I am hungry J’ai faim What can I have to drink? Qu’est-ce que je peux boire? What can I have to eat? Qu’est-ce que je peux manger? I have… J’ai… What is.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
1 Pour? a Je voudrais la soupe. 2 Comme dessert b Jaime le poulet. 3 Comme entrée c Sil vous plaît 4 Que? d boire? 5 Comme plat principal e Je voudrais.
Advertisements

LES VERBES POUVOIR ET VOULOIR Français I, Ch. 6. POUVOIR: TO BE ABLE TO Pouvoir Je peux I am able to, I can Tu peux You are able to, You can Il/Elle/On.
un hamburger une limonade un sandwich au jambon des frites un café
Bien Dit 1 chapitre 6.1 vocab Exprimons-nous conversation.
BDI- CH6.1 La Nourriture bon appétit !.
BDI- CH6.1 Bon appétit!.
NOURRITURE.
Lundi 23 novembre Part 1: using tu.. There are three different ways of asking a question in French. 1By raising your voice: Tu aimes aller au cinéma?
Choisis la bonne réponse.
Vocabulaire de Français I
Au restaurant Plat principal Starter Boissons Main Course Entrées
Où es-tu allé samedi dernier ?. Comment es-tu allé?
Expressions Quotidiennes
Les expressions utiles pour la salle de classe
Où es-tu allé samedi dernier ?. Comment es-tu allé?
Negatives. How do you make something negative? Ne... Pas around the verb. – (ne pas sandwich)
Lauberge de jeunesse _ the youth hostel lhôtel le camping le gîte le club vacances.
Tu as très faim! Order the following items at a café in Montreal. 1. Je voudrais un croissant, s’il vous plait
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit
Notes le 29 février –le premier mars MANGER (to eat) je mange nous mangeons tu manges vous mangez il/elle/on mangeils/elles mangent Qu’est-ce que tu manges?
Saying “some” in different ways
Une scène au restaurant ou café.
Leçon 3: Bon appétit!.
Est-ce que tu préfères la pomme ou la poire? La pomme La poire.
Warm up Do you like the food served at the cafeteria? If not, how would you make the food better and healthy?
MDP JOUR 24 On va au café? Oui, allons-y!. Learning Intention: Students will learn how to identify foods and drinks and how to order them in a restaurant.
Bientôt, tu vas aller vivre une expérience unique à l’étranger.
Mardi 1 avril Mercredi 23 avrilFrançais I Citation: “Je ne savais pas vraiment ce que je voulais faire à l'école, mais en tout cas je n'ai pas eu le temps.
Copiez et complétez 1. C’est un ________ café. (old) 2. C’est une ________ serveuse. (new) 3. C’est une ________ terrasse. (beautiful) 4. C’est une ________.
Allez viens Leçon 1. Deuxième Étape Qu’est-ce que vous allez prendre?
Warm up Lesson 7. Fill in the blanks with the correct form of vouloir. -Qu’est-ce que vous ___ faire aujourd’hui? -Moi, je ___ jouer au tennis avec Théo,
Asking/Saying what you would like to eat Qu’est-ce que tu prends pour le petit-déjeuner? (What would you like for breakfast?)  Je prends… (I’ll take…)
SAYING HELLO SAYING HELLO.
1. Préférez-vous les fruits ou les légumes? 2. Préférez-vous la viande ou les fruits de mer? 3. Préférez-vous les fraises ou les petits pois? 4. Qu’est-ce.
ROLE-PLAY OVERLAP You are in a French café For help with the vocab, click herehere Listen to the question and reply Oui, je voudrais un coca et un café.
success criteria Remember how to make an international phone call
Unité 2 Révision La vie courante.
Dans un café. Revue des leçons 3A à 3C.. 1. How would you tell a French friend that A. you are really hungry B. you are really thirsty.
Les boissons.
Two prepositions’ usages and grammar. à = to/at/with de = from/of/some If you get these mixed up or do not know them, it will be very hard to communicate.
 Offering Food:  Informal  Tu veux….? Tu prends…?  Formal  Vous voulez…? Vous prenez…?  To offer more/seconds:  Encore du…?
«Get lucky» Daft Punk. Journal d’échauffement mardi le 9 décembre 0 Le but: Je peux conjuguer “faire” et je sais les expressions. 0 Donnez le français:(Leçon.
GCSE ROLE PLAY 1.At the café a) Say you would like an orange juice and a coffee. Je voudrais un jus d’orange et un café. b) Say you want a beer for your.
J’ai soif!.
La ratatouille En France, en été, quand on va au marché.
À l’avenir – In the future Objectif: to be able to discuss what you will do in the future to keep healthy.
Salut! Ça va?.
Allons au café!. Dialogue au restaurant Sylvie: Tu as faim? Marc: Oui, j’ai hyper faim. Je vais prendre un bon steak-frites. Serveur: Vous désirez? Marc:
$100 $200 $300 $400 $500 $100 $200 $300 $400 $500 $100 $200 $300 $400 $500 $100 $200 $300 $400 $500 $100 $200 $300 $400 $500 $100 $200.
Le café -The café is a favorite gathering place for French young people. They go there not only when they are hungry or thirsty but also to meet their.
The PowerLanguage Platform © PowerLanguage™ Ltd KEY LANGUAGE YEAR 1 / BLOCK 1.
VOULOIR (to want). VOULOIR O Je veux O Tu veux O Il/Elle/On veut O Nous voulons O Vous voulez O Ils/Elles veulent.
«J’ai vu Maman embrasser le Père Noël». Le journal d’échauffement le 22 décembre 0 Le but: I can use school subject vocabulary. 0 Avoir – to have.
Des phrases Utiles avant d’aller en France 1.What are the opening hours? 2.I’d like to see the set menu, please 3.Which wine would you recommend? 4.Can.
Se présenter / accueillir. 1ère rencontre avec la personne: Nice to meet you : ravi de faire votre/ta connaissance. = It’s a pleasure to meet you. = It’s.
DO NOW: use your fold sheet to fill in the correct form of the adjectives Aujourd’hui, c’est lundi le 4 avril Objective: create a mini dialogue using Vocab.
Role-plays Foundation 1 Lancashire County Council.
Bon ou mauvais pour la santé? Think about some of the things you’ve eaten today. Were they healthy or unhealthy?
EXPRESSIONS. How do you say? Comment dit-on? Hello! Good day!
Au petit-dejeuner Vocabulary French One Chapter 6.
Au café At a café. Le sandwich au saucisson Le sandwich au jambon.
La politesse et les expressions pour la classe S’il vous plaît. (Formal) = Please.
Examen Final-Partie orale Français 2-semestre 2 Mme Dutton HHS.
Bon appétit! Lesson 3A *an expression used as people sit down to eat…it means “Enjoy the meal!”
CLASSROOM ENGLISH. Good morning / Good afternoon !
Les expressions du restaurant
Conversations Chapitre5
Bon appétit! (Unité 2, leçon 3A)
L’echauffement Warm-up:
SHOPPING ROLE PLAY Key Language
Transcription de la présentation:

I am hungry J’ai faim What can I have to drink? Qu’est-ce que je peux boire? What can I have to eat? Qu’est-ce que je peux manger? I have… J’ai… What is in…? Qu’est-ce qu’il y a…? What is there for dessert? Qu’est-ce qu’il y a pour le dessert? Or ou I would like Je voudrais There you go Voila What do you want to drink? Qu’est-ce que vous voulez boire? What do you want to eat? Qu’est-ce que vous voulez manger? What do you have? Qu’est-ce que vous avez? Do you want…? Voulez-vous? Please S’il vous plait Thank you Merci You’re welcome De rien What do you have? Qu’est-ce que vous avez? Can I help you? Je peux vous aider?

I am hungryWhat can I have to drink? What can I have to eat? I have… What is in…?What is there for dessert? OrI would like There you goWhat do you want to drink? What do you want to eat? What do you have? Do you want…?PleaseThank youYou’re welcome What do you have?Can I help you?

J’ai faimQu’est-ce que je peux boire? Qu’est-ce que je peux manger? J’ai… Qu’est-ce qu’il y a…? Qu’est-ce qu’il y a pour le dessert? ouJe voudrais Voila Qu’est-ce que vous voulez boire? Qu’est-ce que vous voulez manger? Qu’est-ce que vous avez? Voulez-vous?S’il vous plaitMerciDe rien Qu’est-ce que vous avez?Je peux vous aider?

I am hungry J’- - faim What can I have to drink? Qu’est-ce que je boire? What can I have to eat? Qu’est-ce que je peux ? I have… J’- - … What is in…? Qu’est-ce qu’- - y a…? What is there for dessert? Qu’est-ce qu’il y a pour le ? Or - I would like Je There you go V What do you want to drink? - -’ vous voulez boire? What do you want to eat? Qu’est-ce que vous manger? What do you have? Qu’est-ce que avez? Do you want…? vous? Please S’il vous Thank you You’re welcome De r- - - What do you have? Qu’est-ce que avez? Can I help you? Je vous aider?

I am hungry J’a - f What can I have to drink? Q-’ e- - c- q- - j- p- - - b ? What can I have to eat? Q-’ e- - c- q- - j- p- - - m ? I have… J’a- What is in…? Q-’ e- - c- q-’i- y a…? What is there for dessert? Q-’ e- - c- q-’i- y a p- - - le d ? Or - I would like Je v There you go V What do you want to drink? Q -’e - - c - q - - v- - - v b ? What do you want to eat? Q-’e- - c- q- - v- - - v m ? What do you have? Q-’e- - c- q- - v a- - -? Do you want…? V v- - -? Please S’i- v- - - p Thank you M You’re welcome D- r- - - What do you have? Q-’e- - c- q- - v a- - -? Can I help you? J- p v- - - a ?

En anglaisUn peu d’aide E: Good morning madam. C: Good morning. I’m hungry, what do you have? E: I have sandwiches, steak, chips and fish. C: What’s in the sandwiches? E: Chicken and salad. C: What’s for dessert? E: I have cake and strawberries. C: I would like steak and chips and strawberries. E: There you go. What do you want to drink? C: What do you have? E: I have tea, coffee, wine and coke. C: I would like coke please. E: Do you want ice? C: Yes please. E: Here you go. C: What films would you recommend? E: Toy Story madam. It’s very good? C: How long does the film last? E: 2 hours. C: Thank you sir. E: You’re welcome E: B m C: B. J’a f, q’e c q v a? E: J’a d s, u s, d f e d p. C: Q’e c q’i y a d l s? E: d p e d l s. C: Q’e c q’i y a p l d? E: J’a d g e d f. C: J v u s e d f e d f. E: V. Q’e c q v v b? C: Q’e c q v a? E: J’a d t,d c, d v e d c. C: J v d c s’i v p. E: V v d l g. C: O m. E: V. C: V r q f? E: T S m. C’e t b. C: L f d c d t? E: D h. C: M m. E: D r.