Mardi 1 avril Mercredi 23 avrilFrançais I Citation: “Je ne savais pas vraiment ce que je voulais faire à l'école, mais en tout cas je n'ai pas eu le temps.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Les Verbes Voir et Croire Ch 7 Français I. Voir – To see Je vois I see Tu vois You see Il/Elle/On voit He/She/We see(s) Nous voyons We see Vous voyez.
Advertisements

Les boissons – Drinks Les plats – Dishes
LES VERBES POUVOIR ET VOULOIR Français I, Ch. 6. POUVOIR: TO BE ABLE TO Pouvoir Je peux I am able to, I can Tu peux You are able to, You can Il/Elle/On.
How to say that you are hungry In EnglishFold here Écrivez en français. In French You are hungry?Tu as faim? Yes, Im hungry.Oui, jai faim. How to offer.
Le futur simple.
Starter- whats the English? Go through the corrections in your books and re-write where necessary. Answer the comment using in order to achieve my target,
Au restaurant Plat principal Starter Boissons Main Course Entrées
Père, je t’adore Père, je t’adore, Je te donne ma vie, Je t’aime tant.
Negatives. How do you make something negative? Ne... Pas around the verb. – (ne pas sandwich)
Le futur proche The immediate future tense means “I am going to …”
Tu as très faim! Order the following items at a café in Montreal. 1. Je voudrais un croissant, s’il vous plait
1.I know him. -Je le connais. 2. We recognize them. -nous les reconnaissons. 3. She is going to meet her. -Elle va la rencontrer. 4. Find her! -Trouve-la!
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit
Verbe Avoir Et ses expressions.
Journal – mardi, le 2 décembre Regardez et écrivez: Qu’est-ce qu’il y a dans la salle de classe ou sur ta table? Ecrivez 5 choses. 1. Il y a……
Possessive Adjectives What is a possessive adjective? – It's a word that tells who things belong to... my cell phone.
ROLE PLAY The role play is about communication and exchange of information. It is not the time for a LONG conversation! You can get full marks for very.
Irregular verbs Irregular verbs are verbs (doing words) that don’t follow the normal rules. Because of this, we have to learn them by heart. Thankfully,
Notes les novembre SAVOIR et CONNAÎTRE The verbs savoir and connaître both mean to know, but they are not interchangeable.
Bien dit! CHAPITRE 2 VOCABULAIRE 1. To Talk about Likes and Dislikes.
Une scène au restaurant ou café.
B.A-I Year Unité-3. Les verbes Commencer* - to start Je commence Tu commences Il/Elle commence Nous commençons Vous commencez Ils/Elles commencent In.
WALT: practising sentences in the future and adding details to them to improve them WILF: To be able to produce sentences in the future (Grade D) To add.
Leçon 3: Bon appétit!.
Les glaces Sing the ice cream flavours to the tune of ‘Agadoo’!!
I am hungry J’ai faim What can I have to drink? Qu’est-ce que je peux boire? What can I have to eat? Qu’est-ce que je peux manger? I have… J’ai… What is.
Allez viens Leçon 1. Deuxième Étape Qu’est-ce que vous allez prendre?
2 Le verbe « être » au pluriel Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: - What are the plural subject pronouns in French?
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
Vocabulaire électronique. What can we do? Qu’est-ce qu’on peut faire?
Year 10. Bon appetit unit. Introducing ‘en’. ‘en’ – ‘some of it’ or ‘some of them’ ‘En’ is a small but important word in French that is commonly used.
Lesson objectives: Literacy To learn the vocabulary on what we eat for breakfast. To use the past tense to say (I ate, I drunk etc.) Numeracy No numeracy.
Fais correspondre! Faire du VTT Faire du camping Faire du canoë
LES PRÉPOSITIONS. LES PRÉPOSITIONS??? Les prépostisons sont des mots qui unit un proposition et le complément. Prepositions are words that connect the.
Mardi 7 janvier Français I
Les Pronoms d’Objet Direct Steven Kobosko. What are they? Direct Objects follow a verb Receive the direct action of the verb Il aime la glace. Il l’aime.
1. Préférez-vous les fruits ou les légumes? 2. Préférez-vous la viande ou les fruits de mer? 3. Préférez-vous les fraises ou les petits pois? 4. Qu’est-ce.
Je peux traduire le français au l’anglais!
Chapitre 6 Au café.
le futur Le but: I can recognise the 2 future tenses
Dans un café. Revue des leçons 3A à 3C.. 1. How would you tell a French friend that A. you are really hungry B. you are really thirsty.
La Nourriture.
Object pronouns How to say “him”, “her”, “it”, “them”
Leçon : Les nouveaux verbes
Two prepositions’ usages and grammar. à = to/at/with de = from/of/some If you get these mixed up or do not know them, it will be very hard to communicate.
Venir. Venir is an irregular verb. There are two other verbs that conjugate like venir. They are devenir – to become revenir – to come back.
Instructions for using this template. Remember this is Jeopardy, so where I have written “Answer” this is the prompt the students will see, and where.
1. Check how B would address A. If A says “I am thirsty”, what would B say in repeating the problem? B would change the subject pronoun to
The two categories of  Just like –er verbs, there is such a thing as a “regular” -ir verb. Sometimes it’s difficult to remember how to conjugate them.
 To be able to use the future tense to say what you are going to do (necessary for NC Level 5c)  To be able to use the future tense to say what other.
Qu’est-ce que tu veux? Je voudrais une salade..
ALLER HOW DO WE CONJUGATE THE VERB ALLER? Click on the fleur de lys to advance to next slide.
J’ai soif!.
Journal 7/10/14 Tell me you are going TO these places Turn in your devoirs Je vais… 1. Japon4. Israël 2. France 5. Etats-Unis 3. Canada6. Mexique.
Nous allons.... Réviser le verbe aller (to go)
Le café -The café is a favorite gathering place for French young people. They go there not only when they are hungry or thirsty but also to meet their.
LUNDI, LE 30 NOVEMBRE Journal Qu’est-ce que tu as fait ce week- end?
VOULOIR (to want). VOULOIR O Je veux O Tu veux O Il/Elle/On veut O Nous voulons O Vous voulez O Ils/Elles veulent.
«Utra Horas» Orchestra Baobab. Le journal d’échauffement le premier décembre 0 Le but: I can talk about common classroom objects. 0 It is sunny.
Notes les avril Le conditionnel (The Conditional) À Paris, on parlerait français avec tout le monde. In Paris, we would speak French with everybody.
ever for This presentation requires PowerPoint XP or later.
Les objectifs: - to learn pronouns - To learn the verb ‘avoir’ (to have)
«Laissez-moi danser» Dalida. 71. vendredi le 26 février Le but: I can order food at a café. I am ready (prêt(e)) for the soccer game! I have my jersey.
Lundi 11/Mardi 12 avril Français II P 204 Espace Les pronoms indirects Pratiques 1, 2, 3 4 et 5 Les pronoms Directs P 228 Pratiques 1, 2, 3 P et.
Mercredi 6 avril Français III-IV Nicolas – Dessin animé + Rufus est malade –Dessin animé Vocabulaire Lecture en classe. French AP – Correction essai. Citation.
Bon appétit! Lesson 3A *an expression used as people sit down to eat…it means “Enjoy the meal!”
Leçon 6 I am what I am or to be or not to be
Conversations Chapitre5
Mercredi 11 avril Français I
L’echauffement Warm-up:
Transcription de la présentation:

Mardi 1 avril Mercredi 23 avrilFrançais I Citation: “Je ne savais pas vraiment ce que je voulais faire à l'école, mais en tout cas je n'ai pas eu le temps adéquat pour atteindre mes capacités totales en tant qu'étudiant.” Barry Sanders, footballeur américain né en 1968 Revoir prendre et aller Directions Traductions

Mardi 1 avril Mercredi 23 avrilFrançais II Citation: “Je ne savais pas vraiment ce que je voulais faire à l'école, mais en tout cas je n'ai pas eu le temps adéquat pour atteindre mes capacités totales en tant qu'étudiant.” Barry Sanders, footballeur américain né en 1968 Finir présentation + Paris (Historique)

Mardi 1 avril Mercredi 23 avrilFrançais III Citation: “Je ne savais pas vraiment ce que je voulais faire à l'école, mais en tout cas je n'ai pas eu le temps adéquat pour atteindre mes capacités totales en tant qu'étudiant.” Barry Sanders, footballeur américain né en 1968 Les chansons au subjonctif ♪♪ Reconnaître la forme et la raison

Mardi 1 avril Mercredi 23 avrilFrançais I 1.The girl is going to order a coffee 2.Her friend is taking a coke 3.The man is hungry, he is going to have a grilled cheese sandwich 4.This is a chocolate ice cream without whip cream 5.This is a steak medium rare with fries, I prefer the fries without ketchup 6.There are two vacant tables 7.There are no occupied tables 8.The waiter is coming 9.The waiter says : “ what would you like?” 10.She is thirsty, she is going to order a lemonade

Mardi 1 avril Mercredi 23 avrilFrançais I 1.They are looking for a vacant tables 2.The friends are hungry 3.She would like a ham sandwich with fries 4.This is an onion soup, I like onion soup. 5.They are meeting their friends 6.They would like to eat something 7.She is taking a chocolate ice cream because she does not like vanilla 8.He prefers to have a glass of orange juice 9.This is the table set 10.There is a fork, this is a knife, here we have a tea spoon and here you have a table spoon