Lesson objectives: Literacy To learn the vocabulary on what we eat for breakfast. To use the past tense to say (I ate, I drunk etc.) Numeracy No numeracy for this lesson Lesson specific objective To learn what the words for what we eat for breakfast.
Les céréales
La tartine
Le pain grillé
Les croissants
Les petits pains
Le beurre
Le thé
Le café
Le chocolat chaud
Le lait
Le jus d’orange
Les œufs
La confiture
Le pain
Les fruits (pronounce le free)
Le miel
Task 1 5 minutes Try and translate the following- Butter Toast Milk Hot chocolate Eggs Jam Honey
Past tense This is a table of what the words would look like Masculine du Je mange du pain. Feminine de la Je mange de la confiture. Plural des Je mange des œufs
Je mange des croissants avec de la confiture et je bois du chocolat chaud. Je mange du pain grillé avec du beurre et je bois du juis d’orange et du café Je mange des céréales avec du lait et je bois du jus d’orange Je mange des fruits et je mange de céréales avec du lait. Je bois du café Je mange des œufs avec du pain grillé et je bois du jus d’orange et du café Je mange du pain grillé ave du miel et je bois du lait Translate these in your books! (Task 2)
I ate croissants with jam and I drunk hot chocolate. I ate toast with butter and I drunk Orange juice and Coffee I ate cereals with milk and I drunk Orange juice I ate fruit and I also ate cereals with milk. I drunk coffee I ate eggs with toast and I drunk Orange juice and Coffee I ate toast also with honey. I drunk milk
Plenary:
Homework By next lesson, Write a few little paragraphs in your book on wjat you ate and drunk. Day 1 – Paragraph 1 Day 2 - Paragraph 2 Day 3 - Paragraph 3 Day 4 – Paragraph 4 Alltogether, you should have 4 paragraphs. This will be due in 5 days