{ Les comparatifs In this lesson you will learn to: compare people and things using more, less, and equally.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Je suis allé(e) au / à la…. Je suis resté(e) & Cétait Le but: In this lesson you will be learning how to say where you stayed on your holiday. Also we.
Advertisements

Cest quel type demission? Un jeu? Un documentaire? Un feuilleton? Une émission de sport?
IN THIS LESSON YOU WILL: 1.Revise vocabulary on parts of the body 2. Learn how to say whats wrong with you / what hurts.
Comparison of Adjectives. Objectif At the end of the lesson, you will be able to: use adjectives in three degrees of comparison.
Lesson Objectives At the end of this lesson, you would be able to: name (12) types of TV programs say what type of TV programs you like/dislike/prefer.
Le comparatif des adjectifs Comparing people and things.
Comment ils sappellent?. Jaime / je déteste habiter dans ma région Le but: In this lesson you will learn how to say why you like / dislike living.
Les pronoms relatifs Objective: Learn to use more interesting and more complex sentences in French.
Le Superlatif des Adjectifs
Que ferais- tu? Qu’est-ce que tu ferais?
Français I Leçon 2A Les cours.
Les matières Qu’est-ce que tu fais au collège? Au collège je fais….
0 X 00 X X X 2 is your birthday? BACK portable - grand.
Échauffement le 19 septembre Write the following sentences out, complete. 1. Le garçon est ________ dans un lycée français. 2. Un lycée est une ________.
Échauffement vendredi le 13 septembre Write the following sentences out, complete. 1.Le garçon est ________ dans un lycée français. 2.Un lycée est une.
Aujourd’hui c’est mardi vingt-cinq mars
Comparative and Superlative
PAUL SEAN (+) SEAN (-) PAUL PAULETTE ANNE AUSSI...QUE (=) as...as TOMJERRY.
La télé Learning Objectives: In this lesson you will learn how to talk about the tv programmes you like/ dislike and give reasons why you like/ dislike.
Chapitre 2 Les cours et les professeurs. Les élèves.
Ecrivez une phrase complète pour comparer les 2
Cest lundi, le 2 décembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Pluriel. Un livre Des livres Un garçon Des garçons.
Comment trouves-tu………?
C’est lundi, le 25 novembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Ma famille est… L/O: to use the comparative to talk about what your family is like Qui est…? La mère de ma mère est ma… Le frère de mon père est mon… La.
La télé Learning Objectives: In this lesson you will learn how to talk about the tv programmes you like/ dislike and give reasons in detail as to why you.
Au collège Lesson Objectives To learn the words for school subjects To understand opinions of school subjects To be able to give my opinion of subjects.
Les questions? Je m’appelle Sam J’ai douze ans
Essential Questions How can you express the verb “ to be” in French?
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
To distinguish between this/that and these/those in French, you add –ci after the noun to indicate this/these and –là after the noun to indicate that/those.
Les salutations en français Mercredi 22 septembre.
Jolie belle. beau fort forte faible maigre mince.
Chapitre 2 Les cours Et Les profs.
A. Le comparatif p.234 Comparative constructions are used to compare people or things. Cet hôtel est aussi moderne que l’autre. This hotel is as modern.
Spot the odd one out! L’histoire J’aime le dessin La technologie
WALT: Recognise and use phrases in the past tense with opinions of leisure activities. WILF: To be able to use opinions in the past tense. You must be.
I can use longer and more complex sentences by understanding and using comparisons.
Tu aimes…? Using powerpoints 1-12 answer the question for each subject and give a reason e.g.” J’adore le dessin parce que c’est super!” Powerpoint 14.
Les adjectifs Personnalité. Sympa(thique)/Aimable.
Le comparatif des adjectifs ( Comparisons) In order to compare people and things using adjectives, you use the following expressions: plus…que = more…
Using the word bank below, label each class on your paper
To use justification and extend sentences in a speaking conversation/ presentation.
Celebrity Photo Album by M. Rocque. La Description You are going to see several celebrities. For each celebrity say one or two adjectives to describe.
La comparaison Francais I. What is a comparison ? Comparisons describe the similarities and differences between two people, places, objects or other nouns,
Qu’est-ce que ça veut dire en anglais?
C’est mercredi, le 13 novembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
ÉTUDIER = TO STUDY J’ étudie = I study Tu étudies = You study Nous étudions = we study Vous étudiez = You (all) study.
The comparative with adjectives and nouns The superlative with adjectives Irregular comparatives and superlatives.
LEARNING OUTCOME: By the end of the lesson, I will know how to say what I think of school subjects in French.
SPORTIF GRAND BEAU MINCE BRUN.
Français 1: Chapitre 2: Vive l’école! Millbrook High School.
2 2 Les cours et les profs 2 Les élèves et les profs Karine et Stéphanie sont françaises. Pierre et Alexandre sont français aussi. Les quatre copains.
Outcomes What will I achieve in this lesson: Can use familiar and new vocabulary to describe your school ( C-A*) Can you apply structures “on peut” (C)
Spot the odd one out! L’histoire J’aime le dessin La technologie La musique Les sciences J’adore le sport L’anglais Le français Les mathématiques Je déteste.
A l’école C’est une photo de jeunes personnes à l’école.?
The comparative and superlative b In this lesson you will learn how to use the comparative and superlative in a sentence. b 1. We will discuss the translation.
Comment dit-on? How do you say?  What is your favorite subject?  What do you study?  I prefer English because it is interesting.
les travaux pratiques de chimie les sciences naturelles
Au Collège Starter Activities.
Le comparatif Unité 8. When comparing two or more people or things, we will use an ADJECTIVE as well as the COMPARATIVE FORMATION. The easiest way to.
Chapitre 2 Les élèves et les profs. VOCABULAIRE  Lesson: level-1-chapter-2-les-cours-et-les-profs-flash- cards/
Mercredi neuf septembre By the end of this lesson you will able to understand words and instructions commonly used in French classes.
© 2015 by Vista Higher Learning, Inc. All rights reserved.1B.1-1 Comparisons in French are formed by placing the words plus (more), moins (less), or aussi.
Plus __(adjective)___ que … moins ___________ que … aussi _________ que … LE COMPARATIF.
15 COOL NEW TRICKS DO YOU KNOW AND USE.
Transcription de la présentation:

{ Les comparatifs In this lesson you will learn to: compare people and things using more, less, and equally

est plus grand que est moins grand que

est plus grande que est moins grande que

Qui est le/la plus grand(e)? est le/la plus grand(e)

est plus âgé que est moins âgé que

est plus âgée que est moins âgée que

Qui est le/la plus âgé(e)? est le/la plus âgé(e)

Qui est le/la moins âgé(e)? est le/la moins âgé(e)

La science / l’anglais (facile)

Taylor Swift / Carrie Underwood (belle)

Dance Moms / Duck Dynasty (intéressant)

Qui est la plus belle ?

Picasso est aussi créatif que Monet.

Le français est aussi important que l’espagnol.

George W Bush est aussi intelligent que Barack Obama.

Justin Bieber est aussi cool que Justin Timberlake.

La beauté est aussi important que la personalité.

Le surf est plus amusant que tous les autres sports.

Ecrivez 5 phrases pour comparer: Des étudiants dans la classe Des cours Des profs Des activités Des célèbres Etc…