Name: María Gil Soriano Title: My Generation Category: Education And Citizenship Country: Spain VIDEO WINNER.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Cest ; Il est; Elle est Unité 1 Leçon 2. Il est : He is ; It is Elle est: She is; It is Cest : He is; She is; It is Cest Paul. Il est riche. Cest un garçon.
Advertisements

Cest ; Il est; Elle est Unité 1 Leçon 2. Cest Paul. Cest mon voisin. Il est américain. Il est grand et beau. Il est professeur. Cest un bon ami.
Gymnazium Vysoké Myto – République Tchèque
Jalane is coming to Windsor You will interview her, in French, for the school paper. Page 127 # 5 You will interview her, in French, for the school paper.
Avec le soutien financier de la Commission Européenne with the financial support of the European Commission mit der finanziellen Unterstützung der Europäischen.
Les articles Les articles définis et indéfinis. Larticle indéfini Indefinite articles refer to objects or persons not specifically identified: Indefinite.
LE PROGRAMME D’ÉDUCATION ET DE FORMATION TOUT AU LONG DE LA VIE
A work here or elsewhere in a European citizenship Mon métier ici ou ailleurs dans une citoyenneté européenne.
Anna Kostenko was born in 1975 in Kiev, Ukraine, and has lived and worked in Cracow, Poland since She graduated from the Academy of Fine Arts.
Les Articles.
The EMPREINTE Project Juillet - octobre 2004
My4n-news TEACHER EDU Des ressources numériques en ligne pour enseigner langlais avec lactualité 28 mars 2013.
Les pronoms Révission Révission. Les pronoms objets directs me, te, se, nous, vous le (l), la (l), les Direct object pronouns replace nouns (persons or.
LPNHE Paris 6 & 7 1 Programme MasterClasses Présentation du programme actuel : le principe fondateur une journée type Mise en place des MasterClasses en.
Sjur Bergan Education Department /DGII - Service de l'éducation/DGII Graz, March 21, 2014 LANGUAGE COMPETENCES IN THE 21 ST CENTURY COMPÉTENCES LINGUISTIQUES.
Quiz!. Starter: think of as many words/phrases as you can in 5 minutes for personal details/likes dislikes/hobbies.
Prénom: ………………………………….
Les caricatures révolutionnaires
Bart van Opstal – Notaris SUCCESSIONS IN EUROPE 3 TOPICS I. CNUE II. ARERT/ENRWA III. EUFIDES.
B.A-I UNITE-1. Conjugation of ‘er’ verbs in present tense – In case of ‘er’ verbs (regular), we cut the ‘er’ & add the endings, which are- e es e ons.
Aujourd’hui c’est lundi douze novembre Le plan! 1.Introduction 2.Ecouter 3.Parler 4.Ecrire 5.Jouer! Il fait froid! Le but! La France.
4 Les prépositions avec les noms géographiques Les normes: Communication 1.1 – Understanding the spoken and written language Comparisons 4.1 – Understanding.
Les prépositions avec les noms géographiques Les normes: Communication 1.1 – Understanding the spoken and written language Comparisons 4.1 – Understanding.
De + les articles définis How to say “from the” or “of the”
Photographe
A Note the use of PREPOSITIONS with names of countries. In to
Warm up Lesson 9.
Mai Commission Création reprise CCI DIJON, le 6 novembre 2007 Présentation du projet Européen CŒUR (Competence in Europreneurship)
Le projet Equal aquitain The Equal Project in Aquitaine S’inscrit dans la suite logique : Des réflexions menées par l’Aract aquitaine dans son projet handicap.
Les activités et les préférences Français I Quarter 2
Partners Belgium –Inforef, Liège –Association Européenne des Enseignants – Enseignement Libre –Laboratoire de phonétique. Service de linguistique expérimentale.
ELSA Nantes Alexandra MAUPAS.
Unité 6-A Tu viens d’où?. Le verbe venir je viensnous venons tu viensvous venez il/elle/on/qui vient ils/elles viennent.
Unité 1 HSB 4M Face au changement Joannie Girard.
Warm up The disease sida (AIDS) kills more than two millions people around the world each year; Why we do not hear much about this deadly disease anymore?
International Language Week Pâté Paella Couscous Kebab Moussaka Sushi Burritos Green curry Pasta Morocco Mexico Japan Spain Thailand France Italian Greece.
Construire un projet de coopération internationale : quelle plus-value pour des compétences langagières et culturelles diversifiées dans les différents.
Pour commencer Copie les phrases. C’est probable? Oui ou non? Lundi, je vais au supermarché à pied. Mercredi, Daniel va à la patinoire en avion. Dimanche,
Le marchand de fruits et légumes à Penkridge. Objectives To ‘place France on the map of Europe’ (7C1L) To understand its geographical position in relation.
«Il est né». Journal d’échauffement jeudi le 18 décembre 0 Le but: Je peux décrire une personne. 0 Donnez le français:(Leçon 4 ) 0 It is quarter.
DSAN / Titolo principale della presentazione Meeting Lugano-Manno, June 2012 Project Lenemi LLP – GRUNDTVIG LEARNING PARTNERSHIP. Project agr. n.
L’Argent Français French Money.
Once you have completed the template in the language of your choice, please submit it to
Qu’est-ce que SOLIDAR?. Qui sommes nous  Réseau Européen de 60 ONG de la société civile.
Le Français II - Lesson Plan: Leçon 2 ACTFL Standards: COMMUNICATION - Communicate in Languages Other Than English Standard 1.1: Students engage in conversations,
Le Français III & IV - Lesson Plan: Leçon 2 ACTFL Standards: COMMUNICATION - Communicate in Languages Other Than English Standard 1.1: Students engage.
FRANCE. Summary : Sommaire : Introduction The capital : Paris/La capitale : Paris A village : Saint-Nectaire/Une ville Saint-Nectaire The city of Poitiers/La.
Vendredi, le 21 septembre.  Study, then quiz.  Turn in any late/absent work  Time? See Sam show #1  DON’T FORGET: PROJECT & SONG are coming up!!!
LEÇON 14.  Écrivez vos devoirs: #14, 15, et 16 (please remember to read instructions, follow them closely, and ask clarifying questions BEFORE the work.
I can answer questions to an interpretive reading. I can write a response to an . Aujourd’hui nous allons Lire et répondre aux questions Apprendre.
Comparaison Culturel Tips and tricks. 1 st things 1 st Know the general instructions before the test! You will have 4 minutes to read the topic and prepare.
Objectif: To learn the names of countries in French and how to say ‘in’
Reforme éducative Article scientifique.
LeanOrga Change Point Projet 24 avril Title of the presentation Page 2 - date First name Last name - Department Agenda n Point projet Hub Spain-Portugal.
RIPESS Europe Solidarity Economy Europe Intercontinental Network for the Promotion of Social Solidarity Economy, Europe.
Activities and songs for Christmas and other celebrations West Essex Regional Support Group Tuesday 13th November.
Où habites-tu ? Lesson objectives: you need to... Be able to recognise and say the names of countries. Be able to way what country you live in. Be aware.
Objective: To be able to say what there is/isn’t in your town. All: Say what there is in your town and remember some places in town. Most: Say what there.
Les activités quotidiennes.
SECTION EUROPEENNE Bac Pro Tertiaire
Quiz C++ Les fonctions.
bon
Wildlife Photographer of the Year 2013.
Vendredi 15 Décembre Français II
Mr MAJDOUB Med Amine Computer Science 9th Level FB : Mr Majdoub Classroom.
Mon pays préféré Standard:
Travail de cloche Où cachez-vous vos bonbons?.
Title. Text Title Text Title Text Title Text.
Vendredi 5 avril Français I
OF YOUR PRESENTATION HERE Espace – Matière et Vivant - Temps
Transcription de la présentation:

Name: María Gil Soriano Title: My Generation Category: Education And Citizenship Country: Spain VIDEO WINNER

SMARTPHONE APP WINNER Name: Evangelos Pappas Title: European Union Quiz Category: Education and Citizenship Country: Greece

Name: Berina Mulovic Title: 27 Countries, 23 Languages, Hundreds of Projects… Category: Education and Citizenship Country: France ARTICLE WINNER “Outre le désir de vaincre les conflits passés et de marquer de son empreinte à chaque minute notre vie quotidienne, l’UE ne peut rendre que les gens plus tolérants et compétents.”

PHOTOGRAPH WINNER Name: Sarah Freistedt Title: Movement Without Borders Category: Education and Citizenship Country: Germany

CARTOON WINNER Name: Atanas Filipov Title: Keep It Together Category: Culture and Leisure Country: Bulgaria