AS French Exam General Conversation. General advice In the conversation you will get unexpected questions on familiar topic areas (school, hobbies, future.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Le verbe faire au présent
Advertisements

Can you tell what levels these statements are from? You can use connectives. You can use the present tense and the future tense. You can discuss a variety.
FRENCH SPEAKING EXAM TOPIC QUESTIONS.
GCSE FRENCH SPEAKING EXAM TOPIC QUESTIONS.
Que faites vous ensemble?Que fais-tu avec ta famille? To be able to use 3 different tenses to talk about how you spend time with your family.
Starter- whats the English? Go through the corrections in your books and re-write where necessary. Answer the comment using in order to achieve my target,
To design a questionnaire page
Dialogue pour les élèves de Cavell. Karine Grand Maison
To conjugate most verbs in the past tense, you use the verb avoir conjugated in the present tense plus a past participle. Example: Present tense I am.
1. Je joue au football. 2. Tu as mangé une pizza. 3. Il va regarder la télévision. 4. Nous allons visiter le musée. 5. Vous avez organisé une visite. 6.
What are the tenses you already know in French ?
Des autres choses à considérer….. Ce nest pas trop compliqué !
Pronoms relatifs: qui ou que (this are the types of tasks you will complete on the quiz)
Talking about what you are going to do in the future tense! 
En Bonne Forme Avez-vous la pêche?.
Comment serait…? To be able to use conditional tense to talk about your ideal family and partner.
Mardi sept février 2012 Starter: Trouvez quelquun qui …. Find someone who …. Est ce que tu …..? (Do you ….?)
Mardi vingt huit février 2012 Objective: Start preparing for Speaking exam 1.Elle va boire du café 2.Elle a bu du café 3.Elle boit du café 4.Boire un café.
Objective: to prepare for a speaking exam
Je suis allé(e). Jai or je suis? Allé(e) à la piscine. Joué au foot. mangé au Quick. lu un livre. Allé(e) au cinéma. Allé(e) à la pêche. vu ton père Je.
A quoi tu jouais dans le passé? To be able to use the imperfect tense to talk about what you used to do.
How questions will be your best friend!
Quest-ce que vous pensez? Your thoughts about classes.
How to speak in the past tense
Dimanche 16 octobre deux mille dix Bell Work: Complète exercice 3 avec la forme correcte de l’imparfait Si tu finis avant 5 minutes, traduis les phrases.
Quelques erreurs communes à cause de v. parce que avant et après.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 2 Famille et copains
Les questions Answer these questions based on yourself.
WILF: Activities you did in the past (grade D-) Activities and opinions in the past (grade D) Add frequency words and intensifiers (grade D+) Include activities.
Transition Unit Personal Information Lesson 1
Sujet Objet Les pronoms interrogatifs et relatifs
You must answer 5 of the following questions
The Passé Composé The past tense in French is referred to as the passé composé. It is made up of two parts! You must always have these two parts to create.
Rôle-plays… …en français!!!! (youpi!).
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
Forming questions in French
Asking For Introductions - Questions. L’Introduction There are several ways of asking questions in French but in this case when we are introducing somebody.
2 L’impératif 1.You use the imperative to give commands and make suggestions. The forms are usually the same as the tu, vous, and nous forms. Note that.
French 101 Important Verbs. The most important French verbs – avoir (to have), être (to be), and faire (to do/make) They are used in some of the ways.
French 2 Passé Composé.
WALT: how to talk about your timetable
June  For Level 1 you need to give short answers to questions – one word or a short phrase  For Level 2 you need to answer in short phrases. 
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
Les pronoms relatifs qui et que. Qu’est-ce que c’est? Relative pronouns are used to connect sentences to one another.
WALT: Recognise and use phrases in the past tense with opinions of leisure activities. WILF: To be able to use opinions in the past tense. You must be.
Jeunes, qui êtes-vous? Using reading strategies for comprehension, comparisons, and preparation for Café français.
GCSE Speaking Assessment Presentation Based Discussion In your first GCSE Speaking Assessment, you are being interviewed by your French friend for their.
Qu’est-ce que? Estiel le presentat ions Interrogative expressions À quelle heure? = At what time? Où? = Where? Quand? = When? Comment? = How? Pourquoi?
Ce matin, j’ai pris le petit déjeuner devant la télévision.
Les questions, avoir, être, avoir ou être, les pronoms.
Passé, présent, futur L’année dernière Normalement Il y a deux ans Cette année L’année prochaine A l’avenir L’ été dernier Le week-end prochain Le week-end.
To use justification and extend sentences in a speaking conversation/ presentation.
8 Les pronoms interrogatifs et relatifs Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: - What are the 2 ways to ask the question.
À Quelle heure le week-end?
Aujourd’hui Aller et le futur proche Venir et le passé récent
L’OBJECTIF: Je vais apprendre à utiliser le futur en français.
L’OBJECTIF: Je vais apprendre à utiliser le futur en français.
8 Les pronoms interrogatifs et relatifs Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: - What are the 2 ways to ask the question.
Just to get you going… une minute, s’il vous plaît!
French 1, Chapter 5 Section 1
Objectif: Je vais parler et écrire au sujet du cinéma vendredi 15 septembre 2011.
© 2015 AQA. Created by Teachit for AQA How to develop your writing/speaking when explaining your option choices. Mes options.
PRATIQUEZ: interpersonal exams mercredi/jeudi le 21/22 octobre (test grade) You must be able to ask AND answer questions with at least one partner.
Outcomes What will I achieve in this lesson: Can use familiar and new vocabulary to describe your school ( C-A*) Can you apply structures “on peut” (C)
Au Collège Starter Activities.
Le Futur en français L’OBJECTIF: Je vais apprendre à utiliser le futur en français.
Le Futur en français =. KEY VERB: aller – to go Je vais Tu vas Il / Elle va Nous allons Vous allez Ils / Elles vont I am going You are going (friendly)
L’OBJECTIF: Je vais apprendre à utiliser le futur en français.
Utilisez la liste d’hier, mettez les verbes correctes dans les blancs 1.J’ai _____ une bouteille de limonade 2.Tu as ______ “The Hunger Games”? 3.On a.
Learning objective: To understand how to create the past tense in French “Le Passé Composé”
Transcription de la présentation:

AS French Exam General Conversation

General advice In the conversation you will get unexpected questions on familiar topic areas (school, hobbies, future plans) You must make the most of these by using the question to help start your answer. This will ensure that you A) use the correct tense B) answer the question directly

Qu'est-ce que tu as fait le weekend dernier comme passe temps? Le weekend dernier, j’ai…

Ça fait longtemps que tu fais / joue / etc.. Ça fait trois ans que je joue…

Pourquoi as-tu décidé de commencer cette activité? J’ai décidé de commencer cette activité parce que…

Est-ce que tu considères cette activité comme populaire avec beaucoup de gens? Pourquoi (pas)? Je considère cette activité comme…

Quels sont les avantages de cette activité? Et les inconvénients? D’après moi, les avantages sont que…

A ton avis, est-ce qu'on devrait regarder moins de télévision en général? Quels sont les dangers / les attractions de la télé comme loisirs? A mon avis on devrait… Les dangers sont…

Que dirais-tu à un ami qui s'intéressait à ton hobby / sport / activité préféré(e) Si j’avais un ami qui s’intéressait à mon hobby, je lui dirais…