Objective: Understand & describe illness Context: at the chemist (GCSE role play) BLP Objective: Noticing Outcome: mute letters, adverbial variations,

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Que vous arrive-t-il? SGP.
Advertisements

1. VOCABULAIRE La tête Les yeux Les cheveux Le nez L’oreille La bouche
J'ai mal...!.
IN THIS LESSON YOU WILL: 1.Revise vocabulary on parts of the body 2. Learn how to say whats wrong with you / what hurts.
2~LE CORPS HUMAIN… Kathleen Pepin.
Learning Objective To be able to understand at least 12 different body parts. To be able to say at least 8 different body parts.
Les Parties du Corps.
J'ai mal...!.
Le français II Chapitre 2 La santé. Il est en bonne santé.
Les Parties du Corps Vocabulaire:
La Maladie/ La douleur – Sickness/ Pain La Santé - Health
On est en bonne santé… ou On est en mauvaise santé?
avoir = to have être = to be
WALT: REVISE HOW TO SAY YOU ARE ILL.
Lexique: Le corps humain
Revise parts of the body. Be able to say what’s wrong.
WARM UP 1 What do the following mean in English? 1. lestomac 2. bien.
Les maladies et les blessures
Le corps les dents le visage est rond / ovale la langue les cheveux
LA SANTÉ. Etre en bonne santé ( to be in good health) Ex: Je suis en bonne santé Se sentir bien ( to feel good) Ex: Je me sens bien Etre en mauvaise santé
Le corps.
Le mot du jour Etre de bon poil
Chez le médecin At the Doctor’s.
Year 8 – Project 2 La Santé WALT: To talk about accident & illness WILF: To be able to say what is wrong and what you will need To be able to sat what.
Le corps The body This powerpoint is on Frog for you to revise at home.
Possible starters: List everything you can see in the pictures
Le corps Comment parler de mon corps?. Le corps a beaucoup de parties.
Learning Target: I can describe someones physical appearance Criteria for Success: I will….memorize body parts vocabulary.
Quel est l’intrus?.
Chez le médecin.
On est malade....
Comment te sens-tu ? Je me sens mal. Je me sens bien.
Les Maladies.
Autres blessures et maladies. Je me suis foulé la cheville.
Les Parties du Corps et les Maladies
Chapitre 15 Mots 1, 2.
Homework for next Monday copy the vocabulary and translate it into English Complete slide two with missing word.
Les remèdes du docteur J’ai mal à la gorge! Je tousse.
Saying what is wrong with you and saying what you need.
Aie aie aie Par Juli Powers.
2 L’impératif 1.You use the imperative to give commands and make suggestions. The forms are usually the same as the tu, vous, and nous forms. Note that.
LES SYMPTOMES ET LES MALADIES
LA MALADIE SICKNESS/ILLNESS A LA PHARMACIE AT THE CHEMIST’S.
Les Maladies On the new notes that you grab, highlight (circle) any words that look like English or can help you remember the phrase: EX: J’ai le nez.
1. la tête. 1. la tête 2. les yeux 3. l’oeil.
Ça ne va pas! Aim for today:
Chapitre 2 La santé et la médecine.
En Pleine Forme Première Étape.
Français III: les notes # 1
Le corps.
ÊTRE BIEN DANS SA PEAU.
J’ai mal au dos! Unité 10.
Se sentir. Je me porte bien nerveux déprimé Un chirurgien.
Day 1 LEÇON 6.1 I CAN TALK ABOUT HOW I FEEL. COMMENT ALLEZ-VOUS?
Exercices : Conjugue le verbe avoir :
Les parties du corps La main Le coude La tête Le genou La bouche.
-Qu’est-ce qu’il y a? -Qu’est-ce que tu as? -Qu’est-ce qui s’est passé?
Français Prof. Rachèle DeMéo, M.A., M.Ed
-Qu’est-ce qu’il y a? -Qu’est-ce que tu as? -Qu’est-ce qui s’est passé?
Des Conseils. Objectif: to be able to give and understand advice on health issues.
Tête, Épaules, Genoux, et Pieds Tête, épaules, genoux, et pieds, Genoux et pieds. Tête, épaules, genoux, et pieds, Genoux et pieds. J’ai deux yeux, deux.
LA SANTÉ ET LA MÉDECINE OBJECTIVES
Les conseils médicaux PETIT TEST. ON YOUR PAPER, WRITE: LA DATE TON NOM ET TON BLOCK LE NUMERO DE LA QUESTION LA LETTRE DE TON CHOIX (A/B/C) AND THE ANSWER.
Le Corps Humain Flashcards. Qu’est-ce que c’est? C’est une cheville.
Vocabulaire Chapitre 8 partie 1
Aieeeee!!!! J’ai mal…….
Leçon 6.1 I can talk about how I feel
Leçon 2A-Les Parties du corps
Transcription de la présentation:

Objective: Understand & describe illness Context: at the chemist (GCSE role play) BLP Objective: Noticing Outcome: mute letters, adverbial variations, pronominal form etc. têtegenoupied nezoeildos dentbouchedoigt jambejambonorielle coupcoucourt

Objective: Understand & describe illness Context: at the chemist (GCSE role play)

Le Corps C’est quelle partie du corps? 1 C’est l’enveloppe extérieure du corps. 2 C’est le liquide visqueux, de couleur rouge, qui circule dans le corps. 3 Ce sont les organes de la respiration. 4 C’est l’organe central de l’appareil circulatoire, situé entre les deux poumons. 5 C’est la partie dure à l’extremité des doigts et des orteils. 6 Ce sont les pièces rigides du squelette de l’homme. 7 C’est la masse nerveuse dans le crâne humain qui nous donne nos facultés mentales. 8 C’est l’organe de la vue. 9 C’est la partie du corps où la jambe s’articule avec la cuisse. 10 Ce sont les organes annexes de la bouche, durs et calcaires. les osle sang les dents la peau les poumons le genou le coeur l’ongle le cerveau l’oeil Objective: Understand & describe illness Context: at the chemist (GCSE role play) BLP Objective: Noticing Outcome: mute letters, adverbial variations, pronominal form etc.

Success criteria Say by heart and understand the 12 key phrases Understand what is required for B role- play tasks on this topic Objective: Understand & describe illness Context: at the chemist (GCSE role play) BLP Objective: Noticing Outcome: mute letters, adverbial variations, pronominal form etc.

Objectives: Understand and say phrases to describe illness Context: GCSE role-play B “à la pharmacie” Objective: Understand & describe illness Context: at the chemist (GCSE role play) BLP Objective: Noticing Outcome: mute letters, adverbial variations, pronominal form etc.

Objective: Understand & describe illness Context: at the chemist (GCSE role play) J’ai... Je ne me sens pas bien, très chaud BLP Objective: Noticing Outcome: mute letters, adverbial variations, pronominal form etc.

Objective: Understand & describe illness Context: at the chemist (GCSE role play) J’ai... Je ne me sens pas bien, trop froid BLP Objective: Noticing Outcome: mute letters, adverbial variations, pronominal form etc.

Objective: Understand & describe illness Context: at the chemist (GCSE role play) J’ai... Je ne me sens pas bien, la toux BLP Objective: Noticing Outcome: mute letters, adverbial variations, pronominal form etc.

Objective: Understand & describe illness Context: at the chemist (GCSE role play) J’ai... Je ne me sens pas bien, pris un coup de soleil BLP Objective: Noticing Outcome: mute letters, adverbial variations, pronominal form etc.

Objective: Understand & describe illness Context: at the chemist (GCSE role play) J’ai... Je ne me sens pas bien, vomi BLP Objective: Noticing Outcome: mute letters, adverbial variations, pronominal form etc.

Objective: Understand & describe illness Context: at the chemist (GCSE role play) J’ai... Je ne me sens pas bien, mal au coeur BLP Objective: Noticing Outcome: mute letters, adverbial variations, pronominal form etc.

Objective: Understand & describe illness Context: at the chemist (GCSE role play) Je suis... Je ne me sens pas bien, vraiment malade BLP Objective: Noticing Outcome: mute letters, adverbial variations, pronominal form etc.

Objective: Understand & describe illness Context: at the chemist (GCSE role play) Je ne me sens pas bien, Je suis... très fatigué BLP Objective: Noticing Outcome: mute letters, adverbial variations, pronominal form etc.

Objective: Understand & describe illness Context: at the chemist (GCSE role play) Je ne me sens pas bien, Je suis... enrhumé BLP Objective: Noticing Outcome: mute letters, adverbial variations, pronominal form etc.

Objective: Understand & describe illness Context: at the chemist (GCSE role play) Je me suis... Je ne me sens pas bien, brulé la main BLP Objective: Noticing Outcome: mute letters, adverbial variations, pronominal form etc.

Objective: Understand & describe illness Context: at the chemist (GCSE role play) Je ne me sens pas bien, Je me suis... fait mal au pied BLP Objective: Noticing Outcome: mute letters, adverbial variations, pronominal form etc.

Objective: Understand & describe illness Context: at the chemist (GCSE role play) Je ne me sens pas bien, Je me suis... fait mal au dos BLP Objective: Noticing Outcome: mute letters, adverbial variations, pronominal form etc.

Objective: Understand & describe illness Context: at the chemist (GCSE role play) Je ne me sens pas bien, J’ai... Je me suis... Je suis... très chaudtrop froid pris un coup de soleil la touxvomi vraiment malade fait mal au dos fait mal au pied brulé la main très fatigué enrhumé mal au coeur BLP Objective: Noticing Outcome: mute letters, adverbial variations, pronominal form etc. et

Objective: Understand & describe illness Context: at the chemist (GCSE role play) Je ne me sens pas bien, J’ai... Je me suis... Je suis BLP Objective: Noticing Outcome: mute letters, adverbial variations, pronominal form etc. et

Objective: Understand & describe illness Context: at the chemist (GCSE role play) Je ne me sens pas bien, J’ai... Je me suis... Je suis... BLP Objective: Noticing Outcome: mute letters, adverbial variations, pronominal form etc. et

Ca ne va pas je suis malade et j’ai vomiest ce que je dois prendre rendez vous tout de suite? Je ne me sens pas bien J’ai la grippe et j’ai très froid est ce que je peux prendre des medicaments aujourd’hui ? Ca ne va pas J’ai la touxet j’ai mal à la tête est ce qu’il faut Prendre des comprimés pour le moment Je ne me sens pas bien Je suis enrhumé et j’ai des vertiges est ce que je peux rester au litmaintenant Ca ne va pas Je me sens fatigué et j’ai mal au dos est ce que je dois aller à l’hopital aujourd’hui ? Je ne me sens pas bien J’ai de la fievre et j’ai mal au ventre est ce qu’il faut prendre de l’aspirine pour le moment Objective: Understand & describe illness Context: at the chemist (GCSE role play) BLP Objective: Noticing Outcome: mute letters, adverbial variations, pronominal form etc.

Objective: Understand & describe illness Context: at the chemist (GCSE role play) BLP Objective: Noticing Outcome: mute letters, adverbial variations, pronominal form etc.