LA CLOCHETTE C'est une fille. Cette fille s'appelle Amelie. Amelie est une étudiante à Campbell High School. Amelie est intelligente. Amelie est imaginative.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Verbes en -er Monsieur Clark. Infinitive The form of the verb we find in the dictionary is called the infinitive.
Advertisements

L’accord des adjectifs
Le comparatif des adjectifs Comparing people and things.
Jalane is coming to Windsor You will interview her, in French, for the school paper. Page 127 # 5 You will interview her, in French, for the school paper.
Francais 1 Les pronoms démonstratifs. Les personnes et les objets!!! We use these demonstrative pronouns to point out people or things. In English, we.
Les pronoms relatifs Objective: Learn to use more interesting and more complex sentences in French.
Les expressions de quantité Followed by de or d. Que veut dire… Assez de Beaucoup de Combien de Plus de Moins de Trop de Tant de.
Faite Maintenant: Do Now La nationalité 1.Michelle/américain(e) Ex. – Michelle est américaine (female) 2.Michel/américain(e) ______________________________.
Copyright 2011 – Les Mois et Les Jours Copyright 2011 –
masculine (at least 1 boy)
A UTOUR DU MONDE Français 1-2 Semester 1 Final. A DJECTIVES – GIVE THE OPPOSITE brun.
Copyright 2011 – L’école Copyright 2011 –
In French, not only do adjectives AGREE both in GENDER and PLURALITY,
Jeu de Révision pour lexamen final 2ème Semestre.
Pour mieux écrire. 1. Do not use on-line translators (except as a dictionary for a single word) 2. Be very careful using a dictionary (be sure youre finding.
Chapter 1 Mots 1 brun brune amusant amusante.
Voici Voilà Voici Un Ami Voici une fille: Voil à un garçon voilà un copain.
A1C B5D  Roger ____ suisse Il est suisse. Je m’…………………………………………………………… La date: C’…………………………………………………….. L12 Exer 6 page 177.
What gender is this word?
Les Choristes. French infinitiveEnglish infinitiveEnglish Perfect TenseFrench perfect tense ReçevoirTo receivereceiveda/ont reçu Venir est/sont venu(e)(s)
WALT: Telling the time in French using an analogue clock Quelle heure est-il? WILF: To say the time by itself (level 2) To say a full sentence to say the.
Song 3 Spring Term Module 3 2 Au clair de la lune Au clair de la lune, Mon ami Pierrot, Prête-moi ta plume Pour écrire un mot. Ma chandelle est morte,
WALT: To talk about the internet in French.
Le pluriel des articles, noms et adjectifs
Les Adjectifs le français 1.
BAGS  B eauty  A ge  G oodness/Bad  S ize Monsieur Clark.
Bien Dit I Chapitre 1, Vocabulaire 2 Part 1 Dans la salle de classe Created by: Dimick.
1€ 2 € 3 € 4 € 5 € 1 € 2 € 3 € 4 € 5 € 2 € 1 € 3 € 2 € 5 € 4 € 5 € 4 € les articles les adjectifs le verbe être les questions La négation.
Adjectives Objectives: To explain what adjectives are and to practise their use. 1.Position 2.Agreement 3.Comparatives - superlatives.
Unite 3 – Pourquoi Moi?. Les choix VOCAB Ang-Fr VOCAB Fr-Ang Pronoms directs Passe Compose w/ Etre Passe Compose: Avoir or Etre?
Chapitre 1 Une amie et un ami. Objectifs In this chapter, students will communicate in spoken and written French to: 1. Identify and describe themselves.
Edson Brito April, 10, 2011 French IP.  Legacy is anything handed down from the past, as from an ancestor or predecessor.
Can you find the 8 food love matches ? Write out the pairs in your Class Work section! tomate salade fromage crackers pizza pepperoni lait céréales.
French 101 Important Verbs. The most important French verbs – avoir (to have), être (to be), and faire (to do/make) They are used in some of the ways.
Français 1441 Chapître 3 Révision d’Examen.  Someone tells you where things on campus are located. You listen and fill in the blank with the missing.
 I can give someone’s age.  I can write a description of myself and of someone else.
Bienvenue au parc d’attractions! Welcome to the theme park!
Les Pronoms Relatifs (The relative pronouns qui, que, où, dont, lequel)
Nous avons une grande famille.
Subject Pronouns Objectives : To explain and practise the pronouns.
Vocabulaire.
Les questions, avoir, être, avoir ou être, les pronoms.
Card sorting Cut out the cards, then try to sort them into 4 groups. You’ll need to think about: -What the words mean -How they’re spelt -Which ones you.
Révision. Write the opposite, match the gender Vieux/vieille Jeune/nouveuz.
Les Choristes. French infinitiveEnglish infinitiveEnglish Perfect TenseFrench perfect tense Visiter a/ont visité Quitter a/ont quitté Remplacer a/ont.
la classe de français le 11 mai, 2015
Les matières Year 7 Click on the arrow to go onto the next page.
Les articles indéfinis et définis au singulier Talking about one person or thing.
Unité – Profil personnel Tu es comment?. To ask this question, we use the verb “es”. It is the verb to be. In French, être.
C’est à toi Unité 4. Une affiche poster à To,at,in.
X. Students look for the colored affiches which are the pictures below. They are distributed somewhere in the classroom, taped to a wall, etc. At each.
Le Français II - Lesson Plan: Leçon 2 ACTFL Standards: COMMUNICATION - Communicate in Languages Other Than English Standard 1.1: Students engage in conversations,
LEÇON 14.  Écrivez vos devoirs: #14, 15, et 16 (please remember to read instructions, follow them closely, and ask clarifying questions BEFORE the work.
Bon Voyage – Chapitre 1 Un ami, une amie.
Powerpoint Jeopardy Le Vocabulaire (Les Noms) L’accord des adjectifs Les NumérosLes Articles Définis et Indéfinis Pauvre Anne
LES ADJECTIFS le français 1. Un adjectif describes a noun un garçon amusant une fille intelligente.
Les matières Click on the arrow to go onto the next page.
Nous habitons Objective: To be able to give and understand information about where people live. Play the powerpoint – copy down the phrases in French &
Les matières Go through the powerpoint. Copy down the school subjects in French & English Write sentences to give your opinions on the different subjects.
Vous jouez a avec Votre presenteur contrairescomparer etre decrire.
French 2 Bon jour!. VOCABULARY FRENCH LEVEL 2 RÉVISION A FRENCHENGLISH VoilàHere is Sandrine est français.Sandrine is French. Elle est très intelligente.She.
* Continue listening to different francophone artists * For each Francophone artist : * Listen to at least 1 of their songs In French: * Give the name.
Faites-le maintenant BUT: En quelle classe es-tu?.
1 Notes de Grammaire 1 Les nombres de 30 à 60 trente trente et un trente-deux trente-trois trente-quatre trente-cinq trente-six trente-sept trente-huit.
Mercredi, le 5 février Mon identité. Les adjectifs et le masculin et féminin.
«Je veux» Zaz. 91. mardi le 12 avril Le but: Je peux identifier les parties du corps. La voiture américaine, les voitures américaines The French team.
FRENCH WORDS WE USE IN ENGLISH.
::MARCHE ET COURT:: Copyright © 2013 Martina Bex ● ● The Comprehensible Classroom Image CC-BY 2010 JD Hancock flickr.com.
Warm-up Get out a sheet of notebook paper.
Transcription de la présentation:

LA CLOCHETTE C'est une fille. Cette fille s'appelle Amelie. Amelie est une étudiante à Campbell High School. Amelie est intelligente. Amelie est imaginative. Write down the translation of this paragraph in English: Copyright © 2013 Martina Bex ● ● The Comprehensible Classroomwww.martinabex.com French translations by Julia Ullman

LA CLOCHETTE This is a girl. This girl is named Amelie. Amelie is a student at Campbell High School. Amelie is smart. Amelie is imaginative. CORRECT TRANSLATION: Copyright © 2013 Martina Bex ● ● The Comprehensible Classroomwww.martinabex.com French translations by Julia Ullman

C'est un garçon. Ce garçon s'appelle Peter Pan. Peter Pan est très énergique. Peter Pan est très imaginatif. Peter Pan est mon héros! Copyright © 2013 Martina Bex ● ● The Comprehensible Classroomwww.martinabex.com très - very