Mon weekend How to write about your weekend Say where you went Le weekend dernier je suis resté(e) à Banchory. Le weekend dernier je suis allé(e) à Stonehaven.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Ma fête d’anniversaire (My Birthday Party) Objectifs:
Advertisements

What do you do when the weather is bad Include: What you like to do in your free time when the weather is bad Who you do it with Where you go Why you like.
Je/j tu il elle nous vous ils elles I you he she we you they Les sujets (je, tu etc…)
Can you tell what levels these statements are from? You can use connectives. You can use the present tense and the future tense. You can discuss a variety.
Ma journée A C B F D E G L’objectif: to be able to describe our morning routine during the week and at the weekend. Present tense verbs + times.
Ma Routine au passé.
Que faites vous ensemble?Que fais-tu avec ta famille? To be able to use 3 different tenses to talk about how you spend time with your family.
Lundi 23 novembre Part 1: using tu.. There are three different ways of asking a question in French. 1By raising your voice: Tu aimes aller au cinéma?
Year 8 French Oral Examination Summer 2008
Prepare the text for your PowerPoint presentation on your family. You will need 5 slides only (but you can add additional slides if you wish) and you.
By John de Graft-Johnson. Quest-ce que est depuis? Depuis peut être utilisé pour représenter depuis ou pour. Translation: Depuis can be used to represent.
Moi, le week-end je vais aller en France dans ma voiture verte!
Lesson Objectives: How to use different tenses when talking about music. Present Tense / Future Tense / Past Tense Level 5+
Talking about what you are going to do in the future tense! 
Mes dernières vacances: Révision
Mardi sept février 2012 Starter: Trouvez quelquun qui …. Find someone who …. Est ce que tu …..? (Do you ….?)
What sport do you like? Vendredi trois février 2012 Objectif: quest ce que tu aimes comme sport? Find the 10 reasons for staying healthy: boirefruitssportmangerlégumeseau.
Are you for or against tobacco? Mardi trente et un janvier 2012 Objectif: es-tu pour ou contre le tabac?
Je suis allé(e). Jai or je suis? Allé(e) à la piscine. Joué au foot. mangé au Quick. lu un livre. Allé(e) au cinéma. Allé(e) à la pêche. vu ton père Je.
Jadore faire du skate !. ALL must be able to talk about sports MOST should be able to talk and write about what you like doing and dislike doing SOME.
Pour mieux écrire. 1. Do not use on-line translators (except as a dictionary for a single word) 2. Be very careful using a dictionary (be sure youre finding.
Chapitre 6 Révision d’Examen
J S R D U H E F J S P E A A M F J N D L M P I F C _________________
La semaine dernière Revisit the perfect tense to say what you have done. By the end of the session, each of you will be able to say and write at least.
I wore orange trousers and a blue hat last weekend J p u p o e u c b l w d Ma soeur a porté un pantalon rouge avec une chemise verte My gran ate snails.
Le weekend dernier en famille To be able to use the past tense to talk about what you, we and il or she has done.
Les Vacances Use time phrases to enhance your writing
Les questions? Je m’appelle Sam J’ai douze ans
Warm up Vocabulary review. manger la pizza jouer au volley.
C’est quelle image? Je me réveille Je lève Je me lave
WALT: practising sentences in the future and adding details to them to improve them WILF: To be able to produce sentences in the future (Grade D) To add.
Objective 1: revise holiday activities Objective 2: identify the verb and use it to express opinions of holiday activities Objective 3: identify verbs.
Using moderating words to make your sentences longer.
WALT: To talk about the internet in French.
Le passé composé du verbe aller
Mes Vacances : Révision
Forming questions in French
Français 1441 Chapître 3 Révision d’Examen.  Someone tells you where things on campus are located. You listen and fill in the blank with the missing.
Any answer can be C+ if you always think PROF
June  For Level 1 you need to give short answers to questions – one word or a short phrase  For Level 2 you need to answer in short phrases. 
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
WALT: Recognise and use phrases in the past tense with opinions of leisure activities. WILF: To be able to use opinions in the past tense. You must be.
Click on the arrow to go onto the next page. Learning Objectives:  learn to read and understand details about people’s houses  Practise spelling of.
Google voice assignment major assessment Qu’est-ce que je fais tous les jours?
Odd one out Cherche l’intrus J’aime jouer au tennis J’aime faire de l’escalade J’aime jouer du piano J’adore jouer du violon J’adore jouer de la flûte.
La forme Year 9. Lesson objectives:  Learn how to say what you do to keep fit, how often and why  Learn how to say what you are going to do to keep.
Vrai ou faux? True or false?. Hier, je suis allé(e) au restaurant avec mes copains.
Ma ville Year 9 Click on the arrow to go onto the next page.
Les sports Year 7.
Just to get you going… une minute, s’il vous plaît!
 C’est à toi 1 – Unité 6 - En voyage Nous avons visité Paris.
Activité de Commencement Qu’est que tu as fait pendent le weekend? Please have a response ready! Je suis allé(e) chez mon ami…. (I went to my friend ________’s)
En classevendredi 5 juin 2015 Starter Today we are looking at some verbs that follow a different pattern in the passé composé. Look and see if you can.
Lundi 14 septembre Parle-moi de toi! la première activité: Vérifiez les devoirs. dé e st e e g a r d e h b i t e oy ag e doro ns am e ap pe le c o l e.
La Petite Bande Dessinée:Exemple
Mercredi le dix-sept mars Aim: To prepare our folio piece.
Les objectifs: To understand how ER verbs are formed in the present tense To remember the time expressions (how often I do something) To write a short.
Today we are learning how to ask for and give opinions about food By the end of the period you will be able to discuss some of your opinions about food.
Mes préférences At the end of this lesson; you will be able to:
Révisons! Chapitre 6 Révision d’Examen. A) Ecoutez! Écoutez les invitations et choisissez la meilleure réponse. Exemple: “Il va faire beau ce week-end!
OBJECT PRONOUNS WITH THE PASSÉ COMPOSÉ Page 122. Placement  With all object pronouns, placement is the same. DirectIndirectPlaces De+ nouns or ideas.
Il faut relier la question avec la réponse. 1. Qu’est-ce que tu as fait vendredi soir? 2. Est-ce que tu as fait du sport? 6. Qu’est-ce que tu as acheté.
Quality assured by the ALL Connect project (2015) Model writing about food Au petit déjeuner, en général je mange des céréales et du pain grillé et je.
Le passé composé J’ai regardé la TV Tu as joué au foot Il est allé au cinema Elle a acheté des bonbon 1. what do those sentences have in common ? 2. What.
Pin your French person where you feel you are at the start of the lesson GARE - I don’t know anything…(L0-1) PATISSERIE - I know a few words about technology.
Les jours de la semaine Days of the week FR1. Il y a sept jours dans la semaine Lundi Mardi Mercredi Jeudi Vendredi Samedi Dimanche.
Mercredi 18 septembre Planète facebook Objectif: To be able to say what you do on facebook To revise time phrases To revise the present tense for –er verbs.
Transcription de la présentation:

Mon weekend How to write about your weekend

Say where you went Le weekend dernier je suis resté(e) à Banchory. Le weekend dernier je suis allé(e) à Stonehaven.

Say what you did J’ai regardé la télé. J’ai joué au foot. J’ai fait du cheval. J’ai fait mes devoirs. J’ai rencontré mes copains.

Use time phrases Ensuite - then Puis - then Après - then Vendredi soir – on Friday evening Samedi matin – on Saturday morning Dimanche – on Sunday

For example … Vendredi soir j’ai regardé la télé. Dimanche j’ai fait du cheval.

Give your opinions C’était cool C’était fatigant

Mon weekend - tips 1. Say where you went 2. Say what you did 3. Say what you thought of things (opinions). 4. Use 3 or 4 time phrases. 5. Good pieces of writing will be about words long, and include at least 4 opinions and 4 time phrases.

Mon weekend Le weekend dernier je suis resté(e) à Banchory. Vendredi soir j’ai regardé la télé. Samedi j’ai fait mes devoirs. C’était fatigant. Puis j’ai rencontré mes copains. On est allé au cinéma. C’était cool. Après on a mangé une glace. J’adore les glaces au chocolat! …………………… You should end up with something like this: