Read the following text. Answer the questions in English.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Primary French Presentation 2 Saying How You Are.
Advertisements

Poser des questions Asking questions.
What is the time Mr. Wolf?.
What is the time Mr. Wolf? LObjectif At the end of the lesson, you will be able to: 1. Ask someone the time in French. 2.Say the time in French: the.
Talking about yourself
What is todays date and when is your birthday Ask someone what star sign they are and answer Say and ask for the time Say what you do for your birthday.
Choisis la bonne réponse.
Trouvez l’intrus: une sécretaire une infirmière une serveuse
C’est le 6 mai, (mil neuf cent quatre-vingt-quatorze.) C’est dimanche.
À quelle heure as-tu le français?
Chez moi! In this unit you will learn:
Learning intention 1. To ask and say what is in your town/village
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 2 Famille et copains
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
Question essentielle: Que savons-nous?
Transition Unit Personal Information Lesson 1
La revue de la leçon 6 Le test est jeudi. Étudie bien! C’est un test pour 100 points!!!
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
Forming questions in French
Greetings, formal and informal
Le français.
Click on the arrow to go onto the next page. AB C F E D G matinonze heuressamedilundi quatre heuresaprès-midineuf heures Type into the boxes the correct.
Jour 2 mercredi, 14 août MOT DE PASSE: « Comment ça s’écrit
Bonjour! Comment ça va?? Ça va bien! Ça va mal!
WALT: how to talk about your timetable
 I can give someone’s age.  I can write a description of myself and of someone else.
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
WALT: Recognise and use phrases in the past tense with opinions of leisure activities. WILF: To be able to use opinions in the past tense. You must be.
La routine Click on the arrow to go onto the next page.
Jour 5 le mot de passe:. Il s’appelle comment. What’s his name
Tout le monde, il est beau!.
success criteria Remember how to make an international phone call
Pour commencer neuf un quatre trois sept dix six cinq huit deux
Read the following text. Answer the questions in English.
Object pronouns How to say “him”, “her”, “it”, “them”
4) Une brosse 1) Un bigoudi/ un rouleau 5) Une barrette 6) Des ciseaux 3) Un fer à friser 2) Un sèche-cheveux A D H F E B G J Pour commencer… C FED GHI.
Revue de la leçon 4a et 4b. Ecrivez les réponses sur votre ardoise blanche. Utilisez le mouchoir pour effacer les réponses.
 Remember at least 6 tools  Remember how to say “Can you pass me” in formal French Lesson objectives: -Learn how to say and recognise 11 hairdressing.
Time Although o’clock may be left out in English, the expression heure(s) must be used in French when giving time. It’s ten (o’clock) il est dix heures.
Ma ville Year 9 Click on the arrow to go onto the next page.
Les sports Year 7.
4) Sept 1) Huit 5) Trois 6) Neuf 3) Dix 2) Quatre A E C F A B H J C FED GHI J 7) Onze 8) Six 9) Cinq 10) Deux D G I B Pour commencer
Les matières Year 7 Click on the arrow to go onto the next page.
Salut, les copains! French 1, Chapter 1-1.
success criteria Learning objectives
Lesson objectives:  Understand more about others’ personal details.  Learn to talk about others’ personal details (using il and elle) Remember the il/elle.
WALT: THE ALPHABET AND TELLING THE TIME IN FRENCH
Subject Pronouns People who are doing the action They replace the name of the noun performing the verb.
La rentrée 1st day of school.
Révision Français Unité 1 A. Trouvez le mot qui n’appartient pas a cause de leurs sens:
LEÇON 17.  Écrivez vos devoirs: Préparez- vous bien pour l’examen d’Unité 1!!!  Sortez vos devoirs: #21 et 22.  Tout de suite: #19, 20, 21, et 22 (It’s.
Lundi 14 septembre Parle-moi de toi! la première activité: Vérifiez les devoirs. dé e st e e g a r d e h b i t e oy ag e doro ns am e ap pe le c o l e.
Leçon 4A: L’heure Telling time Vidéo-scène cSg.
ABC Main lesson aim: By the end of this lesson you will be able to learn all the letters of the alphabet in French.
PRONUNCIATION EN FRANÇAIS. BASIC TIPS  It makes sense to try to get the pronunciation as good as you can but you are not expected to sound completely.
Les matières Year 7 Click on the arrow to go onto the next page.
Les jours de la semaine Days of the week FR1. Il y a sept jours dans la semaine Lundi Mardi Mercredi Jeudi Vendredi Samedi Dimanche.
Bonjour tout le monde! mercredi,14 décembre Today’s Lesson: 1. To continue with the topic: La Famille 2. To learn how to describe ourselves, and others:
Avril 2009 Au revoir! Nom: _____________________ Mon passeport de français avril 2009 Au revoir! Nom: _____________________ Mon passeport de français.
Comment s’appelle _________ de Lisa?
Unité 1B: Numbers Zéro – zay row 1 - Un – en 2 - Deux - duh
Comment t’appelles-tu?
Comment t’appelles-tu?
___________,comment ça s’écrit?
___________,comment ça s’écrit?
Transcription de la présentation:

Read the following text. Answer the questions in English. Pour commencer Read the following text. Answer the questions in English. Bonjour! Je m’appelle Julie. Je suis coiffeuse. Mon salon de coiffure s’appelle Brush. J’ai rendez-vous avec Madame Godet jeudi matin à neuf heures. What is the name of Julie’s hairdressing salon? Who does Julie have an appointment with? What day? What time?

Success Criteria L'alphabet Remember how to ask ‘what is your name?’ Learning objectives: learn to ask someone what their name is Learn to ask someone how their name is spelt. learn to confidently use and recognise different letters of the alphabet Success Criteria Remember how to ask ‘what is your name?’ Remember how to ask ‘how is it spelt?’ Name at least 10 letters of the alphabet in FRENCH L'alphabet

Bonjour, je voudrais prendre un rendez-vous Dialogue Allo, Chic et choc. Lundi À quelle heure? Bonjour, je voudrais prendre un rendez-vous Quel jour? À 0nze heures. Now practise the dialogue in pairs, but change the day and the time. Quel est votre nom?

Quel est votre nom? C'est...

Morpion ? ? Answer Answer Ask ? Answer Ask Ask ? ? Answer Answer Ask 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. ? ? Answer Answer Ask ? Answer Ask Ask ? ? Answer Answer Ask

Can you remember how to ask someone what they are called?

Comment ça s'écrit? ça s'écrit...

L’alphabet A – ah B – bay C – say D – day E – euh F – eff G – jay H – ash I - ee J – jee K – kah L – ell M – em N – en O – oh P – pay Q – kuh R - air S – ess T – tay U – uh V – vay W – doob-leuh-vay X – eex Y – ee-grec Z – zaid

Morpion 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. P M T C W A S B I

Frappe le tableau! U C M P T W E A D I S B F R O

Quel est votre nom s’il vous plaît? Dialogue Quel est votre nom s’il vous plaît? C’est … Comment ça s’écrit? Ça s’écrit … Le blanc Joubert Zest Godet Fabre Dupont

Can you remember how to ask someone how their name is spelt? Comment ça s'écrit?

Can you remember 10 letters?

Ecoute 1. 2. 3. 4. 5. Nilles Dupont Pagala Fabre Leblanc Alison Steward works for Chic et Choc in the French town of Amiens. She receives a number of enquiries from French clients. Note down their names. 1. 2. 3. 4. 5. Nilles Dupont Pagala Fabre Leblanc Click on stars for sound

Dialogue Now practise the dialogue in pairs, but change the details. Allo, Chic et choc. À 0nze heures. Bonjour, je voudrais prendre un rendez-vous Quel est votre nom? C’est Dupont Quel jour? Comment ça s’écrit? Lundi Ça s’écrit day, uh, pay, oh, en, tay À quelle heure?

Can you spell your name in French? Ça s'écrit...

Complete both sides of the worksheet À toi! Complete both sides of the worksheet