2.Tell the time, in French, using.
THE IRREGULAR VERB ÊTRE. ÊTRE ou NE PAS ÊTRE? Ça, c’est la quéstion!
L'heure Time.
Warm up related related Merci Parfum Philosophie.
quatre heures onze heures neuf heures huit heures six heures
UN DEUX TROIS QUATRE CINQ SIX SEPT HUIT NEUF DIX CLIQUEZ SUR LES CHIFFRES DANS L’ORDRE.
COMBIEN D’ANIMAUX AS- TU? Learning objectives:  Be able to learn 7 pets  Be able to describe your pet.
Le vendredi 4 décembre, 2015 Les descriptions
Spot the odd one out! L’histoire J’aime le dessin La technologie La musique Les sciences J’adore le sport L’anglais Le français Les mathématiques Je déteste.
From day to day. Quelle heure est-il?What time is it? Il est…It is… Ex. Il est onze heures.
Au Collège Starter Activities.
Le vendredi 4 décembre et la semaine de la 7 décembre Les Déscriptions Learning Objectives: To understand how to describe personal qualities. To be able.
QUELLE HEURE EST-IL ? Il est dix heures cinq Il est onze heures dix.
Discuter les cours(2-2) To ask about someone’s classes:
Un, deux trois. Look at the number of things on each slide. Then click on the button with the right number. If you’re right, it will say ‘Vrai’. If you’re.
LES NOMBRES 0-30 FRANCAIS I Chpt 1. LES NOMBRES Zéro Un Deux Trois Quatre cinq Six Sept Huit Neuf dix.
Est-ce que tu dors bien? Objectif: to be able to comment on your sleeping habits and other factors that affect well-being.
As-tu un animal? Mettez les dessins dans le bon ordre alphabetique.Écrivez les mots français avec ‘un’ ou ‘une’. Put the pictures below in alphabetical.
Objectif: In this lesson, I will be able to say my age in French. Quel âge as-tu? ALL will be able to read or say the numbers in French and say their age.
Foreign Language Survey
LESSON OBJECTIVES By the end of this lesson, I will be able to:
14.00.
Combien d’animaux as-tu?
Transcription de la présentation:

Warm up

WALT: understand language about animals WILF: I am able to say at least 4 sentences: Introducing myself as an animal My name My age Describe my personality, to two others in the class. I am able to understand 3 bits of information about someone else

une giraffe

un lion

une lionne

un crocodile

un hippopotame

un éléphant

un tigre

un guépard

un perroquet

un rhinocéros

un zèbre

Je suis giraffe. I am a giraffe.

Je suis guépard. I am a cheetah.

Je suis éléphant. I am an elephant.

Je suis hippopotame. I am a hippopotamus.

Je suis perroquet. I am a parrot.

Je suis tigre. Je m’ appelle Tony. J’ ai cinq ans. Je suis très dangereux!

Je suis éléphant. Je m’ appelle Grace. J’ ai dix ans. Je suis assez intelligente et très forte.

Je suis perroquet. Je m’ appelle Harry. J’ ai deux ans. Je suis très intelligent, mais assez timide.

Je suis crocodile. Je m’ appelle Spike. J’ ai huit ans. Je suis très malin et assez vite.

Je suis giraffe. Je m’ appelle Vanessa. J’ ai trois ans. Je suis sympa et un peu rigolo.

Je suis rhinocéros. Je m’ appelle Claire. J’ ai dix ans.Je suis très bête.

Je suis guépard. Je m’ appelle Spot. J’ ai un ans.Je suis un peu timide, et assez lente.

Je suis lionne. Je m’ appelle Nala. J’ ai quatre ans.Je suis assez grosse.

Je suis zèbre. Je m’ appelle Ed. J’ ai six ans. Je suis très sympa mais assez vite.

Je suis hippopotame. Je m’ appelle Berty. J’ai sept ans.Je suis très gros et vite.